Recenze

Giorgos (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Citroën C5 Citroën C5 Break SX

9,83 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C5, foto 1 Citroën C5, foto 2 Citroën C5, foto 3 Citroën C5, foto 4 Citroën C5, foto 5 Citroën C5, foto 6 Citroën C5, foto 7 Citroën C5, foto 8
Citroën C5, foto 9 Citroën C5, foto 10 Citroën C5, foto 11 Citroën C5, foto 11 Citroën C5, foto 12 Citroën C5, foto 12 Citroën C5, foto 13 Citroën C5, foto 14 Citroën C5, foto 15 Citroën C5, foto 15 Citroën C5, foto 16 Citroën C5, foto 16 Citroën C5, foto 17 Citroën C5, foto 18 Citroën C5, foto 19 Citroën C5, foto 20 Citroën C5, foto 21 Citroën C5, foto 22 Citroën C5, foto 23 Citroën C5, foto 24 Citroën C5, foto 25 Citroën C5, foto 26 Citroën C5, foto 27 Citroën C5, foto 28 Citroën C5, foto 29 Citroën C5, foto 30 Citroën C5, foto 31 Citroën C5, foto 32 Citroën C5, foto 33 Citroën C5, foto 34 Citroën C5, foto 35 Citroën C5, foto 36 Citroën C5, foto 37 Citroën C5, foto 38 Citroën C5, foto 39 Citroën C5, foto 40 Citroën C5, foto 41 Citroën C5, foto 42 Citroën C5, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen C5 Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:321000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 98 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 563 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Na podzim roku 2009 jsme už nutně potřebovali v rodině větší auto, než bylo naše staré Mondeo (také již popsáno).
Ale jaké vybrat ? Pokukovali jsme s manželkou po vozech typu MPV, ale buď byly některé z nich moc drahé, nebo staré, a nebo neměly valnou pověst s kvalitou. Nakonec jsme se shodli na rozumném kompromisu, že najdeme auto s karoserií typu kombi, zkusíme poprvé v životě naftový motor (ale nesmí rachotit... kadlakadlakadla a čmoudit). Zaujalo mě auto které měl už 3 roky můj brácha, Citroën C5 Break. On si jej dovezl z Francie jako čerstvě tříleté auto s najetými 120 000 km. Od té doby s ním jezdil další 2,3 roky a bez sebemenších problémů. Zkusil jsem jak se s ním jezdí, jestli v pohodě vejdou 3 dospělí na zadní sedačky... přece jen, jeden z mých synů má v 15. letech už přes metrdevadesát výšky...

A následovalo shánění vozu po bazarech. Rovnou říkám že najít tehdy v r. 2009 C5 v dobrém stavu za nějakých 150 až 180 000 kč byl problém. Nejen že jsem našel se zjevně stočenými kilometry, ale některé měly problémy i s brzdami... jiné spojku v háji,cvakalo v motoru, nestahovalo okno, netopilo....po vyzkoušení šesti kusů tohodle modelu jsem pomalu ztrácel naději až mě napadlo podívat se přímo u autorizovaného dealera značky.
A našel jsem ! C5 Break vyrobenou v Červnu 2004, v Září 2004 v Meteorcar Orlová jako předváděcí vůz a v Prosinci 2004 prodáno jako nové do jednoho Zahradnictví, kde jej měli po dobu leasingu. Paní s ním jezdila necelých pět let a zahleděla se do nového C-Crosseru od Citroënu, tak jej nechala na protiůčet v Citroën Meteorcar kde jsem si jej zase všiml já...
Za 150 000 kč jsem pořídil auto s jeho úplnou servisní minulostí, doloženým servisem, najetými 175 000 km a garancemi na některé díly, jako je FAP filtr (pevných částic), brzdy, rozvody do 320 000 km, které majitel Meteorcaru zavedl do kupní smlouvy. ( Tak a je třeba přidat roky a nájezd... Už je to devátý rok, co jej mám a na tachometru je aktuálně 321 000 km - a stále vše funguje !)

