Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 318i (E21)

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Verunka Rok výroby 1981 Koupeno ojeté najeto [km]:650000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1766 výkon [kW]: 77 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Cons".

Co popisovat na klasickém vozidle? Je to prostě libovka. I když tento kousek zrovna tak moc nevypadá... Ale zdání a hlavně zevnějšek klame. Jak jsem psal v komentáři,vozidlo mělo velmi nepěkný život,hodně ran dostalo a přesto se statečně drží. Když ještě jezdilo,každou opravu jako kdyby vracelo lepším chodem motoru a spolehlivostí. Jako kdyby bylo živým tvorem. Je to zvláštní ale mám ho rád jako matka své dítě. U tohoto mého konkrétního kusu je velmi zajímavá jedna součást s názvem Bosch K-Jetronic která je dnes opravdovou lahůdkou a poměrně nevídanou věcí protože šlo o úplně první vstřikování paliva které bylo plně mechanické formou membrán a ventilů,žádné řízení el. jednotkou se zde nekonalo. A právě u tohoto systému vstřikování jsem prvně viděl váhu vzduchu v plném významu toho slova. Ale to se nedá popsat,to se musí vidět. :D Funkčních stříkaček tohoto typu je dnes jak šafránu a vyvažují se zlatem,dá se říct že už jsem se setkal i s nabídkou celého vozu E21 Baur výměnou jen za ni. Ale nedám. :D On vůbec ten motor je jako celek nezmar,najeté km jsem odhadoval a myslím že budou ještě větší,ale stále mladík.

O historii trojkové řady vozů BMW asi nic nového nenapíšu ale přesto uvedu pár údajů které se jistě neztratí. Tato řada pod továrním označením E21 a E21/2 se vyráběla v letech 1975 - 1983 a byla přímým nástupcem tehdy populární řady E10 jejímž nejznámějším zástupcem je bezesporu sen snad všech nadšenců - BMW 2002 Turbo. Turbo bylo u BMW v té době použito prvně u závodního vozu v roce 1972,o rok později přišla na trh právě 2002 turbo. Bohužel byl tento model velmi nepříznivě přijat představenstvem firmy kvůli absenci nárazníků a na tehdejší dobu velmi agresivním vzhledem a lakováním. Vyrábělo se něco málo přes rok a celkový počet vyrobených vozů dosáhl čísla 1672,vyráběly se pouze ve dvou barevných provedeních,bílé a stříbrné. Turbo mělo na svou dobu i zajímavé technické parametry - dvoulitrový čtyřválcový motor M10 s přeplňováním dosahoval až na 170 koní,zrychlení z nuly na 60mph dělal za 7,5s a max. rychlost byla výrobcem udávána 209km/h. Ale vše musí jednou skončit a 51% akcionářů rozhodlo o nahrazení stárnoucí 2002 novou řadou která prvně dostala označení 3. První představení vozu proběhlo v červenci 1975 na olympijském stadionu v Mnichově. Vůz byl veřejností přijat celkem v poklidu,pouze byla velká výtka směřována na zadní partii která se zdála být poněkud divná a tak byl firmou přidán mezi světla onen černý kousek plastu. Prodeje byly celkem slušné všude kromě trhu v USA,tam se E21 příliš neujala. V roce 1979 si E21 prošla celkem decentním faceliftem který byl v podstatě pouze změněním zadních světel resp. zvětšením odrazek v nich a menší změny nastaly na palubní desce kde asi nejvíce viditelné je zaměnění táhel topení z posuvných na otočné. Změna nastala u modelu 320 kde byl čtyřválec M10 2L nahrazen dvoulitrovým šestiválcem M20 a vůz se dále prodával jako 320/6. V květnu 1981 sjel z pásů milióntý vůz E21 a ve stejném roce se rozhodlo o počátku výroby nejslabšího modelu 315 který se však příliš neujal a vlastně již tehdy stárnoucí řadu vyprovodil do motoristického nebe. To se stalo v roce 1983 kdy se počítadlo vyrobených exemplářů zastavilo na číslu 1 364 039. Nahrazena byla tato řada vozy BMW E30 které se vyráběly od roku 1982,tedy určitou dobu souběžně ještě se starou E21. Nová řada byla přijata snad ještě pozitivněji a vyráběla se do roku 1990 kdy byla nahrazena následníkem. Vozy E30 se však vyráběly dál ve verzích cabrio a touring a to až do roku 1993 a 1994 kdy byla E30 definitivně vyřazena z výroby. Ale to už je pro mě celkem nepodstatné.

