Recenze

8 Majitel

Škoda 120 Škoda 120 LS

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 120, foto 1 Škoda 120, foto 2 Škoda 120, foto 3 Škoda 120, foto 4 Škoda 120, foto 5 Škoda 120, foto 6 Škoda 120, foto 7 Škoda 120, foto 8
Škoda 120, foto 9 Škoda 120, foto 10 Škoda 120, foto 11 Škoda 120, foto 12 Škoda 120, foto 13 Škoda 120, foto 14 Škoda 120, foto 15 Škoda 120, foto 16 Škoda 120, foto 17 Škoda 120, foto 18 Škoda 120, foto 19 Škoda 120, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda 120 Rok výroby 1985 Koupeno nové najeto [km]:85000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1174 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 85 zrychlení 0-100 km/h [s]: 25 maximální rychlost [km/h]: 125 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 199 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Restless".

Toto auto bylo koupeno jako nové mým strýcem někdy v roce 1985. Nákup nového auta byla rodinná událost a nebylo tehdy šťastnějšího člověka než novopečeného majitele tohoto vozu. Auto sloužilo pro pravidelné dojíždění do práce, sem tam na nějaké výlety a několikrát taky absolvovalo cestu do Jugoslávie. Ovšem jak roky ubíhaly, začala se projevovat opotřebovanost vozu a v podstatě strejda byl jen uživatel vozu a veškerá údržba probíhala asi tím stylem, že se dotankoval benzín a možná , snad někdy dolil olej.
Bohužel strýc už není a mě se auto dalo by se říci dostalo do rukou coby dědictví. Když jsme totiž otevřeli garáž, stálo tam něco co snad auto připomínalo jen nápisem ŠKODA, ale jinak v podstatě 1 rok nejezdilo, nebrzdilo, kola vypuštěné. Notář ohodnotil vůz nulovou hodnotou a nikdo neměl zájem o takto nepojízdné auto. Leda tak do kovošrotu. I zželelo se mi tohoto korábu silnic let 80 produkce československých rukou a rozhodl jsem se Škodovce vrátit zašlý lesk a slávu.
Takže ke mně se dostalo auto někdy v roce 2006. V prvé řadě bylo potřeba zjistit důvod nebrzdění, myslel jsem na prasklé prasátko, ale nakonec to byl zaseklý hlavní brzdový válec. Oprava válce se nějak nedařila, takže jsem koupil nový a brzdy okamžitě ožily. Pak samozřejmě totálně vyčistit interiér, vyměnit olej, proběhla i oprava zadního čela, pozůstatek po nedobrzdění. Kompletně byl natřen podvozek a podběhy protikorozním nátěrem, a nakonec dokonale ošetřena a vyleštěna karoserie. Málem se nikomu nechtělo věřit jak z pod vrstvy několikaletého prachu najednou vystoupil lesk laku.

S tímto autem jsem odjezdil celou zimu, hodil se mi „zadohrab“ na ježdění do práce, startování v zimě mě mile překvapilo, nebyl naprosto žádný problém, ale na jaře jsem došel k rozhodnutí , že autu musím najít nového majitele. Z toho plyne , že v současné době už toto auto nevlastním , ale musím říci, že jsem s ním jezdil v pohodě a na možnosti Škody 120 LS si nemůžu stěžovat. V podstatě mě vždycky dovezla domů.

Silné stránky

- velmi levné ND , dostupná v podstatě kdykoli
- snadná a levná oprava čehokoli, není problém doma v garáži
- vyjede jakýliv kopec hlavně v zimě na sněhu to člověk ocení
- dva kufry , které auto to dnes má
- levné povinné ručení

Slabé stránky

- brzdy , absence elektronických pomocníků je hold znát
- motor (malý výkon a dynamika)
- spotřeba, 10 na 100 to nebere ani moje 1,8
- minimální ochrana posádky při havárii
- nedostatečná protikorozní ochrana plechů
- nedotáčivost na sněhu, ale dalo se to korigovat

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše jsem dělal sám v garáži, takže servis netřeba. Nejvážnější porucha byla zaseklý hlavní brzdový válec, takže proběhla jeho výměna. Standartně výměna oleje. Taky bylo promáčklé zadní čelo, ale pár dobře mířených ran kladivem to lehce zpravilo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Z prodejcem nevím, kupoval ho tenkrát strejda, ale já jsem ho v roce 2006 přepisoval a to martirium na úřadech to je neskutečný.

 


Další vozy Škoda 120



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Vždy jsme dojeli domů, a to se počítá

praktičnost
7

2 kufry, které auto to dnes má.

prostornost
8

Na zadní sedadla se vejdou dospěláci, takže asi OK

jízdní vlastnosti
8

Na svou dobu asi v normě, ovšem dnes to jaksi není to zprávné ořechové

jízdní komfort
8

Není třeba rádio, hluk od motoru vše zařídí arovněž klimatizace jaksi neklimatizuje

provozní náklady
8

Spotřeba velká, ale zato pojistka menší, olej taky nemusíme dávat ten nejdražší, takže docela to jde.

náhradní díly
9

Relativně levné díly, z těma není problém.

výkon motoru
5

Motor auto dokáže rozpohybovat, ale na bezpečné předjetí to moc není.

spotřeba
8

Spotřeba mě nemile vyvedla z míry, 10 na 100 je fakt nějak moc.

hlučnost motoru
5

Viz jízdní komfort, ale zase na druhou stranu, alspoň člověk ví, že fakt ten motor má.

kvalita sedadel
5

Hold na dnešní sportovní sedačky to fakt nemá

brzdy
8

Absence elektronika a td. je znát, ale vždy jsme zastavili

zavazadlový prostor
5

2 kufry, které auto to dnes má. Ovšem velikost není nějak dramatická.






Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať si zase vyslechnu svoje

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať…

Dvě kola vynechal kvůli nemoci. Na led se vrátil doma ve Zlíně, ovšem jako host. Petr Zámorský (28) na stadionu…

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové. Plzeň - Boleslav 4:2

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové.…

Hned čtyři zápasy musely být kvůli koronavirovým opatřením odloženy, 3. kolo hokejové Tipsport extraligy se ale…

 

Reflex.cz

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin lidských průserů

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin…

„Vlády na koronavirus reagovaly jako na invazi Marťanů, dopady na ekonomiku mohly být o dvě nuly nižší. Bohužel…

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali, když jsem rezignoval, líčil Vojtěch v televizi

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali,…

Před kamerami předváděl dnes už bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch postupně různé své vlastnosti:…