Hyundai i30 (2017)
14.3.2017Vůz již není v mém užívání, odevzdáno 17. 6. 2019. První i30 třetí generace na moje.auto.cz. Budu se muset snažit :-) . Nepatřím k lidem, kteří…
Hyundai i30 (Stephen)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Maxik 03.04.17 13:52
« Hyundai i30 (Stephen)
Stephen, ďakujem za túto informáciu, som rád že autíčko ide tak ako som predpokladal. Ešte by ma zaujímala jedna maličkosť. Môj EB ma prekvapil aj tým, že motor potiahne v nízkych otáčkach (1000-1200 ot) aj klímu, teda nemusím riešiť veci ako napr. idem sa pohnúť, tak musím buď vypnúť klímu, resp. točiť motor. Ako je na tom Vaša i30? Myslím si, že to nesúvisí s motorom, ale vyriešením klimatizačnej jednotky ako takej. Sused má novú Fábiu 1,2 TSI (81kW) a spomínal mi, že pod 2 000ot. nemôže zapínať klímu.
A ešte jedna vec. Viem, že sme ukončili istú debatu, ale neodpustím si...ten kopec od Zadaru na Sveti Rok dalo aj Sandero 0,9Tce, 66kW na 6 p.s. Čítal som skvelé príspevky od Logan1....ja len tak :-) -
Stephen 01.04.17 19:10
« Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)
Potřeboval jsem dnes pracovně do Prahy a zároveň bylo tamtéž zapotřebí vyřídit i něco soukromě. Tak jsem do auta naskládal 3 dospělé včetně sebe a 1 dítě a vyjel. Kousek cesty je po dálnici bez poplatku a jezdím stejnou trasu běžně sám. Na dynamice v rámci limitů se obsazení významně neprojevilo, turbo v dálničním tempu fouká naplno a točivého momentu je tedy dostatek. Podřazování či zpomalování v kopci se nekonalo. Vliv na spotřebu byl menší než jsem čekal, PP se nějak nemohl rozhodnout, zda se oproti jízdě sólo zvýšila spotřeba o 0,1 nebo 0,2, takže to zřejmě vyšlo na zvýšení o 0,15 litru ;-) . V plném obsazení to ale vypadalo na pocitově menší vnitřní prostor oproti kombi minulé generace (dle sdělení obou dospělých pasažérek na pravé straně auta). -
Stephen 20.03.17 08:12
« Re: Hyundai i30 (Stephen)
Tady asi došlo k určitému nepochopení, já delší trasy s tímhle autem nehodlám absolvovat ne kvůli motoru "ze sekačky", ale kvůli tomu ostatnímu.
Mám-li si vybrat mezi autem s podvozkem sice jistějším v zatáčkách, ale rozhodně méně pohodlným a podvozkem vláčným, ale pohodlným - vyberu si pohodlí; pokud vybírám mezi rychlejším a upovídanějším řízením a pomalejším, ale odtažitým a neunavujícím řízením - vyberu odtažité. Pak je tu kufr, kombík má kufr velikosti na naše cesty akorát, do tohoto hatche se s bagáží nevejdeme. A pak je tu otázka ekonomická, proč platit firmě za kilometry projeté s autem k takové cestě nevhodným, když mám v garáži auto pro takovou cestu navýsost vhodné a vlastní :-) ?
Takže delší dálniční přesun tomuto autu nehrozí, dálniční známku nemá a ani ji mít nebude, k tomu účelu nebylo pořizováno, na to jsou doma a ve firmě jiná auta ;-) . -
Maxik 19.03.17 23:10
« Hyundai i30 (Stephen)
Gratulujem k nádhernému autu a tiež k peknej a podrobnej recenzii. Na základe podobného popisu Forda na tomto fóre som prešiel od dieselových áut na turbo benzín a verím, že som urobil správny krok.
Myslím si, že by ste sa nemali obávať s i30 ani dlhších trás. Ako som už vyššie spomenul, nepoznám tento trojvalec, ale trochu som nad tým uvažoval a vyšlo mi nasledovné: mám C Max 1,0 Ecoboost, 74 kW/ 6000ot./min, 170 Nm/1400-4000 ot.
Vaša i30 má 88kW a obdobné parametre ako Ecoboost. Ecoboost pri 130 km rýchlosti točí 2800ot, i30 3200ot.(ako píšete). Oba motory sú v pásme max.krútiaceho momentu s dostatočnou rezervou do 4 000ot. Ecoboost v tomto pásme otáčok a krútiaceho momentu ide nádherne a neviem prečo by mal dôjsť dych i30. Až tak odlišné byť motory hádam nemôžu. Alebo áno?