Silné stránky

Dnes,v době kdy vozidlo nebylo čtyři roky nastartováno a tři a půl roku stálo venku na trávě bez zadní nápravy na špalkách... nemohu psát o silných stránkách. Ale co pamatuji tak jich bylo více než dost. Hlavně šlo o spolehlivost,klasickou poctivou německou práci a hlavně extrémní jednoduchost jak motoru tak i dalších celků. Auto už jsem měl v podstatě celé rozebrané a je to jako skládat lego. Ani vám nezbudou šroubky a podložky. :) Absence jakýchkoli elektronických systémů je silnou stránkou a devizou celého auta. Tohle vám prostě opraví každý kutil v garáži.

Slabé stránky

S věkem samozřejmě přišla i koroze,u těchto vozidel byla opravdu na denním pořádku takže velice rychle ubývaly jejich počty. Dnes je to unikát na silnici nevídaný. Těžko říct jestli je to výhoda ale o něčem to vypovídá. Toto se však netýká tohoto konkrétního vozu. Objektivně musím jako slabou stránku napsat snad jen ceny náhradních dílů a jejich horší dostupnost,většinou se již repliky nevyrábí takže zbývá kupovat originály.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše si dělám na autě sám a sám se sebou příliš spokojen nejsem. Ale dělejte renovaci venku v mrazu pod autem na 30cm špalkách. Dnes jsem však konečně auto nechal převézt do garáže,renovace může začít naplno. Budu průběžně aktualizovat fotky,kdo mě zná z jistého fóra jistě ví čím vším už jsme si já a to auto už prošli.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v roce 2005 od soukromé osoby. Zkušenost negativní a 1000x negativní. Koupil to auto po celkové renovaci a za dva roky z něj stihl udělat ruinu. Tahal s tím klády v lese,trhal pařezy,naboural to zepředu,zezadu a zboku,podařilo se mu vyřešit opravy flexou a obloukem... prostě auto jezdilo porovnané kladivem a zkřivené po nehodě. Původní majitel který to auto hýčkal mu to nikdy nezapomene a já také ne. Ale hodně se již změnilo a teď v teple a s elekřinou se bude měnit mnohem rychleji.

 

Novinky v recenzi

10.10.2009 22:10

Dovoz dárce orgánů

Dnes jsme dovezli Verunce sestřičku,no zatím nevím vůbec co z ní použiju a co ne,ale má spoustu dílů které na mém autí nejsou nebo volají po výměně takže je co dělat zase. :) Pár fotek z mobilu v galerii.

