Recenze
Ford Focus Active 2.0 EcoBlue 110KW
Technické info
Přezdívka auta Focus Rok výroby 2019 Koupeno ojeté najeto [km]:24 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 370 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8
Popis vozu
Po dvou letech jsem se rozloučil s Leonem. Důvodů bylo více, ale tři nejdůležitější - nynější větší nájezd km, zlepšení nastupování a vystupování z auta a automat.
Na SUV nejsem ještě připraven, tak mi nezbylo nic jiného než se rozhodnout mezi zvýšenými kombíky.
Rozhodoval jsem se mezi Octa. Scout III (automat 135KW) Passatem Alltrack (automat 140KW) a Focusem Activ (automat 110KW).
Kvůli ceně to vyhrál Focus. Alltrack byl nejdražší, ale oproti Scoutovi to už velkej rozdíl není, je pravda že Passat je většinou lépe vybaven než Oktávka. Rozdíl mezi Focusem a Oktávkou byl cca 200 000Kč, s podobným nájezdem a to mi nedávalo smysl. Ano, Scout má o něco silnější motor (tady bych podotknul že né o moc) čtyřkolku, LED světla a možná vyhřívané sedačky. Ale to mi za ten rozdíl nestálo.
Čtyřkolka mi neschází i když jezdím přes Šumavu a silnice tam v zimě za moc nestojí. Co se týká motoru, tento 110KW ve Focusu má kroutící moment 370 což v reálném ježdění, znamená zcela bezproblémové předjíždění i ve 4 lidech. Je tam znatelný rozdíl oproti třeba 1.5 TSI 110KW co jsem měl v Leonu.
Co mi naopak schází jsou LED světlomety, koupil jsem sice nějaké vylepšené žárovky, ale LEDky to nenahradí. Dále bych ocenil i vyhřívaný volant a sedačky, protože tenhle diesel se opravdu hodně pomalu zahřívá, nemá žádné odpadní teplo. Můj Focus byl předváděčka a výbavu jsem si nemohl zvolit, zase o to byla příznivější cena.
Takže kvůli ceně vyhrál Focus.
Focuse jsem kupoval jako dvouletou předváděčku s nájezdem cca 24 000km koncem září. Kupoval jsem v Urban auto Most. Nebylo skoro na výběr tady v CZ, skladem tu tou dobou bylo jen pár aut, asi tři :). Uvažoval jsem o dovozu i z DE, třeba od Kubrta, ale když jsem si vše spočítal, bral jsem auto tady od nás.
Výbava je taková zajímavá, na jedné straně má auto černou stropnici, tažné, pádla pod volantem, průvlak na lyže neboli zadní loketní opěrka (tohle moc aut nemá) atd.. Na druhou stranu nemá nic vyhřejvaného a snad jako jediný exemplář co jsem viděl nemá LED světlomety, prostě zajímavá konfigurace.
Oproti Leonu se do Focusu Active lépe nastupuje i když je světlá výška "jen" 165mm ( třeba Scout má 174mm ), Leon měl 140mm i těch 2,5 cm je znát.
Focus je celkem prostorný, má menší kufr než Octávka, ale pro posádku je místa podobně a na šířku asi i víc.
Co se týká komfortu, auto je znatelně pohodlnější než Leon (oba na 17náctkách) a jinak je to focus co dodat, jízda je s ním fajn i když ani Leon v tomhle nebyl špatnej.
Motor je to nejlepší co na to autě z mého pohledu je. Sice nemá nějaké super tabulkové hodnoty, zrychlení z 0 na 100km je "jen" 9.5 sekundy (1.5 TSI v Leonu měla 8,4 s.), ale pružné zrychlení je moc fajn, je prostě znát kroutící moment. Skoro není poznat že jede člověk sám nebo ve čtyřech. Kamiony do kopce žádný problém, tam kde jsem s TSí musel hodně přemýšlet, tady prostě šlápnu na plyn a naschle. Z 80 na 120 je to hned. Kde bylo TSíčko lepší je vyšší dálniční rychlost v DE, nad 170 se dieselu už moc nechce, ano zrychlí ještě na cca 205km, ale dál už ne, to TSI ještě znatelně zrychlovalo nad 180km, nicméně pro moje potřeby zcela nepoužitelné, já využiji právě to pružné zrychlení na okreskách.
Spotřeba at dělám co dělám se nehne z 5.8L můžu jet ekojízdu nebo naopak po městě či po dálnici pořád je to 5.8L, na zmních pneu.
