Recenze

LRman1 (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda 120 LR

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 120, foto 2 Škoda 120, foto 3 Škoda 120, foto 4 Škoda 120, foto 5 Škoda 120, foto 6 Škoda 120, foto 9 Škoda 120, foto 10 Škoda 120, foto 11
Škoda 120, foto 12 Škoda 120, foto 13 Škoda 120, foto 14 Škoda 120, foto 14 Škoda 120, foto 17 Škoda 120, foto 18 Škoda 120, foto 19 Škoda 120, foto 20 Škoda 120, foto 21 Škoda 120, foto 22 Škoda 120, foto 23 Škoda 120, foto 24 Škoda 120, foto 25 Škoda 120, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Princess Škoda 130LR Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:69000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 46 kroutící moment [Nm]: 100 maximální rychlost [km/h]: 140 / 160 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 13 * zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.7

Popis vozu

Tzv. "vývozní" Škoda 120L s M kastlí ,5-ti rychlostní převodovkou a vlečenou zadní nápravou namontovanou přímo ve výrobě

Protože lidi snadno zapomínají a tohle auto je podle mne legendou,a ja svý auto potřeboval opravit...proto jsem jej předělal do téhle podoby.

Jednak 130LR bylo auto ve kterém jsem seděl už v 6 letech na přejímce Rallye Vltava a celý život jsem o něm snil a miloval ho (takže jsem si tak trochu splnil sen) a za druhé proto že chi tohle auto udržet při životě a hlavně v povědomí lidí.

Tyhle auta ani omylem nepatří do šrotu,i když se to bohužel dost děje!!!

Silné stránky

Po přestavbě do hávu 130LR a upravami dle sk.B auto nemá myslím slabé stránky


Myslím že vysvětlovat někomu kdo ví a zná co Škoda 130LR umí a dokázala v automobilovém sportu je vcelku zbytečné.

Pokud někdo neví co tohle auto kdy dokázalo pak navštivte moje WWW a tam se to dočtete,a to včetně originálního popisu.
Je tam k nahlédnutí ve formátu PDF i homologační list FIA kterým byla v roce 1984 ta 200 ks série těchto závodních speciálů schválena.
To že těch opravdu "ostrých-závodních" bylo z těch 200 kusů cirka jen 20 je už o něčem jiném.Zbytek tehdy sloužil jako zkušební a servisní auta,něco dostalo i tehdejší ministerstvo vnitra,něco zkončilo v autokrosu ale těch pravých se závodními papíry už je minimum,a povětšinou stojí v soukromých zbírkách či muzeích(např. v muzeu automobilového sportu v Lánech stojí jedna originální).

Slabé stránky

Nemá,a ani jsem žádné zatím nezjistil.

S chutí a usměvem na rtech předjedu moderní koncernový auto nacpaný elektronikou na dálnici:-)

Pravda...asi jim trochu zamrzá usměv na rtech :-) a ego to kolikrát neunese :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Každé auto potřebuje servis a pravidelnou péči...a pokud má upravy jako moje auto je pravidelná kontrola a ůdržba samozřejmostí:-) To co nezvládnu sám,či na co je potřeba lepší vybavení a hlavně zkušenosti...opravuji v dílně p. Kroba v Rakovníku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil od prvního majitele ve velice zachovalém stavu,a garážované-tehdy byl stav tachometru 53 000km !!!
Potom co jsem auto předělal do současného stavu bych řekl asi tohle: svý auto neprodám ani neodvezu na šrotiště

Přestavba 120 do podoby 130LR

Škoda 120 L Rok výroby 1988-pokus o repliku 130LR a záchranu mého milovaného auta


KASTLE
komplet očištěna,vyvařená dle potřeb (i když těch moc nebylo-mě jsem velice zdravý základ)

Přední i zadní nárazník taktéž sériový-jen lakovaný…

Zadní čelo + kapota hliníková s větráním +laminátové křídlo dle LR

Přední a zadní osvětlení + Blinkry originál Czech Republic…

Maska DVOUDÍLNÁ originál Škoda, zpětná zrcátka Beskyd Sport (KAPKY)
Zasilikováno 1/2 odvětrání C-sloupku

Hrdlo nádrže kryje víčko dělané na zakázku u firmy BT-tuning

Kastle má de facto 4 barevné lakování: Bílá (RAL 1001)-skelet
Světle modrá - podběhy a pruhy červená základní + tm.modrá





Vše dle vzoru AMK AZNP Mladá Boleslav


INTERIER

Vše prozatím skoro originál Škoda 120
Vyházeny zadní sedačky a koberečky
Zůstalo:
GL palubka,osvícení budíků
Koberečky s imitací plechu
Anatomické sedačky Sparco
Bezpečnostní pásy SCHROTH - 3bodové
Muzika:kazetové autorádio SENCOR a dva maskovaný reproduktory jen tak pro poslech na cesty…


PODVOZEK
Přední Náprava - komplet vyztužená dle dokumentace LA…
Nápravnice+horní a spodní ramena opískováno a
nalakováno:kombinace modrá a červená.
Řízení Hřebenové-standart
Stabilizátor "18"+ tvrdé uložení stabilizátoru.
Brzdiče 4 pístové nalakovány do červené barvy,destičky použity Ferodo
Kotouče Ferodo
Rozpěra mezi přední tlumiče

Nové rozvody brzd i lanovody.nový brzdový válec škoda 130
Zkrátka komplet GO…



ZADNÍ NÁPRAVA:
Úhlová,vyz­tuženy podélná ramena s tvrdými silentbloky.
Zadní brzdy po GO ponechány bubny lakované taktéž do červené barvy, použito obložení Ferodo
Tlumiče přední zn.Steriling i zadní zn. SPAX (polohovatelné)


KOLA
Loukotě Přední 5,5" a Zadní 5,5"
Límce stočeny na soustruhu a středy lakovány zlatě s následným přelakováním bezbarvým lakem

100-vé štefty na přední i zadní ose kol
Pneu: 165/80 R13 Barum Brilant



MOTOR
Škoda 120L vyměněn za 742.136 na karburátoru SEDR ze škody 136 použit vzduchový filtr KN.