7.10.2009 00:01

Stav vozu

Takže jsem dnes odpoledne velmi pečlivě prošel celé auto abych zjistil závady vzniklé dlouhým stáním nebo lépe řečeno visením na špalkách a dojem mám velmi dobrý i když nějaká ta práce se objevila. Vyvaření nemine spodek rámu čelního skla komplet,rohy jsou zkrz ale do zdravého je to minimální úbytek plechu takže díry po vyřezání budou max. 2x2cm,musí jít dolů ještě palubní deska a topení... Zadní rám okna je na tom o hodně lépe,díra je dole uprostřed cca 3x2cm a na pravém C sloupku 0,5x1cm,jinak je rám celý jak nový. Nová díra je v podlaze kufru cca 2x1cm a více práce se objevilo za L předním kolem v rohu podlahy kde se po vyvářce už zase objevila díra a plechy kolem nic moc takže tam bude díra cca. 8x8cm. Více vad jsem nezjistil,auto je jinak velmi dobré,maximálně bude nutné ošetřit spoje vnějších a vnitřních prahů. Z uvedeného plyne ponaučení pro příště a pro všechny: Po vyvaření ošetřit pečlivě něčím antikorozním a nespoléhat se pouze na bitumen!!! Je prodyšný a pod ním to koroduje vesele dál. Takže vyhozené peníze za něj budu muset proměnit v kupu humusu a celý spodek vleže pracně natřený zase oškrábat a použít něco jiného. Jinak na autě není po korozi ani památky což je na 28 let velmi pozitivní.

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 318i (E21)

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Dávám střední cestu,vozidlo dlouho nejezdilo takže by nebylo objektivní mu dát víc. Ale spolehlivé bylo jako málokteré.

praktičnost
5

Celkem to jde ale výhrady jsou,na zimu nepraktické,na dlouhé jízdy nepraktické,do města nepraktické.

prostornost
8

Vepředu moře místa,více než v E34,vzadu je to horší a samozřejmě moc lidí ochotných se soukat dozadu přes sklopenou sedačku není.

jízdní vlastnosti
8

Auto je kočár... Sportovní vůz ale příliš měkce naladěný podvozek,velké náklony v zatáčkách a silná přetáčivost,absence serva rovněž nepotěší i když se auto řídí velmi dobře,točit volantem na místě bych dámám moc nepřál.

jízdní komfort
10

Zde jsem neměl výhrady,je to dobré auto.

provozní náklady
10

Za málo peněz se hodně povozíte,zde musím říct že to auto je k nezaplacení.

náhradní díly
1

Tragédie. Vozidlo se vyrábělo v letech 75-83 a je to na dílech vidět. Mluvím o replikách které jsou extrémně nekvalitní,drahé a ještě jich je málo. Originály jsou ještě dražší ale seženete cokoli. Repliky fakt ne.

výkon motoru
6

Na tu minikastli dostačující,přesto bych v tom raději viděl motor M20 2,3.

spotřeba
9

Nešla nad 12L i s pedálem na podlaze,zde myslím velmi slušný výsledek.

hlučnost motoru
5

Opět zlatá střední cesta,býval tichý a šel jak šicí stroj. Lahoda pro ucho. Dnes ale nevím.

kvalita sedadel
10

Velmi pohodlná,zde nekompromisně za plný počet.

brzdy
10

Levné,vydrží,brzdí velmi dobře. Jen jsou velmi jedovaté a to i přesto,že vzadu jsou bubnové.

zavazadlový prostor
1

Miniatura,řekl bych maketa toho,jak si představuji zavazadelník. A ještě má vysokou nakládací hranu. Něco soudruzi ze západního německa nedomysleli.






Blesk.cz

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela pavilon hrochů, slaví 89. výročí

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela…

Hroši hurá do čisté vody! Pavilon těchto savců v Zoo Praha se v pondělí v nové premiéře znovu otevřel, zoo tím…

Těhotná Veronika Arichteva má před porodem! Nedočkavé čekání plné otázek

Těhotná Veronika Arichteva má před porodem!…

Půvabná herečka Veronika Arichteva (34) už se zřejmě nemůže dočkat svého prvního potomka a ostatně její fanoušci…

 

iSport.cz

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o tom nechce slyšet

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o…

Potlesk pro jabloneckého Tomáše Čvančaru. Přiznal se k faulu a pomohl odvolat gól v duelu proti Opavě (4:1). Tak…

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily. Favorizuji Dány, říká Novák

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily.…

Jediný zápas dělí fotbalisty Slavie k otevření brány do hlavní fáze Ligy mistrů. Jenže v Dánsku je čeká pořádná…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…