Diskuse

Citroën C5 (2005)

12.7.2017

Pro některé nijak extra zajímavé auto, ale pro mnohé možná zajímavá koupě jako ojetina a vzhledem k tomu, že s autem mám najeto přes 50tis km za necelé…

 

Citroën C5 (martinST)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 20 Reagovat !

    foto Ruprecht-007

    Ruprecht_007 24.08.2017  19:38

    Pěkná recenze...

    Pro Citroeny mám slabost od doby, kdy jsem jel XM :-). Chválím objektivní recenzi a přeji ještě spoustu km. Na hydractive nedám dopustit, není moc aut, která by byla pohodlnější (a v téhle cenové hladině už vůbec ne). Škoda, že s tím Citroen sekl...
    • 00 Reagovat !

      foto pallas

      pallas 13.08.2018  00:05

      « Re: Pěkná recenze...

      Citroen s tým nesekol úplne, len nemajú nástupcu za poslednú C5 a tak to na nejaký čas odstavili. Ale keby začali robiť C5 Aircross s hydropneumatikou (a prípadne aj náhon dozadu elektromotorom) tak to by bolo geniálne auto.
      • 00 Reagovat !

        foto martinST

        martinST 18.08.2018  13:55

        « Re: Re: Pěkná recenze...

        No dle tohoto článku to nevypadá s hydropneumatikou moc nadějně.. [odkaz] Nicméně pokud by se k tomuto odpružení citroen jednou vrátil, bude to jen a jen dobře. Tak snad.
      • 01 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 22.12.2018  13:53

        « Re: Re: Pěkná recenze...

        C5 kombi je jedno z nejhezčích vozů své doby. Škoda, že nebyla ve verzi 4x4. Naopak hydropérování je hrůza. Asi vyhovuje těm, kdo toho moc nenajezdili, protože zkušený člověk cítí, že auto s tímhle pérováním není na silnici stabilní a není možné svou "zádí" rozeznat namrzlou silnici od mokré. A to byl pro mne osobně nepřekonatelný problém, když jsem s C5 jezdil. Jinak autor správně píše, že pod kapotou má smysl jen diesel.
  • 20 Reagovat !

    foto stejskli

    stejskli 30.08.2017  00:15

    Pár doplnění

    Ano, recenze je pěkná, střízlivá, rozumná. Jen pár detailů bych rozvedl:
    - Ta první generace se po faceliftu označuje jako C5II správně, protože tak to vidí výrobce, byť my všichni vidíme, že je to furt spíš generace první.
    - Ty ostré krátké nerovnosti a rány na nich musím potvrdit. Rozdíl oproti Mondeu neznám, ale oproti jiným autům co znám to snad není horší - jen je to víc cítit, když jinak to auto jede tak plavně.
    - Motor 2.0 HDi bude jasně nejlepší. Já mám tu 1.6 HDi, koupil jsem z neznalosti, ale žít se s tím dá. Problém rozhodně není nedostatek síly, s tím nesouhlasím. Auto zrychluje velmi dobře, umí jet rychle, ale jeho špatná pověst je - po právu - spojená s nízkou výdrží některých součástí. Mně na 145 - 160 tis. km odešlo najednou turbo, pak spojka, pak EGR ventil, startér. Všechno vyměněno a od tý doby v cajku.
    - To udržování světlé výšky je - stejně jako celá hydraulika - věc fantastická a bude se mi po ní hrozně stejskat, až budu muset koupit větší auto. Chce se mi zvracet, když vidím jakékoli kombi nižší střední nebo střední třídy, co se trochu naloží, zakloní a skoro drhne zadkem o zem. Nechápu, že to lidem nevadí.
    - C5II Break má ještě jednu výhodu pro reálné rodinné použití. Ty sedačky bez bočního vedení totiž umožňují dát dozadu tři velké dětské sedačky vedle sebe. Problém je jen se zacvaknutím pásů, ale s grifem to jde. Např. Superb 2. generace to stejně dobře nedokáže - bočnice u dveří jsou tak vystouplé dopředu, že při třech sedačkách by ty krajní byly pootočené doprostřed, což je špatně.
    - Především bych ještě podotknul, že tahle C5 má celou spoustu "simply clever" řešení, která Škodovka o mnoho let později vynášela v reklamě do nebe. Francouzi jsou ovšem skromní a vůbec je tehdy nenapadlo, dělat kolem mnoha chytrých nápadů takový cirkus. Zmíněné zhasínání přístrojové desky, samostatné vyklápěcí sklo v pátých dveří kombi (fantastické při zcela plném kufru), šuplíky pod sedadly a spousta dalšího...
    • 00 Reagovat !