Konečně přejdu k popisu vozu. Vzhledově je C5 Break nenápadné. Prostě vůz kombi, který má nadbytek prostoru a pohodlí. Na délku měří téměř 5 metrů (4,75m ) na šířku přes 2 metry (2,1m) a na výšku to taky není žádný drobek (1,56m). U Citroënu vždy dbali na uhlazené tvary karoserie. Špičatá příď vozu se postupně zvětšuje, aby nabrala dostatek prostoru pro posádku a až téměř u zadního okna se stáčí dolů k náraníku, aby uzavřela svůj obrys. I ve větších rychlostech neobtěžuje posádku žádný aerodynamický hluk. Určitě má na to vliv i vzhled karoserie. (A také některé komponenty podvozku, + okrytování spodní části vozu)
Kapkovité světlomety 1. generace C5 jsou stejné jako měly Citroëny až do nástupu nové C4. Pak také po faceliftu měla C5 vzhledově výraznější světlomety a čelní masku. To ale měly až vozy vyrobené na podzim roku 2004. Zajímavě působí na C5 Break zadní skupinové svítilny. Jsou to vzhledově obrácené "bumerangy" natočené k sobě a ve tmě podle jejich svitu poznáte co jede před vámi.
V interiéru na Vás zajímavě působí svým tvarem středový panel. Má tvar štítu středověkého rytíře, ve kterém najdete ovládání dvouzónové automatické klimatizace, rádia s CD přehrávačem a některé ovládače výbavy vozu. (zamknutí dvří, stmavení podsvícení, nouzové sepnutí blinkrů) Sedačky jsou velmi pohodlné s nevýrazným bočním vedením, ale jsem už z předchozích vozů zvyklý na pohodlí. Má to tu výhodu že ani po ujetí 2000 km (za 24 hodin jízdy) s rodinou nejsme dohrkaní. Jako řidič i na tak dlouhé trase, jako je jízda přes celý Balkán do Řecka, nejsem zničen cestováním. Dostatek pohodlí a místa našel konečně i můj starší syn... konečně se už netísní v zadu. ( DOPLNĚNÍ - tak kluci vyrostli, mají už oba skoro dva metry /198 a 195 cm) a nadávají že mám koupit něco většího... Starší syn si koupil svoje první auto (BMW E39) a ten mladší jezdí často s ním. Ale ještě se do auta vlezeme.. ale chtělo by to už větší auto - ideálně asi Citroën C6 :-)

Silné stránky

Velký prostor pro přepravu pěti dospělých lidí. Každý cestující má své místo. Ošizen není dokonce ani ten kdo si sedne doprostřed zadní řady sedadel. Nohám nepřekáží středový tunel jako v jných vozech.

Velký zavazadlový prostor. Do takového kombi naložíte vše ! Základní objem kufru je 563 litrů, po sklopení zadních sedadel vznikne obrovský prostor o objemu téměř 1900 litrů ! (podle údaju TP) A je to určitě možné, naložil jsem už tak do něj celou rozloženou původně dvoumetrovou kuchyňskou linku ! (spodní i vrchní část najednou)

Pohodlná jízda - žádné nerovnosti Vás na cestě nebudou štvát. Systém odpužení Hydractive 3+ dokonale vyžehlí cestu pod vámi. Jízda s C5 je velmi pohodlná. Nakonec, Citroën je se svým systémem hydraulického pružení znám ve světě už od legendárního Citroënu DS a ne náhodou tyhle vozy volí za své hlavní limuzíny prezidenti a ministři ve Francii. ( Dnes jezdí v Citroën C6 )

