Ford Focus (2020)
18.10.2021I narodilo se nám nějakou náhodou dítě. Deset let staré Polo 1.4 přestalo stačit jak výkonově, tak prostorově, dočasná rakev na střechu na kočár byla…
Ford Focus (Jenda1212)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Výborná koupě 18.10.2021 19:24 Dzakobo
- Čtivá recenze 18.10.2021 22:07 Koubes84
- Vyborne 19.10.2021 00:05 1Lano1
-
Pěkné auto s malým "ale" 19.10.2021 08:50
Ozzman
-
Re: Pěkné auto s malým "ale" 19.10.2021 12:40
iudex
-
Re: Re: Pěkné auto s malým "ale" 19.10.2021 12:55
Ozzman
- Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale" 19.10.2021 14:20 iudex
- Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale" 19.10.2021 18:03 Dzakobo
-
Re: Re: Pěkné auto s malým "ale" 19.10.2021 12:55
Ozzman
- Re: Pěkné auto s malým "ale" 22.10.2021 11:16 Jenda1212
-
Re: Pěkné auto s malým "ale" 19.10.2021 12:40
iudex
- Najlepšie kompaktné kombi? 19.10.2021 12:34 iudex
-
-
Emel 19.10.2021 11:26
« Re: Výborná koupě
Prodejci jsou jak kde. Výborné zkušenosti u Škodovky jsem měl v Poděbradech a Litoměřicích (půjčení auta na libovolně dlouhou dobu, s plnou nádrží, v Litoměřicích dokonce nabídka na víkendovou zápůjčku) - vlastně to asi bylo to nejlepší jednání vůbec - při první návštěvě.
Pak byla výborná Honda... kupodivu na Jarově - tam byl nějakej srdcař, taky aktivní a vstřícnej, navíc se zájmem o auta typu TypeR (a byl by schopný zajistit svezení s novinářským autem, které se u nich občas vyskytuje).
U Fordu to bylo jak kdy... a hlavně má Ford tu cenotvorbu občas ode zdi ke zdi... a tohle bylo zrovna u tý blbý zdi (Focus ST kolem roku 2013-14) :-)-
Ozzman 19.10.2021 12:33
« Re: Re: Výborná koupě
Já na Jarově v Hondě kupoval motorku, i když sedí skoro vedle sebe, tak prodejce motorek arogantní, vše problém a stylem "to víte, my se tu o zákazníky fakt prát nemusíme, sem chodí sami", čekání než si vyřídí soukromé hovory v řádech desítek minut (to už v době, kdy jsem byl rozhodnut koupit), tak se mne mezitím ujal prodejce aut Honda, vše mi vysvětlil i o motorce a pak semnou procházel ještě Civic a FRV... je to o lidech, jinak nebýt tohoto prodejce, tak v Honda moto Jarov je to peklo i posléze servis a další věci.-
Emel 19.10.2021 12:54
« Re: Re: Re: Výborná koupě
Tak to mohl bejt von u tý Hondy :-)
Dobrá story byla taky kdysi u Mazdy... tam jsem dumal, jestli je 2.0G MT go nebo no-go... a chtěl jsem to projet po dálnici, výslovně jsme se o tom bavili, že mi zařídí testovačku, protože při mojí první návštěvě žádnou neměli. No... když jsem tam přišel, tak z nich vylezlo, že auto nemá známku a na dálnici to se mnou nerisknou, navíc je to auto dodaný pro konkrétního zákazníka a nemůžeme s ním najet víc než pár km aby to nezjistil... strašný.-
Ozzman 19.10.2021 12:58
« Re: Re: Re: Re: Výborná koupě
Myslím, že byl drobnější postavy a buď plešatný, nebo málo vlasů, věk cca kolem 40cítky, sympaťák, kdyby měla v tu dobu Honda kombík v dieslu, od něj si ji koupim :d Bylo to v roce 2016.