Naopak nejslabší článek tohoto Focusu je automat (8 stupnů). Rozjezdy jsou sice fajn necuká, ale při režimu normál dokáže dát osmičku v 75km do kopce, neuvěřitelně motor podtáčí. Dá se pomoci režimem sport, ale tam zase drží motor až moc v otáčkách. Řešením jsou pádla pod volantem, tak si občas pomůžu. Kdyby auto nebylo v 5leté záruce, zajedu si na úpravu automatu.
Po třech měsících a asi 12 000km jsem spokojen, kvalita zpracování sice není na takové úrovni jako u VW, ale špatné to není, nic zatím nevrže, přístroje jsou přehledné, snad jen teplota oleje by se hodila. Oproti Leonu funguje bez zamrzání Android auto a víc nepotřebuju.
Zajímavá je i aplikace FordPass kde je vlastně vidět všechno o autě, třeba servisní prohlídky atd.
Apropo servis na to jsem moc zvědavej, zatím jsem měnil komplet brzdy, kotouče byly "zvlněné" tak jsem to u známého nechal vyměnit všechno i destičky, cena 6500kč i s prací v autorizáku by to vyšlo na 17 000kč. Při prodeji akorát nastal čas na první servis, takže mi v Mostě vyměnili olej a všechny filtry zdarma. Oleje je tam 6.5l, což je docela dost.
Jinak jsem k auto koupil i druhou sadu originálních kol, kvůli ventilkům na přímé měření. Kola jsem koupil na netu za méně než půlku co chce Ford.
To je asi vše, na případné dotazy rád odpovím, když budu vědět.
Silné stránky
Motor
Prostor uvnitř
Komfort jízdy
Slabé stránky
Automat
Nemá LED světlomety
Topení v zimě
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nevím, čas ukáže
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Trochu rozporuplné jednání
Novinky v recenzi
Servisní prohlídka po 60 000km
Druhá velká servisní prohlídka po 60 000km (reálně po 61 100km).
Výměna oleje (6,5L), olejový filtr, prachový filtr, vzduchový filtr, palivový filtr, kontrola brzd a podvozku, doplnění AdBlue a ostřikovačů (to jsem nechtěl, ale nikdo se nezeptal). Cena 13 900Kč. Nejdražší položkou mimo ceny práce, byl palivový filtr (3600Kč). Auto umyli z venku, ve vnitř se o něco pokusili, ale to byl jen trapnej pokus o čištění, za cenu skoro 14 000kč bych si to představoval jinak. Tohle je suveréně nejdražší servisní prohlídka kterou jsem kdy platil, nová auta mám od roku 2014. Chápu že ceny jsou vysoko, že ten palivovej filtr je drahej a oleje je potřeba 6,5L, ale cena 14 000Kč je fakt dost. Alespon mi poslali na mejl video z prohlídky.
Jinak auto jezdí fajn, spotřeba 5,8L
Výměna oleje a baterie
Ve 43 000km jsem nechal vyměnit olej, dodán vlastní cena 1500Kč plus originál olejový filtr 450Kč a cena práce za výměnu ve Fordu 1500Kč dohromady 3500Kč. Olej od nich bez práce a filtru 4000Kč, což taky není tolik na to že je ho potřeba 6,5L.
Minulý týden jsem nenastartoval, odešla baterie. Překvapilo mě to, auto je staré dva a půl roku a jezdím převážně delší trasy. Nastartováno přes Booster od Ford asistence. Focuse jsem odvezl do Fordu, abych se ujistil zda to bylo jen baterkou, podle proměření to vypadá že ano, ale uvidím časem.
Cena za práci a originál baterii 5500Kč. Zvládnul bych to sám a baterku bych si koupil za 3000Kč, ale radši at to mám od nich, kdyby něco. Na baterku je jen dvouletá záruka i když na Focuse je záruka 5let.
Jinak mám najeto něco okolo 48 000km, spotřeba pořád stejná necelých 6L (většinou ve 4 lidech). Největší slabina z mého pohledu je jak řadí automat, naopak fajn je motor. S autem jsem spokojen.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus Active 2.0 EcoBlue 110KW
- Servisní prohlídka 09.08.2022 21:11 s0va
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parádní auto 05.01.2022 22:46 Mikesus
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parádní auto 05.01.2022 14:07 Rasto
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parádní auto 04.01.2022 06:48 Ozzman
- Re: Re: Re: Re: Re: Parádní auto 03.01.2022 21:20 zetr007
- Re: Re: Re: Re: Parádní auto 03.01.2022 14:28 Ozzman
- Re: Re: Re: Parádní auto 03.01.2022 12:38 zetr007
- Re: Re: Parádní auto 03.01.2022 08:22 Ozzman
- Re: Parádní auto 29.12.2021 09:31 zetr007
- Parádní auto 28.12.2021 22:33 Dzakobo
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2020) Majitel: Jenda1212
Přidáno: 18.10.2021 3110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé