Diskuse

Citroën C5 (2005)

12.7.2017

Pro některé nijak extra zajímavé auto, ale pro mnohé možná zajímavá koupě jako ojetina a vzhledem k tomu, že s autem mám najeto přes 50tis km za necelé…

 

Citroën C5 (martinST)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto Ruprecht-007

    Ruprecht_007 24.08.  19:38

    Pěkná recenze...

    Pro Citroeny mám slabost od doby, kdy jsem jel XM :-). Chválím objektivní recenzi a přeji ještě spoustu km. Na hydractive nedám dopustit, není moc aut, která by byla pohodlnější (a v téhle cenové hladině už vůbec ne). Škoda, že s tím Citroen sekl...
  • 00 Reagovat !

    foto stejskli

    stejskli 30.08.  00:15

    Pár doplnění

    Ano, recenze je pěkná, střízlivá, rozumná. Jen pár detailů bych rozvedl:
    - Ta první generace se po faceliftu označuje jako C5II správně, protože tak to vidí výrobce, byť my všichni vidíme, že je to furt spíš generace první.
    - Ty ostré krátké nerovnosti a rány na nich musím potvrdit. Rozdíl oproti Mondeu neznám, ale oproti jiným autům co znám to snad není horší - jen je to víc cítit, když jinak to auto jede tak plavně.
    - Motor 2.0 HDi bude jasně nejlepší. Já mám tu 1.6 HDi, koupil jsem z neznalosti, ale žít se s tím dá. Problém rozhodně není nedostatek síly, s tím nesouhlasím. Auto zrychluje velmi dobře, umí jet rychle, ale jeho špatná pověst je - po právu - spojená s nízkou výdrží některých součástí. Mně na 145 - 160 tis. km odešlo najednou turbo, pak spojka, pak EGR ventil, startér. Všechno vyměněno a od tý doby v cajku.
    - To udržování světlé výšky je - stejně jako celá hydraulika - věc fantastická a bude se mi po ní hrozně stejskat, až budu muset koupit větší auto. Chce se mi zvracet, když vidím jakékoli kombi nižší střední nebo střední třídy, co se trochu naloží, zakloní a skoro drhne zadkem o zem. Nechápu, že to lidem nevadí.
    - C5II Break má ještě jednu výhodu pro reálné rodinné použití. Ty sedačky bez bočního vedení totiž umožňují dát dozadu tři velké dětské sedačky vedle sebe. Problém je jen se zacvaknutím pásů, ale s grifem to jde. Např. Superb 2. generace to stejně dobře nedokáže - bočnice u dveří jsou tak vystouplé dopředu, že při třech sedačkách by ty krajní byly pootočené doprostřed, což je špatně.
    - Především bych ještě podotknul, že tahle C5 má celou spoustu "simply clever" řešení, která Škodovka o mnoho let později vynášela v reklamě do nebe. Francouzi jsou ovšem skromní a vůbec je tehdy nenapadlo, dělat kolem mnoha chytrých nápadů takový cirkus. Zmíněné zhasínání přístrojové desky, samostatné vyklápěcí sklo v pátých dveří kombi (fantastické při zcela plném kufru), šuplíky pod sedadly a spousta dalšího...
    • 00 Reagovat !

      foto martinST

      martinST 31.08.  10:00

      « Re: Pár doplnění

      Díky za doplnění - jen k té 1.6 Hdi. Záměrně jsem nepsal o nespolehlivosti tohoto motoru, byť o ní vím. Tento motor měl totiž otec v Fordu C-max (verze 80kw) a najel s ním 180tis Km bez jediného problému. Jen měnil olej po 15tis km. I v těch 180tis km auto chytalo na první otočení i v silných mrazech, DPF bez problému, EGR bez problému... Prostě nic. Ale přiznám se, že když jsem s autem párkrat jel, tak mi právě přišlo docela slabé.. Nic hrozného, ale trochu větší výkon bych přivítal. Na druhou stranu, ta C5 s 1.6 Hdi je , myslím, zpřevodována více do lehka, takže ta dynamika u C5 může být lepší. U C-maxe na 5tku při 150 km/hod auto točilo 3tis ot ( pro porovnání).
  • 00 Reagovat !

