Recenze

sebinko (muž 34 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Mégane RS 265

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24 Renault Mégane, foto 25 Renault Mégane, foto 26 Renault Mégane, foto 27 Renault Mégane, foto 28 Renault Mégane, foto 29 Renault Mégane, foto 30 Renault Mégane, foto 46 Renault Mégane, foto 47 Renault Mégane, foto 48 Renault Mégane, foto 49 Renault Mégane, foto 50 Renault Mégane, foto 51 Renault Mégane, foto 52 Renault Mégane, foto 53 Renault Mégane, foto 54 Renault Mégane, foto 55 Renault Mégane, foto 56 Renault Mégane, foto 57 Renault Mégane, foto 58 Renault Mégane, foto 59 Renault Mégane, foto 60 Renault Mégane, foto 61 Renault Mégane, foto 62 Renault Mégane, foto 63 Renault Mégane, foto 64 Renault Mégane, foto 65 Renault Mégane, foto 66 Renault Mégane, foto 67 Renault Mégane, foto 68 Renault Mégane, foto 131 Renault Mégane, foto 132 Renault Mégane, foto 133 Renault Mégane, foto 134 Renault Mégane, foto 135 Renault Mégane, foto 136 Renault Mégane, foto 137 Renault Mégane, foto 138 Renault Mégane, foto 139 Renault Mégane, foto 140 Renault Mégane, foto 141 Renault Mégane, foto 142 Renault Mégane, foto 143 Renault Mégane, foto 144 Renault Mégane, foto 145 Renault Mégane, foto 146 Renault Mégane, foto 147 Renault Mégane, foto 148 Renault Mégane, foto 149 Renault Mégane, foto 150 Renault Mégane, foto 151 Renault Mégane, foto 152 Renault Mégane, foto 153 Renault Mégane, foto 154 Renault Mégane, foto 155 Renault Mégane, foto 156 Renault Mégane, foto 157 Renault Mégane, foto 158 Renault Mégane, foto 159
 

Technické info

Přezdívka auta MRS Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 254 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 344 pohon kol: přední spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

O megane RS toho bolo napisane vela. Mnohymi je povazovany za najlepsi hot-hatch sucasnosti. Nejazdil som na vsetkych, no jedno vam mozem napisat. Svoju ulohu, vykuzlit usmev na tvari, si plni na 110%.

Potom ako sa mi mojou hlupostou podarilo rozbit Civic (recenzia je tiez na MACZ – vyborne auto, spolahlive, ak by som nechcel nieco rychlejsie znova by som do neho isiel) nastalo obdobie hladania nastupcu. Trvalo to 10 mesiacov – ale ako vidite, oplatilo sa. Pocas tejto doby som jazdil na sluzobnych autach (zo sixt-u). Po vacsine nove BMW 1er 118i F20 (foto tiez v galerii), VW Golf GTD a Dieslove A3ky. No prisiel cas si zaobstarat nieco vlastne a hlavne ostrejsie. Volba padla na Hot-hatch. Vacsinu casu travim v aute sam, preto som sa nebranil ani 3-dverovym verziam. Ako bavaly vlastnik civicu som pokukoval po Type-r. Taktiez som cakal na prve recenzie noveho Focusu ST a Astry OPC, a hlavne porovnania s MRS. Po vzhliadnuti par videi na youtube, som sa rozhodol ist do MRS. Zacalo hladanie. Kedze zijem v DE, mojimi najlepsimi kamaratmi na nasledujuci mesiac sa stali mobile.de a autoscout24.d. Nakoniec to dopadlo ale uplne inak.
Naskytla sa moznost kupit predvadzacku z TT za velmi vyhodnu cenu s 570 najazdenymi kilometrami. Aby som to upresnil, auto som kupoval na slepo, nikdy predtym som sa v MRS neviezol. Viem, nie je to najrozumnejsie ale po precitani/vzhliadnuti tolkych pozityvnych recenzii som veril tomu, ze to bude dobra kupa. Taktiez mi k tomuto urychlenemu rozhodnutiu dopomohla terajsia slovenska vlada.
Ako vsetci viete, nas mily staronovy premier sa rozhodol zaviest registracnu dan z aut podla vykonu. Tym padom mi neostavalo vela casu.

@Robo: tymto by som ti chcel podakovat, ze si ma prinutil kupit auto okamzite, bez toho aby som ti prispieval do tvojho vypalnickeho mesca. Predsa len sumu okolo 2000e za auto s tymto vykonom viem vyuzit rozumnejsie a efektivnejsie ako ty v tvojom rozpocte.
Som sa nechal trosku uniest, teraz uz opat k autu.

Auto pouzivam kazdy den na dochadzanie do prace tak isto ako aj na cestovanie po dialnici z Nemecka na Slovensko. Je mi ho trochu luto, lebo 95% casu stravy na dialnici pri tempomatovych 140km/h a nie na okreske alebo okruhu kde to auto patri. Netvrdim, ze ho tam nikdy nezoberiem, predsa len Hockenheim je 22km a Nordschleife 195 od Mannheimu kde zijem ;-)

VYBAVA:
CUP podvozok + samosvor
Natacacie bi-xenony
Standardne sportove sedadla
R.S. display
Parkovacie senzory v predu a vzadu

MOTOR:
fakty – 265 koni, 360Nm, 0-100km/h za 6,0s
zatial len 3000km takze ho este setrim.
Povodne som sa obaval turbomotora. Chcel som civic Type-r koli jeho tocivemu motoru. Moje obavy sa po prvej jazde rozplynuli. Jazda s 2.0T od Renaultu je pozitkom nie len koli velkemu krutiacemu momentu od spodnych otacok ale aj koli stupnovaniu vykonu v tych vysokych. Motor sa necha vytocit az k nejakym 6500o/m bez akehokolvek vadnutia.
Zvuk je kapitola sama o sebe. Standardne motor jazdi na 250 ale po zapnuti stabilizacie do sportoveho modu, narastie vykon na 265k a zmeni sa aj zvuk. Pri kazdom preslapnuti pedala, alebo preradeni striela podobne ako Mini JCW. V normalnom mode je strielanie do vyfuku umiernenejsie a deje sa len sporadicky.
Pre kazdodenne jazdenie do prace pri nomalnom mestkom tempe je tiez prijemnym spolocnikom. Ked chcem niekoho obehnut, staci podradit na dvojku a uz su karty rozdane (ide to aj na trojke aj na stvorke, len s rastucimi otackami rastie aj zvuk, preto ta dvojka :-D )

SPOTREBA :
sa momentalne pohybuje okolo 9,5L. Cesta cez rakusko po dialnici s tempomatom na 134km/h, po dotankovani 8,1L :-D Uvidime ked bude najazdenych okolo 10 000km. Po case pridam detailnejsi suhrn spotreby ale na to potrebujem aj viac najazdit. Za dva tyzdne idem do UK, tam a spat 2000km na dialnici, takze updatnem spotrebu hned ako to bude aktualne.

PODVOZOK:
Podvozok bol pre mna este vacsim prekvapenim ako motor. Predsalen s podobnym vykonom som sa uz pred tym stretol. No to ako MRS drzi v zakrutach ?, z toho som priam uneseny. Tam kde som isiel s Civicom na limite 60km/h Megan zvladne bez piskania gum 90km/h. A islo by to aj viacej no limit podvozku je daleko za aktualnym limitom v mojej hlave. Auto je krasne neutralne, tam kde 1er tlacilo predkom zo zakuty, MRS sa drzi ako prilepene. K pozitivnim dojmom prispieva aj samosvor, ktory sa do CUP verzie montuje ako standard.
Co potesi je, ze ako pri spravnom sportovom aute s prednym nahonom, pri uvolneni tlaku na plynovy pedal v strede zakruty (pri sportovom mode ESP), sa zadok krasne prehodi a auto je zrazu v pretacavom smyku – overene :-D
Cas na Nurburgringu o 19 sekund lepsi ako Focus RS vystavuje najlepsiu znamku podvozku viac menej automaticky. Podla mojho nazoru by podvozok zvladol bez problemov 300+ koni.
Komfort neurazi ale ani nenadchne. Auto ma CUP podvozok so samosvorom. Nie je to ziadny S-kovy medved, ale tak isto mi to pripada byt len o malo tvrdsie ako Civic (stale ma udivuje ako starsi ludia a mamicky, ktorych vacsinou v civicu vidim, dokazu zit s tym ako je to auto tvrde).

