Recenze

9 Majitel

Seat Leon

8.95 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Leon Rok výroby 2019 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Po roce a třech měsících jsem vyměnil Golfa Variant 2.0 TDI za Seat Leon ST 1.5 TSI 110 KW. Golf měl najeto když jsem ho prodával něco přes 80 000 km. S Golfem jsem byl celkem spokojen, hlavně s motorem 2.0 TDI, celkem slušně jel a spotřeba byla velice příznivá.
No, ale naskytla se příležitost na výměnu tak jsem do toho šel. Jedním z hlavních důvodů byly Led světlomety, jezdím nyní často v noci a zvěře je zdá se čím dál více. Rozdíl mezi normálníma světlama a ledkama je značný i když prej ty od Seatu tolik nesvítí.

Seat Leon ve verzi kombi, je hodně podobné auto jako Golf. Popíšu jen pár rozdílů z mého pohledu. Nejdřív co je horší než v Golfu :
celkové odhlučnění - hlavně motor i když je to benzín je slyšet víc než bych čekal.
sedačky - sice nejsou špatné, ale ty v Golfu byly fakt výborné.
přihrádky - na kafe mezi řidičem a spolujezdcem v Golfu byly za sebou, měli lepší polstrování, aretaci na kelímky a zavírání. Leon je má řazené vedle sebe a když tam hodím klíče nebo mince lítá to tam, vyřešeno gumovým kelímkem s Kia Ceed.
Loketní opěrka - je v Leonu větší, kožená polohovatelná, ale nedá se zaaretovat aby se nešoupala dozadu v Golfu to šlo.
bezpečnostní pásy u řidiče a spolujezdce, nejsou polohovatelné.
páčky pod volantem - občas na jedno tuknutí nezareagujou, například trojblik nebo jedno stírnutí stěračů, to se mi u Golfu nikdy nestalo.
Jsou to maličkosti, ale Golf to má lépe zvládnuté.
Co má Leon lepší :
multifukční volant - zdá se mi že v Lenu je přehlednější ovládání.
zadní sedačky - podle kolegů které vozím je vzadu více místa než v Golfu, ale přesné rozměry nevím.
a pak to jsou věci které pramení z lepší výbavy než měl Golf (Golf je může mít taky)
led světla - už jsem psal proč.
zrcadlení mobilu a navigace - Waze a Spotify k nezaplacení, obrazovka je v zorném úhlu řidiče a né utopená nikde dole jako v Golfu nebo v Octávce III.
digitální přístrojový štít - blbůstka, ale fajn. Zobrazuje navigaci i když jen tu od Seatu, Waze tam nejde.
parkovací kamera je taky v poho.

A ted motor, zase porovnám s tím co jsem měl v Golfu.
1.5 TSI 110 KW nejede vůbec špatně, rozdíl oproti 2.0 TDI 110 KW je hlavně v nejnižších otáčkách tam je znát větší krouták dieselu, ale jakmile jednapětka překročí 2000 otáček táhne pěkně a o něco lépe než diesel. Zatím motor nevytáčím úplně, mám najeto 4000km, ale zase nějak jemně s ním taky nezacházím. Doufám že ještě malinko ožije. Je znát že benzín má cenu vytočit i nad 4000otáček, to u dieselu nemělo cenu. Zatím se mi zdá že tahle jednapětka si víc rozumí s DSGéčkem než z manuálem (měl jsem možnost jezdit s automatem ve Scale a v Golfu Variant) musím se z autem víc sžít.
Spotřeba je zatím kolem 6.8 L někdy víc někdy mín. Počítám že s mým stylem jízdy to bude tak 6.5 L až si to sedne.
Cukání při studeném startu, opravdu se děje, ale není to nic hrozného, odstranit se to dá. Je zajímavé že slabší varianta 1.5 TSI 96 KW tímto netrpí a ani u automatu 110 KW jsem si toho nevšimnul.

jízda na 2 válce - zapíná se vždy při nižší zátěži, nyní už to poznám podle trochu větší hlučnosti, ale někdo kdo s autem nejezdí pravidelně si toho nevšimne.

JInak co se týká vzhledu auta je to na posouzení každého, mě se líbí jak z venku tak v interiéru.

To by tak asi bylo všechno.

