Ford Focus (2019)
28.12.2021Po dvou letech jsem se rozloučil s Leonem. Důvodů bylo více, ale tři nejdůležitější - nynější větší nájezd km, zlepšení nastupování a vystupování z auta…
Ford Focus (zetr007)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
zetr007 29.12.2021 09:31
« Re: Parádní auto
Zdravim,
Co se týká turbobenzínů, netvrdím že by hůře jeli, jen srovnávám mojí předešlou 1.5 TSI 110KW v Leonu s tímto dvoulitrem a věř mi rozdíl v pružném zrychlení třeba z 80 na 120 tam citelný je(prostě krouták) a toho že bych se bál vytočit motor do vyšších otáček se u mě opravdu obávat nemusíš :-) .
Ještě doplním že i ty 1.5 TSI 110KW se liší podle modelových let. Měl jsem možnost jezdit se Scalou 1.5 TSI 110KW rok 2020 a tam ten motor jede zase trochu jinak.
At ti tvůj focus dělá radost-
Ozzman 03.01.2022 08:22
« Re: Re: Parádní auto
Jde o to, jestli je citelny a ne jen pocitovy >:D
Hele k tomu automatu, v cem je problem ? Kdyz toci male otacky, tak preci pri pridani plynu v mziku podradi. Ja mam k tomuto motoru powershift (ale verze 132kw) a i kdyz je to dvouspojka, tak neni nejrychlejsi, ten 8st podradi minimalne stejne rychle (mozna i rychleji) . Ja s nim jezdil jen v Ecoboostu, ale to nebude o tolik jine a pomalejsi ne ?
-
zetr007 03.01.2022 12:38
« Re: Re: Re: Parádní auto
Hele mě nevadí rychlost řazení, to ses asi splet.
Mě vadí že tam ten automat dá v 75km do kopce osmičku (režim normál) a tím podtáčí motor jako blázen, dělá to i při rozjezdu že ve 20km tam foukne čtyřku. Jasný že přidám plyn a on podřadí, ale že tam vůbec ten vyšší stupen dávat nemusí, jestli mě chápeš.
Jak jsem psal ve sportu to nedělá, spíš naopak vytáčí motor někdy zbytečně.
Prostě mi přijde že ten automat řadí někdy o stupen jinak než bych to dělal já.
Klidně tě nechám sjet a myslím že mi dáš za pravdu.
Koukni i na náký recenze s tímhle motorem a automatem, říkaji to všichni kdo s tím jezdili.
Nicméně neberu to za nějakou nepřekonatelnou věc, jen jsem s tím musel naučit nějak fungovat.-
Ozzman 03.01.2022 14:28
« Re: Re: Re: Re: Parádní auto
Děkuji za nabídku, já ti rozumím, ale jde mi o to, co je na tom špatně, respektive, co ti vadí, že tam ve chvíli, kdy jedeš lehce dokopce 75 máš vyšší rychlost, protože kroutící moment tam asi bude dostatečný, jinak by automat podřadil, jde o akustický hluk ? Nebo čistě jen o pocit ? Protože takové to klasické s dieslem a manuálem, kdy jedeš pod použitelnými otáčkami (typicky tak jezdí třeba ti, co to dělají na spotřebu) a šlápneš na plyn a je tam hluché místo, protože není výkon, není roztočení turbo a ani krouťák právě eliminuje blesková reakce automatu.
Já používám denně powershift a starý HDM 4st s atmobenzínem. Ten HDM pořád tlačí dopředu, kdežto powershift také odřazuje, takže vím, co myslíš, ale když chci přidat, jen polechtám plyn.
Nehádám se, že to auto to nedělá, jen mne zajímá jaký to má vliv na jízdu, respektive, jezdil si dříve už více s automatem ? Potažmo s dieslovým automatem? :-) Takto ležérně se povalují i mnohem silnější a lepší auta, pokud to není nějaký hybrid s variátorem či eCVT :-) Rozdíly jsou pak právě v té ochotě okamžitě přeřadit dle potřebné dynamiky.
Klidně ti půjčím ten starší powershift, je vlastně na poměry dvouspojky dost hladký, v Drive režimu ale takový klidný, né moc rychlý. Z křižovatky pak asi trochu rychlejší, než hydroměnič, nicméně jsem nesrovnával stejné auto.-
zetr007 03.01.2022 21:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Parádní auto
Jde hlavně o akustiku, rve mi to uši to podtáčení :-) . Neměl jsem automat v předešlých autech, tak možná proto.