Rozumná spotřeba - Je to moje 1. auto s naftovým motorem. Předtím jsem měl pouze benzínové V6, kde jsem oceňoval sílu, výkon a nádherný zvuk... Tady v C5 mám motor 2,2 HDi o výkonu "pouhých" 98 kW , tedy nějakých 130 koní... no co, už jsem trochu starší, tak i "klidnější"... Výhodou je spojení motoru se šestistupňovou manuální převodovkou, kterou zde začali dávat k této motorizaci na začátku léta 2004. V běžném kombinovaném provozu jezdím se spotřebou kolem 7,2 litrů nafty. V zimním období to bylo okolo 8 litrů / 100 km... a když jedu dálkovou trasu, například už zmíněnou trasu pře Balkán do Řecka, tak v pěti lidech a s nákladem celou trasu zajedu za průměr 6,3 litru na 100 km. (Předtím s V6 Mondeem tu samou trasu jsem jezdil za 8 litrů/100 km)

Velmi dobrá komfortní výbava vozu:
Okna jsou všechny elekticky stahovatelné, dálkově se dají pootevřít i z klíčem. Potěší 5. výklopné okno na zádi vozu (jen se u většiny kombíků tahle věc pokazí...ale dá se opravit)
Klimatizace je 2- zónová automatická. Čelní sklo je determální. Ovládání rádia a CD od volantu (nebo spíše obládačem hned pod volantem) neodvádí pozornost od sledování cesty. Tempomat - výhodné na dlouhé táhlé úseky dálnic. Senzor deště a světelný senzor - hodně dobrá vychytávka ! Diagnostikou mám nastavené neustálé svícení, při vjetí do tmavých míst (tunel, podjezd) a večer se také samo rozsvítí podsvětlení přístrojů. Když vyjedu do světla opět samo zhasne. Senzor deště funguje dobře, pokud náhodou je při začátku padání deště pootevřené některé z oken je samo automaticky zavřeno.

Slabé stránky

Na začátku jsem si musel zvyknout na to že to není benzínová V6ka... naučilo mě to jezdit s rozumem a předvídat. Nikde se už nehoním. Není ani jak, prostě nemám 200 koní (a více) pod kapotou...

Často odchází H7 v hlavních světlometech. V průměru odejde jedna žárovka po najetí cca 7000 km. Uvidím, zkusím nasadit právě koupenou sadu žárovek v Citroënu (Osram). Snad budou trvanlivější než původně kupované levné H7. (vždy do 100kč/kus)

Naftové motorizace u Citroënu mají častou závadu na mezichladiči turba. Už při koupi vozu jsem si všiml mastných fleků v motorovém prostoru... oprava intercooleru mě vyšla na 600 kč. (+ moje práce)

Určitě taky před koupí vozu nechte důkladně zkontrolovat přes diagnostiku (Lexia3 od Citroënu) stav vozu. Můžete předejít překvapením v podobě vadných komponentů motoru (vstřikovače, turbo, čerpadlo a další velmi drahé položky) Pozor na stav spojky a dvojhmotového setrvačníku. Na koho přijde řada ... tak oprava je dost nákladná. Tahle věci ( a další) na tomto voze jsou však dány užíváním vozu. Kdo jej měl před Vámi, tak s ním jezdil a je to pouze běžné opotřebení.

Za dobu co C5 v rodině máme jsem se nesetkal s fatální vadou na voze. Zatím mám na něm najeto 30 000 km a stav tachometru tedy je 218 000 km. ( Tak a je třeba přidat roky a nájezd... Už je to devátý rok, co jej mám a na tachometru je aktuálně 321 000 km - a stále vše funguje !)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nebylo toho moc. Auto spolehlivě slouží. Po této zimě jsem akorát musel vyměnit čepy na přední nápravě, ale přiznejme si, tohle potká snad každé auto na našich rozbitých cestách...

Závada "Antipollution fault" - Hláška se mi vyhodila na podzim 2009, auto jelo nicméně bez omezení. Po napojení na diagnostiku v servisu Auto Chodura (Šenov) mi byla oznámena pomíjivá závada EGR ventilu... a smazáno. Ještě ten den hláška opět naběhla. Nakonec jsem našel popraskanou hadičku ovládání podtlaku EGR ventilu, po výměně hadičky hláška zmizela.