Samozrejme beriem výhrady k prípadnej spoľahlivosti týchto motorov. Klasické atmosferické motory sú rokmi preverené a svojou jednoduchou konštrukciou predurčené k vyššej spoľahlivosti. Lenže kto v tejto dobe si chce nechať auto 20 rokov a najazdiť na ňom 400-500 tis. km? Ja pri mojom nájazde 15 tis. km/rok sa s mojou malorážkou za 10 rokov nedostanem ani k výmene rozvodového remeňa. A tí, ktorí potrebujú s autom najazdiť oveľa väčšiu porciu km, si asi nebudú kupovať auto s litrovým benzínovým motorom. Alebo áno:-)
Treba to skúsiť aspoň raz a prípadne sem dať nejaký postreh z dlhej kopcovitej trasy. Mňa osobne by zaujímalo, či motoru 1,0 T-GDi došiel dych.Osobne tomu neverím, ale môžem sa mýliť. -
chetoos 18.03.17 12:21
« Nová I30
Moc hezká je ta nová I30 a ta červen barva je nádherná. Gratuluji ke krásnému autu. Jsem zvědavý v jaké kondici bude motor 1.0 T-Gdi. raději bych zvolil klasickou 1.6, ale ta myslím v limitované edici není. Doufám, že to nebude jak u škodovek kde tříválce zrovna spolehlivé nejsou. Uvidíme za pár let. Jinak auto moc hezké, kvalitně udělané. Opravdu co nový model to lepší kus auta. :yes: -
melonsvk 16.03.17 18:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka
Pekne grafy, musel si si s tym dat kopu prace :-) Ale vysledky su zaujimave, nikdy som to teda nepocital, ale ratal som, ze 1.6 GDI dobehne 1.2 TSI uz niekde okolo 3000ot. Hold, z atmosfery sa tazko vytlaci vyssi krutiaci moment ako 100-nasobok litroveho objemu, obvykle je to na tejto hranici... Ale zato okrem extremne nizkych a extremne vysokych otacok neklesa pod 85-90% jeho maxima. :-)
V reale to bude samozrejme zavisiet aj od % stratoveho vykonu medzi motorom a kolesom, ale to uz je v zasade u vsetkych vyrobcov podobne. Tym samozrejme ale netvrdim, ze turbomotory su zle, ved sam momentalne zvazujem Leona s 1.4 TSI, ale mensi objem neprichadza do uvahy. Pri mojom sviznom jazdeni by ma na pumpe zakazdym zrejme trafil slak >:-[] -
melonsvk 16.03.17 15:39
« Re: Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka
Ono krutiaci moment pri turbomotore je samozrejme vyssi, ale dolezity je ten, co je az za prevodovkou. A kedze maju turbomotory vseobecne tazsie prevody, pri tej istej rychlosti na rovnakom stupni bude mat atmosfera vyssie otacky (teda lahsi prevod) a tym sa rozdiely v krutiacom momente mozu lahko dorovnat. :-) Keby boli prevodovky rovnake tak samozrejme sa nema cenu o tomto bavit, ale prave atmosfera si kompenzuje nizsi krutiaci moment kratsimi prevodmi. -
Stephen 16.03.17 15:11
« Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka
Z pohledu konstrukce motorů to jablka a hrušky jsou - 4 válce vs. 3 válce, atmosféra vs. turbo. Ale máš pravdu, že v nabídce jeden svým způsobem nahradil druhý a míří tudíž na stejnou/podobnou cílovku.
Plné auto jsem nezkoušel a troufám si tvrdit, že ani nevyzkouším. Není pro to důvod ani vlastně příležitost. Pracovně jezdím sám nebo ve dvou a bez podstatných zavazadel (svojí ledvinu s doklady a peněženkou potažmo kabelku kolegyně za podstatná zavazadla nepovažuji). A když jedu soukromě ve větší zátěži, tak kombíkem s GDi :-) .
Takže já můžu napovědět, ale ve svém režimu používání si to nakonec každý musí vyzkoušet sám ;-) . -
Bertold 16.03.17 15:06
« Re: Re: Re: Liter vs. jednasestka
Prečo by mal dôjsť dych maloobjemovému turbomotoru pri plne naloženom aute? O tom rozhoduje priebeh krútiaceho momentu a ten hrá v prospech prepĺňaného motora. Dych takémuto motoru môže dôjsť len vo veľmi nízkych otáčkach (hlboko pod 2000 ot./min.). A to je problém sa takýmto otáčkam vyhýbať pri jazde do kopca s naloženým autom? -
melonsvk 16.03.17 14:26
« Re: Re: Liter vs. jednasestka
To by som netvrdil ze hrusky s jabkami, nad 1.0 T-GDI budu uvazovat ludia, ktori chcu nieco viac ako zakladnu atmosfericku 1.4 ale zas nepotrebuju vrcholnu verziu (1.4 T-GDI bude skor nahrada za povodnu i30 Turbo :-) ). Si myslim, ze z pohladu zakaznika maju tieto dva motory viac spolocneho ako sa zda, aj ked technicke parametre su v podstate uplne odlisne :-)
Skusal si uz aj jazdu s plnym autom? To byva obvykle velky problem pre maloobjemove turba, ze im proste "dojde dych".
