Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf

3.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Golf IV Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:151000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 128 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.9 maximální rychlost [km/h]: 171 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "vlado153".

Golf IV zvlast netreba predstavovat si,iba snad tolko ze je to auto,ktoremu pridu na chut aj mladi ludia,ale da sa povazovat aj za rodinne auto pre mensie rodiny.. moj model som kupil v roku 2008 ako dovezene z Nemecka. Pri dovoze malo najazdenych 112 000km ,dnes uz je natocenych 151 000km. Co ma sklamalo bol pristup predosleho majitela v Nemecku. Este som nezazil,aby niekto nevymenil olej dobrych odhadujem 50 000km. Z auta vytieklo nieco cierne,co sa ani nedalo nazvat olej. Vzduchovy filter bol od vyroby novy,a taktiez aj sviecky !! podla servisnej knizky,ale bolo vsetko pravidelne menene. dokonca aj rozvody,pri com bol vymeneny jedine jeden remen. a ako vieme rozvody nepozostavaju len z jedneho remena,moj motor je 16V takze druhy remen,vodna pumpa a dalsie kladky ostali od nova! Vybava ma na svoj rok vyroby auta 1998 prekvapila,i ked nejde o nic nadprirodzene. ale dostat v nizkej vybave ABS,posilovac riadenia,manualnu klimu, o tom sa moze majitelom novych najlacnejsich Rumunsko Francuzskych auticiek iba snivat. Plus ako bombonik,mam dorabane vyhrievanie prednych sedaciek,ktore funguje vyborne a oceni to najma zenske pokolenie:)

EXTERIER:
Auto bolo zrejme garazovane,co vidno aj na farbe a laku. No aj tak musim povedat,ze kvalita laku aj farby je skutocne vyborna,pri porovnani s inymi autami aj mladsieho veku. Co by ma viac potesilo,by boli vacsie spatne zrkadla

INTERIER:
Auto ma na svoj rok vyroby pomerne kvalitne spracovanie interieru. Ziadne vrzganie plastov ani pri prudsich manevroch,alebo jazde po typickych slovenskych cestach:) Daju sa lahko vycistit a su prijemne na dotyk. Volant ma optimalnu velkost. Sedacky absolutne v poriadku,vobec nevysedene,zachovali si svoj tvar a sedi sa v nich velmi pohodlne. Potesi osvetlena prehriadka na odkladanie veci,a taktiez aj samocinne spustenie maleho svetielka,pri otvoreni zrkadielok,ktore sa nachadzaju v tienidlach. pre damy,neodmyslitelna vybava auta:)

MOTOR-JAZDA:
Moj motor je 1.4 16V AKQ tento motor je znamy svojou pruznostou,extremnou spolahlivostou,no ma aj svoje slabiny. od vyroby nema dobre vyriesene mazanie pri studenom motore,pri neopatrnom zachadzani za studena na tychto motoroch velmi rychlo odidu piestne kruzky,co sa prejavi vysokou spotrebou oleja tak 1l na 1000km..v navode na pouzitie je pisane,ze normalna spotreba oleja je do 1l/1000km ale tomu nech nikto neveri.v norme je do 0,1l na 1000km..preto motor netreba vytacat za studena ani zatazovat.odporucam nechat bezat na volnobeh tak 30sekund studeny a az potom pomalicky sa pohnut.moj pripad to nastastie nebol,i ked servis motor nevidel,olej nezerie ani kvapku od vymeny do vymeny. Olej pouzivam polosynteticky 10W-40. Co sa tyka vykonu tych 55kW na 1200kg auto nieje nic moc,ale v praxi dosahuje slusne vysledky. Taha celkom pekne aj odspodu,no zabava pride nad 3000ot/min..prudkym zoslapnutim plynu napr.na 2-ke,sa dockate vyborneho zatahu,ked si predstavime tie proporcie a smiesne kone auta :)pri jazde na dialnici pri 130km rychlosti motor toci presne 4000ot/min,pradoxne sa to na hluku vobec neprejavuje,v aute sa da v pohode rozpravat,(TDI na 3000ot huci o dost viac),jedine co pocujete je hluk kolies a prijemny nehlucny zvuk motora.az nebezpecne uspavajuci,by som povedal :) motor aj vonku znie ticho,no od interieru je velmi dobre odhlucneny..na dialnici,by sa zisla ale 6-ka,predsalen menej otacok je menej,i ked spotrebu to rapidne nedvihne,na dialnici sa da na taketo otacky jazdit za 6,5l/100km co si myslim,ze je vynikajuce,na to,ze toci 4tis.otacok,skuste to s Fabiou HTP a uvidite spotrebu na dialnici..

