Recenze

Ozzman (muž 34 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Renault Mégane 2.0 16v AT

9.95 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24 Renault Mégane, foto 25 Renault Mégane, foto 28 Renault Mégane, foto 29 Renault Mégane, foto 30 Renault Mégane, foto 34 Renault Mégane, foto 37 Renault Mégane, foto 38 Renault Mégane, foto 39 Renault Mégane, foto 40 Renault Mégane, foto 41 Renault Mégane, foto 42
 

Technické info

Přezdívka auta Rendolf Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:68000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 191 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.5

Popis vozu

Jednou Renault, vždycky Renault?! Asi jo !

Pro radost všem Renault haterům prosím o povšimnutí úvodního fota :D Takto jste si Renault vždy přáli vidět! :D

Kdo mne tady zná, tak ví, že svým způsobem této značce fandím, měl jsem kdysi Lagunu 2, pak po letech přibylo jako druhé auto 3dv Clio 2. generace, které mělo sloužit jako auto do města a taky jako povoz pro mou drahou polovičku, jenže co se nestalo, v Mondeu si "čuchla" k automatu a od té doby jí to začalo ležet v hlavě, že by bylo super, kdyby i její auto bylo s automatem.. Narodil se nám v loňském roce potomek a "víš miláčku, s automatem to pro mne a malého bude bezpečnější" :D

Od loňského léta jsem tedy začal hledat náhradu za Clio, ideálně něco do 40-50 tisíc, koukal jsem jen občas, objevila se nějaká Oktáva, někdy starej Fokus, nebo auta typu Passat, Mondeo, BMW, Audi.. to fakt ne, na to ještě nejsem dost černej, abych kupoval naftovyho 25 let staryho Bawora za pětatřicet s automatem f top stavu od člověka, který v inzerátu udělá 5 chyb v jednom slově.

Na podzim jsem zjistil, že do Clia teče a chce nové brzdy, tak jsme se rozhodli výběr urychlit a postupně navýšili rozpočet na +/- 100 kilokorun českých. No a teď babo raď, co ?

Napíšu to trochu zrychleně, jak jsem postupoval, ale zároveň tím chci popíchnout diskuzi na téma "ojetina s automatem do 100 tisíc", která vás jistojistě nesežere z kůže, můžeme se o tom pobavit a já si třeba řeknu "sakra, mohl jsem mít něco lepšího" :D

1. Začal jsem se řídit jednoduchým pravidllem co bych chtěl :

motor benzinový, atmosférický, převodovka co nejjednoduší na repasi - hydroměnič, planetovka (drahá, jen v hybridech), ideálně auto do maximálně C segmentu s dobrou antikorozní ochranou, co nezrezne, jde vyměnit :D

2. Co jsem nechtěl:

turbodiesel ( potenciálně zdroj problémů u takto starého auta, vzal bych na milost asi jen starou TDI), všemožné robotizované převodovky a dvouspojky, které nemají valnou pověst a životnost u takto starých ojetin.

Co vypadlo okamžitě a proč :

KoncernoVWá auta - převodovky DSG, motory TSI či TDI (ten bych ještě asi zkousl, ale diesel sem nehledal), koroze, to je snad nejhorší volba, zpětně bych viděl jako jedinou slušnou Fabču 2 s 1.6 MPI a hydroměničem, ale v době koupě jich bylo pramálo, byly jen v AAA a byly dost drahé a nalítané (všeho všudy 2 ks na trhu)

PSA - z této éry motory VTI a THP, opět zdroj problémů díky přímému vstřiku a zakarbonování

Nad čím jsem váhal:

Fiesta/Fokus - CVT převodovky, mají rozporuplnnou pověst, málo ojetin, silnější a novější Fokus i Fiesta pak má powershift, tzn pravidlo číslo 2. - nebrat

Auris - potenciálně hodně spolehlivý, ale převodovka CVT, málo ojetin a drahé, nejlepší pak možná volba HSD s eCVT, bohužel začínají až skoro na dvojnásobku.

Astra H - u motorů 1.8 a 1.9CDTi byly hydroměniče, málo ojetin, na trhu je hodně 1.6 s převodovkou Easytronic (robot), bohužel není extra spolehlivá, takže platí pravidlo č. 2

Suzuki Swift, v době koupě žádné na trhu, škoda, to by byl ideální favorit.

