Škoda 120 (1985)
20.7.2009Zdravím všechny uživatele, kteří navštěvují tyto stránky. Už delší dobu jsem se rozhodoval, jestli se mám pochlubit tou mojí skořápkou, kterou jezdím.…
Škoda 120 (Abarth.js)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Hezky 20.07.2009 21:00 Special-line
- Foto 20.07.2009 22:05 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- plasty 20.07.2009 22:18 Abarth.js
- plasty 20.07.2009 22:26 Abarth.js
- spomienky na stodvaciasik... 21.07.2009 12:29 _Teddy_
- škoda,poctivej dobrák 21.07.2009 14:21 saldy
-
nejlepší autíko od Škody je 120 21.07.2009 19:53
-
Re: nejlepší autíko od Škody je 120 21.07.2009 20:01
Prase
-
Re: Re: nejlepší autíko od Škody je 120 22.07.2009 12:38
- Re: Re: Re: nejlepší autíko od Škody je 120 22.07.2009 15:48 Prase
- Re: Re: Re: nejlepší autíko od Škody je 120 22.07.2009 16:12 Johnny_P
-
Re: Re: nejlepší autíko od Škody je 120 22.07.2009 12:38
-
Re: nejlepší autíko od Škody je 120 21.07.2009 20:01
Prase
- Seřízení 21.07.2009 20:15 Petr408
- 7 a 8 22.07.2009 10:04 Deutscher
- HMM 22.07.2009 12:51 MajoThePuk
- Kola 27.07.2009 22:10 Petr408
- Filtr 19.08.2009 20:56 zip2016
- Š 120 Luxe 22.08.2009 13:17
- Nevzdávej to 23.08.2009 09:26 Petr408
- Nazdar 06.10.2009 11:19 Chobot
- Ekopoplatek 28.10.2009 18:40 Ronault.
- sorry... 09.11.2009 22:55 Lukas929
- Pěkná... 12.12.2009 14:22
- Farba 04.10.2010 16:43 Mimas
-
-
Stejsn 21.07.2009 13:25
« Re: Hezky
No, do originálu... palubka z rapida a řadička z béemvé :-) Každý s něčím začínal, ti šťastnější s nějakým střepem (něco jako todle), se kterým se mazlili a cpali do něj veškeré své úspory, až po čase přešli na něco vyššího, ti méně šťastní s novým bourákem od tatínka, kterého si samozřejmě neváží, protože "je to sice srá_č, ale fotr mi příští rok koupí nový". Já měl jako první auto Š100, pak Š105 a erko. A byl jsem s nimi šťastný. Co mě mrzí, že nemám žádný jejich fotky. První auto je první auto. No ať Ti slouží. Pěkná recenze.
-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 20.07.2009 22:05
Foto
Pěkne auto strasne se mi libi předposlední foto. Jo to byly časy kdy si každy sam udělal ventily a vše pamatuju jak jsem si na aute nastavoval svetla, samozřejmě torx klíč, samozřejmě mi spadl jsem ho 30min vytahoval, pač jsem se bál že mi skočí pod řemen a bude au.
Jinak psal jsi že jste lakovali plasty pls mužeš to rozvest stříkakli jste rovnou barvu jaky typ, nebo zaklady atd. -
Abarth.js 20.07.2009 22:18
plasty
zdravim, předem bych chtěl poděkovat za hodnocení, vážím si toho. jinak plasty se nestříkaly, ale protože byly vybledlý tak se vzali vyjetym olejem, kterej je na tohle osvědčenej. jinak karoserie se obrousila na plech natřela se odrezovačem nastříkala se základem. pak plničem, kterej se pod vodou obrousí, a pak se to stříkne barvou. barva byla koupená v globusu, kde ji normálně prodávaj ;-) a základovka jako výrobce byl nějakej hit color, nebo co, ale s tátou jsme stříkali naše auto a tam se s tou barvou nesnesla takže to praskalo, takže to bylo nějaký šméčko-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 20.07.2009 22:23
« Re: plasty
Trochu do lakyrničiny fušuju ale na plasty jeste nevím jak.
No popraskalo to protože zaklad byl syntetika a na to jste dali akryk nebo naopak.Zaklad jako puvodni lak ne jako zaklad-
Petr408 21.07.2009 20:01
« Re: Re: plasty
S těmi plasty si udělal dobře, já zase vzal středový tunel u Moskviče Konkorem 101, to je taky olej. U těhle plastů to pomůže. Koukám, že si s ní dal práci.
Jestli chceš aby ti nerezla, tak ji nejdříve celou natři Resistinem, tak 4 poctivé vrstvy (každý den jednu). Tady je odkaz: [odkaz]
Ten Resistin kupíš v každé prodejně barvy a laky. No a na to kýbl vazelíny. Jak řikám vždy, mastnota=žádná rez.
Nebo olej. Někdo mi tvrdil, že auto zespodu natřel olejem na vaření, ale to bych tam určitě nedával.
My natíráme auto vazelínou každých 5 let a žádná rez, maximálně šroubky >:D >:D .
A tempo nedoporučuji, ne kvůli lesku, ale ochraně laku. Na ochranu laku je nejlepší autobalsam. Do laku se uplně vsakuje. Špatně se leští, ale hodně dlouho vydrží. Jestli jí máš hodně vyšisovanou, tak budeš muset leštit 3x možná 4x aby se leskla.
-
-
-
_Teddy_ 21.07.2009 12:29
spomienky na stodvaciasik...
heh, pripomenulo mi to jazdy na otcovej 120-ke, aj casy ked som si robil vodicak (pre zmenu na 105-ke). To auto by som popisal asi tak, ze to revalo a neslo. Uz pri 90km/h clovek mohol len mlcat a trpiet, akykolvek pokus o rozhovor alebo pocuvanie autoradia bol zbytocny...
Inak trosku som sa pozastavil nad tym tvojim napadom, ze si *dozadu* do kufra dal matrace, stodvaciasik mal predsa kufor vpredu! Az potom mi napadlo, ze tam bol naozaj "kufor" aj vzadu, taky maly, pristupny po odklopeni zadnych sedadiel.
Na jednu vyhodu si ale spominam, ten "drak" mal skvelu priechodnost snehom, to sme vela krat preverili na cestach za dedom, byval v takych dahoch kde v zime vobec neodhrnali sneh. Ziguly tam uz bezmocne hrabali, aj s dvoma pytlikmi cementu v kufri, skodylak presiel este s usmevom!
Kedysi po 89'-tom som vzal nasu rodinnu 120-ku, nalozil par kamosov, a sli sme sa previezt do alp. Nezabudnem na to, ako kdesi na parkovisku prisiel ku nam daky tirolak v kratasoch a stetkou za klobukom, obchadzal auto, uznanlivo kyval hlavou, cosi si mrmlal, a potom sa nas pyta "...sehr schon, das habt ihr wohl selbst gebastelt, nicht wahr?..." (akoze fakt pekne chlapci, to ste si urobili vy sami, vsak?)... >:D -
saldy 21.07.2009 14:21
škoda,poctivej dobrák
jojo myslím, že o tomhle vozu pamětník neřekne v zásadě nic špatného, v té době tu o moc lepší auta stejně nejezdily a lidé byli štastní alespoň za tohle, tenkrát nebyl tak hustý provoz, holky povolnější, tráva zelenější.....
Když jsme jeli na dovču, nikdo si na nepohodlí neztěžoval, když v kopci vařila voda, tak jsme prostě zastavili a počkali, závady se opravily v garáži, prostě pohoda :yes: -
"-- skrytý --" 21.07.2009 19:53
nejlepší autíko od Škody je 120
:yes: na to vem jed. Je to ještě stará poctivá práce.Najezdil jsem s ní spousty kilometru.Je dobře ,že i v dnešní době se najdou lidi co se těmto autum věnují držím palce at se práce daří :yes:-
-
"-- skrytý --" 22.07.2009 12:38
« Re: Re: nejlepší autíko od Škody je 120
Abych ti řekl pravdu tak sem jezdil od 1000MB, až po novou fábii.A po každé ti řeknu ,že se otočím jenom za 120.Ostatní mi nic neříkaj.Favorit,falicie to je děs.S fábií sem jezdil služebně do Německa a to je tak na nákup a ne na cestování :-O-
Prase 22.07.2009 15:48
« Re: Re: Re: nejlepší autíko od Škody je 120
jsi opravdu zajimavy clovek nic ve zlem ale at uz 105 nebo 120 to je pro me vrchol hnusu a auto dobry tak maximalne jako spotrebak uznavam nektere kusy by mohly byti OK i jako veteran ale stejne je jich prehrsel a za zadnou 120 se ja neotocim :-) a pokud bych srovnal treba felicii kabrio a 120 srovnavam krasavici s hnojem :-) tvuj nazor ti neberu tohle je muj :-)-
Ronault. 23.07.2009 16:54
« Re: Re: Re: Re: nejlepší autíko od Škody je 120
Ty na to pořád koukáš jako veteranista a správný MB zoufalec, který vyjede jednou za dva měsíce s autem před garáž a je celý natěšený. Tohle je ale spotřební matroš a takhle se to nedá soudit. To bys pak S-classe neměla šanci na tu tvou felicii 8-s-
-
-
-
Ronault. 23.07.2009 21:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejlepší autíko od Škody je 120
Jede? To je široký pojem, já si jízdou představuju jet minimálně s využitím 50/90/130, ne 40 a píseň na rtech v neděli odpoledne ;-) MBéčka jsou krásná auta, ale srovnávat je s čímkoliv jiným se nedá, každé auto je poplatné své době, ať designově, tak jízdně ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Petr408 21.07.2009 20:15
Seřízení
Pokud jí seřídíš mohla by jet rychleji a být tišší. To platí u každého auta. Já teda Škody 120 nemam moc rád, ale jednou mě spolužačka vzala na výlet s mámou, taky jsme jeli ve stodvacítce a 100 km/h jela bez problémů. A těch 120 by dala. Je to všechno o seřízení a stavu motoru !!!!