      foto martinST

      martinST 31.08.2017  10:00

      « Re: Pár doplnění

      Díky za doplnění - jen k té 1.6 Hdi. Záměrně jsem nepsal o nespolehlivosti tohoto motoru, byť o ní vím. Tento motor měl totiž otec v Fordu C-max (verze 80kw) a najel s ním 180tis Km bez jediného problému. Jen měnil olej po 15tis km. I v těch 180tis km auto chytalo na první otočení i v silných mrazech, DPF bez problému, EGR bez problému... Prostě nic. Ale přiznám se, že když jsem s autem párkrat jel, tak mi právě přišlo docela slabé.. Nic hrozného, ale trochu větší výkon bych přivítal. Na druhou stranu, ta C5 s 1.6 Hdi je , myslím, zpřevodována více do lehka, takže ta dynamika u C5 může být lepší. U C-maxe na 5tku při 150 km/hod auto točilo 3tis ot ( pro porovnání).
      • 00 Reagovat !

        foto pallas

        pallas 13.08.2018  00:10

        « Re: Re: Pár doplnění

        Ja teda neviem, aký je 1.6 Hdi v C5, ale v Berlingu resp. Partneri má s ním môj známy najazdené 475 tisíc bez vážnejšieho problému - a to ťahal na jazero Garda lode, ktoré vyrábal, po talianskych okreskách - aby neplatil diaľnice. A žiadne malé plťky, ale 7 a po metrové plachetnice, ktoré majú s prívesom cez 1,5 tony. Menil zadnú nápravu a menil spojku - ale to je príve následkom tých prívesov. Inak len spotrebák.
        • 00 Reagovat !

          foto martinST

          martinST 18.08.2018  14:02

          « Re: Re: Re: Pár doplnění

          Ja tomu věřím. Jak říkám, motor sice nemá dobrou pověst, ale záleží jak se k němu kdo chová. Já jsem třeba zažil taxi (Dacia 1.5 dci) se 400tis km a pry jediné co pan měnil bylo turbo někdy ve 350tis km. A tento motor (ve starších generacích) taky neměl moc dobrou pověst. Taky znám avensise 2.2 d4d se 700tis km, což byl údajně taky průserový motor. Dodnes je v provozu...
  • 00 Reagovat !

