Recenze
Škoda Felicia 1.3 MPI Trumf
Technické info
Přezdívka auta Sněhulka, Felina Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:266000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1290 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Volf-M".
Tak jak jsem se k Felicii vlastně dostal? Abych řekl pravdu, nebylo to zrovna moje auto snů. Hledal jsem levné auto (jsem stále student), přesto prostorné a praktické. Dále mělo mít benzínový motor, bojím se servisních nákladů dieselů a nemyslím si, že se s nimi dá nějak významně ušetřit. Začal jsem se poohlížet po inzerátech na internetu, prošel si pár bazarů a předběžně jsem se rozhodl pro Opel Astra první generace s motorem 1.6 16V. V českých autobazarech je to poměrně častý kousek, ale většinou se mi zdál na svůj stav a počet najetých kilometrů předražený. Dnes jsem docela rád, že jsem u Astry neskončil. Stála by mě víc peněz a stále je to auto, ke kterému bych měl výhrady a určitě bych u něj nezůstal déle než u Felicie. Jen bych za ní dal víc peněz a údržba by byla o maličko dražší.
Felicii jsem přehlížel. Bylo to hodně díky tomu, že většina motoristů na ní jen nadává a je terčem mnoha vtípků (i když Fabia 1.2 HTP ji jasně převálcovala). Ano, v roce 2000 šlo ve srovnání s konkurencí o zastaralá auta. V době uvedení na tom ale nebyla podle mě zas tak špatně. Dále mě odrazovala vysoká cena posledních kousků po faceliftu, která dosahuje v mnoha případech nereálných výšin. Také jsem postrádal nějakou tu výbavu.
Skoro náhodou jsem narazil na kousek, který sloužil jako služební vozidlo. Díky tomu byl k dostání za slušnou cenu a ve stavu odpovídajícím počtu najetých kilometrů (241 000). Samozřejmě mi hned bylo jasné, že nějaká ta investice bude časem potřeba. Chci si ji nechat tak rok dva a to by snad měla bez problémů vydržet. Počítám, že za tu dobu se stane neprodejnou tak ji buď daruju někomu z rodiny, nebo si ji nechám jako druhé "pracovní" auto.
Výhodou motorizace 1.3 MPI je nízké povinné ručení a spotřeba. Díky řetězu v rozvodech má svůj charakteristický zvuk, který mi na volnoběh trošku připomíná Peugeot 205 v naftě, který jsme kdysi měli v rodině. Zatím se mi zdá, že s lehkou se dá udržet spotřeba pod 7 litrů. Co se týká výkonu, tam už je to horší. Když jedu sám, tak se to dá. Jak je ale auto naložené, musím řadit častěji než je zdrávo. Nemá cenu ho nějak příliš trápit a vytáčet, protože pak stejně víc nejede. Každý předjížděcí manévr proto musím pečlivě promyslet. Mimo město (rychlost 90-100km/h) točí něco málo pod 3000 otáček. Je už docela slyšel, ale protože du auta fouká a mám skoro pořád puštěnou muziku, tak to zas tolik nevadí.
Největším kladem Felicie Combi je určitě zavazadlový prostor, který mě přímo uchvátil. A ani samotný interiér na tom není vůbec špatně. Pohodlně se v něm usadí čtyři normální lidi. Na nepohodlí si ve Felicii nemůžu stěžovat. I pozice za volantem mi vyhovuje. Jasně - auto má takové tužší sedačky, ani ovládací prvky nejsou žádný zázrak. V poslední době jsem měl čest řídit daleko lepší auta a po přesedlání zpět to býval docela šok. Z výbavy obsahuje jen centrální zamykání a střešní okno. Dále zde bylo autorádio Blaupunkt, bohužel jen na kazety a s chybějícím čelním panelem - nepoužitelné. To jsem nahradil základním modelem Sencor. Felicie byla osazená 4 reproduktory TVM (Tesla). Jejich kvalita není oslnivá, ale na nenáročné podbarvení k jízdě dostačují. Docela bych uvítal airbagy (pro lepší pocit) a v létě klimatizaci. To bych ale chtěl od auta za tuhle cenu hodně.
A co jízda? Tak ze začátku jsem se fakt bál. Náklony v zatáčkách a typické "zaklekávání" na přední kolo mě docela děsily. Když si na to ale člověk zvykne a naučí se s Felinou jezdit, dá se jet poměrně ostře i na klikatých okreskách. Když to ale srovnám s MPV, tak je na tom Felicie ještě dobře. Brzdy jsou taky slabší, chce to prostě jezdit s rozumem a vědět, co si kde můžete dovolit. Díky absenci posilovače je však řízení poměrně komunikativní. Měl jsem trošičku obavy, že Combi bude mít sklony k přetáčivosti. Jízdní vlastnosti jsou však naprosto srovnatelné s hatchbackem.
Zatím můžu říct, že jsem s vozidlem spokojen. Po necelém roce používání, kdy už můžu trošku hodnotit klady a zápory koupě nelituju. Je určitě dobrá zkušenost vlastnit auto, které není úplně dokonalé a nějakou tu péči vyžaduje. Předtím jsem o autech nevěděl vůbec nic, ale díky Felicii jsem se toho hodně naučil a celkově jsem se o auta začal zajímat.
Silné stránky
Prostornost - vejdou se zde pohodlně 4 dospělí, velký kufr při běžném používání nikdy nenaplníte po okraj.
Dostupný servis a cena náhradních dílů - snad každý měl tohle auto v rodině takže se díly válí snad všude. Spoustu věcí zvládne opravit sám i naprostý laik, složitější zásahy každý garážník za pár korun.
Spolehlivost - i přes velký kilometrový nájezd a každodenní používání v jakémkoli počasí se mi nikdy nestalo, že bych nedojel.
