Recenze

10 Majitel

Renault Grand Espace

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Grand Espace, foto 1 Renault Grand Espace, foto 2 Renault Grand Espace, foto 3 Renault Grand Espace, foto 4 Renault Grand Espace, foto 5 Renault Grand Espace, foto 6 Renault Grand Espace, foto 7 Renault Grand Espace, foto 8
Renault Grand Espace, foto 9 Renault Grand Espace, foto 10 Renault Grand Espace, foto 11 Renault Grand Espace, foto 12 Renault Grand Espace, foto 13 Renault Grand Espace, foto 14 Renault Grand Espace, foto 15 Renault Grand Espace, foto 16 Renault Grand Espace, foto 17 Renault Grand Espace, foto 18 Renault Grand Espace, foto 19 Renault Grand Espace, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta TGV - je jako ten francouzský rychlovlak Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:111500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 84 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tlanger".

Nejlepší rodinné auto co znám. Od roku 1984, kdy spatřil světlo světa je to můj sen a tohle auto je jeho (již druhým) splněním. Je poslední generací tohodle geniálně navrženého auta, bohužel následující generace už je konstruována tradiční technologií - z plechových dílů.
Espace není geniální jen myšlenkou opravdu velkého osobního vozu, svou úžasnou variabilitou, ale i pokrokovou konstrukcí ocelového prostorového rámu s nalepenými plastovými vnějšími panely.
Už první generace byla neobvyklá svým interiérem a tato 3. generace šla ještě dál. Nepamatuju se, že bych u nějakého jiného auta viděl čalouněnou přístrojovku. Ve srovnání s "luxusním" kořenovým dřevem v přístrojovkách limuzín je textilní prvek v přístrojovce Espace mnohem příjemnější a přirozenější.
Pokud se vám zdá popis auta poněkud jednostranný, máte pravdu. Tohle auto je láska na celý život.

Pokud vás Espace zajímá víc, můžete si přečíst článek o mém předchozím voze na http://www.renaultclub.cz/renault_espace_1987-1991.html. A brzy tam přibude podobně rozsáhlý článek i o autě zde popisovaném.

Silné stránky

Variabilita, prostornost, exkluzivita, promyšlenost z hlediska uživatele, snadné opravy plastové karosérie pro vodáky a jiné znalce technologie laminování.
O variabilitě a prostornosti nejlíp svědčí fotky, v létě jezdíme ve 4 osobách a všechna 4 horská kola vozíme uvnitř auta. V zimě jezdíme na lyže v 6 osobách, lyže uložené pohodlně uvnitř mezi sedačkami. Střešní nosič (integrovaný) používám jen pro přepravu lodí, ty se dovnitř fakt nevejdou ;-)

Slabé stránky

Člověk se musí smířit s tím, že logo Renaultu nevyvolává takovou závist sousedů, jako třeba logo Audi. O to víc však závidí, když je s tímhle autem svezete.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem kupoval jako 7 leté se 76000 km na tachometru a závady za tu dobu odpovídají najetým kilometrům (7. rok radiátory topení, 8. rok baterka, zadní díl výfuku, 9. rok katalyzátor a přetěsnění spoje u svodů výfuku). Nejčastěji navštěvuji neznačkové servisy, originál Renault je na mě příliš drahý.
Novinka: od března 07 Renault snížil ceny nejčastěji kupovaných dílů na úroveň cen z druhovýroby. Takže se vyplatí nejdřív poptat na cenu u Renaultů a pak teprve jít k neznačkovým!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v bazaru Prachárna v Jičíně, spokojenost - neváhali mi telefonem sdělit VIN auta, abych si ho mohl ověřit.
Pokud se týká oprav, tak když musím do značkového servisu, tak jedině Opportunity Brno.

 

Novinky v recenzi

21.6.2007 00:00

Dneska musel TGV do servisu - je potřeba vyměnit katalyzátor a těsnění mezi výfukovými svody a prvním dílem výfukového potrubí. Katalyzátor se projevoval drnčením, zato vylezlé těsnění syčelo při zátěži motoru jako had, nehledě na to, že auto viditelně méně táhlo.
V Brně u Horáka to udělají během dopoledne a cena by měla být vcelku snesitelná - okolo 3500 Kč.

13.6.2007 00:00

Tak jsme byl dneska v pojišťovně a rovnou jsem auto zavezl do Renault Opportunity, aby řekli co s tím. Chlapci odvedli bezva práci, když ty bílé šmouhy a škrábance rozleštili tak, že z 10 m není skoro nic vidět. A jakmile pojišťovna zaplatí, půjde nárazník a blatník na nový lak, aby následky toho karambolu zmizely úplně.

12.6.2007 00:00

Tak nám dneska na ulici někdo auto odřel. Naštěstí nechal za stěračem lístek, tak se snad domluvíme. Tak půjde TGV do lakovny...

8.6.2007 00:00

Přidány další fotky.

8.5.2007 00:00

Přidány další fotografie s popisky.