Co jsem chtěl:

Bude to znít směšně, ale Renault a hned řeknu proč - atmosférické motory, HDM převodovky, ideál bylo Clio 3, s automatem nesehnatelné v té době :/, takže zbýval Megane 2, s 1.6 16v motorem, protože jen blázen by kupoval dnes dvoulitrovou atmosféru F4R, ta žere i děti kolem silnice... jenže ke vší smůle (a může za to Lamal :D) jsem se s tímto motorem svezl v jeho Cliu RS a byla to láska na první pohled.... v té době jsem netušil, že se k nám oklikou přes jiné auto dostane do rodiny :D

V době výběru jsem měl tedy nakonec vytipovány 4 Megany, 3x 2.0 16v II. generace, jeden 2005, druhý 2006 (Němci, s nejistou historií) a třetí dle slov prodejce ve špičkovém stavu a jen s 62 tisíci na tacho ! Byl to nejdražší dvojkovej Megane v ČR (pak už byly jen za o 10 tisíc dražší 2 CCčka), přičemž za podobné peníze se v té době objevilo čtvrté auto, v Auto ESA, Megane 3 2011 1.5DCi 81 kw s EDC, dle recenzí nejspolehlivější suchá dvouspojka ! Cha! :D

A teď si uděláme malou odbočku, jak jsem koupil a vrátil vrak během 24 hodin. Trojkovej Megan vypadal super, lakovany pp blatník, to jsem akceptoval, vzal jsem ho, vypadal fakt parádně (foto v galerii), kupován v době online prodeje, viděl jsem ho jen mimo bazar, tak jsem ho vzal kamarádovi, co se vyzná, tomu se auto hodně nezdálo, druhý den mne po cca 100 km vyskočila hláška automatu a skočilo do nouzáku, zajel jsem na diagnostiku - závada na lamele spojky. Zpět ke kamarádovi, vlezl pod auto, našel, že auto bylo bourané mnohem více, tak jsem ho jel druhý den vrátit, naštěstí díky online prodeji si ho vzali zpět za plnou cenu, i když tvrdili, že to takto je z fabriky svařované.... kdo by měl zájem, v době psaní recenze (cca 7 měsíců poté) je pořád na prodej :D

Takže druhá volba - nejdražší dvojkovej Megan v ČR, vzal jsem kamaráda, co se vyzná víc, než já a vyrazili do Ústí.... to auto nemělo ani jednu chybu, pan bazar byl arogantní, ale nakonec jsme se domluvili. Auto původem z DDR, plná servisní dokumentace na každý rok života auta z autorizáku ! 12 let s tím někdo jezdil jen do Renaultu, čemuž odpovídal i stav a servisní úkony na vozidle. Na autě bylo vyměněno během jeho života vše, co je v servisním plánu, co by nikdo asi jen tak nedělal, když na to nemá km, včetně rozvodů, brzdových kapalin, doplněné klimošky a pravidelné výměny oleje co rok. Ověřil jsem si to i v Renaultu, kde mi to potvrdili. Bazarník mi za 4tisíce přihodil i sadu zánovních zimáků na plechu, které tam "náhodou" měl a pasují, po nasazení jsem zjistil, že ty kola mají i Renaultí ventilky, co měří tlak a přesně na auto pasují..... :D Na 99,9999 % je koupil i s autem, ale prodal zvláště :D Takže jsem se vydal poslední víkend v Listopadu 100 km po okreskách ku Praze v -3 na letních domu :D . Dovozová STK, kterou jsem si zařídil, dopadla na výbornou s tím, že prý takto krásného Megana tam ještě neměli.

A co jseme tedy pořídili? Takové typické ekonomické městské auto, ideální na provoz v naší metropoli a jejím okolí :D

Je to Renault Megane kombi, vyrobený v prosinci 2008, tudíž jeden z posledních kusů svého druhu v modré metalíze, neurčité výbavy (která je hodně bohatá na rok výroby, což napíšu níže) s motorem 2.0 16v 99kw F4R a převodovkou DP0, která jest 4stupňový hydroměnič.

Exteriér:

Jedná se o poslední facelift Meganu 2, výbavu netuším, ale obsahuje "stříbrné" ližiny a kliky, či doplňky na nárazníku, nýbrž myslím, že privilége to nebude, nemá navigaci a kožený interiér či R17" kola.
Auto je v nádherné modré metalíze, přesně takové, jakou jsem vždy chtěl na R16 alu kolech. I po letech, když se umyje, umí vypadat k světu.