Spotřeba - dlouhodobě i při ostřejší jízdě (jestli se to tak dá nazvat) se spotřeba pohybuje mezi 6-7 litry. Jezdím jak krátké tak dlouhé trasy.
Cena povinného ručení - přesto, že se jedná o první auto registrované na mě vyjde ročně na 3200 Kč.
Slabé stránky
Výkon motoru - jakékoli předjíždění si musíte hodně dobře rozmyslet
Zvuk motoru - díky rozvodovému řetězu trošku připomíná diesel, je hodně hlučný a nepříjemný
Jízdní vlastnosti - auto je hodně citlivé na boční vítr
Absence dnes běžné výbavy - hlavně ten airbag by se hodil, mě bych lepší pocit bezpečí. Díky absenci posilovače řízení a elektrického ovládání oken nepotřebuju posilku :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
O servis se bude starat můj známý a drobnosti se pokusím opravit sám.
Hned na cestě domů jsem zjistil, že nesvítí jedno zadní a přídavné brzdové světlo.
Přerušený vodič k čidlu hladiny brzdové kapaliny.
Přední náprava už má něco za sebou, vůle v řízení, čepy atd. (vyřešeno).
Výměny oleje (motor+převodovka).
Geometrie + vyvážení kol.
Výměna chladiče.
Výměna koncového dílu výfuku.
Výměna termostatu.
Výměna tlumičů (Sachs) a jejich uložení.
Zlobilo čidlo na brzdová světla, zkusil jsem jej vyndat a párkrát rukou promačkat a od té doby funguje normálně.
A pořád hnije, to je klasický problém Felicií a na bílé je to bohužel hodně vidět, jinak je to moc pěkná barva. Vždycky to trošku zamaskuju aby to vypadalo. Vyměnit blatníky a vyvařit lemy by byla na takové auto zbytečně velká investice.
//Jedná se většinou o malé položky, nejhorší je se s tím srát a vyměnit to. Když to ale spočítám, tak jsem možná 10 tisíc už investoval.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kromě těch světel, jsem byl zatím o všech závadách informován - hodnotím tedy pozitivně. Jednání bylo slušné, vše bylo vyřízeno rychle a bez problémů.
Novinky v recenzi
Neznalost neomlouvá
Zákony v Čechách fakt nechápu. Dnes jsem stál na vjezdu před známým (stávám tam pravidelně už rok a půl), vracím se k autu a tam botička. Tak volám, co to jako má znamenat, že majitel vjezdu o tom ví a mám tam stání povolené. To ale přivolané strážníky nezajímalo s tím, že na vjezdu se prostě parkovat nesmí. Pokuta 300 Kč na místě.
Prodáno
Auto má od čtvrtka nového majitele. Felicie sloužila celou dobu dobře, jen jsem dostal chuť na něco lepšího.
Do roka a do dne
Bude to skoro rok, co brázdím silnice v bílé Felicii f kombíku. Už delší dobu jsem ale vybíral nástupce, až se nečekaně objevilo jedno ošklivé západoněmecké vozítko, které mě bude vozit od příštího týdne.
Lesní zvěř
Už delší dobu pozoruju, že se zvěř pohybuje na silnici více než je zdrávo. Dnes jsem cestou domů "zavadil" o srnku. Naštěstí to odnesla jen tabulka na SPZ.
Technická
Tak mám úspěšně za sebou technickou prohlídku. Jediný problém bylo nefunkční naklápění světel, ale šlo se domluvit, že to jakoby fungovalo Jo a v neděli překročil stav tachometru 260 000 kilometrů.
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia 1.3 MPI Trumf
- Re: Re: BMW 525 TDSA (E39) 16.08.2010 20:09 Krispos
- Re: Re: Neznalost neomlouvá 16.08.2010 20:06 Aspire
- Re: Neznalost neomlouvá 16.08.2010 20:03
- Neznalost neomlouvá 16.08.2010 19:46 Aspire
- Hodnotenie 03.08.2010 13:56 El_Scorpio
- Re: Re: BMW 525 TDSA (E39) 18.07.2010 02:34
- Re: BMW 525 TDSA (E39) 18.07.2010 02:09
- Re: Re: BMW 525 TDSA (E39) 16.07.2010 15:49 Mira328i
- Re: BMW 525 TDSA (E39) 16.07.2010 15:37
- Re: Re: BMW 525 TDSA (E39) 16.07.2010 11:52
- Re: BMW 525 TDSA (E39) 16.07.2010 10:56
- Re: Re: Re: BMW 525 TDSA (E39) 16.07.2010 09:55
- Re: Re: BMW 525 TDSA (E39) 16.07.2010 05:29 Mira328i
- Re: BMW 525 TDSA (E39) 16.07.2010 02:10
- BMW 525 TDSA (E39) 15.07.2010 23:52
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technická 09.06.2010 18:03
- Re: Re: Re: Re: Re: Technická 09.06.2010 18:02 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Technická 09.06.2010 17:59
- Re: Re: Re: Technická 09.06.2010 17:52 Ronault.
- Re: Re: Technická 09.06.2010 17:48
- Re: Technická 09.06.2010 17:45 Ronault.
- Technická 09.06.2010 17:28
- Re: Re: ostrá zatáčka 22.05.2010 13:49 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: ostrá zatáčka 22.05.2010 12:56
- Re: Re: ostrá zatáčka 22.05.2010 12:45 FRPE
- Re: ostrá zatáčka 22.05.2010 12:43
- ostrá zatáčka 22.05.2010 12:17 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OS na Korábu - výsledky 11.05.2010 21:58
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OS na Korábu - výsledky 11.05.2010 21:56 OS
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: OS na Korábu - výsledky 11.05.2010 21:52
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé