Diskuse

Hyundai i30 (2017)

14.3.2017

Vůz již není v mém užívání, odevzdáno 17. 6. 2019. První i30 třetí generace na moje.auto.cz. Budu se muset snažit :-) . Nepatřím k lidem, kteří…

 

Hyundai i30 (Stephen)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto melonsvk

    melonsvk 16.03.17  18:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

    Pekne grafy, musel si si s tym dat kopu prace :-) Ale vysledky su zaujimave, nikdy som to teda nepocital, ale ratal som, ze 1.6 GDI dobehne 1.2 TSI uz niekde okolo 3000ot. Hold, z atmosfery sa tazko vytlaci vyssi krutiaci moment ako 100-nasobok litroveho objemu, obvykle je to na tejto hranici... Ale zato okrem extremne nizkych a extremne vysokych otacok neklesa pod 85-90% jeho maxima. :-)

    V reale to bude samozrejme zavisiet aj od % stratoveho vykonu medzi motorom a kolesom, ale to uz je v zasade u vsetkych vyrobcov podobne. Tym samozrejme ale netvrdim, ze turbomotory su zle, ved sam momentalne zvazujem Leona s 1.4 TSI, ale mensi objem neprichadza do uvahy. Pri mojom sviznom jazdeni by ma na pumpe zakazdym zrejme trafil slak >:-[]
  • « 10 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 16.03.17  16:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

    Na veľmi názornom príklade Ti môžem ukázať, že nemáš pravdu. V blogu som porovnával 1,4 16V (74kw) Fabiu, 1,2 TSI (77 kw) Jettu, 1,6 GDI (99 kw) Ceed a 1,4 TSI (92 kw) Alteu. [odkaz]

    Najkratšiu prevodovku má Fabia, potom ide Ceed a najdlhšiu (najťažšie prevody) majú TSI. V tomto máš samozrejme pravdu. No pozri si krivky hnacích síl na kolesách v nízkych a stredných otáčkach. Napriek ťažším prevodom výrazne dominujú prepĺňané motory. Ešte poznámka- hnacie sily na kolesách to je krútiaci moment pôsobiaci na obvode kolies. Skrátka, rozdiel medzi krútiacimi momentami je oveľa väčší ako je rozdiel v odstupňovaní prevodoviek.
  • « 00 Reagovat !

    foto melonsvk

    melonsvk 16.03.17  15:39

    « Re: Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

    Ono krutiaci moment pri turbomotore je samozrejme vyssi, ale dolezity je ten, co je az za prevodovkou. A kedze maju turbomotory vseobecne tazsie prevody, pri tej istej rychlosti na rovnakom stupni bude mat atmosfera vyssie otacky (teda lahsi prevod) a tym sa rozdiely v krutiacom momente mozu lahko dorovnat. :-) Keby boli prevodovky rovnake tak samozrejme sa nema cenu o tomto bavit, ale prave atmosfera si kompenzuje nizsi krutiaci moment kratsimi prevodmi.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 16.03.17  15:11

    « Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

    Z pohledu konstrukce motorů to jablka a hrušky jsou - 4 válce vs. 3 válce, atmosféra vs. turbo. Ale máš pravdu, že v nabídce jeden svým způsobem nahradil druhý a míří tudíž na stejnou/podobnou cílovku.

    Plné auto jsem nezkoušel a troufám si tvrdit, že ani nevyzkouším. Není pro to důvod ani vlastně příležitost. Pracovně jezdím sám nebo ve dvou a bez podstatných zavazadel (svojí ledvinu s doklady a peněženkou potažmo kabelku kolegyně za podstatná zavazadla nepovažuji). A když jedu soukromě ve větší zátěži, tak kombíkem s GDi :-) .

    Takže já můžu napovědět, ale ve svém režimu používání si to nakonec každý musí vyzkoušet sám ;-) .
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 16.03.17  15:06

    « Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka

    Prečo by mal dôjsť dych maloobjemovému turbomotoru pri plne naloženom aute? O tom rozhoduje priebeh krútiaceho momentu a ten hrá v prospech prepĺňaného motora. Dych takémuto motoru môže dôjsť len vo veľmi nízkych otáčkach (hlboko pod 2000 ot./min.). A to je problém sa takýmto otáčkam vyhýbať pri jazde do kopca s naloženým autom?
  • « 00 Reagovat !

    foto melonsvk

    melonsvk 16.03.17  14:26

    « Re: Re: Liter vs. jednasestka

    To by som netvrdil ze hrusky s jabkami, nad 1.0 T-GDI budu uvazovat ludia, ktori chcu nieco viac ako zakladnu atmosfericku 1.4 ale zas nepotrebuju vrcholnu verziu (1.4 T-GDI bude skor nahrada za povodnu i30 Turbo :-) ). Si myslim, ze z pohladu zakaznika maju tieto dva motory viac spolocneho ako sa zda, aj ked technicke parametre su v podstate uplne odlisne :-)

    Skusal si uz aj jazdu s plnym autom? To byva obvykle velky problem pre maloobjemove turba, ze im proste "dojde dych".