Interiér a výbava:

Začnu výbavou, z které jsem byl v šoku a u takového městského auta, což byl účel koupě, jsem už tuplem nic nepožadoval a nečekal. Auto je vybaveno možná lépe, než některé nově prodávané auta stejného segmentu. Mimo klasiky, jako jsou elektrická okna a zrcátka (taktéž sklopná), či sadu asi šesti airbagů má auto parkovací senzory v předu i vzadu, keyless kartu, startování tlačítkem, dešťový i světelný senzor na tmu, klimatizaci (jednozonova automaticka), originální modul s AUX a USB ! (u Megana z té doby docela rarita), tempomat, vyhřívané sedačky v předu, mutifunkční volant, či jiné "blbosti", které potěší, třeba stínítka v zadních oknech, či stolečky pro zadní cestující v sedadlech! :D Auto má také tažné zařízení na 1,5t, což jsem zase po letech rád využil :D

S klidným srdcem mohu říct, že nic víc bych nepotřeboval ani na palubě moderního vozu a to je tohle jen "blbej Rencek"

Interiér je průměrně prostorný, potěší bílé podsvícení, oproti předfaceliftovaným kusům s oranžovým podsvícením budíků to působí moderněji, ale stáří nezapře. Monochromatický PP má svůj věk, ale ukazuje vše, co potřebujete. Také s faceliftem a asi po notné řadě kritiky na tvrdé plasty má tento kousek měkčenou horní část palubky ( jo, taky jsem se divil :D), ale kvalit interiérů tehdejších VW prostě nedosahuje.

Sedačky jsou značný downgrade oproti starším Renaultům, zvláště proti semišovým křeslům z Clia (bože, ty bych chtěl v obýváku), tady jsou to tvrdé lavice, zvykout se dá... v zadu pak mají i isofixy (sice jen 2, ale jsou tam 4 cedulky ! , takže zdravím XXCho :D).

Co mne na autě baví je ergonmie, kterou Renaultu mnohdy lidi vyčítají. Nejdokonalejší ovládání rádia pod volantem, o tom jsem vám psal už vícekrát, ale hodně návyková jsou fyzická tlačítka ve stylu ON/OFF na tempomat či vyhřívaná sedadla. Jednou zapnete - pořád je to zaplé i když s autem týden nejezdíte, tempomat je ve standby režimu a aktivujete pak jen tlačítkem na volantu. U Fordu toto nelze a po každém startu musíte zmáčknout "ON" a pak až volit rychlost. Stejně fungují i vyhřívaná sedadla, prostě pořád hřejou, než to přepnete zpět :)

Trochu horší známku si zaslouží prostornost na zadních sedadlech, já sám za sebe si sednu jen s koleny v sedačce řidiče a moc si nemohu užít skvělý stoleček na jídlo :D Naopak kufr je královský na svou třídu (Jo, já vím, je tu ještě Oktávka, ale ta je přeci středí třída ne? :D kluci v hospodě to říkali..) a jelikož se snažím být obejktivní, musím vám tu přiznat, že je větší, než v mém druhém, novějším a o třídu větším autě :/ :D Hodně dělá pravidelný tvar 5. dveří, takže nad roletku se dá skládát ještě hodně harampádí! :D My, co vozíme rádi litry vzduchu v kufru máme radost !

A jak to jezdí?

No... co vám budu povídat, Ford to není :D Podvozek na mne působí dojmem, že se snažili vymanit ze škatulky " plavný francouz" a za vzor si bohužel vzali koncern VW a ještě né moc dobře. Auto na to, že má vzadu torzku, docela umí odfiltrovat nerovnosti, skoro bych si subejktivně troufl říct, že je lépe odhlučněno, než Megane 4 ( Mikesus potvrdí), ale při větších výmolech a hlavně příčných nerovnostech už se torzka nezapře a odskočí. Auto nesnáší zatáčky ! Fakt se mu nechce a klikatá okreska je pro tohle auto utrpením. Jak Renault umí své RS modely, tak tady se snažil udělat na levném podvozku rádoby komfortní, ale tuhé auto, což nefunguje zcela ideálně a takový soudobý Fokus ho smázne, což by taková ostuda nebyla, ale i dvojková Oktávka zatáčí lépe.