A jestli kouří a žere olej, tak potřebuje vyměnit pístní kroužky!!
To je největší problém stodvacítek (hned po přehřívání >:D )
Ale to sám nedělej. To jenom kdyby si chtěl investovat. Táty bratranec měl kroužky v * už po 60 000 km. Pokud by byly válce vyběhané do elipsy tak by jenom kroužky nepomohly.
A jestli hůř řadí promaž táhla řazení, pořádně olejem, doporučuji Konkor 101. A pozor na zadní poloosy. Stávalo se, že se utrho celé kolo i s nábojem. Zkontroluješ to tak, že zvedneš auto na zvedáku nebo heverem a vemeš silou za zadní kola doleva a doprava. Kdyby tam byla velká vůle a chroupalo v tom = okamžitě opravit.
Hodně štěstí a se závadami se nedělej hlavu, u novějších aut jsou i mnohem horší a i u západních aut. :yes: :yes:-
"-- skrytý --" 22.07.2009 17:23
« Re: Seřízení
Na škodovce umim opravit jen to, co se mi pokazilo, takže skoro všechno, ale ohledně řazení bych měl dvě rady:
1. koukni se na tunelu pod poklop těsně za řadící pákou. Kulisa klacku tam je přišroubovaná k táhlu převodovky. Měly by to být dvě 13ky matky a pokud tam je vůle, tak nezařadíš nic. (stačí dotáhnout)
2. Lehni si pod auto a na výše zmiňovaném táhle je kloub, ve kterym je použit gumový špalek. Ten by mohl být vyčochtanej a to pak taky nic nezařadíš.(vyměnit za nový)
Palubku máš pěknou, ale jestli nejsi citově vázán na ty poklice, tak je sundej. Harpie jsou nejhezčí (dle mého skromného cítění), s pěkně nastříkanym diskem a černou pokličkou na středu :-) ;-)
-
Deutscher 22.07.2009 10:04
7 a 8
ked moje auto za 7 a tvoje za 8. tak potom moje za 7 ale tvoje za 4 >:D >:D >:D >:D ty uchyl... kolko by si chcel za obycjnu Skodovku ??? ;-) ;-) ;-) ;-\ ;-\ ;-\-
Abarth.js 22.07.2009 15:07
« Re: 7 a 8
jestli se tě to dotklo tak se omlouvám ;-) ale nebyla to reakce na to že ty jsi mi dal za 8, tak já ti dám za míň, ale je to z toho že mám averzi na audiny. za vectru jsem ti dal 10, protože je to moje oblíbený auto, ale za zbytek jsem musel ohodnotil míň, tak se ti tímhle omlouvám.-
Stejsn 23.07.2009 08:55
« Re: Re: 7 a 8
Nemlouvej se mu, to je tady na tomhle webu taková úchylka některých ješitných hysterek - jakmile se Ti na jejich autě něco nelíbí a dáš jim (podle nich) málo bodů, tak oni se můžou pos..., na oplátku okamžitě strhají tvůj auťák a ještě tě napadají v diskusi. Je na to jediné řešení - nehodnotit, maximálně tak napsat nějaký komentář. Zvykneš si :-)
-
-
-
-
Petr408 27.07.2009 22:10
Kola
To je jednoduchý s těma kolama, kup 1 sprej šedé základovky a 2 spreje stříbřenky s příměsí chromu. A budeš mít kola hezčí než s fabriky. Předtím samozřejmě obrousit. Stříbřenka s příměsí chromu je samozřejmě hodně dražší než klasická na kola, ale výsledek stojí za to. Vydrží i déle. A divim se, že snese i teploty nad 80 ° C. Jestli nechceš utrácet vem to potom klasickou.