    foto DaveCZ

    DaveCZ 18.11.  22:37

    Pěl let s C5

    Já s C5 žil pět let, právě s motorem 1.6 hdi s Fapem :). Ten motor bych hodnotil taky jako dostatečný a hlavně pěkná spotřeba jezdíval jsem okolo 4,5 až nějakých 5l na sto. Co se jeho spolehlivosti týče samotný motor není špatný pokud má člověk rozum a mění oleje v nějakých smysluplných intervalech, horší je to třeba s dvouhmotou. Pohodlí podvozku a odhlučnění mělo tohle auto spíše na úrovni aut o třídu výš.Většinu typických poruch tohoto auta jsem si samozřejmě schytal taky, klapky klimy mě potkaly dvakrát , jednou praskla klapka, druhou zimu doraz a klapka se opět ukroutila (i když to byla ta zesílená), jak příjemná práce je vyndávat u tohoto auta palubovku škoda mluvit . Co mě provázelo celou dobu a opravdu silně vytáčelo byla ruční brzda a její neustále zatuhávání, první problém nastal s lanovody, u normálního auta jednoduchá věc, né tak u C5 kde jsou vedené v takovém potrubím, ze kterého se jim obvykle moc nechce a nezbude nic jiného než potrubí rozřezat nebo vyměnit i s lanovody. Dále pak zatuhávaly samotné třmeny , obvykle odejde prachovka těsnící mechanismus ruč. brzdy i po její výměně a kompletním vyčištění celého mechanismu vydržela fungovat tak 2 měsíce až zase zůstalo auto zabrzděné, né že by ho byl problém odbrzdit ale já už pak na její používání rezignoval a spravil ji až před prodejem (o její současné funkci silně pochybuji). Asi po dvou letech mi přestala fungovat klima, takže klasika uv lampa najít únik spravit doplnit, jenže po dvou týdnech přestala fungovat znovu, tentokrát klimachladič, to znamenalo funkční klimu asi 2 měsíce pak nový únik tak do třetice doplnit no po zimě zase nefungovala a už sem na to hodil taky bobek. Pak park. asistent postupně jsem vyměnil všech 8 čidel (cena jednoho 800kč), problém by ani nebyl tak v čidlech jako spíše v tom jak inteligentně byly umístěny, a prostě se k nim dostávala sůl a špína od kol. Přesto všechno (a to jsem si určitě na všechno nevzpomenul jen tak namátkou, u kterého auta se vám stane, že vám zůstane klika v ruce) jsem měl auto rád, protože mi to pohodlím, super světly a originalitou vynahrazovalo, ale řekl jsem si, že v momentě kdy začnou problémy s hydraulikou je čas na jiné auto. No a potkalo mě to samé co Vás, ráno jsem přišel k autu, které smutně klečelo zadkem u země, takže jsem poměrně pracně (ještě, že jsem neměl plnou nádrž) vyměnil trubku k zadní nápravě a poslal ho dál. Co se nějakého srovnání s jinými auty týče, vadilo mi ovládání tempomatu/radia u volantu většina aut má tempomat vpravo a ovládání radia vlevo (má to svůj důvod), tady přesně naopak. Senzor stěračů, proč nemá nastavení citlivosti ? ve výsledku to člověk nevydrží a radši si sklo utírá ,,sám". Ovládání jasu přístrojů, asi nejhorší možné řešení. Zpátečková světla svítící kamsi do nebe. A ten economy mod, kdo tohle proboha vymyslel, nechápu, je sice pěkné, že nedovolí světlům a radiu vybít baterku (stejně nechá zaplé parkovačky) ale co na tom když kvůli stahovaní oken pak musí člověk startovat auto.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte před zimou do izraelského Ejlatu

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte…

Chcete plavat s delfíny, šnorchlovat mezi korálovými útesy, nebo se jen tak vprostřed zimy povalovat na pláži?…

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v nástrahách futuristické Evropy

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v…

Třetí díl z plánované heptalogie mladé britské autorky Samanthy Shannon je na českých knižních pultech. A…

 

iSport.cz

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé čínské fotbalisty

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé…

Slavia se dohodla s Čínskou fotbalovou asociací, že v Edenu vytvoří první centrum pro trénink čínské mládeže v…

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice a práci vyhazovače

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice…

Díky práci vyhazovače v Londýně se probojoval do nejprestižnější MMA ligy UFC. Kariérní cesta Karlose Vémoly je…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…