Recenze

8 Majitel

Hyundai i30 1.4 MPI CVVT 6.st.

9.15 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Hyundai i30 Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:1100 palivo: benzin výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.2 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Ahoj,
Rozhodl jsem se sem přidat recenzi nové i30 se základním motorem 1.4 benzín, protože s tímto motorem tady ještě neni. Auto neni moje mám ho půjčené na 14 dní v rámci akce Otestuj a vyhraj. Najeto mám něco přes 1000km, neni to moc a musím dodat že auto je nezajeté má najeto 3000km. Je ve výbavě Trikolor navíc má litá kola (15ctky) a hnědou metalízu, suma sumárum podle ceníku auto za 334000kč bez veškerých slev.
Tak k samotnému autu, nejprve chci předeslat že mojí objektivitu trochu sráží to že mám auto půjčené jen na 14dní a motor je nezajetý.
Z venku vypadá auto velice pěkně alespon podle mého názoru, sluší mu i ty relativně menší litá kola a hlavně ze předu je na i30ctku hezký pohled, malinko horší je to podle mě ze zadu. Jenom taková maličkost možná je to muj subjektivní dojem, ale zdá se mi že světla v noci moc dobře nesvítí oproti jiným novým autům, ale asi se mi to jen zdá, jinak ledky deního svícení vypadaji moc pěkně. Interiér je z mého pohledu povedený, nic nevrže vše dobře slícované a použité materiály jsou v poho, jen bych si určitě připlatil za kožený paket (volant, řadička, ručka), malinko mi vadí ve výhledu mohutné ásloupky. Místa je vevnitř dostatek a to ve všech směrech myslim že na danou kategorii až nadprůměrně a to i na zadních sedadlech. Kufr žádnej zázrak a fakt nevim kde vzali těch 380l ( podle mě v Golfu je kufr větší nebo aspon se tak zdá), ale dá se s tim žít :-) . Nesmim zapomenout že je tam i šikovná věc a to je plato mezi rezervou a kufrem s tim to možná má těch 380l. Nakládací hrana je v poho a i zadní vrata se vyklápí docela vysoko, měřim 182 a problém mi nedělaji.
A ted to nejdůležitější motor podvozek a řízení. Začnu u řízení to se mi zdá v pohodě, ale nejsem žádnej odborník, nedávno jsem jezdil se šestkovým Golfem a moc velkej rozdíl v tom nevidim (jak tady píšou všichni novináři), pro běžnýho řidiče podle mě úplně v poho. Podvozek to samé co u řízení, trošku uskakuje zadek, ale jinak bych řek za mě perfektní, normální řidič, né závodník, bude spokojenej i na našich cestách. No a motůrek nakonec. S tim se přiznám spokojen nejsem, ale na jeho obranu musim znovu opakovat má najeto jen 3000km takže je úplný holátko nezajetý :D . Přiznám se že i když se to nemá, jeden den jsem mu trošku podkuřoval, ale hned mě to přestalo bavit prostě to nejelo. Pořád si žádá otáčky a pak žere jak tank. No myslim že po zajetí by se to trochu zlepšilo, ale žádnej zázrak to asi nebude. Předjíždění s tímhle motorem bude docela oříšek. Ovšem tohle je jen můj subjektivní názor, pro velmi klidného řidiče nebo řidičku je tenhle motor dobrá volba a jako základ plně dostačující. Spotřeba podle palubáku průměrná 7,3l jezdím mimo toho jednoho dne velmi klidně a motor moc nevytáčim, ale myslim že je to ještě o malinko víc podle dotankování. Ale jak píšu je to nezajetý motor takže spotřeba později při klidné jízdě bude určo nižší ale fakt jen při klidné jízdě. Řazení je co se týká zacházení z řadičkou parádní trošku to vždycky cvakne, ale kvalty chodí parádně. Jednička je hrozně krátká, dvojka akorát, trojka taky v poho, nevidim velkej rozdíl mezi čtyřkou a pětkou no a šestka by mohla bejt trochu delší hlavně na dálnici moc nesráží otáčky. Ještě jsem zapoměl na hlučnost ta je trošku vyšší nad 3000otáček, ale jinak je ve vnitř krásně tichoučko.
Rád bych dodal že bych určo šel do combi která bude za měsíc s motorem 1.6 GDI a s lepší výbavou. Trošku nevim jak to GDI bude žrát páč se dost liší komentáře. Neni určitě špatná volba ani diesel 1.6 81kw. Né že bych byl nákej závodník, ale chci mít jistotu bezpečnýho předjetí kamionu a né se modlit jestli to zvládnu jako se mi stalo tady u tý 1.4. No a taky nevlastnim ropný pole aby tožralo 8 litrů. Ale pro klidného řidiče kterej nenajede moc km je tenhle základní motor 1.4 CVVT dobrá volba.
Foto dodám v průběhu týdne! Jinak se ptejte co budu vědět řeknu.


Tak po 14 dnech jsem dnes auto vrátil. Musim uznat že jsem si na i30tku rychle zvyknul a docela nerad jsem jí vracel :D . Najel jsem něco přes 1800km spotřeba klesla podle palubního počítače na 6.9l podle dotankování 7l takže docela slušnej výsledek nato že to vypadalo na 8l. Nezměnil jsem názor na motor pro mě má málo síly a to hlavně v nižších otáčkách a chvilku mu trvá než zabere, ale včera jsem předjížděl a podřadil jsem si na trojku a dal plnej plyn a světe div se po chvilce jsem tam ty koníky našel a zvuk byl taky docela pěknej ale to bylo bohužel až dost nad 4500otáček, no pokaždý by to asi takhle dělat nešlo protože by to pak pěkně papalo. Takže pro mě asi určitě silnější motor 1.6 GDI nebo disel. Ale znovu říkám pro řidiče který nepředjíždí a moc nejezdí po dálnici je tento motor plně dostačující!! Jinak řízení je opravdu malinko plitký, ale neni to nic zásadního.
Auto hodnotim velice kladně a určitě pokud uvažujete o koupi nového auta v této třídě, běžte se s i30 svézt.

Silné stránky

Interiér dost místa vše dobře uděláno.
Ergonomie ovládání vše po ruce hned jsem si zvyknul.
Chod řazení, řízení a podvozek.
Vzhled auta a to jak z venku tak zevnitř.

Slabé stránky

Z mého pohledu motor.
Spotřeba.
Trochu lepší odstupnování řazení by to chtělo, šestka je moc krátká, ale pak by to asi už vůbec nejelo :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatm žádné a snad je za těch 14 dní ani nestihnu!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autoprofi Č.Budějovice pohoda auto jsem nekupoval.

 

Novinky v recenzi

4.6.2012 17:50

Doplnění

Dnes jsem doplnil recenzi


Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1.4 MPI CVVT 6.st.

Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Nemohu posoudit

praktičnost
9

Za mě vše v pořádku

prostornost
9

Nadprůměr

jízdní vlastnosti
8

vždycky je co zlepšovat, ale pohoda

jízdní komfort
9

spokojenost

provozní náklady
8
náhradní díly
8

Žádná zkušenost, ale asi určo dražší než u Škoda auto, ale asi stejný jako u ostatních.

výkon motoru
7

Nezajeté auto

spotřeba
8

Nezajeté auto

hlučnost motoru
9

Hlučnější ve vyšších otáčkách

kvalita sedadel
10

Za mě práda nebál bych se jet daleko!

brzdy
10

Dobrý

zavazadlový prostor
9

Dostačující






Blesk.cz

S expremiérem Stráským (†78) se loučil zaplněný hřbitov. Klaus vzpomínal na společné pochody

S expremiérem Stráským (†78) se loučil zaplněný…

Na tři stovky lidí se přišly v Prachaticích rozloučit s bývalým československým premiérem Janem Stráským, který…

Maraton mlátiček v pražském metru! Bili se od Můstku až po Rajskou zahradu, jeden druhého pobodal

Maraton mlátiček v pražském metru! Bili se od Můstku…

Mlátili se při nástupování na Můstku, pak celou cestu metrem, a nepřestali dokonce ani při vystupování na Rajské…

 

iSport.cz

Dvojčata Hübl a Lukeš po letech od sebe. Nejsou efektivní, říká Šlégr

Dvojčata Hübl a Lukeš po letech od sebe. Nejsou…

Ať už se vyhrávalo nebo prohrávalo, jedna věc byla v litvínovské sestavě v poslední dekádě prakticky jistá.…

Konec? Velká úleva, řekl Berdych. Gratulovali Ferrer, Kvitová i Plíšková

Konec? Velká úleva, řekl Berdych. Gratulovali…

Postoupil do semifinále všech čtyř grandslamových turnajů, vyhrál dva Davis Cupy a třináct turnajů ATP. „Nechci…

 

Reflex.cz

Zeman: Havla jsem obdivoval jako disidenta, prezident byl ale špatný. Byl to náš nejpřeceňovanější politik

Zeman: Havla jsem obdivoval jako disidenta,…

V souvislosti s 30. výročím listopadové revoluce z roku 1989 se objevují i nejrůznější hodnocení exprezidenta…

Česká historie vyprávěná pomocí názvů ulic. Podívejte se na unikátní video

Česká historie vyprávěná pomocí názvů ulic.…

Minutový film novináře a režiséra Martina Bartkovského je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České…