SPOTREBA:
Pri beznej jazde so samotnym soferom v aute su pri stalej rychlosti vhodne otacky,tak 2000-2500 preraduje sa na vyssiu rychlost pri 2700-3500,to je taka optimalna jazda ,cim absolutne nebrzdime premavku..kombinovana spotreba na kratke jazdy (mimo+mesto) takymto stylom je 6,4l/100km na dlhe trasy sa da krasne spravit na 5,8l/100km... na dlhe trasy bez mesta je to potom 5l/100km a to sa nemusite vliect! pri prudkej jazde slapania na podlahu a preradovani pri 3500-4000ot sa spotreba mierne zvysi,ale nie moc.kratke trasy (mimo+mesto) je to 7,1l ...dlhsie trasy 6,7 a prudke okresky na dlhe trasy rally style mam odskusane za 5,8.. o dost by sa spotreba zvysila pravidelnym vytacanim na 5000ot,co je nezmysel si myslim.

Silné stránky

- odolnost voci korozi
- nevrzgajuci interier a kvalita spracovania na dany vek auta
- vyborne odhlucnenie motora,ani pri vytacani to moc nereve (neřve)
- dostupnost nahradnych dielov
- silne brzdy,kotucove,v predu aj vzadu
- spolahlivost

Slabé stránky

- velka pozornost zlodejov
- horsie mazanie za studena pri 1.4 16V
co moze sposobit drahe opravy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-menil som packu na ovladanie smeroviek,zacala vypovedavat postupne..z buracky som kupil lacno,ale nova stoji 110€ !!
-gumicky stieracov som kupoval nove, za 4,50€ jednu,takze nic hrozn
-rozvody,sada rozvodov na 16V cca 280€..
okrem tohto a filtrov,svieciok uz nic.vyfuk jemne chyteny hrdzou,ale nedrnic..je tam od nova.patrili by sa uz vymenit naplne.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

to je dovoz z nemecka od sukromnika,to je v poriadku

zaslepenie EGR

EGR je system spatneho vedenia vyfukovych plynov.je to len koli emisnym normam. na starych modeloch z roku 1998 je rieseny este mehanicky,cize sa da kedykolvek odpojit podtlakova hadicka,ktora ho ovlada,tym sa odpoji z prevadzky a mozete si vychutnat zivsiu jazdu v nizsich otackach ,pretoze motor nie je pridusany spalenymi plynmi a dostava sa studensi vzduch do motora.cim studensi vzduch tym sa autu lepsie dycha,ako ked si date Airwaves :)

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
6
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Barbie Jessica Alvesová podstoupila drastickou operaci: Lékaři ji zbavili letitého problému!

Barbie Jessica Alvesová podstoupila drastickou…

Chodící Barbie Jessica Alvesová (37) informovala na svých sociálních sítích fanoušky o dalším, na první pohled…

 

iSport.cz

Holeš: Začátek byl super. Midtjylland? Urostlí chlapi, těžká prověrka

Holeš: Začátek byl super. Midtjylland? Urostlí…

Pochvaloval si, jak Slavii sedl proti Teplicím začátek utkání. Po prvních dvaceti minutách bylo prakticky…

Trpišovský po bůru: Okolnosti nám šly na ruku, s Dány to bude jiné

Trpišovský po bůru: Okolnosti nám šly na ruku, s…

Radost mu nezahnala starost, že už v úterý ho čeká úplně jiná šichta. Po výhře 5:1 nad Teplicemi Slavii čeká…

 

Reflex.cz

Adéla Knapová: Absurdní drama v kauze Kramný pokračuje

Adéla Knapová: Absurdní drama v kauze Kramný pokračuje

Zpackaná kauza Petra Kramného nabírá čtyři roky po jeho odsouzení ještě víc na absurditě. Inspirací je zjevně…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…