    Je mi jasne, ze v kludnom tempe bude mat turbo vzdy navrch. Horsie to je, ked treba vystupat nad "komfortne" otacky, napriklad pri obiehani alebo jazde do kopca. Budem to musiet prebehnut aj ja, aj ked kupovat to urcite neplanujem, ale na porovnanie sa to urcite hodi :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 15.03.17  18:37

    « Re: i30

    Díky.
  • 10 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 15.03.17  17:18

    « i30

    Pěkně napsaná recenze a podle mého názoru i hezké auto i když naživo, jsem zatím novou i30 neviděl.
    Podle záběrů ze Ženevy se možná ještě víc povedl kombík.

    Jinak trefně popsaný - tady v diskusi - rozdíl mezi atmosférou a turbem.

    Jeden postřeh, ta obrazovka navigace (infotainmentu) je podle mě na velice dobrém místě a tenhle trend dávat obrazovku co nejvýše na palubce je velice praktický.
    Třeba Golf nebo Octa ji mají hodně utopenou, mimo zorné pole řidiče.

    Tak at ti dobře slouží!
  • « 10 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 15.03.17  15:24

    « Re: Liter vs. jednasestka

    Objektivně řečeno, srovnání 1,6 GDi a 1,0 T-GDi je míchání jablek a hrušek, ale když už jezdím pravidelně oběma, tak projev se porovnat jakž takž dá.
    Čtyřválec bude vždycky kultivovanější a bude mít vyrovnanější chod než tříválec. To je fakt, který ani sebelepší tlumení nezmění. Stejně tak má tříválec nižší vnitřní odpory, takže do otáček jde snáze, to je taky fakt. Srovnání dostupnosti výkonu je taky nefér, turbo vs. atmosféra. U GDi si pro výkon musíš dojít do druhé poloviny otáčkoměru, turbíčko dosahuje vrcholu krouťáku na papíře v 1.500 ot./min., reálně aktuálně táhne od 1.800 ot./min. (a pořád jde ta hranice níž, ono se to po pár dalších tisících km k papírové hodnotě dostane). Krouťák vrcholí ve 4.000 ot./min. kde už nastupuje výkon. Takže když na to šlápneš ve 2.000 ot./min. tak T-GDi reaguje hned, atmosféra se musí k výkonu "dotočit". Kdo nerad řadí bude spokojenější v T-GDi.
    Hodnoty spotřeby těsně nad limity ode mě nečekej. Já jezdím výletní tempo už od dvaceti, takže tohle srovnání neposkytnu. Ale právě v tom relaxačním tempu je T-GDi díky nižším otáčkám o zhruba půl litru úspornější na stejných trasách při stejném stylu jízdy.
  • « 10 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 15.03.17  15:17

    « Re: třicítka

    Já obvykle plodím recenze až po půl roce užívání, ale zrovna včera jsem měl "psavou", tak jsem to nahodil :-) .
    Tím, že jsem litřík vyzkoušel už v i20 Active, kde vyloženě lítal a jezdil taky za pár, tak jsem se moc nebál. Jede jak z praku, když člověk chce. Ale já tohle auto nepoužívám jako rodinný vůz. Je to auto na ježdění kolem komína sám nebo ve dvou. Nemůžu soudit jak moc bude mít problém s plným zatížením a dálničním přesunem. Jak z pohledu výkonu, tak spotřeby, v tomhle bodu nepomůžu.
    Já jsem nezkoumal zda jsou výplně měkčené, ale do ruky netlačí ;-) .
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 15.03.17  12:39

    « třicítka

    Tak takhle brzy jsem novou i30 na MACZ nečekal. :yes: V rodině na ni zrovna přišla řeč, ceny akčních verzí vzhledem k výbavě nejsou špatné. Odrazuje ale právě motor, kdy tříválcové litrové turbo už se zdá být na kompakt podměrečné, zejména vzhledem ke spolehlivosti takřka úplně nové motorizace. V recenzi mě každopádně velmi překvapila spotřeba.

    Co mě docela šokovalo, jsou plastové výplně dveří. Je aspoň ta "loketní" část měkčená?
  • 00 Reagovat !

    foto melonsvk

    melonsvk 15.03.17  10:19

    « Liter vs. jednasestka

    Ahoj, pekna recenzia, konecne som si mohol o novej i30 precitat aj od bezneho uzivatela a nie len novinarov :yes: :-)

    V texte som objavil, ze mas aj i30 s 1.6 GDI. Kedze si prevetral uz cely rozsah otacok aj na litriku, ako by si porovnal novy motor s povodnou 1.6 GDI? Teoreticky by to mali byt podobne motory (kedze turbo ti 11kw bezproblemov "prida", aspon do urcitych otacok). Ako sa lisi kultivovanost, vykon a spotreba, povedzme pri beznej jazde (nemyslim vyletne tempo pri 80km/h na okreskach, skor take to bezne jazdenie tesne nad limitmi ;-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 15.03.17  10:17