Intercooler - nemusel jsem měnit, stačil stávající vydolovat z vozu a nechat opravit. Tenhle díl popraská na každém 2,0 a 2,2 HDi ve spodní části mezi materiálem plast a hliník v jeho rozích. Oprava mě stála 600 kč v servisu který se zabývá opravou chladičů.

Pístnice zadní nápravy - Na Silvestra 2010 jsem našel auto zadní částí vozu "na zemi". Příčinou byly těsniva v pístnicích zadní nápravy. Oprava byla provedena v servisu ve Frýdku-Místku člověkěm který Citroëny dělá. Sada těsniv v Citroënu stála 300 kč, LDS hydraulický olej (1 litr na dolití) 280 kč, práce 1200 kč.

Na konci Března 2011 jsem měnil všechny brzdové desky (přední a zadní) + repasoval zadní třmeny a jejich upnutí novými šrouby na zadní nápravu. Třmeny byly na styčné ploše poškozeny oxidací, plochy se musely zabrousit, zaleštit a hlavně srovnat s osou. Brzdiče byly před opravou mimo osu s kotoučem... Je to závada každého vozu C5 z r.2001 až 2007. Po 3 letech provozu to prostě chytne oxidaci a vyhne brzdiče. Oprava vyšla na cca 2000 kč (materiál)

Květen 2011 - oprava modulu řízení ventilace. Díky tomu že o tom už na internetových stránkách věnovaných C5 bylo napsáno dost informací, snížila se předpokládaná cena za opravu z nějakých 4000 kč na pouhých 200 kč. Prostě se vyměnil jen vadný tranzistor...

Září 2016: K neuvěření je, že tohle auto mám stále... už začínám s ním devátý rok! Samozřejmě sem tam se nějaká investice do něj objevuje, ale nic mimořádného. Během let mi 3x se stala jedna a ta samá závada - auto prostě nenastartovalo. Poprvé 3 roky zpět, kdy následoval odtah do servisu (autochodura.cz) 8 dní laborování a pak faktura na 3500,- . (výměna čidla vačky, ale tím to nebylo... v r. 2015 (říjen) se tato událost stala podruhé, to už jsem zkusil řešit sám s pomocí diagnostiky (Lexia3 - Diagbox) Nakonec po kontrole všeho možného v motoru (palivový systém, filtr, regulátor tlaku čerpadla, rampy, přepadu vstřikovačů) se závada našla v kabeláži jednotky BSM a počítače... po pročištění jsem opět jezdil. A naposledy se to samé stalo v tomto týdnu. Tentokrát jsem už šel na jisto a opraveno bylo do půl hodiny ( konektory v BSM - pročištění) CELÝ KOMPLETNÍ SERVIS PRAVIDELNĚ AKTUALIZUJI na tomto odkaze zde: http://www.c5club.cz/page/kod-50/userid-1106263.html#.V90XiiOa3IU

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Citroën Meteorcar Orlová
Mohu jen doporučit. S takovým jednáním jsem se zatím nikde nesetkal. Přestože jsem kupoval ojeté auto, dostal jsem na vůz písemné garance téměř jako kdybych kupoval nové. Záruku mám na stav vozu, jeho předchozí servis, stav kilometrů.
(Nezávisle později ověřeno, že tomu tak i je)

 

Novinky v recenzi

17.9.2016 12:09

dodělání navigace VDO

Navigaci jsem používal při svých cestách často... ale jen z mobilu. Docela se mi líbily velkoplošné barevné displeje s navigací, které mají Citroen C5 ve výbavě Exclusive (a to jen některé). Když mi byla nabídnuta celá kompletní sestava z auta, které se právě rozebíralo... neodolal jsem a šel jsem do toho! Dnes už mám celý systém zabudován ve svém voze, plně funkční včetně nainstalovaného českého jazyka. Kompletní fotogalerie z instalace systému je zde: http://jirkarimanek.rajce.idnes.cz/Citroen_C5_montaz_VDO_navigace,_CD_jednotky_a_barevneho_displeje