Zabroušeny ventily a sedla ventilů,snížená hlava motoru.

Vyměněny rozvody motoru

Sériová "ostřejší" 280/280stupňů

Výfukové svody originál LR 4 in1 zakončené příčným výfukem.

Na uchycení motoru + převodovky použity tvrdé silentbloky.



DOPLŇKY -vně i uvnitř :

Snímatelná světelná rampa 2 mlhovky + 2 dálkové

Zástěrky SpeedPro

Podtlakové klaksony :-)


DOVĚTEK: Auto bylo stavěné z možností použití co nejvíce nových dílů.. Stále je na něm co dělat..a postupem času ho snad co nejvíce přiblížím originálu



PROZATÍM JE TO JEN AUTO NA BĚŽNÉ JEŽDENÍ…NIKOLIV PLNOKREVNÉ LR-RO

 

Novinky v recenzi

6.7.2012 08:00

provedené změny 2011/2012

Výměna sedaček za SPARCO,3-bodové pásy Schroth,interiér odlehčen-vyndány nepotřebnosti :-)
Finální SET-up pod kapotou (prozatím) zní :

motor 742.136 komplet vyčištěn
Klika přebroušená
setrvák lehce odlehčený,svážen s klikou
osazen sadou Kolbenschmitt
vačka 280/280 výroba(resp.přebrus NC-POWER)
Hlava 742.136 snížená o 0,9mm,udělaná sedla vodítka ventily…
Svody 4 do 1 -výroba p.Hlušička MB – od člena skoda-rally,opískované a šopované hliníkem
Karburace: SEDR 3322-prozatím osazen jako 3323– tzn.135 osazená jako 136
Osazen KN filtr http://www.spor­tovni-filtry.cz/kn-kit-pro-karburat or-569168-p-61673.html?cPath=1

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda 120 LR

Další vozy Škoda 120



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Skvělá...na tohle auto mi stačí vybavení běžný domácí garáže,nepotřebuju elektronické sajrajty a značkový servis jako dnešní auta.Tohle auto řídím já,a ne ono mě-jak to funguje dneska:-(

praktičnost
10

praktičnost? u tohodle auta?? ověřena časem a miliony uživatelů :-)

prostornost
10

v závodních autech je prostoru dostatek,já ač nemám zcela závodní jsem spokojen

jízdní vlastnosti
10

Skvělý ...prozatím naměřené rychlostní maximum cca 160km/h ,a to je motor v záběhu

jízdní komfort
10

u sportovního auta to není o komfortu :-)Pokud by byla vystrojená a vyrámovaná jako opravdu kdysi byla

provozní náklady
10

u sportovního auta zbytečný řešit...:-)

náhradní díly
10

Spousta sehnatelných za babku,pokud jde o ty vylepšený sportovní...ty už něco stojí,a shaní se hůř

výkon motoru
10

Skvělý ...prozatím naměřené rychlostní maximum cca 160km/h ,a to je motor v záběhu

spotřeba
10

u sportovního auta nesmysl řešit...:-)Když to jezdí tak to i podle toho baští-to je vcelku logické

hlučnost motoru
10

u sportovního auta nesmysl řešit...:-) ale přiměřená upravám

kvalita sedadel
10

Dostačující,i anatomická s pásy SCHROTH

brzdy
10

velmi učinné - vpředu 4-pístkové kotoučové ,vzadu bubnové(dostačující)

zavazadlový prostor
0

u sportovního auta nesmysl řešit...:-)






Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

 

iSport.cz

Budeme mít klid na práci, pochvaloval si Kozel. Posily pořád vyhlíží

Budeme mít klid na práci, pochvaloval si Kozel.…

Když už nebylo pro hráče ve formě kam sáhnout a další posily zatím nedorazily, vytáhl trenér Luboš Kozel…

Kobra při chuti, rozjetý Kopic, ale i nedostatky. Co ukázal zápas Plzně?

Kobra při chuti, rozjetý Kopic, ale i nedostatky. Co…

Před čtvrtečním zápasem třetího předkola Evropské ligy proti dánskému SnderjyskE si Plzeň zvedla významně náladu…

 

Reflex.cz

Praha 6 se proměnila v bitevní pole. Stovky lidí, koně i děla se po 400 letech objevili v bitvě na Bílé hoře

Praha 6 se proměnila v bitevní pole. Stovky lidí,…

Velkolepou rekonstrukcí bitvy na Bílé hoře, která proběhla v roce 1620, si Praha 6 připomněla čtyřsetleté výročí…

Šílený Oscar: Politicky motivované regulace připomínají umělecká dogmata socialistického realismu

Šílený Oscar: Politicky motivované regulace…

Humbuku kolem předávání nejznámějších filmových cen se někdy přezdívá „oscarová horečka“. Nové rozhodnutí…