Já byl s Mikesusem ve Vgroupu na Kladně v Mazdě a když jsme poptávali Mazdu 3, zeptali se nás a co od toho auta čekáte ? Řekli jsme, že chceme hatchback, který nás bude bavit řídit... odpověď byla, kupte si Fokuse 4 >:D >:D Ale to už jsme párkrát psali, nicméně ochotní na projíždku byli, to zase jo, je to prostě o lidech :-)
-
-
-
-
Jenda1212 22.10.2021 11:09
« Re: Výborná koupě
Ahoj, díky moc!
Táta má taky předchozí generaci, ještě před FL, je pravda, že ten interiér je v mé generaci mnohem lepší co do vzdušnosti. Modrá barva byla must-have, to nešlo jinak :-)
Zaparkovala tak manželka, sice o hubu, ale zase to obdivuje celá vesnice, respekt level fakt vysokej :-)
Výkon se dá na provoz, ale samozřejmě na nějakou radost by to chtělo plnotučné ST :-)
-
-
Koubes84 18.10.2021 22:07
Čtivá recenze
Pěkně napsaná recenze, sice kratší, ale vše podstatné jsem se dozvěděl. Z venku auto moc pěkné, zvlášť v ST-line a modré metle. Přiznám se, že fordí interiéry moc nemusím, ale proti gustu. Každopádně :yes: .-
Jenda1212 22.10.2021 11:11
« Re: Čtivá recenze
Ahoj, díky!
S interiérem souhlasím, ale v dané třídě jsem nenašel nic nějak hezkého. Jezdil jsem v Roveru 75, ve svý době ten interiér byl boží. F Italia taky fajn. Ale to jsme prostě jinde.
Hezké interiéry dělá teď Peugeot, ale tam mi nesedlo ovládání prvků - každopádně tapecírung pěknej!
-
-
1Lano1 19.10.2021 00:05
Vyborne
Super. Mam v podstate to same :-) Titanko s totoznou barvou. Taky jsem klikal kazdou technickou blbinu . A taky z Brnocaru , jenom o rok driv. Zavidim tu cekaci dobu. Ja cekal 4 mesice :-) . Motor skvelej, ale asi ma moc emisi . Facelift uz ho nema. Je mi to celkem lito. Co se mi nelibi je displej v palubni desce/digitalni kokpit. Prijde mi to ne moc ergonomicke. Stale se musi preklikavat. Mam teda manual , ale ten parkovaci asistent je fakt super. Pouzivam ho na parkovani do mist , kam bych se sam neodvazil a bez problemu.
Prepinani dalkovych je ok , ale mam ho na manual. V nekterych pripadech preci jen prepinam o pul vteriny driv nez automat .
Jezdim casto asi 40km trasu po nefrekvetnovane dalnici , tzn. nastavim 100 km/h zapnu udrzovac pruhu a jedu . Spotrebu to ma v tom rezimu cca 4.6l/100km .
Dlouhodobou mam 6 litru, ale nejak na to neslapu + nejezdim moc v mestskych zacpach . najeto 30.000km .
Tak at to jezdi :-)-
-
Jenda1212 22.10.2021 11:13
« Re: Re: Vyborne
Ahoj, byly tam příplatkové full led matrix. Já si za to třicet litrů nepřiplácel, denní a potkávací jsou LED a vzhledem k tomu, že jezdím po dálnici a frekventovaných státních, dálkové prakticky nepoužívám a nechal jsem tam obyč. halogeny. Bude to dlouhodobě i levnější na opravy. Takže bohužel nemůžu odpovědět :-)
-
-
-
Ozzman 19.10.2021 08:50
Pěkné auto s malým "ale"
Je super, že se tu objevila normální plnohodnotná recenze na asi nejlépe jezdícího zástupce mainstreamového C segmentu a ještě v takhle hezké kombinaci. Určitě moc dobrá volba.
Sám jsem autem jezdil (ve stejné konfiguraci, jako máš, ale i s hatchbackem 1.0 92kw s MT - ten mne snad bavil čistě jízdně ještě více, protože je lehký a hravý), ale z mého pohledu mi tam k dokonalosti chybí dvě věci.