A nebo jestli si s tim chceš dát práci můžeš je přestřík profesionálně na bílo. :yes:-
Abarth.js 27.07.2009 22:24
« Re: Kola
já jsem s nima chtěl něco udělat, ale vůbec ta rez nejde dolů, hlavně k některým místům se nedá dostat, a já nemám na tohle svatou trpělivost. já je chtěl jenom obrousit a nastříkat aspoň na černo, aby to nebyla taková hrůza, ale jak jsem broušenim zjistil, tak kola mají na sobě dvě vrstvy laku, a navíc pokaždý jinou barvou ;-\ ,když se k tomu připočte rez+sloupaná barva, tak je na to hroznej pohled-
Petr408 28.07.2009 10:08
« Re: Re: Kola
S tím musíš počítat, já si na Moskviče přitáh 2 kola ze šrotu. Jedno kolo jsem brousil hodinu a něco. Nelžu ti přes hodinu. Rez tam můžeš klidně trochu nechat, ale to co se loupe musí okamžitě dolu.
Vem to rozbruskou, jestli jí máš, já jí v té době ještě neměl.
A jestli se ti do toho nechce, tak je dělej postupně jedno po druhém. A až budou všechny hotové, tak jenom sundáš poklice :yes: :yes:
No každopádně drátěný kartáč a nejhrubší smirek. A ruce budeš mít jak brusič >:D .-
Abarth.js 28.07.2009 20:13
« Re: Re: Re: Kola
já jedno kolo brousil přes hodinu, a rozdíl ani nebyl vidět, takže jsem se na to vykašlal. nejdřív jsem to zkoušel drátěným kartáčem, ale s nim jsem se nikam nedostal, pak jsem to zkouušel rozbruskou, ale jenom se sloupalo trochu barvy. přidám jsem jednu fotku po broušení jak to vypadalo-
Petr408 29.07.2009 21:05
« Re: Re: Re: Re: Kola
Koukám podle poslední fotografie, že už to tak zlý není. Tak stříkni a uvidíš. To víš lepší už to asi nebude. Zůstane to trochu hrbatý. Já to měl ve stejném stavu a pak jsem to střík a paráda. Dáš hold více vrstev aby se to zacelilo. Ze zdálky nikdo nic nepozná. Přece u toho auta nebude každý klečet.
-
-
-
-
zip2016 19.08.2009 20:56
Filtr
Já tomu moc nerozumím, ale nebude ti takhle ten filtr brát horký vzduch od motoru? ;-)-
-
-
-
Abarth.js 20.08.2009 20:43
« Re: Re: Re: Re: Filtr
já se už na to vybodnu, a nic už s tim dělat nebudu na to moje 5km jěždění se to stejně ani nestihne ohřát, a asi stejně koupim jiný auto, protože už mě nebaví pořád na tom něco dělat. nedávno jsem stříkal lemy a prahy, a už se mi začíná pomalu loupat barva od těch pitomejch kamínků ;-\ a na kapotě se mi začínaj dělat bublinky, protože kapota je zespoda shnilá jak preclík, takže jí dojezdim, než se najde nějaký lepší auto, možná budu mít od prastrejdy bílou feldu, tak uvidim, i když je to skoro ten samej křáp jako to moje
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 22.08.2009 13:17
Š 120 Luxe
Opravdu nádherný stav auta na jeho stáří,jde vidět že je o něj dobře postaráno!Moc se mi líbí! -
Petr408 23.08.2009 09:26
Nevzdávej to
Problémy se objevují u všech aut, stačí pořádně zespodu natřít Resistinem a namazat a kapotu případně vyměnit a máš na dlouho klid. Teda pokud neni prorezlá skrz, to už je pozdě.-
Abarth.js 23.08.2009 19:26
« Re: Nevzdávej to
Rád bych se nevzdával, ale s kapotou už je zbytečný něco dělat. nejenom že zespoda je shnilá natolik, že kdybych do ní něčim dloubnul, tak tam udělam díru jako do pr... ale hlavně za dobu kdy měla auto teta, tak se někdo snažil vypáčit kapotu, takže je na spolujezdcově straně zprohejbaná jako mrcha, na fotkách to není moc vidět, ale jinak to strašně bije do očí, takže bych musel koupit novou, a to už jsou zbytečně vysolený prachy, když nevim jak dlouho ještě bude to auto sloužit(vzhledem ke stavu moc dlouho asi ne).