9.7.2011 07:22

Opět Řecko autem, tentokráte Zakynthos

Skončila rodinná 3-týdenní dovolená, kdy jsme s naší C5 brázdili cesty Balkánským poloostrovem. Za tu dobu jsme najeli přes 5000 km bez jediného problému. Pokud někoho zajímá průběh cesty přes Balkán do Řecka a dále až na Zakynthos = trasa dlouhá 2000 km a zvládnutá za 26 hodin jízdy, může se podívat na článek zde :
http://www.recko-autem.cz/index.php?str=151&id_rep=136&d=0
V článku je detailněji popsán průběh cesty, časy, náklady na naftu, poplatky za dálnice a další info včetně fotek.

17.5.2011 15:45

oprava modulu řízení ventilátoru

Minulý týden mi najednou přestala fungovat ventilace. Po nastartování se pouze zobrazily otáčky ventilátoru...ale z průduchů nešlo nic. Po 10 vteřinách se zobrazení ventilace přeplo do polohy vypnuto. Co s tím ? Začal jsem na netu hledat a zjistil jsem, že tohle mohlo potkat už vozy v jejich 3-4 letech provozu. Koupil jsem v GM electronic (Ostrava) tranzistor IRFP064N + teplovodivou pastu (vše za 77 kč) a regulátor vymontoval ven z vozu. Protože jsem k hornímu šroubku regulátoru nedosáhl dobře s klíčem, tak jsem povolil a demontoval příruční schránku před spolujezdcem (7 ks torx šroubků - 5 nahoře, 2 ve spodní části) odcvakl a vytáhl osvětlení přihrádky a pak už jsem hodně prostoru okolo. 10 minut jsem se "pral" s konektory regulátoru. Při tom jsem zjistil, že zřejmě v minulosti se tam už někdo hrabal, "zobáčky" pojistky na odcvaknutí konektorů byly poškozené a takže dalo dost práce s tím konektory odpojit. Nakonec se podařilo... a pohledem na datum výroby regulátoru jsem zjistil, že není původní. Auto je vyrobené v červnu 2004 a regulátor byl z r. 2001. Vůz mám rok a půl, takže k výměně muselo dojít někdy před tím. Hledáním na netu jsem mimo jiné zjistil že pokud by se mi nepodařilo regulátor opravit výměnou tranzistoru, tak nový je k dostání v citroënu pod číslem 6441 L2 za 2310 kč... jinak ten samý díl VALEO se dá sehnat od nějakých cca 1650 kč výše ( Valeo VA 509355). Dobrá věc se podařila a já tak za opravu dal 77 kč za materiál + "pajdu" kamarádovi elektrikáři za pájení. ( Styčné plochy mezi tranzistorem a chladičem se namazaly teplovodivou pastou) Původní tranzistor byl vyroben - věřte nevěřte - v Maroku.

11.4.2011 10:12

nově dodané fotografie z oprav, úprav

Dodatečně jsem dnes přidal fotografie z nedávných oprav vozu. Přibyly tak fotky parkovacího asistentu, který jsem instaloval (přední + zadní čidla, zobrazení v zrcátku), dále pak fotky z opravy brzdičů zadních třmenů (tahle oprava nutně potká všechny vozy C5), a fotky hadičky podtlaku ovládání EGR ventilu, jejíž popraskání a netěsnost vedly k vyhození hlášky závady motoru, SERVICE a Antipollution fault. Následně jsem pak navštívil 2 servisy kvůli diagnostiky... nakonec jsem závadu našel a opravil sám. Chtělo jen pořádně myslet nad příčinami vzniku... samozřejmě bych tápal, kdybych neviděl výsledky na monitoru P.C. Naštěstí mi to mechanici vždy umožnili. Oni ale hledali možnou chybu jinde.