Motor:

Co neumí v zatáčkách, to dožene na rovince ! Pod kapotou bije srdce, které pohánělo nejslavnější modely značky ! Tady je ve své nejslabší verzi, jinak dosahoval nepřeplňovaný až 200k (clio RS) či 265 koní s turbem ( Megane 3 RS - možná jsou ještě nějaké silnější verze, ale to se mi nechce hledat :D)- Motor F4R je opravdu to nejlepší, co na tom autě je. V nízkých otáčkách jede velmi příjemě a komfortně, jeho 191NM stačí na většinu jízdy lehkým plynem, ale když už donutíte automat podřadit, táhne srdnatě i s velmi hezkým akustickým doprovodem a dalo by se o něm říct, že je to takovy "sleeper chudých". Od starého Megana toho nikdo moc nečeká, ale díky 4stupnovému automatu to zvláště na dálnici na trojku umí mezi 110-170 pořádně rozjet a nechat za sebou i modernější auta (samozřejmě přiměřeného výkonu), motor točí do cca 6300 ot do omezovače, pak tam automat hodí 4ku, táhne ještě do 190ti a pak to končí. Od auta do města jsem toto nečekal, předjíždění s autem není vůbec problém a i díky slušné váze je dynamika, zvláště ve vyšších rychlostech, velmi dobrá. Horší je to se spotřebou... nebudeme si tu nic nalhávat, umí to jezdit za 8... tempomatem stovkou po dálnici, ale já se kombinovaně nedostal pod 10 a když se chcete svézt a ukázat, že ta plechovka na dálnici pořád ještě má trochu síly, jedete za 15-20 :D No, co... radši to projezdim, než proservisuju! :D

A co ten automat?

Nejdříve to byl šok proti dvouspojce, dnes musím říct, že se mi s tím jezdí fakt dobře. Auto se chová s trochou nadsázky jako amerika, atmo motor a hydroměnič. Popojíždění v kolonách je plynulejší, než dvouspojka, přemlouvání automatu, aby zařadil je už horší. Reakce na plyn je jiná.

Nejdříve auto vystřelí, jako kdyby jste zapli na starém autě sytič, takže lehkou nohou rychle vpřed, motor vyskočí do nějakých ideálních otáček, kde má i slušný kroutící moment. Pak chcete akcelerovat, dáte nohu trochu více, nic... tak ještě více.... pořád nic... ještě více (automat: "ty chceš akcelerovat?, tak ja tedy asi podřadím o stupeň")... pořád se nic extra neděje, tak sešlápnete kickdown (automat: "Jo, ty to myslíš vážně?") a třeba v 80ti tam hodí dvojku a pak nastane ta sranda.... a hned jste v tom za 2 stovky v benzínu :D

Je to jiné, když přesedám do auta s dvouspojkou, které zase na lehkou nohu moc nejde, ale na 1/3 plynu už řadí o dva dolů, chce to zvyk :D

Díky rychlosti převodovky nemá oslnivou akceleraci 0-100, ale mnohem lepší jsou nájezdy na dálnici, předjíždění, či dálniční akcelearce, kdy podřadí o jeden stupeň do červeného pole, kde má motor nejvíc síly, pak to jede velmi hezky.

Auto nám přirostlo k srdci a využíváme ho více, než jsme plánovali, protože většinu cest, které jsme dříve díky velikosti absolvovali naším hlavním autem, dnes zvládneme v Meganu, složíme se do něj jako rodina, odveze cokoliv, má tažné, ližiny, na které mám starou zahrádku i s nosiči kol. Kdybych měl mít jen Megana, uměl bych s ním žít i když je to už stará plechovka, protože má vše, co od auta potřebuji a i dynamicky se neztratí a dá se s ním pohodlnně cestovat na dálnicích i mimo ně (jen si řekne skoro o 2x tolik, co naše druhé auto).

Kdo by sháněl starší ojetinu s automatem, běžte se minimálně svézt, od Renaultu nikdo nic moc nečeká a proto dokáže velmi pozitivně překvapit, motory i převodovka mají potenciál slušné spolehlivosti :) Já jen doufám, že i přes jeho stáří s námi ještě chvíli bude a s nějakými investicemi do budoucna se musí počítat.




Silné stránky

+ Motor, nejlepší věc na autě, krásný oldschoolový atmo dvoulitr, co žere trávu i děti kolem cesty... jako zarytý jezdec dieslů jsem pookřál :)

+ prostorný kufr

+ výbava na třídu a stáří auta

+ barva, poprvé v životě máme auto v barvě, která mi příjde krásná :)

+ vyhlídka na slušnou spolehlivost, či levnou opravitelnost díky klasické koncepci

+ Stav zánovního vozu... sice to není vlastnost modelu, ale konkrétního auta, ale i tak je to fajn :)

Slabé stránky

- jízdní vlastnosti v zatáčkách, ne, ne a ne! zatáčet nechce !