PREVODOVKA
No Honda to nie je. Co vam budem o tom pisat. Z kombinacie motor, podvozok, riadenie, prevodovka, je prave ona najslabsim clankom. Pri preradovani v nizsich otackach sa pri pustani/spinani spojky ozyvaju mechanicke zvuky (pri stiahnutom okne), ktore mi nepripadaju byt najzdravsie. Dam tomu este 2-3 tisic Km a ked sa to nezmeni asi navstivim sevis, ci to je normalne. Nema niekto s tym skusenosti?
Pri dialnicnych 134km/h na 6ke toci nieco nad 3000ot/m

RIADENIE
Napriek tomu ze ma elektricky posilnovac je takmer dokonale. Na tomto mieste by som chcel napisat ze 1er je na tom uplne strasne. S aktivnym riadenim som najazdil asi 5000km a bez neho asi 3000km. Verzia s aktivnym riadenim sa este dala ako tak zniest. Verzia bez neho bolo otrasna. Celu dobu ked som 118ku soferoval som musel myslet na to ako je mozne ze BMW dalo toto do svojho modelu. Rada pre potencionalnych zakaznikov, BMW 1er F20 bez aktivneho riadenia nekupovat!!! Ale spat k MRS. Auto poskytuje dostatok informacii o tom co sa prave deje pod prednymi kolesami. Len si treba davat pozor na 1. a 2. Prevdovy stupen drzat volant pri plnej akceleracii oboma rukami. Ak vam niekto bude tvrdit, ze auto netaha za volant, neverte mu. Taha. Pre mna so 105kg to nie je az taky velky problem ale pre lahsich a hlavne pre neznejsie polovicky to problem moze byt.


R.S. MONITOR
Je celkom zaujimava vec. Poskytuje vam udaje o motore (vykon, krutak, teplota oleja ....) ale taktiez sa da vyuzit na meranie casov na okruhu alebo stopnutie si zrychlenia na stovku a 400m.
Ja osobne pri soferovani nemam moc volneho casu aby som ho dokazal sledovat. Preto najcastejsie pozeram na teplotu oleja a aspon viem kedy uz mozem na to poriadne slapnut.

INTERIER
Ked som si do neho prvy krat sadol, Trophy verzia minuly rok na IAA vo Frankfurte, hned sa mi zapacil. Jediny problem pre moju postavu boli skrupinove sedadla. Tomuto som sa vyhol a v mojom MRS mam tie standadne, ktore poskytuju dostatok opory a su aj pohodlnejsie na 1000 kilometrove cesty po dialnici, ktorych mam niekolko do mesiaca.
Radio a ovladanie klimatizacie je zo standardneho modelu. Neurazi ale ani nenadchne.

EXTERIER
Kedze som bral skladovku, tuna som nemal moc na vyber. Auto je v ciernej metalyze s ciernymi 18” diskami. Ked som auto prvy krat videl bolo cele polepene. Zo vsetkych tych nalepiek som sa rozhodol nechat jen jednu na zadnom veku batozinoveho priestoru. Je to Nurburgring okruh s casom, ktory MRS zajazdil. Cierna farba nie je az tak vyrazna, cize auto nevzbudzuje nechcenu pozornost, aspon zatial. Tu vzbudzuje skor zvukom :-D

