Recenze

10 Majitel

Ford Focus IV 1.5 EcoBoost ST-Line X Kombi

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Fidel Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:11000 palivo: benzin počet válců: 3 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 625 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

I narodilo se nám nějakou náhodou dítě. Deset let staré Polo 1.4 přestalo stačit jak výkonově, tak prostorově, dočasná rakev na střechu na kočár byla fajn, ale znamenalo to definitivní odsouzení do života v pravém pruhu. Nehledě na to, že rakev téměř přesahovala délku vozu jak vepředu, tak vzadu.

Nějaké zdroje tu jsou, koupíme si auto. Nejsme hloupí, tak si pořídíme přece lehce jeté, ať se vyhneme ztrátě xxx% hned po vyjetí z autosalonu. Ha. Po pěti telefonátech na různá auta, kdy odpověď byla vždy "Zrovna tohle odjelo, ale máme tu jiné, sice horší, ale dražší a bla bla bla", bylo rozhodnuto. Bude nové.

V roce 2020 frčela koronavirová pandemie, takže ideální čas na sjíždění youtube videí s recenzemi různých vozů. Rasťo,Šulko, Matt Watson, Hrubis, roadblog.cz atd. a už to jelo.

Výsledek: není auto, kam by šlo srdce. Pravda, na kombinaci Géčka a 911 nebyl budget.

Zadání: Rodinné auto v automatu, co nejvíce nabité technologiemi (jo, novinky já rád), musí se vlézt kočár a nějaké krámy kolem. Budget cca 600-700 s DPH. Jízdy po dálnici+státní silnice, často po návštěvě babiček a spaní na gauči. Samořízená Tesla se do budgetu nevlezla.

Obešel jsem pár prodejců, zjistil, že SUV jsou pro rodinu taková na hraně, kufry nic moc. Dodávky typu Opel Combo a podobné deriváty se vevnitř podobají skutečně dodávce než autu.

Do finále se dostaly tyto vozy:
- Hyundai i30 1.5T kombi mild-hybrid
- Kia Proceed GT 1.6T
- Ford Focus kombi 1.5 EcoBoost

Všechny tři splňovaly budget i výbavu.
Taková oktávka sice cena Od zajímavá, po přidání nějaké výbavy se od těchto tří odrazila o 200 000 Kč výš. Jako wtf?

Projížďka v Hyundai fajn, motor slušný, auto včetně foukání přes kůži na prdýlku, elektrický odjezd sedačky při vystupování. Ale tak nějak mi to nesedlo, nebyl jsem přesvědčen.

Projížďka v Kia Proceed GT 1.6 taky dobrá, uvnitř možná místy horší materiály, ale motor parádní, zvuk při módu sport luxus. Nejedná se o kombík, ale při troše snahy se tam přes 500 litrů najít dá. Bohužel se mi po projížďce už neozval prodejce s nabídkou a takový vztah asi začínat nechci.

Focus nebyl zpočátku vůbec ve výběru, narazil jsem na něj nějakou náhodou. Nahodil jsem do konfigurátoru co bych si přál, cena vyšla schopně. Ok, jdeme se projet. ST-Line fajnová, nestyděl bych se. Kufr dobrý. Vzadu místa na nohy hodně, sedačka s dítětem se vlezla. Sedám za volant, interiér.... taková aktuální korejská klasika. Nepotěší, neurazí. Ale budiž. Fíha, jelo to dobře, podvozek super. Dojeli jsme, říkám si, že by to teda šlo.

Ještě k prodejcům.
Když jsem přišel do škodovky, nikdo si mě moc nevšímal. Já vím, pětatřicetiletej cápek s kočárkem asi není nějaký terno. Zkusil jsem druhý salón v okolí, paní se Vám přijde věnovat, nepřišla ani za patnáct minut. Tak jsem ještě zkusil volat, ano, přepojím Vás, po pěti minutách hudby pokládám.

Hyundai na mail odpověděli za dva dny, ale budiž.
Kia dobrý, jen po projížďce už nic. Zajímavé :-)
Musím fakt vyzdvihnout komunikaci u Fordu. Na webu jsem si naklikal konfiguraci, dostal unikátní link a ten poslal přes fordí formulář pěti prodejcům, které mám v místě bydliště či na cestách, kudy jezdím. Do tří hodin se mi všichni ozvali zpět. Jako wow. Nakonec jsem se dohodnul v Brnocaru s panem Baďuříkem, myslím, že svou práci dělá dobře, stručně, jasně, prošli jsme konfiguraci zda tahle či tahle položka má smysl nebo ne, velmi rozumný přístup. Můžu doporučit.

Po zfinalizování konfigurace jsem zaplatil zálohu a auto šlo do výroby. Cca začátek lisotpadu 2020. Po dvou týdnech dostávám zprávu, že je vyrobeno v Německu, na začátku prosince k vyzvednutí. Paráda. Rok 2021 už ukázal jiné peklo :-)

Nechal jsem to před převzetím ještě přezout, natáhnout USB kabel nad zrcátko kvůli kameře a přihlásit. Převzetí s kafíčkem a jelo se.

Teď mám auto necelý rok, najeto kolem 11 000 km, tak si dovolím auto trochu zhodnotit.

Stručně: stále dělá radost a těším se na jízdu.

Kombík fajn, ačkoli z papírového objemu 625 litrů ubrala rezerva a prostor pro příplatkové audio, ale to jsem věděl před koupí. Nestalo se, že bychom se nevlezli a to i při obsazení řidič, dvě matky, dvě děti v sedačkách, kočárek a asi miliarda tašek. Kdo má děti, pochopí.

Vzadu je hodně místa jak na nohy, tak na skromnější sezení mezi dvěma dětskými sedačkami.

Vepředu se svými 180cm nemám problém, ergonomie fajnová, bederní opěrka nastavitelná, koleno se nikam netříská. Sedačky pohodlné, sice na pohled nijak oslnivé, ale po čtyřhodinové jízdě nemám žádný problém. Vlastně jsem si na kapitolu sedaček musel vzpomenout :-)

Motor:
Kamarád se v autě projel a říká: "Ten čtyřválec jede fakt dobře, Ford umí".
Hm, je to tříválec. 1.5 EcoBoost, 110 kW, 150k, 240Nm. Údajně když se nudí, vypne ještě jeden válec. Popravdě jsem si ničeho takového nevšiml. Výkonu řekl bych akorát na dnešní provoz, v klidu předjedu co chci a když chci, svištím v levém pruhu na D1 celou dobu. Trochu turbodíra.
Spotřeba dle auta zatím 7,4, ale je pravda, že se pořád jízdou bavím, žena umí pod 6 a rekord mám stabilní jízdou kolem 90km/h za 4,7l, viz galerie, že nekecám. Při 180km/h si to vezme 10,5. Samozřejmě na německé dálnici.

Převodovka mi sedla, třeba takový Chrysler 300S, kterým jsem projel Kanadu nebo Chrysler Pacifica, kterým jsem jezdil po USA, tak ty jsou stavěné na klidnou jízdu, případně jsem se s nimi nějak pral, než jsme si na sebe zvykli. U Focusu jsem sedl a jel a až na občasné podřazení v lehkém kopci při průjezdu vesnicí s ní nemám problém. Řadící kolečko je parádní, navíc po vypnutí motoru se samo přecvaká na P, takže totálně blbuvzdorné. Fajn.

Jak jsem psal výše, mám rád novinky a technikálie. Zhodnocení moderních prvků:

Stěrače stírají. Občas mají problém zachytit odlétávající vodu od aut přede mnou, zde trochu bojujeme.

Automatické přepínání dálkových bez problémů, spokojenost.

Bezklíčové otevírání a zavírání fajn, vždy tedy kontroluji podle sklopení zrcátek. Příští auto bude tedy mít ještě při zavírání kufru v elektrice i buttonek Zavři a zamkni, nejen Zavři.

Vzhledem k tomu, že je to automat, je možné auto na dálku nastartovat přes mobil. Stejně tak zamknout a odemknout. Praktické. Nastartování je skvělé zejména v zimě, kdy pár minut před odjezdem auto pustím (zůstává zamčené:) ), mezitím se auto zahřeje, čelní sklo odmrazí a hurá na výlet. Fakt super.

Start-stop se dá vypnout fyzickým tlačítkem.

Hlídání opuštění pruhu se dá vypnout tlačítkem na páčce směrovek (pro majitele BMW - to je ta páčka vlevo).

Adaptivní tempomat používám pravidelně. Auto nabízí i nastavení dle přečtených značek, to je ale dost na nic, vzhledem ke zpoždění, nic moc, když do vesnice vletíte stovkou (tempomat lze dát třeba +10 km/h), auto to načte, přepne, zpomalí, ale to jste často z vesnice už pryč :-)

Focus umí i držet střed pruhu, ve spojení s adaptivním tempomatem je to skvělá věc na dálnici, fakt doporučuju. Zvlášť, pokud jedete v neděli večer ospalí domů. Pod dohledem se to dá použít i na státních, tam pozor na prudké zatáčky, kdy vám auto před vámi zmizí z dosahu a auto začne do zatáčky zrychlovat. S vědomím, jak se to chová, lze použít.
Odstup od auta se dá nastavit v několika úrovních, když si nastavíte moc velký odstup, může se před vás neustále někdo cpát.
Úroveň 4 dílky: USA
Úroveň 3 dílky: Kanada
Úroveň 2 dílky: Itálie
Úroveň 1 dílek: ČR

Ford má také automatické parkování. Zmáčknu tlačítko, hledám místo, najde místo. To umí hodně aut. Ford je ale ještě trochu lepší, protože pro celý manévr dáte Neutrál a držíte tlačítko. Auto si samo řadí dopředu a dozadu. Žena využívá často, já jen občas při podélném.
Nutno dodat, že díky tomuto se žena nebojí sama jezdit dlouhým kombíkem, protože má jistotu, že vždy zaparkuje. Body navrch.

