Recenze

7 Majitel

Škoda 120

8.86 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 120, foto 1 Škoda 120, foto 2 Škoda 120, foto 3 Škoda 120, foto 4 Škoda 120, foto 5 Škoda 120, foto 6 Škoda 120, foto 7 Škoda 120, foto 8
Škoda 120, foto 9 Škoda 120, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda 120 Rok výroby 1987 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1147 výkon [kW]: 37 maximální rychlost [km/h]: 135 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "poker86".

Při koupi auto vypadalo dost zuboženě, táta se doslova zděsil co jsme to za vrak dovezl domů. Jelo to jenom na tři válce. Problém byl s korozí karosérie (ale kromě velké díry v levém prahu, nebyla rozsáhlejší koroze na žádných nosních částech, spíš to byli takové drobnosti, které šli poměrně jednoduše spravit, ale na kráse ji moc nepřidali) Další problém byl s brzdama, při brzdění (dá li se to tak nazvat) pedál kopal zpátky a auto se celé roztřáslo, na vině byli sjeté brzdné destičky a zkřivený kotouč. Karburátor byl v hrozném stavu, auto žralo průměrně 11-13l/100km při lehké noze a vůbec nedrželo volnoběh a spojovací hadice mezi palivovíma nádržema na spodku vozu byla cela zpuchřelá a mírně propouštěla benzín. Kvůly tomu abych prošel na STK jsem také musel vyměnit jeden čep řízení, byl v hroznem stavu můžu být rád že nevyskočil, kupodivu nebýt STK tak bych si toho ani nevšiml páč ani trochu nemlátil. Pneumatiky také nebyli v nejlepším stavu, zadní byly dost sjeté. Elektriku světel zapojoval asi nějaký Pepa z depa, páč svítila sotva polovina věcí co má svítit a ze zadních světěl trčely volné kabely a nějaké byli zapojeny nesprávně. Nicméně auto ale bylo pojízdné.

Asi nějaký lidi se mi budou smát, či mě nepochopí, proč jsem kupoval takovej vrak, a k tomu ještě 120cítku které se mimo jiné říká pojízdná rakev. Důvod je ten, že to bylo moje první auto a koupil jsem ho ještě jako student a moc jsem penězi neoplíval a také cena 3000kč se mi zdála celkem přijatelná, další důvod byl že na 120cítku, se dají za pár korun na každém vrakáči sehnat náhradní díly, někdy se válejí u silnice celá auta bez značek, kterých se chtěly jejich majitelé tímto způsobem zbavit, tak se vůbec nemusím bát že bych něco nesehnal a že by mě to finančně zrujnovalo. Po koupi bylo nutno na autě provést generálku karosérie, ale s tím jsem počítal. Zrezlá místa jsem vybrousil, eprosinem a kitem zakitoval a pak natřel nebo přestřiknul sprejem, auto je sice trochu flekaté, ale to nevadí. Karburátor a brzdový kotouč jsem vyměnil za lepší (kupodivu jsem měl štěstí a někdo nechal na poli zpola rozpadlej vrak 120cítky a tak jsem si zadarmo z toho vraku vymontoval vše co bylo potřeba, dokonce i 4 kola s diskama), dále jsem na auté dodělal ještě nějaké drobnosti, ale to tu rozepisovat nebudu (nové směrovky,nějaké hadičky atd..) a moje nejdražší část renovace byli za 400kč z kauflandu potahy na sedadla, protože původní byli v hrozném stavu, všude samá díra a úplně se z toho sypal molitan.