-
-
Chobot 06.10.2009 11:19
Nazdar
Tak ti jdu ´vrátit´ hodnocení.
Auto. 9b. Používam jen 9 za auta(dá se ještě dnes stodváce řikat auto? >:D ...nic ve zlym, taky sem s ní jezdil) a 10 za srdcovky.
Recenze. Dal bych 9, ale tak co pořád psát o autě který zná každej(až na pár podnikatelů, kteří takovou lůzu přeci nikdy ani neviděli >:D ), takže 10b.
No a fotky za 9. Měl bys vyfotit kufr.....a kufr za sedačkama, jo tam máš vlastně ty madrace.....no tak kufr a dam ti deset.
Nechť ti slouží. -
Ronault. 28.10.2009 18:40
Ekopoplatek
Jsou 2 možnosti, buď předělat na LPG a jezdit na něj, ale to je taky investice. Pak se prý ekopoplatek neplatí.No a druhou možností je jezdit dále na dědu. Podle mě se to dá, aspoň já s dědovým autem jezdil půl roku po jeho smrti a k přepisu mě dohnalo až zavádění ekopoplatku. Vím o lidech, kteří tak jezdili několik let.
Jinak samozřejmě upřímnou soustrast :-(-
Abarth.js 29.10.2009 16:00
« Re: Ekopoplatek
Já nevím co s ní..., ale jezdit s autem v jehož techničáku je napsaný někdo, kdo už není se nesmí ne? takže buď půjde do pryč, anebo se to bude muset nějak ošmelit, a na ten rok do kterýho jí končí technická jí dojezdit. Jěště uvidim co se s tim bude dát udělat, moc velký šance jí ale nedávám.-
Ronault. 29.10.2009 19:28
« Re: Re: Ekopoplatek
Tak do technické bych s tím normálně dále jezdil. Kdo ti prokáže, že majitel již není mezi námi? Když má auto zaplacené povinné ručení, STK, tak ti nikdo nic nemůže říct. I tou STK bys prošel, tam je jedno, jestli s autem dojede majitel nebo někdo jiný. Vím, že otcův spolupracovník jezdil Š120 snad pět let po smrti jeho otce bez přepisu.
Pokud se pletu, tak ať mne někdo opraví.-
Abarth.js 29.10.2009 21:08
« Re: Re: Re: Ekopoplatek
no jo, ale když se auto dostane do dědického řízení, tak se potom musí přepsat na jinýho majitele ne? ale hlavně se musí změnit adresa majitele, protože ti nemůže chodit zaplacení o povinném ručení na stejnou adresu, když tam onen dotyčný už nebydlí.-
Ronault. 29.10.2009 21:15
« Re: Re: Re: Re: Ekopoplatek
V dědictví stálo "automil zanedbatelné hodnoty" >:D Jezdil jsem tak snad od června do prosince, čili půr roku a nikdy nebyl problém. Jak je to s pojistkou, no...? Podle mě když tam bude adresa, tak to dojde, i když tam děda nebude vedený. To máš stejné jako třeba když si necháš poslat poštu jinam než bydlíš, mě třeba taky chodí balíky a pošta na studentský privát. Jak říkám, poinformuj se, poptej, ale do té STK bych jezdil klidně takhle, pokud projdeš, tak jezdi dál. Proč ne, platit 10 000 ekopoplatku se opravdu nevyplatí. -
-
Ronault. 29.10.2009 21:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Ekopoplatek
I když to bude v dědickém řízení, tak je to jedno, to auto notář řešit nebude. Pak jen dostane dědic papír, který ho opravňuje k vlastnictví, či jak se to jmenuje. Taky jsem to tak měl. Něco podobného, co mají řidiči služebáků, když jedou do zahraničí.
-
-
-
-
-
-
Lukas929 09.11.2009 22:55
sorry...
jak se maže hodnocení??? hodil jsem ti tam omylem 111 místo 101010 8-s -
"-- skrytý --" 12.12.2009 14:22
Pěkná...
...recenze i fotky. Co se týče hodnocení, tak promiň za ten jeden bod za fotky :-( :-( zkusim napravit... -
Mimas 04.10.2010 16:43
Farba
Kurnik to bola legenda, na tom som začínal jazdiť ešte na ocovich kolenách. Ešte sme to mali aj v tej istej farbe. V ľavom rohu bola okrúhla nálepka a tam som si prvýkrát všimol ako sa hádžu rýchlosti ;-)
Šádes v takovém stavu je dnes málo proto oceňuji tvou práci.