Silné stránky

Podvozok
Motor
Samosvor

Slabé stránky

- Laktova opierka sa neda posuvat
- Zakladne radio je strasne
- Neda sa vyskovo nastavit pas vo dverach
- Chcelo by to este o 20-30% hlasnejsi vyfuk/motor, vo vnutri nie je pocut tak ako by som si predstavoval
- Prevodovka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatial ziadne.
Olej planujem vymienat kazdych 10 000km – predsa len si to auto zasluzi

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V nedelu som sa o tejto ponuke dozvedel. V pondelok som volal do TT a vo stvrtok som si prisiel na Slovensko pre nove auto.
Vsetko vybavene s maximalnou spokojnostou.
Diky Milos ;-)

 

Novinky v recenzi

17.6.2013 09:40

video: Cesta k Jankovi na Vrsok

http://www.youtube.com/watch?v=Zpo1lL9HwxA

10.4.2013 16:48

vylet do UK - Swift

kupil som noveho swifta a ako sa patri som ho riadne prevetral, cestou do UK a naspat.
moje prve dojmi su velmi pozitivne. Auto ma zivy motor (na svoj objem a zameranie to bolo velke prekvapenie) a zaroven aj relativne nizku spotrebu. momentalne je to 6,7l po 5500km. To odraza 90% na dialnici, kde je motor maximalne efektivny pri 120km/h no ja som jazdil tak plus dalsich 20. Viem si predstavit, ze niekto s nim jazdi aj za 5,5l co je na benzin super.

na recenzii pracujem.

8.10.2012 11:19

vylet do UK

tak sme sa spolu vydali na mensi vylet (2400km) do UK. cesta ubehla bez problemov, pri dodrziavani limitov na dialnici, spotreba 8,65l po dotankovani. v UK sme sa museli ukazat kamaratom, spotreba na okreskach 11l.
taktiez mam jeden novy poznatok, UK okresky su pre CUP podvozok neni stavane. cesty su nove, ale tak nekvalitne spravene. na SR mame lepsie. a to som jazdil len na juhu medzi Brighton-om a Portsmouth-om. pridal som aj par foto do galerie.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane RS 265

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
praktičnost
9

na sportove auto je to tak akurat

prostornost
9

to iste ako prakticnost, vysoky nadpriemer

jízdní vlastnosti
10

:-D :-D :-D

jízdní komfort
8
výkon motoru
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Huawei dá před Vánocemi prodlouženou záruku na telefony, fólii zdarma a slevu na opravu

Huawei dá před Vánocemi prodlouženou záruku na…

Huawei si pro své zákazníky připravilo před Vánocemi další zajímavou akci, která se tentokrát týká zvýhodnění u…

Krainová, Hrachovcová, Rolins a další v slzách pro Čížkovou (†67): Františko, puká nám srdce!

Krainová, Hrachovcová, Rolins a další v slzách pro…

Smrt spisovatelky, publicistky, novinářky a módní guru Blesku Františky Čížkové (†67) otřásla světem…

 

iSport.cz

Kladrubský: Slavia je jinde. Chtěli jsme, aby aspoň druhá půle měla koule

Kladrubský: Slavia je jinde. Chtěli jsme, aby aspoň…

Poprvé od konce září se Jiří Kladrubský v ligovém zápase vrátil do základní sestavy Českých Budějovic. Zkušený…

Vrba připustil konec v Plzni. Dlouho a dojemně se loučil s fanoušky

Vrba připustil konec v Plzni. Dlouho a dojemně se…

Druhá éra Pavla Vrby v Plzni je s největší pravděpodobností u konce. Západočeský kouč to přiznal po remíze 1:1 s…

 

Reflex.cz

J. Paul Getty: Nejbohatší muž světa, který miloval umění a sex. Rodina byla pro něj na posledním místě

J. Paul Getty: Nejbohatší muž světa, který miloval…

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. prosince…

Alexandra Udženija: Vzhůru k podpoře chudoby!

Alexandra Udženija: Vzhůru k podpoře chudoby!

Málokdy se ve svých týdenních komentářích věnuji konkrétním článkům v médiích. Přesto minulý týden v Deníku N,…