Ford Focus (2019)
4.2.2025Když se moje předchozí auto začalo dostávat do věku, kdy se náklady na údržbu začaly nebezpečně blížit zůstatkové ceně, začal jsem se poohlížet po nové,…
Ford Focus (Alekks80)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Ozzman 07.02. 15:16
« Re: Výkon
1.5 TSI je impotentní motor, jede, ale pokud se v tom svezeš, ten pocit je nijaký, takže možná proto to tak hodnotí, ale i zde na ACZ sprášil Fokus to 110kw TSI i s novějším 1.0 mhev 114kw hlavně v dynamickém zrychlení, takže to zase asi taková raketa nebude.
2.0 TSI 140kw neznám, ale píše, že by mu stačil na okresce, protože Fokus je tam jako doma a Ofce je žebřińák, ale na dálnici by mu nestačil, takže mne to příjde naprosto srozumitelně popsané-
idam.i 07.02. 20:25
« Re: Re: Výkon
Kedy si skúšal tú 1,5TSI ?
Ona tá verzia evo2 celkom ožila.Už viacerí čo skúsili (a neboli to fanúšikovia koncernu) boli prekvapený.
Aj v porovnaní s Oplom 1,5 turbo vychádza veľmi dobre.
S Octavoiu som nešieľ. Taky Formentor 2,0TSI (140kw) išiel parádne.Verím že Focus 4 ma podvozok dobrý,ale jednotka to nie je.Či?-
Alekks80 19.02. 17:54
« Re: Re: Re: Výkon
Asi jsem úplně neosvětlil svoje myšlenkové pochody. Preferoval jsem vůz s kombinací přímého a nepřímého vstřiku kvůli odolnosti vůči karbonizaci. Když budu brát vozy podobného stáří, tak jediná další alternativa (pokud vím) bylo 2.0 tsi. Dnes už ten motor je pouze přímovstřikový, ale jede hodně podobně. Proto jsem ho použil i ve srovnání.
Aby nebyla mýlka. Octavia, zvlášť s tím dvoulitrem je v některých ohledech lepší auto než Focus a ten dvoulitr je přímo skvělý. Za mě ale zdaleka neodpovídá tomu cenovému rozdílu, takže v některých jednotlivostech a v poměru cena/výkon je Focus lepší volba.
Ta 1,5 Ecoboost není žádný trhač asfaltu, to ani náhodou. Ale jde po otáčkách až přesně do té chvíle, kdy převodovka sama přeřadí (i v manuálním režimu). Bohužel automat jí občas trochu podráží nohy. 1,5 tsi mi subjektivně přišlo takový dejchavičný, nic to ale nemusí vypovídat o parametrech, koncern ty motory dělá poslední dobou s hrozně lineárním průběhem. A máte pravdu, byla to ta první generace, s EVO II nemám zkušenost.
Ohledně podvozku, měl jsem i jedničkového Focuse, hatchback 1,8 TDCi 85 Kw. Řekl bych, že prostě tady je pokrok hodně znát. Za mě je ještě lepší. Hodně dělá vyváženost, kdy u MK4 mám vepředu lehký tříválec a tam jsem měl těžkou dieslovou potvoru. Ale třeba MK 1 měla hodně rezervy i v přímém směru, na dálnici ve vyšších rychlostech už tolik nedržela stopu, byla to vyloženě okresková sranda. Tenhle podvozek je vyváženější a umí fakt všechno. Samozřejmě s tím nejezdím na krev, takže v extrému to nejsem schopen porovnat ani u jednoho auta.-
idam.i 21.02. 21:21
« Re: Re: Re: Re: Výkon
Dnes už kombináciu priamy a nepriamy vstrek nekúpiš.Aj spomínaný 2,0TSI 190 koní od určitého roku (kód z hlavy neviem) prišiel o nepriamy vstrek.
Pre mňa je 3válec s princípu chybný a cez to sa nevie,ani nechcem preniesť.Keby energiu ktorú venovanú vyladenie 3válcov venovali normálnému motoru,mali by super motor.Či Ford,či Stelantis.
Bohužial smernice Bruselu bolu jasné.9
-
-
-
-
Dosť ma prekvapuje tvoj názor ohľadom motora voči 1,5tsi
[odkaz]
Už vôbec nechápem tvoje zrovnanie voči 2,0tsi.
No hlavne ,že si spokojný.