1 - ty R4 Ecoboosty byly jízdně trochu "ostřejší", nejlepší byl asi 1.6, který bohužel trpí fatálními závadami. Toto je ale jen subjektivní pocit, měli jsme 1.6EB a nyní i 1.5EB R4 a přišla mi tam trochu větší gradace výkonu, nicméně to je asi detail a dost se to mění s tím, jak se motor zajíždí, já jezdil skoro syrovým autem.
2 - rozjezdy s HDM, trochu mu trvá, než se rozhoupe, starší dvouspojky vyskočí rychleji, ale zase jakmile je ta 8st HDM v záběru, hází tam kvalty fakt rychle.
Jezdil jsem i tím ProCeedem GT s 7DCT a přišel mi motoricky trochu lepší, ale zase pro rodinné účely je kombík mnohem lepší volba, vím o čem mluvím s o třídu větším bratříčkem ze stejné stáje s o 100 litrů menším kufrem, než má tvůj Fokus >:D Paradox..
Zkušenost s prodejcemi Škody - jo >:D Podepisuji, všude možně v mnoha prodejnách stejné + kolikrát i arogance.
Zkušenost s prodejci Fordu - navštívil jsem už hodně dealerství (koupě a servis), někde to bylo velmi příjemné ( Kačmáček, Louda auto), někde horší (nebudu jmenovat), ale problém nastává, když s Fordem budeš něco řešit servisně, nedejbože reklamaci. Zastoupení Fordu ČR je netečné a né moc ochotné, dealeři pak také, protože mají neshody s vedením a z toho taky pramenní nesoudal v informacích a službách, kdo má za co odpovědnost a na co máš jako zákazník právo - snad tohle nikdy nepoznáš.
Ať slouží, vzhledem k tomu, že Mondeo odchází do propadliště dějin, je Fokus tak nějak mojí poslední nadějí v budoucnu zůstat u značky, osobně bych uvítal pohon 4x4 a nějaký větší čtyřválec, bohužel to vypadá, že i tento R3 Ecoboost už po faceliftu zmizí... Ať jezdí
:yes:-
iudex 19.10.2021 12:40
« Re: Pěkné auto s malým "ale"
K tej vadnej 1,6EB: moje bývalé Mondeo oslavuje v týchto dňoch 10 rokov. Bez jedinej motorickej (ale i inej) závady, na krku 200t km, nový majiteľ si absolútne pochvaľuje a to sa o auto nijak nestará (keď som videl, ako v liftbacku preniesol miešačku spolu s rotavátorom, mal som dosť), nejaké vypaľovanie karbónu nerieši, brutálne to podtáča (štýlom 1200 otáčok a zrýchľujeme), aditíva nedáva... proste premiestňovadlo. A auto bez reptania slúži, motor si len ševelí, všetko v cajku. :-)-
Ozzman 19.10.2021 12:55
« Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Vím o něm, ale uznej, sám, šel by sis teď pro ojetinu s 1.6EB, když každá druhá může být časovaná bomba? >:D Co tak sleduji i cvrkot na Ford klubech, fakt je ten motor lepší obejít, jinak jízdně to byl nejlepší downsizovaný motor, co jsem jezdil.-
iudex 19.10.2021 14:20
« Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Veď ja nepaušalizujem, ide iba o jeden príklad, ale keď si to spojíš, teda spoľahlivosť tohto konkrétneho kusu s všeobecne výbornými vlastnosťami 1,6EB (točivosť, záťah, spotreba), tak to bola skvelá kúpa.
Škoda, že nemám kontakt na chlapíka, čo som mu predal GTI. Tam by ma fakt zaujímalo, ako si auto vedie.