Je mi jasne, ze v kludnom tempe bude mat turbo vzdy navrch. Horsie to je, ked treba vystupat nad "komfortne" otacky, napriklad pri obiehani alebo jazde do kopca. Budem to musiet prebehnut aj ja, aj ked kupovat to urcite neplanujem, ale na porovnanie sa to urcite hodi :yes: -
twistedTSD 15.03.17 12:39
« třicítka
Tak takhle brzy jsem novou i30 na MACZ nečekal. :yes: V rodině na ni zrovna přišla řeč, ceny akčních verzí vzhledem k výbavě nejsou špatné. Odrazuje ale právě motor, kdy tříválcové litrové turbo už se zdá být na kompakt podměrečné, zejména vzhledem ke spolehlivosti takřka úplně nové motorizace. V recenzi mě každopádně velmi překvapila spotřeba.
Co mě docela šokovalo, jsou plastové výplně dveří. Je aspoň ta "loketní" část měkčená? -
melonsvk 15.03.17 10:19
« Liter vs. jednasestka
Ahoj, pekna recenzia, konecne som si mohol o novej i30 precitat aj od bezneho uzivatela a nie len novinarov :yes: :-)
V texte som objavil, ze mas aj i30 s 1.6 GDI. Kedze si prevetral uz cely rozsah otacok aj na litriku, ako by si porovnal novy motor s povodnou 1.6 GDI? Teoreticky by to mali byt podobne motory (kedze turbo ti 11kw bezproblemov "prida", aspon do urcitych otacok). Ako sa lisi kultivovanost, vykon a spotreba, povedzme pri beznej jazde (nemyslim vyletne tempo pri 80km/h na okreskach, skor take to bezne jazdenie tesne nad limitmi ;-) ) -
Stephen 15.03.17 10:17
« Re: Re: Re: Pěknej drak :-)
Sleva je relativní pojem :-) . Firemní auta nakupuji já, takže je občas obtížné rozlišit kdy vystupuji sám za sebe a kdy za firmu. Pardon.
Já to vnímám tak, že za určité zboží jsem ochoten dát nějakou maximální částku. A buď se do ní prodávající "vejde" a pak obchod proběhne nebo nevejde a obchod neproběhne. Tady se prodávající těsně vešel. Proto obchod proběhl, ale o výrazně nižší částku oproti zaváděcí ceně se nejednalo.
Já jezdím "na klobouka" pořád, spěchání mě opustilo před 20 lety, proto ta nízká spotřeba, já jezdím za málo se vším.
1,6 GDi má na šestku ve všech rychlostech o 250 ot/min. víc (dnes jsem si vzal manželky auto, tak jsem si to znovu ověřoval), zátah je v dálničních rychlostech (tedy od 110 km/hod) srovnatelný, jestli stejný jsem se stopkami neměřil. Každopádně je druhá generace opravdu víc autem cestovním než řidičským, takže na delší cesty s rodinou rozhodně budu používat kombíka minulé generace. -
Dzakobo 15.03.17 08:48
« Re: Re: Pěknej drak :-)
Nemyslel jsem to nijak negativně, jen to byla věc k té slevě, ale když píšeš, že jde o služebku, tak to je jiná. Nicméně u služebáka bych čekal vyšší spotřebu >:D , v testu si Rasťo Chvála liboval, co se týká podvozku, no na dálnici asi bude lepší ospalejší projev starší i30, která má zřejmě na 6. rs stejný zátah jako 1,0 turbo. -
Stephen 15.03.17 07:39
« Re: Re: Pěknej drak :-)
Prvenství nebylo zrovna cílem, ale mám takový pocit, že zákaznická byla jedna z prvních v ČR vůbec, prostě to tak vyšlo. Barva je kompromis, nechtěl jsem bílou a odmítl jsem akceptovat Kč 16.900,-- za metlu, takže tahle červená zbyla ;-) .
Motor jak píšeš, přesně odpovídá charakteru provozu pro nějž je tohle auto určené. Na delší cestu si vezmu soukromou 1,6 GDi kombi minulé generace.
Přestože mám automatickou klimu, tak jí do nastavení neustále "kecám" a kompresor je většinou vypnutý. Nicméně občas přepnu na automat a nemám problém s udržováním konstantní rychlosti ani při rozjezdech. Ale při jízdě se nikdy nedostanu pod 1.500 ot./min. a pokud po motoru chci nějaké zrychlení, tak při těchto otáčkách řadím dolů, protože motor je pořád ještě příliš syrový na to, abych ho trápil podtáčením.
Ale u klimy to skutečně může být jen o tom, jak je připojování a odpojování kompresoru nastavené. Klidně je možné (nepátral jsem potom, jen vytvářím hypotézu), že kompresor se při určité míře zátěže (např. nízké otáčky a potřeba zrychlit) odpojí, aby neubíral výkon. Spousta aut uměla už před lety odpojit kompresor při sešlápnutí plynu až na podlahu, není důvod, aby se nemohl odpojovat dle míry zátěže. A u té Fábie může být prostě "natvrdo" a vypíná se jen při hrozbě namražení.
Věřím, že motor 0,9Tce to taky dal, pokud se motor pohybuje v pásmu dostatečného točivého momentu, tak by to problém být neměl. To není ani tak otázka motoru, jako spíš jeho zpřevodování, některá auta vyloženě trpí přehnaně dlouhými/těžkými převody při honbě za nízkou normovanou spotřebou a limity CO2.