6.4.2011 07:01

Dodatečná montáž parkovacího asistentu

Tak a mám namontováno taky... dodatečně jsem si pořídil parkovací asistent a konečně ho do auta taky dal a zprovoznil. Zadní čidla jsem dával až pod lištu, ale i tak se mi v bocích čidla trefila do výztuhy pod nárazníkem. (nárazník jsem nesundával) Kabeláž čidel jsem protahoval do kufru přes gumovou krytku, která je přesně ve středu a ústí do prostoru rezervního kola. Zadní čidla se určitě musí vypodložit do roviny, jinak hlásí téměř stále překážku. Přední čidla ukazují v pořádku i bez podložek. Řídící jednotku a veškerá kabeláž je schovaná pod tapecem a krytem na levé straně kufru. Napajení řídící jednotky jsem vedl ze zadní skupinové svítilny. Více dalších informací včetně fotek jsem vložil zde :
http://www.c5club.cz/profiles/Jirka%D8.html?kod=32&ids=Jirka%D8&gal=505257
Tenhle typ se zabudování zobrazení ve zpětném zrcátku jsem zvolil i proto, že bráchovi 2x vyrabovali jeho C5-ku kvůli LCD displeje. Mysleli si že berou navigaci.... Tohle provedení v zrcátku je nenápadné. Celková cena 1999 kč. Asistent koupen na www.parkujeme.cz Typ PWM-60

31.3.2011 06:58

repase uchycení zadních brzdových třmenů

To že na zadních třmenech dochází ke korozi materiálu je známé všem majitelům C5. (2001-2007) Viníkem jsou materiály hliník-ocel která při svém dotyku zaviní oxidaci třmene na jeho styčné ploše. Včera bylo obzvláště hezky, tak jsem se spolu s výměnou brzdových desek a brzdové kapaliny zaměřil i na repasi uchycení zadního třmenu. Více to rozvádět už nebudu, dost napoví fotky a postup napsaný u nich na tomto odkazu :
http://www.c5club.cz/profiles/Jirka%D8.html?kod=32&ids=Jirka%D8&gal=3071376#pc


Další vozy Citroën C5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

neměl jsem zatím žádné vážnější poruchy vozu.

praktičnost
10

Naložím do něj vše

prostornost
10

Vejde 5 dospělých lidí + náklad

jízdní vlastnosti
8

je to loď na kolech... nejlépe je jet přímo za cílem ! Bez zatáček...

jízdní komfort
10

Měkké odpružení vozu = vysoký komfort. Do zatáček to ale není. Na to si pořiďte jiné auto...

provozní náklady
8

velmi rozumné, zvláště ve spojení s úsporným naftovým motorem a 6-ti stupňovou převodovkou

náhradní díly
7

Díly Citroën má vcelku drahé, dá se ale sehnat díly přímo od dodavatelů kteří Citroënu dodávají díly a ty jsou v rozumné ceně.

výkon motoru
7

Dostatečný... je to rodinné kombi, a malý stěhovák. Není to sporťák

spotřeba
9

Na tak velký vůz rozumná

hlučnost motoru
8

nízká hlučnost motoru je dána mimojiné použitím dvouhmoté řemenice klikovky a setrvačníkem. Jejich ceny jsou vysoké... komfort jízdy ale taky.

kvalita sedadel
9

pohodlné bez bočního vedení. Po dvoutisícové trase ale vylezu u moře v Řecku nezničen !

brzdy
8

Dostatečné aby zastavily těžké auto

zavazadlový prostor
10

zatím jsem nenašel věc která by do kufru nevešla


Více o modeluCitroën C5 C5 (2001-2008)
Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

 





Blesk.cz

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí nevyužívaná lávka

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí…

Okolí Vltavské se začíná měnit. Začala více než měsíční rekonstrukce schodiště, navazovat se bude likvidací…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

7 důvodů, proč jít letos volit

7 důvodů, proč jít letos volit

Podeváté v moderní demokratické historii od roku 1989 jdeme dnes a zítra volit své poslance. O každých volbách…

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je továrna na debilno, říká grafik TMBK

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je…

Někdy za hranou, ale vždy prudce aktuální. Takové jsou koláže grafika Tomáše Břínka, který na internetu…