Inak ešte mám info o mojom Focuse II, ktorý stále žije. Síce vraj utrpel viaceré parkovacie zranenia, ale motoricky bez problémov. Ale to bola stará primitívna atmosféra, naviac od Japoncov (Yamaha).-
Ozzman 19.10.2021 15:01
« Re: Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Kamarád teď koupil C30 (Fokus2) s tímto motorem, tak jsem zvědav, jak bude sloužit, auto vypadá v parádním stavu, myslím, že brzy bude i recenze, ale s C30 už to tolik necvičí, jako se staršími a lehčími Fíkusy :-)
Jo, měl si fakt štěstí, já měl takhle parádní službu u MK4 TDCi a zatím tedy i u MK5, ale ta je na to mladá a hlavně málo ojetá, aby zlobila... tedy ťuk ťuk na dřevo >:D
-
-
Dzakobo 19.10.2021 18:03
« Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
S 1.6 EB nemám zkušenost, ale těžko může být lepší než 1.5 EB, protože starší motor, byť o deci větší, neměl integrované svody do hlavy a zejm. vodní mezichladič. Můj R4 1.5EB považuju za nejlepší - není tak poruchový jako předchůdce a přitom je to ještě "ostrý" R4. Spotřeba +- 7 litrů dle dotankování, v reálu má asi 160 koní, takže se člověk neubrání občasnému přišpendlení akcelerátoru do podlahy. Z mezichladiče vede nějaká odvětrávací hadička do hlavy, což se mi nelíbilo - že když turbo tlačí, tak se (malá) část stlačeného vzduchu takto zbytečně odfoukne, dal jsem tam korkovou zátku, což třeba 3 - 5 koníků přidalo >:D >:D Moc se mi líbí, jak ta 1.5 kolem 2000 otáček pod plynem začne srdnatě táhnout. Dřív jsem chtěl R5 2.4i 170k ve Volvu (asi V50), ale cca 260 Nm při 2000 by nabídnout nedokázala, tipuju max. 210 Nm - což je dost rozdíl...-
idam.i 19.10.2021 18:45
« Re: Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Prečo spochybňuješ ten 1,6 EB.Vždy bol vysoko chválený kým sa neprevalili problémy.V testoch často spomínali 1,5 je OK ,no 1,6 bola živšia.
Pred časom som o nej uvažoval (1,5) no zachytil som,že tiež občas hnevá.Dúfam,že tvoj bude OK.-
Ozzman 19.10.2021 22:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Bacha, Miromen ti řekně, že jednapětka je lepší, protože ji má doma >:D Ale jo, ono to možná bylo subjektivní díky overboostu, ale taky euronormy, takže jízdně jednašestka prostě jela jak pila, domu bych preferoval pak radši patnáctku, protože spolehlivost >:D -
miromen 19.10.2021 23:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Ano v testech u 1,5EB se několikrat vzpomělo, že jede jako by měla snad 200k a ano realně bylo dost indiciii, že i o něco lepe než ta 1,6 jela. Takže nevim podle čeho soudiš ty, že ta 1,6 by měla byt živějši. I přes to, že jde teměř o konstrukčně shodne motory tak mezi něma určitě nějaka rozdilnost bude, už jen podčtverec 1,5 a nadčverec 1,6. A třeba u mondea se u 1,5EB davalo jine turbo než do fokala takže u něj to mohlo byt zase trošku rozdilnějši.
A ještě jsem si vzpoměl na jednu věc a to, že ta 1,6 byla konstrukčně dost naddimenzovana, vic než 1,5 takže se dala bez nějakych HW zasahu vice nakoňovat.
-
-
Ozzman 19.10.2021 22:31
« Re: Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Co já pozoruji za největší rozdíl je, že 1.6 Měla overboost na 270NM a když si předjížděl, tak to bylo poznat, jak to auto na pár vteřin ještě trochu zatáhne navíc, to ta jednapětka nemá, nicméně je to docela podobné a na poměry třeba motorů TSI (těch menších podobného objemu) mají tyto dva Ecoboosty opravdu gradující charakter. -
iudex 20.10.2021 15:23
« Re: Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Drobný rozdiel môže byť aj v tom, že ja som mal 1,6EB v Mondeu, kde mala trošku iné naladenie (tam mala 118 kW), kdežto vo Focuse III mal ten motor "len" 110 kW. Každopádne v dobových testoch sa písalo, že 1,5 R4 bola pocitovo o niečo menej výbušná ako predchodca 1,6, čo sa pripisovalo už Ozzmanom spomínanému overboostu pri 1,6, ktorý už 1,5 nemala.