Ze 120cou jsem relativně spokojen, aspoň co se poruchovitosti týče, auto mám rok a po opravě která následovala po koupi jsem ješte jsem z ničím zásadním neměl problém a auto mě vždy dovezlo tam kam jsem chtěl. Jízdními vlastnosti jsou v malých rychlostech dostatečné, auto i relativně "sedí" na silnici (vzhledem k unavě per má zadek celkem nízko). Ale jízda maximálkou (u mě dle tacho asi 130km/h po rovině) je celkem adrenalinová záležitost, zvlášt ve spojení s nekvalitním povrchem silnice, to se dokáže šádnina pěkně rozkákat. ale na takove to kratší popojíždění kolem 80km/h po okrskách auto vyhovuje. Sice zátahem a jízdním průměrem nikoho neoslní, ale na co spěchat, lepší a bezpečnější je jet pohodově. V zimě se ale poměry změní, a pohon zadní nápravy kombinovaný se vzadu uloženým motorem se stane neocenitelný pomocník při pojíždění závějí a vyjíždění prudkých kopců, tam kde jiné auto dávno stojí tak škodovka jede dál. Akorát mojí 120ce by se hodilo lepší obutí, oni celkem už sjeté a ztvrdlé gumy ještě z dob "Made in Czechoslovakia" asi nebudu to nejlepší na zimu. Také je nutno dát pozor při projizdění ostrých zatáček na sněhu, může se stat situace že zatočíte ale auto díky lehkému předku pojede pořád rovně, a také se díky zadnímu pohodnu chová přetáčlivé a tak je nutno v zatáčkách ubírát plyn a projíždět je jiným stylem než u aut s pohonem vpředu. Pérování je relativně měkké a světlá výška podvozku je taky dostatečná, takže vás nejaké ta díra na našich silnicích moc nerozhází. Kupodivu na to že to je 21let staré auto tak nikde nic jako třeba čepy, nápravy, tlumiče, poloosy atd. nemlátí a můžu jet třeba po silnici alá samá díra a škodověnka se jen houpě bez něakých ran a rázů. K brzdám bych řekl že po výměně destiček jsem s jejich účinkem celkem spokojen, mluvím ale o normálním ježdění, jinak při hodně ostré jízdě typu brzda-plyn mám vyskoušeno že vadnou celkem citelně. Motor moc výkonem nepřebývá, má celkem malou maximálku a relativně nízkou akceleraci. Na nějaký předjíždění zapoměntě, tak mozná předjedete trabanta nebo traktor, u rychlejsích aut je to boj o každý metr a vytáčení motoru moc nepomáhá, protože při vysokých otáčkách auto už moc nezrychluje, spíš se jen trápí a vzhledem k tomu že mám 4 kvaltovou verzi, tak rychlejší jízda nemá ani moc cenu, protože motor na 4ku dost při vyšší rychlostech dost točí a je hodně slyšet a spotřeba jde rychle nahoru. Ale na pohodový popojiždění bez sportovních či rychlostních ambicí vám 120cítka udělá dobrou službu. Moje celoroční spotřeba při časté jízdně v městě a dodržování rychlostních limitů mi vyšla 8.8l/100km, na dnešní poměry vzhledem k výkonu motoru je spotřeba docela velká, ale věřím kdybych s ní jezdil více dálky tak se dostanu o něco dolů. I olej mé škocně chutná, na 100km si ho veme tak půl litru (možná i víc co já vím, to je jen velmi hrubej odhad, ale olej holt mizí), jinak k oleji bych se zmínil že mám možnost od známého který pracuje v autoservisu, mít značkový kvalitní plně syntetický olej 5W/40 který při koupy v obchodě by me vyšel hodně draho (lijou to tam třeba do auta Mazda MPS s 260koňmi a jiných) jediná vada na kráse je, že je už olej jednou použitý. Ale vzhledem k tomu že auta tam jezdí pravidelně na výměny oleje a moje škodovka ho rychle spotřebuje tak to nevidím až tak černě, určitě lepší než tam lít nějaké ty nějaké nejlevnější minerální oleje. Pohodlí a konfort odpovídá době, žádný elektrický stahování okenek či centrál a klimatizaci nehledejte. Při jízdě vám bude dělat společnost celkem hlasitý projev motoru, a u mého kusu díky nětěsnosti těsnění dveří i aerodynamický hluk, při rychlosti 100 a více slečnám trochu v autě lítají vlasy, ale v létě je to celkem příjemný a supluje to klimatizaci.

Kdydych se měl rozhodovat zda si znova koupím škodu 120, tak asi se rozhodnu že ne, není to kvůly tomu že bych s ní byl nespokojen, šádinu už znám, vím co do ní můžu čekat, a co ona mi může poskytnout, chtěl bych skusit i jiné auto, se silnějším motorem, lepším vzhledem... a nezanedbatelná je i otázka bezpečnosti, v níchž 120cítka nevycházi zrovna nejlépe.
Toto auto bych doporučil jako první auto člověku či studentu který moc neoplývá pěnězy, naučíte se s ní dobře řídít (nebudou vás ze začátku rozmazlovat posilovače řízení a různé další technické vymoženosti nových aut), výkon motoru vás nebude svádět k zbytečné rychlé a hazardní jízdě) a většinu závad si opravíte doma na koleni za pár korun. Pro mladého ještě neskušeného řidiče je i důležitá psychická pohoda při řízení bez zbytečného nervování. Ono je rozdíl když řídíte auto rodičů za půl miliónu (a k tomu ještě bez havarijní pojistky) nebo škodovku za 3-5tisíc, při stresových situacích to má důležitý někdy i rozhodující vliv, páč vás pak vůbec nezatěžuje to aby se auto nepoškodilo či nepoškrábalo, radši s nim uhnete třeba do pole či meze s tím že asi bude pak trochu poničený (a vy relativně celej) než se pokoušet za každou cenu "zachránit auto" vyhnout se úplně i když je to nereálné a riskovat smyk nebo přímej střet kterej by mohl dopadnou daleko hůř. Ale ted kdybych se měl rozhodovat jaké by mělo být moje první auto, tak už bych se možná radši ohlédl spíš po favoritu než po 120cítce, stojí jen o něco více ale zase má hodně konstrukčních zlepšení (třeba pružnější tišší a většinou i úspornější motor který je umístěný vpředu, lepší jízdní vlastnosti, modernější design a další drobná zlepšení) a i bezpečností je na tom o něco lépe, a dostupností a cenou ND je na tom stejně jako 120cítka. Marné by ani nebylo sehnat přestavbu na LPG, vzhledem k menším provozním nákladům.