- tvrdá sedadla

- horší interiér v porovnání s dobovou konkurencí

- spotřeba... jezdit za 10-11 na sto dnes je skoro hrdelní zločin, těch emisí !

- k tomu motoru by se hodil zajímavější výfuk :D

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem přivezl po koupi ke svému mechanikovi, vyměněn olej v motoru, koupeno rameno stěrače 5. dvěří, kde byla zpuchřelá gumička.

Na talčítku "-" (mínus) u tempomatu na volantu je horší dotek, neřeším

Občas, když je teplý motor, déle točí startér, neřešil jsem, možá do budoucna nová cívka? Je mu holt 12 let.

Jednou při delší odstávce nechtěl motor jít do otáček z nuly , jako kdyby se někde něco ucpalo, po prošlápnutí plynu to zmizelo a zatím se to nevrátilo, tankováno na pochybnější čerpačce, zase začnu aditivovat VIFem. Stejný problém jsem po natankování na této čerpačce míval kdysi u Cordoby HTP.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tohle byla sranda, prodejce byl typický bazarnický eso, mladej namyšlenej floutek, který z rukávu sypal veškeré slavné repliky o tom, jak je to poctivé, defakto jsme ho zdržovali, že si od něj chceme něco koupit... naštěstí měl pravdu a při dotazu, jestli není stočený se strašně urazil :D Auto v top stavu, bazarník jak z partesu ! :D

 


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane 2.0 16v AT

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Je mu 12 let, nějaké mušky má, ale nic vážného

praktičnost
8

Na svou třídu dobrý

prostornost
6

Ofce je Ofce

jízdní vlastnosti
6

Zatáčky spíš nic, než moc, motor kompenzuje rovinky :D

jízdní komfort
7

Na stáří a koncepci s tuhou zadní nápravou vlastně dobrý

provozní náklady
6

Benzin mu chutná...

náhradní díly
6

Průměr

výkon motoru
10

Výkon na mé potřeby naprosto luxusní :D

spotřeba
10

10 z 10ti ! Pod 10 se nedostanete!

hlučnost motoru
7

Ve vyšších otáčkách je slyšet, ale zní hezky

kvalita sedadel
6

Nic moc, Renault uměl tak skvělá křesla...

brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Velmi dobré






Blesk.cz

Botanická zahrada vystavuje orchideje: Jedna velká jako člověk, další jako z vosku

Botanická zahrada vystavuje orchideje: Jedna velká…

Půvabné, svůdné, obrovské i titěrné, hrající všemi barvami. Orchideje potěší srdce i duši. Pestrý a tajemný svět…

Náhlá hospitalizace! Exprezident Klaus je zpátky v nemocnici. „Je to nepříjemné“

Náhlá hospitalizace! Exprezident Klaus je zpátky…

Bývalý prezident Václav Klaus (80) je zpět v pražské Ústřední vojenské nemocnici (ÚVN), zjistil Blesk. A opět…

 

iSport.cz

Seemanová s přítelem o filmu Zátopek: Řekli, v čem se liší od slavného páru

Seemanová s přítelem o filmu Zátopek: Řekli, v čem…

Film Zátopek není jen příběhem jednoho muže, ale sportovního páru. Odhaluje i to, jak radostné a občas smutné…

Viktoria pod Guľou a Bílkem: rozdíl v citu pro hráče i (ne)poučení se

Viktoria pod Guľou a Bílkem: rozdíl v citu pro hráče…

Michal Bílek dovedl Viktorii Plzeň na první místo v tabulce. V čem se liší v porovnání s předchůdcem Adrianem…

 

Reflex.cz

Krach čínské firmy Evergrande může uvrhnout svět do krize. Míra ekonomické propojenosti je šokující

Krach čínské firmy Evergrande může uvrhnout svět do…

Kauza Evergrande až příliš připomíná rok 2008. Pamatuji si, jak po pádu Lehman Brothers čeští centrální bankéři…

Odcházející Angela Merkelová chtěla vybájit úplně jiné Německo, říká politoložka Nathalie Vogelová

Odcházející Angela Merkelová chtěla vybájit úplně…

Jefim Fištejn o tom hovořil s německou politoložkou Nathalií Vogelovou, jež vystudovala politické vědy…