Ale s pár automatama jsem jezdil i třeba týden a hodně se to podobá DSG v naftovým Passatu (140 KW rok 2019), tam to DSGéčko ten motor v normálu taky pěkně podtáčí. Naopak DSG ve Scale (1.5 TSI 110KW 2019) řadilo pěkně bez podtáčení, asi kvůli tomu že to byl benzín s nižším kroutákem. Dobře řadil i automat v předešlé generaci Tucsonu (diesel 136KW rok 2018). Píšu tam vždycky rok u těch automatů, protože často se liší naladění motorů i automatů podle modelových let i když se jedná o stejný motor a převodovku.
Taky díky za nabídku, můžeme se někdy sejít a vyzkoušet ty naše převodovky.
Já mám auta rád a často si půjčuju nový auta, tady ve městě už mě ty prodejci trochu znaji, takže když maji nějaký prezentace ozvou se. Prostě jsem ten pán co si chce ze vším sjet a pak si stejně nic nekoupí >:D >:D . Ted mě čeká nová Sportage.-
Ozzman 04.01.2022 06:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parádní auto
Jo, tak jsme doma :-) Na tohle je o chlup lepší větší Mondeo díky odhlučnění, tam ten hluk tolik nevnímám, ale už se chápeme :-)
Jo, je to hodně o konkrétní motorizaci a někdy i r.v., protože se tam nemusí měnit jen naladění, ale dokonce tam může být i jiná skříň, zvláště u VW či u Fordu.
Taky se rád svezu s kdečím, pořádáme tu i srazy uživatelů (tedy před koronou, poslední dva roky to bylo spíše v menších skupinkách), Fordy mám rád, jezdíme je už asi 10 let v rodině a spokojenost, jsem od Prahy, nevím odkud přesně ty, ale pokud by si měl cestu, dej vědět, klidně napiš SZ, chodím sem často.-
Rasto 05.01.2022 14:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parádní auto
Tak to by som bol zvedavý ako je to odizolované v Mondeu, ale v Passate (čisto skúšobne) ak zaradím podľa radcu radenia 6-tku v 75 km/h a otáčky padnú na 1100/min tak cítiť aj akusticky aj vibrácie, že motoru sa to vôbec nepáči. Napríklad CVT v Corolle nechávalo po meste padnúť otáčky tiež okolo 1100/min ale tam to vôbec nevadilo, ten benzínový motor bol tichý a nevybroval.-
Mikesus 05.01.2022 22:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parádní auto
Mondeo je odizolované hodně dobře. O nějakém podtáčení ( až bych řekl, že ta převodovka to ani nedělá ) vůbec nevíš. Ono je trochu rozdíl, jestli necháš nízké otáčky u dieselu nebo atmosferického benzinu, ještě k tomu u CVT, které to při požadavek na výkon nedusí, ale nastaví jiné otáčky.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
s0va 09.08.2022 21:11
Servisní prohlídka
Ahoj, já když jsem byl na servisní prohlídce mého Tiguana po stejném nájezdu minulý rok, tak jsem se čílil, kolik že za to chtějí (12 000 Kč). A to jsem si ještě filtry dělal sám, protože jim to servisní plán nepředepisoval. Tak koukám, že už je to všude podobný.
Zaujal mě ten palivový filtr, jak jsi zmínil, a přístup různých výrobců ke stejné věci. U koncernu se mění vnitřní vložka filtru, která stojí tak kolem pětistovky, u fordu to zřejmě mění celý, v originálu pěkně za 7x tolik. No pěkně :-)
Akorát nesouhlasím s tím, že by turbobenzín o stejném výkonu hůře jel. Naopak v reálu mívají vyšší výkon než diesely, akorát se musí umět řadit a nebát se motor vytočit. Např. můj FoFo s ecoboostem při 140 km/h na trojku může jet na plný výkon a když přeřadím na čtyřku (cca 4500 ot./min.) opět je motor v plném výkonu (který je cca v rozsahu 4500 - 6000 ot./min.). Ale samozřejmě pokud se s oběma motory jezdí kolem 2000 ot./min. - diesel zde je silnější...