Ještě možná časem doplním recenzi o i30tce, tu si koupila moje přítelkyně jako náhradu za Kia Ceed.

Silné stránky

Světla
Motor

Slabé stránky

Odhlučnění
Cukání motoru při studeném startu - dá odstranit přehráním softvéru.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

CB auto znám je, oni znají mě :D

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Louda auto Brno v poho

 

Novinky v recenzi

31.8.2020 16:52

Měření výkonu na válcové zkušebně (1.5TSI 110KW 250Nm rok výroby 2019 označení motoru DADA)

Byl jsem na měření výkonu na válcové zkušebně (Korpet) asi jediná v Jižních čechách.

Naměřené parametry : 121KW 262Nm

Důležité je kde se ten výkon nachází a tam je podle mě zakopaný pes.

Krouták je nejvyšší (262Nm) až ve 3400otáčkách, přičemž 250Nm je tam od 2100otáček a ve 3600 klesá.

Výkon je nejvyšší od 5000 do 6000 (120KW).

S toho je vidět proč se mi zdá že ten motor je jako atmosféra, bez nějakého charakteru a v nižších otáčkách je to lenoch.
Každopádně jsem ho alespon trošku rozjezdil.

3.8.2020 13:32

První servisní prohlídka po 30 000km

Dnes jsem byl na první servisní prohlídce po 30 000km.
Proběhla výměna oleje plus olej. filtr, výměna prachového filtru, celková diagnostika atd., dále dodány kolíky co drží tapecírunk na přední kapotě (které mi předtím vypadaly) a odstraněno vrzání zadního opěradla sedačky za spolujezdcem.
Cena 2600Kč plus jsem dodal svůj vlastní olej za 1400Kč (0W-20, 5L), suma sumárum 4000Kč.
Minulý týden jsem musel dolít cca 0,5L oleje, ukazatel teploty oleje mi ukazoval neuvěřitelných 115stupnů a pak blikla kontrolka že je málo oleje. Nechápu že VW vyžaduje takto řídký olej a ještě výměny po 30 000km nebo po dvou letech. Měnil jsem olej po 15 000km, před cca pěti měsíci, ten olej byl ted podle mě na konci životnosti.
Spotřeba po Coroně, když už zase jezdíme do práce ve čtyřech, stoupla na stále pěkných 6,6L. Rozptyl spotřeby je celkem velký od 4.5L(velká ecojízda) po 9L (trochu svižnější jízda)

13.6.2020 10:09

25 000km

Mám najeto 25 000km v rámci možností jsem s Leonem spokojen.
V poslední době jsem zkoušel jezdit víc na spotřebu a výsledek je 5,6L což si myslím že je pěkný, brzda provozu rozhodně nejsem. Největší výhrady mám stále k dynamice motoru, ten motor nemá žádnou jiskru, nejede úplně špatně, ale trvá mu to než se rozjede.
Dále mi vypadaly všechny úchyty tapecírunku na kapotě motoru, ted to drží jen silou vůle :D. Zpracování se Španělům moc nepovedlo, pár plastů už vrže, jsou to zatím jen detaily. Podvozek taky není moc dělaný na naše rozbité cesty, ale rychlá jízda v Německu je super ta mu svědčí.
Měl jsem na čas půjčeného Tucsona 2.0 diesel s automatem. Pěkný svezení, ale podle mě automat (8stupnů) ten motor dusí, vůbec bych mu nehádal krouták 400 a 137KW , jede to slušně na to jak je to velké auto, ale mám obavy že všechny nové motory už jsou totálně utlumený kvůli emisím, takže nakonec bude vlastně nejlepší volba elektro:D. Spotřebu jsem měl 9L, ale nešetřil jsem ho a byla to čtyřkolka v plné výbavě.
Když Tucsona tak benzín 1.6 T-GDI s automatem (u benzínu je to 7DCT), ale bez čtyřkolky jinak to bude žrát 12L.