Při couvání má auto RCTA, senzor přijíždějících aut ze strany. Super a must have.

Senzor mrtvého úhlu taky dobrý, nastavený tak akorát, není to až takový sráč a nepotřebuje kilometr prostoru.

Vestavěná navigace je dobrá, pokyny ukazuje přímo na displeji před Vámi mezi budíky, při příjezdu k rozdělení na dálnici na velkém displeji vpravo v zorném poli ukáže rozdělení do pruhů.

Stejně ale nejraději používám Android auto kvůli lepšímu ukazování provozu :-)

Příplatkové audio od B&O hraje skvěle, jen u některých basových frekvencích lehce rezonují dveře, zde ještě chystám nějaký tuning.

Takže finální shrnutí:

Po roce užívání jsme spokojeni. S prckem se vlezeme krásně, výkonově akorát, manželka řídí mnohem častěji než předtím.
V malých vesnicích se po autu lidé i dívají :-)



Silné stránky

Vypadá dobře.
Motor akorát.
Technická výbava rozumně nastavená, případně jednoduše vypnutelná.
Ergonomie skvělá, fyzická tlačítka na vše.

Slabé stránky

Občas lehce rezonují dveře při určitých basových frekvencích.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, nebylo třeba.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Obecně prodejci Fordu maximálně vstřícní, což se nedá říct o všech ostatních salonech, se kterými jsem byl, nebo se snažil být v kontaktu (smrt škodovce).

 


Přidat názorDiskuse: Ford Focus IV 1.5 EcoBoost ST-Line X Kombi

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

ST-line je o 1cm snížená, prima 17" pneu se odráží na komfortu. Těžko kritizovat, auto sedí dobře, něco za něco.

provozní náklady
10
výkon motoru
10

Nelze si koupit 150-ti koňové auto a stěžovat si, že nemá koně. Jsou tam.

spotřeba
10

Naložené auto se 150 koníky holt něco sní.

hlučnost motoru
9

A ještě trochu prdí koncovka.

kvalita sedadel
10
brzdy
7

Zde zvažuji ještě upgrade, jezdíme pravidelně dost naložení.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Těhotnou Evu (32) po výbuchu paneláku v Prešově zasypalo schodiště: Ze sutin se odplazila po čtyřech

Těhotnou Evu (32) po výbuchu paneláku v Prešově…

O svůj život a o život svého dítěte se bála Eva K. (32), která se v roce 2019 na Mikuláše vracela domů do…

Hrachovcová o režisérovi Života na zámku Hanušovi (†70): Popsala poslední okamžiky před smrtí!

Hrachovcová o režisérovi Života na zámku Hanušovi…

Ve čtvrtek ráno zemřel režisér úspěšných televizních seriálů Jaroslav Hanuš (†70) a pro všechny, co s ním kdy…

 

iSport.cz

Biatlon ONLINE: Češky ve štafetě sedmé, Krčmář dobře rozjel stíhačku

Biatlon ONLINE: Češky ve štafetě sedmé, Krčmář dobře…

České biatlonistky skončily v úvodní štafetě Světového poháru sedmé. O lepší umístění je ve švédském Östersundu…

Pán lvů, žraloků, mývalů i koziček. Pojďte s námi do Vémolovy zoo!

Pán lvů, žraloků, mývalů i koziček. Pojďte s námi do…

Sám doma… Tak to rozhodně Karlosu Vémolovi nehrozí. Kvůli nákaze koronavirem nemůže v současnosti navštěvovat…

 

Reflex.cz

Šimek + Grossmann: Málo známé pozadí zrodu populární dvojice. Co za tím stálo?

Šimek + Grossmann: Málo známé pozadí zrodu populární…

Miloslav Šimek (7. března 1940  – 16. února 2004) a Jiří Grossmann (20. červenec 1941 – 5. prosinec 1971). Jak…

Patrik Nacher: Covid upozadil normální vnímání věcí a zvýšil napětí mezi lidmi

Patrik Nacher: Covid upozadil normální vnímání věcí…

Dlouhodobě existuje riziko větší než samotný covid – rozdělení společnosti. Aktuálně na očkované a neočkované.…