-
-
-
-
Jenda1212 22.10.2021 11:16
« Re: Pěkné auto s malým "ale"
Ahoj, díky za reakce.
Tu 1.6 má táta, řídil jsem to jednou, nemůžu porovnat detaily co se týče výkonu, jelo to dost podobně. Má to poměrně dlouho a zatím bez problémů, snad to tak zůstane.
Rozjezdy mě moc netrápí, když už jedu, je to na pár hodin štreka, po městě s tím nejezdím...
Focus má teď facelift, pak by měl myslím taky zmizet, někdy v roce 2025. Motory nekomentuju :-)
-
-
iudex 19.10.2021 12:34
Najlepšie kompaktné kombi?
Konečne po dlhej dobe zaujímavé (a súčasne racionálne a dostupné) auto; v náhľade som sa najprv potešil, že ide o ST, podľa tých červených strmeňov. Každopádne 1,5EB je jasne najrozumnejšia a najvhodnejšia motorizácia. Chválim farbu, kombinácia modrá - ST-line - červené strmene pôsobí veľmi dobre, tak trochu dravo a športovejšie.
Focus kombi zrejme figuruje v mnohých výberoch racionálneho rodinného kombi. Aj my sme ho mali vo výbere. Okrem výborných jazdných vlastností ma oslovil dizajn (platí len pre ST-line), vnútorný priestor, veľký kufor, osobne nemám problém ani s interiérom, je síce trochu plastový, ale ergonomicky výborný, logický a jednoduchý (to teraz pri facelifte dovrzali). Motor 1,5 na moje prekvapenie jazdil výborne, napriek určitej skepse voči konfigurácii R3 by som s tým nemal žiaden problém. Problém bol ale s cenou, kombi s 1,5 a automatom v ST-line atakoval minulý rok 30000 eur (cenníková bola cez 30, po nejakej zľave 29t) a to mi prišlo na kompakt s trojvalcom dosť (nakoniec sme skončili v o triedu vyššie za veľmi podobnú cenu).
Dnes by už Focus do úvahy nepripadal, keďže vypadla 1,5ka a jednoliter do rodinného kombi je no-go; taktiež odstránenie tlačítok a megadisplej je fail. Teoreticky by som bral ST, kde ten motor a jazda by prebili výhrady k dotykáču, ale ani ten sa u nás oficiálne nepredáva (neviem prečo).
Každopádne Ty si vymákol ešte poslednú prijateľnú verziu (a najlepšiu možnú kombináciu). Tak nech jazdí k spokojnosti.
Tady je vzdušnější interiér, skvělá hydrodynamická převodovka, sportovnější design (delší a "přikrčenější")...
Dobře jsi vybral barvu, v modré nazapadnou svítilny a je to takové nápaditější.
Kola taky super, ještě mají slušnou bočnici, takže se disky hned neodrbou o obrubníky a lépe to tlumí nerovnosti.
Hlavní je, že v interiéru zůstala tlačítka, zejm. pro ventilaci. A motor má i nepřímé vstřikování, takže by mohl docela dlouho vydržet bez karbonu v sání.
Za mě zřejmě nejlepší vůz v nižší střední třídě. Sice trochu víc baští, ale dožene to radostí z jízdy a kapku svojí výjimečností - není to konc. VW ani H/K...
Jinak:
Takového krasavce bych se hodně bál půjčovat někomu, kdo takhle parkuje... Asi bych nešetřil a nechal ho potáhnout čirou fólií.
Roadblog je suverénně nejhorší kanál o autech v cz/sk - všechno jen chválí, což je na...
V autě mám podobný výkon, v kombinaci s manuálem působí zátah přímočařeji, ale že bych občas nepokukoval po čiptuningu se říct nedá... I když přední kola už teď občas (na mokru či hrbolech) nestíhají...
Škodu buď fasuješ, nebo si musíš zasloužit >:D >:D a za ty ceny - no nekup to...
Ať FoFo dělá jenom radost a pěkně jezdí