Ze šádinou jsem se už rozloučil, sloužila mi dohromady asi rok, naučil jsem se na ní řídit, holt to bylo moje první auto, to je něco jako první láska, nerad jsem se s ní loučil a určitě nikdy nezapomenu, prodal jsem ji za 7tisíc. (připomínám že jsem ji koupil za 3tisíce, a invetsice do ní byla asi 1000Kč plus nejaká práce kolem její "renovace", dá li se to tak nazvat), holt výhoda těchto starých aut (obzvlášt aut škoda 105/120 kterých tu ještě jezdí mraky, i když taky už pomalu začínají jejich řady řídnout, holt koroze je sviňa) je že ty už moc na ceně neklesají a když se o ně budete starat tak je za rok nebo dva můžeten prodat za stejnou cenu jak jste je koupily.

Prodal jsem ji, protože jsem měl možnost za 7 tisíc koupit Renault R5 GT Turbo a ve velmi solidním stavu úplně bez koroze (jen byla nutná výměna dvou ložisek v předních kolech, a manžety, náklady z práci byli asi 2600Kč), bohužel ale předchozímu majitely odešlo turbo a tak je tam karburátor z obyčejné 14ti stovky. Ale kdoví, třeba na to turbo seženu (tomu ale moc nevěřím),ale i takhle jede relativně dobře a je živý (porovnávám třeba s favoritem či jiném autě stejné kategorie a věku). Zvlášt díky rozvodům a motoru nastaveném na vyšší otáčky je R5 celkem zábavná i bez přeplňování, i když s turbem by to byl teprve pořádnej masakr. Až trochu s Renaultem něco najezdím tak určitě o něm napíšu recenzi.

Silné stránky

Dost věcí si člověk spraví na koleni a všude jsou dostupné a levné ND, jednoduchá konstrukce a z toho pramení to že méně věcí může selhat. Cenová dostupnost, dají se bez problémů sehnat auta doslova za pár korun...

Slabé stránky

Málo výkonný motor a z toho vyplývajíci malá akcelerace a maximální rychlost (možná pro někoho bohudík...), podvozek moc na silnici nesedí, i spotřeba by mohla být lepší, ale zase to není tak hrozný. Bohužel u dost škodovek koroze. Nízký komfort a vysoká hlučnost. Velice nízká bezpečnost při nárazu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis si dělám doma na koleně nebo případně větších oprav tak známej automechanik mi s tím pomůže nebo poradí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem to na inzerát od jednoho kluka... Stav odpovídal ceně a nic mi nenalhával, sám říkal že to je starej krám a bude rád že se ho zbaví.

 

Novinky v recenzi

11.8.2007 00:00

Přidal jsem tři fotky v jakém stavu byla šádina když jsem ho koupil, teda jaký to byl šrot.. a dvě fotky jak škocna vypadala když jsem si jí naposled vyfotil, těsně před prodejem novému majiteli (na těch fotkách má po zimě přetřenou zelenou barvu na prahách a na spojleru na modro, a řekl bych že to možná tak vypadá líp než s tou zelenou)


Další vozy Škoda 120



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Auto jsem měl rok, za tu dobu žádný vážnější problém, vždy mě dovezlo a technický stav vzhledem k věku velice dobrý (kromě koroze), Mou škocnu bych mohl považovat za spolehlivé auto, ale do zahraničí bych se s ní asi netroufl vyjet

praktičnost
4

Praktický to moc není, páč je malej kufr a blbě se otvírá... člověk musí vléz na místo spolujezce a odtud otevřít. Jinak celkem praktický je v zimě mít pohon a motor vzadu.

prostornost
4

No velký auto to není, ale lidi se tam nascpe dost...

jízdní vlastnosti
3

Nízká akcelerace, maximální rychlost, průměrný podovozek který není stavěný na ostrou jízdu,

jízdní komfort
3

Výbava žádná, hlučnost vysoká, nic moc ale na dovezení z bodu A do bodu B stačí

provozní náklady
8

Ohledně dostupnosti a ceně ND jsou provozní náklady výborné,

náhradní díly
10

Velice levné, a dostupné

výkon motoru
3

Nedostačující, bez akcelerace a s nízkou maximálkou..

spotřeba
5

Zvhledem k výkonu motoru by mohla být nižší.

hlučnost motoru
3

hodně hlučnej motor a i celé auto

kvalita sedadel
4

no nic moc, ale tohle mě až tak nevadí.

brzdy
6

Moje me příjemně překvapila, celkem brzdí dobře, ale při jízdě brzda plyn hodně vadnou.

zavazadlový prostor
3

No už jsem to psal, málo místa a blbě se otvírá






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…