Renault Grand Espace (1998)
13.4.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tlanger". Nejlepší rodinné auto co znám. Od roku 1984, kdy spatřil světlo světa je to můj sen a tohle…
Renault Grand Espace (tlanger)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Opravdový král je tady! 14.04.2007 06:17 Dylan McKay
- TGV 14.04.2007 08:33 Martin_ko
- hodnocení 14.04.2007 09:40
- jojo 14.04.2007 09:55 PlumJelinek
- s27 14.04.2007 10:36
- krásnej kočár 16.04.2007 20:59
- Grand Espace 16.04.2007 21:07
- hodnocení 29.04.2007 15:56
- hodnocení 03.05.2007 14:22
- body 08.05.2007 12:31 Focusman
- Budoucí sen 10.05.2007 12:12
- 4. generace 11.05.2007 10:19
- hodnocení 14.05.2007 08:07
- Renault club 20.05.2007 07:18 Dylan McKay
- hodnocení 22.05.2007 01:18
- Fakt geniální 31.05.2007 09:05
- Díky redakci 02.06.2007 09:56
- hodnocení 03.06.2007 17:04
- 10b 12.06.2007 20:30
- dotaz 31.07.2007 22:38
- Pásy prostřední sedačky v druhé řadě 12.09.2007 23:14
- espas 2.0 16V 29.10.2007 18:06
- Náhradní díly 30.10.2007 22:49
- espas 2.0 16V 31.10.2007 17:42
- taky nedam dopustit 17.01.2008 17:09
- I já jsem stejná krevní skupina 22.03.2009 23:30
-
Dylan McKay 14.04.2007 06:17
Opravdový král je tady!
Musím pochválit jakým způsobem píšeš o Espace. I když se ostatní automobilky už léta snaží vyrobit Espace konkurenci, vůbec se jim to nedaří. Od první generace je Espace na trůně. Mám po ránu takovou radost! Hodnotím jasnou 10, protože víc nejde. :yes:-
"-- skrytý --" 14.04.2007 08:51
« Re: Opravdový král je tady!
Ahoj Petře, dík za pochvalu, napsal jsem tuto recenzi po náhodném přečtení tvé recenze Avantimu ;-). Jenom mě mrzí, že jsme nejezdili na srazy RenaultClubu, když jsi tam byl s Avantimem (jezdíme pravidelně až od loňského roku). Třeba se na srazu setkáme letos :-). Tomáš
-
-
PlumJelinek 14.04.2007 09:55
jojo
Moc pekny auto, taky ho obdivuju,libi se mi vsechy generace espacu, ale ta tvoje nejvic, davam 9 bodu, ten jeden strhavam za ponekud slabsi motor-
-
PlumJelinek 14.04.2007 22:42
« Re: Re: jojo
no to sice jo, ale k tomuto auto mi tento motor prijde jako pomerne slaby. To auto je tezke a ma oproti mensim autum asi i horsi aerodynamiku, a i na mem aute mi podobny motor (vw vento, 2.0 85kw) neprijde vubec silny-
"-- skrytý --" 15.04.2007 12:29
« Re: Re: Re: jojo
Tak tohle ti poměrně rád vyvrátím. Základní pohotovostní hmotnost mého Espace Grand je 1605 kg, což je při délce skoro 4,9 m velmi málo. Např. VW Sharan má 1676 kg při délce o celých 15 cm kratší. Stejně tak aerodynamika - aerodynamický odpor závisí na čelní ploše vozu a na koeficientu odporu Cx. Čelní plocha vozu MPV je samozřejmě větší než u hatchbacku nebo limuzíny. Na součinitel Cx má největší vliv délka vozu a jeho aerodynamická "čistota", zejména v zadní části, která vytváří větší či menší podtlak za vozem, který jej "táhne" zpět (ten tvoří víc než 50% celkového odporu). Proudění za vozem mají nejlepší kupé (proud vzduchu se na velmi skoloněné zádi neodtrhává), pak kombíky a úplně na konci jsou klasické tvary stupňovité zádě limuzín (proud se odtrhává a víří dvakrát - za hranou střechy i za kufrem). Při pohledu na Grand Espace zboku je tedy jasné, že jak zadní část vozu (v podstatě přerostlý kombík), tak přední část bez zlomu mezi kapotou a oknem jsou aerodynamicky velmi čisté. O aerodynamickém řešení svědčí hodně i necitlivost na boční vítr, která je zvlášť u velkého auta nesmírně příjemná. Další věci je zpřevodování. Pokud někdo jezdí především po německých dálnicích vyšší rychlostí, určitě si nebude Grand Espace kupovat s 2l motorem. Pokud ovšem auto jezdí často po městě a po bežných českých silnicích, je 2l naprosto pohodovým motorem, neboť zpřevodování je poměrně krátké a tak se motor vytáčí velmi ochotně. Důkazem budiž i moje nedávná cesta na závody do Polska, kdy jsem na přívěsu táhl 2 plachetnice, třetí jsem měl na střeše a uvnitř vozu spoustu jachtařských krámů - a i takto zatížené a aerodynamicky zhoršené auto nemělo problém předjíždět, když to bylo potřeba. A průměrná spotřeba byla okolo 10 l/100 km, což bys zase se silnějším motorem nedosáhl. Tomáš
-
-
-
-
"-- skrytý --" 16.04.2007 21:07
Grand Espace
máš pekné auto, ja som tiež nad ním rozmýšľal, ale nad novšou generáciou, ale asi by som si nezvykol na to centrálne usporiadanie prístrojov, tak preto Multivan...ešte veľa štastných kilometrov bez nehody ;-) -
"-- skrytý --" 11.05.2007 10:19
4. generace
Jojo, taky váhám, co pořídím až tenhle miláček doslouží. Čtvrtá generace se mi nelíbí. Ne že by to nebylo kvalitní auto nebo ztratilo něco ze své variability, ale už nemá tu exkluzivitu, jakou měly předchozí verze. Snad se 5. generace vrátí opět ke kořenům :-) . -
Dylan McKay 20.05.2007 07:18
Renault club
Rád jsem tě poznal, Tomáši, pod RR jsem dal fotku ze setkání. Napiš sem, jak to na srazu vypadalo, bylo tam fakt hodně aut a lidí. ;-) -
"-- skrytý --" 22.05.2007 01:18
hodnocení
ahoj dávám 10 bodů. tadle krabice na boty se mi ze všech krabic líbí nejvíc a nepránim se myslenkám si jí někdy pořídit:-D -
"-- skrytý --" 12.06.2007 20:30
10b
veľmi pekné a hlavne veľké autíčko...chcem sa opýtať či je sedem miest plnohodnotných aj pre dospelých....díky.. :yes:-
"-- skrytý --" 13.06.2007 20:45
« Re: 10b
Myslím, že je - samozřejmě 2 metrový čahoun se bude muset trochu uskrovnit, ale všech 5 sedaček v zadních dvou řadách je stejných, je tedy stejné i pohodlí. A vzhledem k tomu, že se všechny sedačky dají posouvat, dá se najít vhodná poloha pro každého.
Takže 7 basketbalistů si asi v pohodlí hovět nebude, ale běžný člověk je na tom líp než v autobusu nebo v letadle.
-
-
"anonym" [212.96.172.XXX] 31.07.2007 22:38
dotaz
chci si pořídit espace už dlouho po něm toužím a konečně se mi to možná splní a mám dotaz na motor 2,0i 16v jak je moc spolehlivý protože u Laguny ho moc nechválili-
"-- skrytý --" 17.08.2007 15:46
« Re: dotaz
Omlouvám se za pozdní odpověď, nějak jsem sem nestíhal koukat.
Tož první rada - koukni na [odkaz] , tam najdeš k tomuto motoru i k Espace názory od více lidí.
Druhá rada je spíš můj názor. O problémech se 16-ti ventilem jsem nic neslyšel. Soused má Lagunu s tímto motorem, jimý soused na kopci má Espace se stejným motorem. Ani jeden s nímproblémy nemá.
Za třetí - já jsme koupil osmiventil práve proto, že je nejjednodušší a tudíš nejspolehlivější a nejlevnější an opravy.
Takže, pokud nejseš "závodník" nebo nehodláš jezdit dloouhý štreky po dálnici, stačí ti osmiventil. Jeho nevýhodou je poměrně krátká "pětka", takže nad 140 km/h už začíná být motor slyšet.
Tomáš-
_dabel 19.02.2008 11:25
« Re: Re: dotaz
Osobne som o 2.0i-16V nepocul prilis vela dobreho (pre nemciny znalych doporucujem www.espacefreunde.de). Jedna sa o motor od Volva. Znamy je tym, ze sa mu zanasaju hydraulicke zdvihatka ventilov a konci to smrtou motora: na spominanom fore je aj anketa, ci majitelom prezil prvy motor 100000km a prilis lichotivo nevysla. Takze skor odporucam tu spominany 83kW dvojventil alebo 3.0V6 190k (167k nebrat, ten ma zase poddimenzovany automat), pokial nevadi automat. Prave takyto sme s otcom priviezli pred tyzdnom, tak snad bude sluzit ;)
-
-
-
neregistrovaný: "Pepa23" [85.160.64.XXX] 12.09.2007 23:14
Pásy prostřední sedačky v druhé řadě
Ahoj,
jaký je pás u prostřední sedačky druhé řady? Je tam pouze dvoubodový (bederní) nebo tříbodový přes rameno? Díky. Pepa-
"-- skrytý --" 17.09.2007 13:30
« Re: Pásy prostřední sedačky v druhé řadě
Je tam dvoubodový pás.
Po pravdě řečeno, my to prostřední sedadlo prakticky nepoužíváme. Normálně jezdíme ve čtyřech a to máme obě zadní sedačky dané blíž k sobě, tedy částečně v místě prostředního sedadla. Děti jsou si tak blíž, mají víc místa na obě strany a navíc v případě bočního nárazu jsou dál od okraje auta.
Když nás jede 5, dáváme pátou sedačku už do třetí řady, kufr je i tak dost velký. Totéž platí i pro 6 lidí - vždycky je pohodlnější konfigurace 2-2-2, bágly co se nevejdou dozadu lze dát doprostřed mezi sedačky. A v 7 lidech jsme za těch 7 let co jezdíme v Espacech jeli všeho všudy 3x.
Podotýkám, že jsme 4 členná rodina u vícečlenné rodiny je samozřejmě situace jiná.
-
-
neregistrovaný: "djpahy" [89.111.69.XXX] 29.10.2007 18:06
espas 2.0 16V
espasek je luxusni vozitko ale ze by nebylo poruchovy mno nevim myslim ze je az az nebo sem spatne vybral a jest ty dily to je drahota 8-s :-( nevite naaahodou nekdo na jakych strankach se daj skouknout ceny novych dilu bud original nebo repliky kdyztak dik za info a odpoved -
neregistrovaný: "Surfino" [89.24.249.XXX] 17.01.2008 17:09
taky nedam dopustit
Ahoj, ackoli rodinu mam malou, tak jsem majitelem jiz tretiho Espase. Kola pekne vevnitr, lyze taky, 2 surfy mezi sedackama vcetne zbyleho nadobicka a 4 lidi, to je proste k nezaplaceni.
A to za cenu mnohem nizsi nez jinymi oblibeny Transporter. Napsal jsi pekne clanky o techto autech, tak at vsem slouzi bezporuchove jeste mooc dlouha leta, protoze IV. generaci asi preskoci vetsina obdivovatelu. -
"-- skrytý --" 22.03.2009 23:30
I já jsem stejná krevní skupina
a dokonce jsem se tu kvůli tomu zaregistrovala! >:D Měli jsme do prosince Espace, r.v. 1996, benzín 2,2 - opravy - jasně klasika - výfuk, destičky a někde se mi podařilo rupnout jeden držák na nádrž - "dvorní" opraváři v místní garáži přivařili a jelo se dál - ale pak do nás 22.12. vletěl nepozorný řidič a zničil ho od haupny po zadní dveře. Při tom nárazu, vysypání skel atd. se mi stalo jen to, že jsem si hnula krkem a měla podlitiny, takže autíčku vděčím za hodně. A je mi ho hodně líto, ale je to na totálku.... Ale - jdu do toho zas, tentokrát chceme Granda, protože syn je vozíčkář, při 5členné rodině, vozíku a asistenčním psovi je to autíčko úplně super. Navíc ročně najedu minimálně 30 000km, ráda jezdím rychle, takže motor paráda, udělá 170 jen to fikne a to i plně naložený. V létě jsme ještě se synovým kamarádem putovali po MLR a vše se vešlo dovnitř včetně stanu, spacáků, vařiče apod. Takže hodně šťastných kilometrů!