12.4.2020 10:38

Přezuto na letní pneu, najeto 18 000 km

Po zhruba 6 měsících přezuto na letní pneu a najeto 18 000km. Spotřeba na zimních pneu (Barum Polaris T5 17ctky) byla cca 7,4 L , nutno dodat že jezdím v rámci možností o něco svižněji a často ve 4 lidech. Nyní cca 14dní na letních gumách, spotřeba klesla asi o 0,5L až 1L, pravda jezdím spíše ve dvou lidech což má asi taky vliv.
Jinak s autem jsem celkem spokojen, ale ideální to není.
Spokojen jsem hlavně s jednoduchostí ovládání (tedy pro mě zvyklého na koncern VW), bez čeho si už nedokážu představit fungování auta je Android auto - Waze a Spotify.
Moc spokojený nejsem hlavně s motorem a to ani né tak s výkonem, jako s odezvou na sešlápnutí plynového pedálu, to jeho zaváhání je opravdu velice otravné a někdy i nebezpečné. Trvá vždycky tak sekundu než se rozmyslí že přidá. Fakt reálně uvažuju o čipnutí. Co je mi platný když se pěkně rozjede od 130 výš, když já potřebuju předjet na krátké rovince kamion který jede 70.
A pokud bude nějaké příští auto, bude zvýšené kvůli nastupování, nejlépe nějaký Scout, Alltrack, Ford Active nebo SUV.

14.3.2020 09:26

Výměna oleje po 15 000km

Cena 1450 Kč plus mnou dodaný olej 5litrů 0W-20 (potřeba je 4,3L) 1500 Kč, dohromady necelých 3000 Kč.

Dále přehrání SW (cukání po studeném startu) zdarma.
Cukání neodstraněno, možná trochu zmírněno, ale spíš bych si tipnul že se na to vykašlali. Před nedávnem jsem měl možnost si sjet s Oktávkou IV generace se "stejným" motorem, manuálem - to bylo jako by to byl úplně jiný motor, klidný bez cukání. Dynamiku a spotřebu nemůžu posoudit, jel jsem jen asi 15km.

Koncem prosince jsem měl možnost si na 2dny půjčit Tuscon N-Line, 1.6 T-GDI 4krát4.
Zajímavé auto, možná bych si zvyk i na SUV. Velice prostorný interiér i vzadu, pohodlný podvozek a slušně jel i motor (pružnost).
Akorát dvě věci by mě štvali - spotřeba (nelze se dostat pod 9L spíš tak 10,5L) a koleno utlačující pravý roh pod ovládáním klimatizace. Tohle třeba ve Sportage není, tam koleno nic netlačí.
Jinak Tuscon palec hore a to i za cenu za kterou se nabízí.


Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

První holčička dostala v Česku nejdražší lék na světě! Plakala jsem, řekla maminka Lucinky (13 měs.)

První holčička dostala v Česku nejdražší lék na…

Štěstí v neštěstí měla 13měsíční Lucinka, která se narodila se spinální svalovou atrofií (SMA). To je sice velmi…

Spotřebitelský test másel: Ovlivňuje cena kvalitu? Která byla žluklá?

Spotřebitelský test másel: Ovlivňuje cena kvalitu?…

 Co by to bylo za tradiční vánoční pečení bez másla! Než ale vyrazíte do obchodu, kupte si páteční velký test…

 

iSport.cz

Bijce Martínka dělily od velké výhry sekundy! Nakonec ale padl

Bijce Martínka dělily od velké výhry sekundy!…

 Smolná premiéra. Michal Martínek při úvodním představení v ruské organizaci ACA prohrál ve druhém kole TKO.…

Sparta - Celtic 4:1. Skvělý obrat na Letné! Dvakrát pálil Juliš

Sparta - Celtic 4:1. Skvělý obrat na Letné! Dvakrát…

Fotbalisté Sparty porazili ve 4. kole základní skupiny Evropské ligy na domácím hřišti Celtic 4:1. Zopakovali…

 

Reflex.cz

Pro film nejsem dostatečně krásná, myslí si herečka Anya Taylor-Joy z Dámského gambitu

Pro film nejsem dostatečně krásná, myslí si herečka…

Výkon, který americká herečka Anya Taylor-Joy podala v seriálu streamové televize Netflix Dámský gambit je…

Na Mikuláše bude místo čerta chodit Blatný a bude dohlížet na dodržování opatření

Na Mikuláše bude místo čerta chodit Blatný a bude…

Už jsou to jen necelé dva týdny do Mikuláše. Za normálního stavu jsou večer ulice plné čertů, Mikulášů a andělů…