26.4.2007 00:00

AKTUALIZOVÁNO: Minulý týden jsem byl s Espáskem na roční prohlídce. Loni mi pan Hovorka říkal, že po 10 000 km bude potřeba s destičkama vyměnit i kotouče. Tak jsem pomalu připravoval pěněženku na výdaje. Po prohlídce minulý týden mi však sdělil, že prý ty destičky odhaduje ještě tak na 10 000 km. Tak nevím, jestli nejsou věčný :-)


Přidat názorDiskuse: Renault Grand Espace

Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Oba Esapace, které jsem dosud vlastnil mě nikdy nenechaly ve štychu, a to ten první měl 15 let a cca 300 000 km.

praktičnost
10

Není třeba komentovat. Žádné jiné MPV není tak praktické jako zakladatel této kategorie Espace.

prostornost
10

Není třeba komentovat. Žádné jiné MPV není tak prostorné jako zakladatel této kategorie Espace.

jízdní vlastnosti
9

Na výšku auta velmi dobré. Na francouzské auto neobyčejně sportovní, má tvrdší pérování, než je u francouzských vozů zvykem. V zatáčkách se naklání znatelně míň než ostatní MPV, je znát jeho lehká plastová karosérie.

jízdní komfort
9

Od auta s původní cenou přes milion Kč se komfort očekává a ani po 9 letech z něho můj vůz nic neztratil.

provozní náklady
7

Od 2l motoru nelze očekávat spotřebu pod 6 l/100 km :-) Jako jediné auto v rodině, slouží jak na dovolenou, tak na cesty do práce. Na cesty do práce to není optimální auto, ale provoz druhého auta by mě stál víc než vyšší spotřeba mého Espace.

náhradní díly
7

Díly z druhovýroby jsou za pohodové ceny, ovšem běda, když pro díl musíte k Renaultům. Třeba páčky pod volantem stojí v originále 4500 Kč...

výkon motoru
6

Tohle auto není na závodění a já už mám svoje odježděno, takže mi i tento základní motor 2l 8V vyhovuje (dá se jezdit svižně i s přívěsem). Pro sportovněji založené řidiče bych doporučil raději 2l 16V s manuálem nebo 3l V6 s automatem.

spotřeba
9

Na auto délky 4,8m a objem motoru 2l je spotřeba ve 2 lidech 8,5 l/100 km a ve 3 lidech s naloženým přívěsem a jednou lodí na střeše 10 l/100 km velmi přijatelná. A kdo jezdí opravdu hodně, může si pořídit turbodiesel.

hlučnost motoru
6

Jako nový prý byl tento vůz jedním z nejtišších, dnes už výfuk nemá tu správnou těsnost, takže hluk je spíš průměrný. Navíc pětistupňová převodovka v mém voze je poměrně "krátká", takže na dálnici je motor ve vyšších otáčkách pochopitelně slyšet.

kvalita sedadel
10

Není co řešit. Přední sedadla "Captain chair" mají loketní opěrky, jsou optimálně tuhá, dají se otočit o 180 st. Sedačky 2. i 3. řady se dají posouvat vpřed i vzad, polohovat opěradlo, otočit je o 180 st. nebo zcela vyjmout z vozu.

brzdy
4

Asi nejslabší část auta, účinnost dobrá, ale prý se často svlní kotouče při hodně zatíženém autě a necitlivé jízdě z dlouhého kopce s neustálým přibržďováním. Na auto s povolenou celkovou hmotností 3t by mohly být lepší.

zavazadlový prostor
10

Zavazadlovým prostorem lze nazvat vše od opěradel předních sedadel dozadu. Verze Grand má navíc velmi slušný objem kufru i při obsazení všech 7 sedadel. Délka ložné plochy je 2,3 m, šířka přes 1 m, pohodleně se v něm v létě vyspí 2 osoby na karimatkách.






Blesk.cz

Kiru chtěli oběsit a vyhodit z okna. Lidem dala druhou šanci, potřebuje ale operaci

Kiru chtěli oběsit a vyhodit z okna. Lidem dala…

Doslova peklem si prošla zhruba 5letá kříženka pitbula Kira, která teď žije se svou novou paničkou Veronikou…

Kdo jí nafoukl hlavu? Fanoušci se baví zpackanou fotkou Dary Rolins

Kdo jí nafoukl hlavu? Fanoušci se baví zpackanou…

Zpěvačka Dara Rolins (46) se podle všeho začíná obávat stárnutí. Nejenom, že na společenských akcích předvádí…

 

iSport.cz

Zápas s Kosovem? Riziko. Lístky jen osobně, Malík apeluje na fanoušky

Zápas s Kosovem? Riziko. Lístky jen osobně, Malík…

Fotbalová asociace ČR zrušila z bezpečnostních důvodů online prodej vstupenek na listopadový kvalifikační zápas…

Trenér hokejových hvězd Pacina: Svět bojuje v tretrách, my v bagančatech

Trenér hokejových hvězd Pacina: Svět bojuje v…

19V Americe pracuje Tomáš Pacina (51) jako trenér dovedností. Spolupracoval s hvězdami NHL  Sidney Crosbym,…

 

Reflex.cz

Všichni Hitlerovi blízcí: Jak dopadli umělci, kteří to pekli s fašismem? A jak ti, co se ideologii vzepřeli?

Všichni Hitlerovi blízcí: Jak dopadli umělci, kteří…

Americký historik Jonathan Petropoulos se dlouhodobě zabývá érou nacionálního socialismu v Německu. Ve své…

Chuťová mapa Amsterdamu aneb Do nizozemské metropole za dobrým jídlem a lehkými drogami

Chuťová mapa Amsterdamu aneb Do nizozemské metropole…

Vůně marihuany se tu mísí s vůní hranolků, sýra a čerstvých vaflí s karamelem. Ulici tu nemůžete přejít, aniž…