Recenze

9 Majitel

Seat Leon

8.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Leon Rok výroby 2019 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Po roce a třech měsících jsem vyměnil Golfa Variant 2.0 TDI za Seat Leon ST 1.5 TSI 110 KW. Golf měl najeto když jsem ho prodával něco přes 80 000 km. S Golfem jsem byl celkem spokojen, hlavně s motorem 2.0 TDI, celkem slušně jel a spotřeba byla velice příznivá.
No, ale naskytla se příležitost na výměnu tak jsem do toho šel. Jedním z hlavních důvodů byly Led světlomety, jezdím nyní často v noci a zvěře je zdá se čím dál více. Rozdíl mezi normálníma světlama a ledkama je značný i když prej ty od Seatu tolik nesvítí.

Seat Leon ve verzi kombi, je hodně podobné auto jako Golf. Popíšu jen pár rozdílů z mého pohledu. Nejdřív co je horší než v Golfu :
celkové odhlučnění - hlavně motor i když je to benzín je slyšet víc než bych čekal.
sedačky - sice nejsou špatné, ale ty v Golfu byly fakt výborné.
přihrádky - na kafe mezi řidičem a spolujezdcem v Golfu byly za sebou, měli lepší polstrování, aretaci na kelímky a zavírání. Leon je má řazené vedle sebe a když tam hodím klíče nebo mince lítá to tam, vyřešeno gumovým kelímkem s Kia Ceed.
Loketní opěrka - je v Leonu větší, kožená polohovatelná, ale nedá se zaaretovat aby se nešoupala dozadu v Golfu to šlo.
bezpečnostní pásy u řidiče a spolujezdce, nejsou polohovatelné.
páčky pod volantem - občas na jedno tuknutí nezareagujou, například trojblik nebo jedno stírnutí stěračů, to se mi u Golfu nikdy nestalo.
Jsou to maličkosti, ale Golf to má lépe zvládnuté.
Co má Leon lepší :
multifukční volant - zdá se mi že v Lenu je přehlednější ovládání.
zadní sedačky - podle kolegů které vozím je vzadu více místa než v Golfu, ale přesné rozměry nevím.
a pak to jsou věci které pramení z lepší výbavy než měl Golf (Golf je může mít taky)
led světla - už jsem psal proč.
zrcadlení mobilu a navigace - Waze a Spotify k nezaplacení, obrazovka je v zorném úhlu řidiče a né utopená nikde dole jako v Golfu nebo v Octávce III.
digitální přístrojový štít - blbůstka, ale fajn. Zobrazuje navigaci i když jen tu od Seatu, Waze tam nejde.
parkovací kamera je taky v poho.

A ted motor, zase porovnám s tím co jsem měl v Golfu.
1.5 TSI 110 KW nejede vůbec špatně, rozdíl oproti 2.0 TDI 110 KW je hlavně v nejnižších otáčkách tam je znát větší krouták dieselu, ale jakmile jednapětka překročí 2000 otáček táhne pěkně a o něco lépe než diesel. Zatím motor nevytáčím úplně, mám najeto 4000km, ale zase nějak jemně s ním taky nezacházím. Doufám že ještě malinko ožije. Je znát že benzín má cenu vytočit i nad 4000otáček, to u dieselu nemělo cenu. Zatím se mi zdá že tahle jednapětka si víc rozumí s DSGéčkem než z manuálem (měl jsem možnost jezdit s automatem ve Scale a v Golfu Variant) musím se z autem víc sžít.
Spotřeba je zatím kolem 6.8 L někdy víc někdy mín. Počítám že s mým stylem jízdy to bude tak 6.5 L až si to sedne.
Cukání při studeném startu, opravdu se děje, ale není to nic hrozného, odstranit se to dá. Je zajímavé že slabší varianta 1.5 TSI 96 KW tímto netrpí a ani u automatu 110 KW jsem si toho nevšimnul.

jízda na 2 válce - zapíná se vždy při nižší zátěži, nyní už to poznám podle trochu větší hlučnosti, ale někdo kdo s autem nejezdí pravidelně si toho nevšimne.

JInak co se týká vzhledu auta je to na posouzení každého, mě se líbí jak z venku tak v interiéru.

To by tak asi bylo všechno.

Ještě možná časem doplním recenzi o i30tce, tu si koupila moje přítelkyně jako náhradu za Kia Ceed.

Silné stránky

Světla
Motor

Slabé stránky

Odhlučnění
Cukání motoru při studeném startu - dá odstranit přehráním softvéru.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

CB auto znám je, oni znají mě :D

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Louda auto Brno v poho

 


Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Miliardová razie, jakou Praha neviděla: Zabavená luxusní auta, zlaté cihly, šperky a balíky peněz! Podvodníci obrali tisíce lidí

Miliardová razie, jakou Praha neviděla: Zabavená…

Tři obvinění a škoda přes miliardu korun! Policisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) si…

Těhotná Marie Doležalová: Lidé se děsí při pohledu na její břicho!

Těhotná Marie Doležalová: Lidé se děsí při pohledu…

Už na jaře se stane herečka Maruška Doležalová (33) dvojnásobnou maminkou. Dcerka Alfréda tak bude mít záhy…

 

iSport.cz

Ledecká ve sjezdu jedenáctá. V boji o glóbus už je druhá, ztráta ale narostla

Ledecká ve sjezdu jedenáctá. V boji o glóbus už je…

Ester Ledecká vybojovala jedenácté místo ve sjezdu Světového poháru ve švýcarské Crans Montaně. Závod s náskokem…

KARLOS SHOW: Marpo prozradil Vémolovi, kdo z ligy kalí do rána

KARLOS SHOW: Marpo prozradil Vémolovi, kdo z ligy…

Unikátní premiéra. Karlos Vémola v roli moderátora svého vlastního pořadu. První díl Karlos show právě nyní na…

 

Reflex.cz

Markéta Šichtařová: Koronavirus napadá i ekonomiku. Nejvíc si ale škodíme strachem

Markéta Šichtařová: Koronavirus napadá i ekonomiku.…

Nálada se na finančním trhu otáčí jako bajadéra. Stačí dobře načasovaná zpráva a hejno spekulantů se rozletí,…

Ve věku 74 let zemřel muž, který navždy změnil svět. Jeho nápady používáme každý den!

Ve věku 74 let zemřel muž, který navždy změnil svět.…

Larry Tesler, jméno tohoto člověka vám napoprvé nic neřekne. Když se ale řekne kopírovat a vložit, tak už…