    « Re: Re: Re: Pěknej drak :-)

    Sleva je relativní pojem :-) . Firemní auta nakupuji já, takže je občas obtížné rozlišit kdy vystupuji sám za sebe a kdy za firmu. Pardon.
    Já to vnímám tak, že za určité zboží jsem ochoten dát nějakou maximální částku. A buď se do ní prodávající "vejde" a pak obchod proběhne nebo nevejde a obchod neproběhne. Tady se prodávající těsně vešel. Proto obchod proběhl, ale o výrazně nižší částku oproti zaváděcí ceně se nejednalo.
    Já jezdím "na klobouka" pořád, spěchání mě opustilo před 20 lety, proto ta nízká spotřeba, já jezdím za málo se vším.
    1,6 GDi má na šestku ve všech rychlostech o 250 ot/min. víc (dnes jsem si vzal manželky auto, tak jsem si to znovu ověřoval), zátah je v dálničních rychlostech (tedy od 110 km/hod) srovnatelný, jestli stejný jsem se stopkami neměřil. Každopádně je druhá generace opravdu víc autem cestovním než řidičským, takže na delší cesty s rodinou rozhodně budu používat kombíka minulé generace.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 15.03.17  08:48

    « Re: Re: Pěknej drak :-)

    Nemyslel jsem to nijak negativně, jen to byla věc k té slevě, ale když píšeš, že jde o služebku, tak to je jiná. Nicméně u služebáka bych čekal vyšší spotřebu >:D , v testu si Rasťo Chvála liboval, co se týká podvozku, no na dálnici asi bude lepší ospalejší projev starší i30, která má zřejmě na 6. rs stejný zátah jako 1,0 turbo.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 15.03.17  07:39

    « Re: Re: Pěknej drak :-)

    Prvenství nebylo zrovna cílem, ale mám takový pocit, že zákaznická byla jedna z prvních v ČR vůbec, prostě to tak vyšlo. Barva je kompromis, nechtěl jsem bílou a odmítl jsem akceptovat Kč 16.900,-- za metlu, takže tahle červená zbyla ;-) .
    Motor jak píšeš, přesně odpovídá charakteru provozu pro nějž je tohle auto určené. Na delší cestu si vezmu soukromou 1,6 GDi kombi minulé generace.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 15.03.17  07:36

    « Re: Pěknej drak :-)

    To auto málo vybavené rozhodně není, v aktuálním ceníku odpovídá výbavě Style s LED světly. Ale nepovažoval jsem za nutné do textu vypisovat výbavu, časem se třeba donutím nascenovat ceník, protože .pdfka sem vkládat nejdou.
  • « 20 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 15.03.17  07:35

    « Re: Motor

    Třeba proto, jak jsem psal v recenzi, že na přelomu ledna a února jiný benzinový motor v nabídce nebyl.
    Vzhled mě primárně tak netrápí, mám auto nejlepší značky na světě - služební. Ale když se mi líbí, je to bonus.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 14.03.17  22:17

    « Re: Pěknej drak :-)

    Gratulujem k prvenstvu aj voľbe farby. ;-) Voľba motora je vec preferencii.Na jazdenie okolo komína určite vhodné. :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 14.03.17  22:11

    « Pěknej drak :-)

    Zdravím dlouholetého majitele vozů Hyundai,
    první recenze a moc pěkná, samozřejmě jsem zvědavý jak si bude vést po větší porci km. Nová i30 vypadá hodně povedeně a ta červená k tomu vyloženě pasuje.

    Spotřeba je parádní, až bude tepleji + letní obutí a po záběhu, určitě budeš pod 5-ti litry, nicméně celoroční průměr může být okolo 5,3 :yes:

    Chválím, že propaguješ benzín plaketou T-GDi a Hyundai, že je víčko nádrže vlevo, (mimochodem Hyundai a Kia mají přívodní potrubí do nádrže řešené tak, že je nelze vysát, další malé plus). Když bych si měl vybrat, jestli Rapid Spaceback 1,0TSi, nebo toto, tak není o čem a beru i30. Naopak Golf/Leon mi dávají smysl ve výkonnějších verzích. Nejvážnějšího konkurenta bych viděl ve Focusu, kde se u 1,0EB dělají rozvody až po 200-250tkm.

    Zatím mám ještě starší Elantru, která je skvěle vymyšlená a velmi kvalitní (přeci jen poslední rok výroby, na druhou stranu už si se mnou docela užila >:D ), výkyvy v kvalitě měla, podle mě, první generace i30, současné by měla mít mouchy vychytané.

    Sice je to auto málo vybavené, ale díky věrnosti ke značce a prodejci předpokládám, že byla slušná sleva, že?

    Tak ať slouží ;-)
  • 43 Reagovat !

    foto orgasmic

    orgasmic 14.03.17  22:02

    « Motor

    Když bys bral klidně 2.0 atmo, tak proč si nevzal 1.4T? >:D

    Design je subjektivní, ale zezadu parodie na Golf a interiér docela hrůza, hlavně ten panel info systému :no:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…