    foto DaveCZ

    DaveCZ 18.11.2017  22:37

    Pěl let s C5

    Já s C5 žil pět let, právě s motorem 1.6 hdi s Fapem :). Ten motor bych hodnotil taky jako dostatečný a hlavně pěkná spotřeba jezdíval jsem okolo 4,5 až nějakých 5l na sto. Co se jeho spolehlivosti týče samotný motor není špatný pokud má člověk rozum a mění oleje v nějakých smysluplných intervalech, horší je to třeba s dvouhmotou. Pohodlí podvozku a odhlučnění mělo tohle auto spíše na úrovni aut o třídu výš.Většinu typických poruch tohoto auta jsem si samozřejmě schytal taky, klapky klimy mě potkaly dvakrát , jednou praskla klapka, druhou zimu doraz a klapka se opět ukroutila (i když to byla ta zesílená), jak příjemná práce je vyndávat u tohoto auta palubovku škoda mluvit . Co mě provázelo celou dobu a opravdu silně vytáčelo byla ruční brzda a její neustále zatuhávání, první problém nastal s lanovody, u normálního auta jednoduchá věc, né tak u C5 kde jsou vedené v takovém potrubím, ze kterého se jim obvykle moc nechce a nezbude nic jiného než potrubí rozřezat nebo vyměnit i s lanovody. Dále pak zatuhávaly samotné třmeny , obvykle odejde prachovka těsnící mechanismus ruč. brzdy i po její výměně a kompletním vyčištění celého mechanismu vydržela fungovat tak 2 měsíce až zase zůstalo auto zabrzděné, né že by ho byl problém odbrzdit ale já už pak na její používání rezignoval a spravil ji až před prodejem (o její současné funkci silně pochybuji). Asi po dvou letech mi přestala fungovat klima, takže klasika uv lampa najít únik spravit doplnit, jenže po dvou týdnech přestala fungovat znovu, tentokrát klimachladič, to znamenalo funkční klimu asi 2 měsíce pak nový únik tak do třetice doplnit no po zimě zase nefungovala a už sem na to hodil taky bobek. Pak park. asistent postupně jsem vyměnil všech 8 čidel (cena jednoho 800kč), problém by ani nebyl tak v čidlech jako spíše v tom jak inteligentně byly umístěny, a prostě se k nim dostávala sůl a špína od kol. Přesto všechno (a to jsem si určitě na všechno nevzpomenul jen tak namátkou, u kterého auta se vám stane, že vám zůstane klika v ruce) jsem měl auto rád, protože mi to pohodlím, super světly a originalitou vynahrazovalo, ale řekl jsem si, že v momentě kdy začnou problémy s hydraulikou je čas na jiné auto. No a potkalo mě to samé co Vás, ráno jsem přišel k autu, které smutně klečelo zadkem u země, takže jsem poměrně pracně (ještě, že jsem neměl plnou nádrž) vyměnil trubku k zadní nápravě a poslal ho dál. Co se nějakého srovnání s jinými auty týče, vadilo mi ovládání tempomatu/radia u volantu většina aut má tempomat vpravo a ovládání radia vlevo (má to svůj důvod), tady přesně naopak. Senzor stěračů, proč nemá nastavení citlivosti ? ve výsledku to člověk nevydrží a radši si sklo utírá ,,sám". Ovládání jasu přístrojů, asi nejhorší možné řešení. Zpátečková světla svítící kamsi do nebe. A ten economy mod, kdo tohle proboha vymyslel, nechápu, je sice pěkné, že nedovolí světlům a radiu vybít baterku (stejně nechá zaplé parkovačky) ale co na tom když kvůli stahovaní oken pak musí člověk startovat auto.
  • 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 22.11.2017  15:39

    Jó, je to dobře napsáno.

    Tak to má vypadat. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Durak8

    Durak8 13.11.2018  21:16

    Moj citroen c5

    Toto auto som mal asi 4 roky. Konkretne 2.0i 103kw. Bolo to najlepsie auto, ake som kedy mal, a uplne najlepsie auto pre rodinu, ake si clovek dokaze predstavit. Napr. som dozadu nalozil deti, a po par km spali. Mohol som ist aj rychlo, auto bolo tiche a pohodlne. Ked to porovnam s novou mazdou 6, ktoru mam teraz... Spotreba priemer 7,8 litra s tym, ze poslednych 20t km som jazdil len dialnice, a vacsinou dost nad 130.. Hydraulika, to je vec nevidana. Bolo treba zaparkovat niekde cez obrubnik? Na luke? Nie je problem, auto sa zodvihlo, a bolo. Ani nehovorim o rybacke, kde som presiel po suchu vsade tam, kde ostatny na SUV :-) Tento motor bol skor vyladeny na okresky, kde dokazal ist aj za 6.5 na 100 celkom svizne. Najvacsia slabina, bol interier. Ani za 4 roky som nevedel nastavovat veci po slepiacky. Bola to vlastne klavesnica nalepena po vyske na stred palubky. Ale kvalita spracovania.. nikdy nic nevrzlo. Opat sa moze nova mazda 6 len zdialky divat. Auto som predal len kvoli tomu, ze sa nedali na neho kupit niektore klucove nahradne diely v dostatocnej kvalite na to, aby som nemusel byt stale v servise. Kym boli v aute original diely, auto islo bez problemov (asi 3 roky). Potom uz to bolo zle.. Predal som ho s najazdom 300t km. A naucilo ma, ze je omnoho lepsie si kupovat diely priamo na aliexprese, ako od cinskej znacky bosch. Dufam ze Vam bude este dlho sluzit. Vzdy ked vidim, ako sa to auto hojda po ceste, zatlacim slzu v oku. Dokonca sa mi zda aj celkom pekne (svojim sposobom).
  • 00 Reagovat !

    foto mariov8

    mariov8 04.02.  09:25

    C5 2,2Hdi BiT Exclusive

    Měl jsem cca 2,5 roku C5 HDi 2,2 Bi Turbo Exclusive a kromě ne vždy uspokojivě fungujících asistentů řidiče a třeba i zmiňovaného ne-inteligentního cyklovače stěračů to bylo fenomenální auto. Tiché, úsporné, rychlé (teda na dálnici, na okresce to nechtělo zatáčet - gumy jsem rotoval podle stavu hran těch co byly vepředu). Pohodlné sedačky a fenomenální hydropneumatický podvozek, který jsem znal už z Xantie a věděl jsem že si jenom musím zvyknout. Samozřejmě pozdější přestup do třídy E (W211) my trochu narovnal pohled, ale na druhou stranu, provoz Citroenu byl z odstupem času citelně levnější. 2,0/2,2HDi nebo benzínová 3,0 V6 ideální motorizace. 1,6HDi raději až v nástupci v provedení 8V a velikým obloukem se vyhnout benzínu 1,6THP a je to bezproblémové auto. Interiér byl teda asi nejslabší částí, už u první generace to byla hrůza a facelift to jen lehce pošimral, ale zpracování a materiály perfektní. Neměl bych ani razantnější výhrady k ergonomii, pravda z mercedesu si člověk na pár věcí zvykal. Poměrně zničený byl audiosystém JBL, nebylo to tak staré auto, když jsem ho kupoval. Prodával jsem ho téměř 10 let staré s cca 330 000km. Původní turbodmychadla (byly tam dvě), vstřikovače, žhaviče, jenom "podvozek" už byl nový a to včetně ložisek kol. Příjemná byla i zvýšená jízdní pozice funkční do 40km/h, leckterá SUV by mohla závidět. A to tam ještě byly servisní pozice úplně nahoře a úplně dole. Po mercedesu W211 280CDI druhé nejlepší jeté auto jaké jsem kdy měl.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Apple Pay v Česku: Víme, jak zaplatit iPhonem nebo hodinkami Apple Watch

Apple Pay v Česku: Víme, jak zaplatit iPhonem nebo…

Apple konečně spustil platební službu Apple Pay v Česku. Chcete být mezi prvními, kteří novinku vyzkouší? V…

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před kamerou nebude dlouhou dobu

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před…

Je zvyklá souložit před kamerou ostošest, ale nyní má utrum. Česká pornoherečka Tarra White (31) alias Martina…

 

iSport.cz

První žena v UFC se Pudilové nebojí. Brazilská hvězda chce knockaut

První žena v UFC se Pudilové nebojí. Brazilská…

Z Brazílie, USA, Nizozemska, ale i blízkého Polska. Do Prahy se sjela elita bojových sportů, která se představí…

Genk – Slavia 1:4. Smršť Pražanů! Ovládli odvetu a jsou v osmifinále EL

Genk – Slavia 1:4. Smršť Pražanů! Ovládli odvetu a…

Tohle je paráda! Fotbalisté pražské Slavie zvítězili v odvetě úvodního kola vyřazovací fáze Evropské ligy v…

 

Reflex.cz

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty dívek během chvil nejvyšší rozkoše

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty…

Ach, ten ženský orgasmus. Ne všechny ho zažily, ale přesto anebo snad právě proto se o něm všude mluví.…

V Česku začala platit mimořádná opatření kvůli polskému hovězímu

V Česku začala platit mimořádná opatření kvůli…

V Česku dnes začala platit mimořádná veterinární opatření pro dovoz polského hovězího masa. Příjemci ho musí…