Recenze

10 Majitel

Seat Ibiza Reference 1.4 63kW

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8
Seat Ibiza, foto 9 Seat Ibiza, foto 10 Seat Ibiza, foto 11 Seat Ibiza, foto 12 Seat Ibiza, foto 13 Seat Ibiza, foto 14 Seat Ibiza, foto 15 Seat Ibiza, foto 16 Seat Ibiza, foto 17 Seat Ibiza, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Seatek Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:16500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "jsp".

Původně jsem ani neměl v plánu kupovat nové auto. Nicméně narůstající problémy se stávající felicií mě jedno volné dopoledne zavály do autosalonu Seat na "čumendu". Ibiza současné generace se mi líbila už dlouho. Autíčko jsem si projel, motor mě přesvědčil, interiér uchvátil. Řekl jsem si, že Ibiza bude to pravé... až příjde ten správný čas. Nicméně mi byl pohotově nabídnut velmi solidní leasing a protiúčtový výkup současného vozu (nevalného technického stavu), takže jsem po jednom dni na rozmýšlenou Seatka zakoupil.

Je to standartní 1.4 se 63kW, v základní výbavě reference s příplatkovým paketem sportrider. Ten obsahuje patnáctipalcová litá kola, centrál, elektická okna, manuální klimu a ještě pár drobností jako kliky v barvě vozu apod. Není to nijak silné auto, ovšem bezpečné předjetí nebývá problém, svižný přesun mezi městy se také dá pohodlně realizovat a závodit s tím nebudu. Můj jediný požadavek na výkon motoru byl, ať je to silnější než auto předchozí, což tato motorizace v pohodě splňuje.

Je to moje první nové auto, předtím jsem měl tři ojeté škodovky v řadě (120, favorit, felka) a spousta věcí mě na něm příjemně překvapila. Jsou to vesměs drobnosti jako akustické a vizuální upozornění, když venkovní teplota klesne poblíž bodu mrazu. Nebo rozsvícení interiéru hned po vytažení klíče ze zapalování, spožděné zhasínání apod. Taky se mi moc líbí, že při vynášení většího množství zavazadel mohu zamknout auto ještě při otevřených dveřích, schovat klíče do kapsy a dveře pak jen zabouchnout - toto využívám poměrně často. Na autě je prostě poznat, že při tom konstruktéři přemýšleli a já to oceňuji.

Silné stránky

+ jednoznačně design. I když se jedná o malé a levné auto, leckdo se za ním otočí a přitom to není žádná extravagance za každou cenu

+ podvozek je na tuto kategorii auta překvapivě pevný a tuhý, jízdní vlastnosti se nedají třeba s francouzskými malými auty vůbec srovnat

+ přepnutí ventilace na vnitřní cirkulaci funguje nad očekávání dobře, není problém jet za "100 let starou" Avií ze které se valí bílý dým a necítit vůbec nic

+ interiér je prostě krásný. Přestože je v mé výbavě středový panel poněkud chudý, volant, řadící páka, ukazatele, výdechy... všechno je perfektně sladěno a působí (alespoň na mě) dojmem mnohem dražšího auta

Slabé stránky

- na můj vkus poněkud "přeposilované" řízení. Na kluzkém povrchu bych ocenil trochu více odezvy od volantu, nicméně toto auto je naladěno tak, aby s ním pohodlně zaparkovala i čtyřicetikilová jednoruká anorektička a chlap si holt zvykne

- pouze jedno zpátečkové světlo, při couvání do malé garáže to může někomu vadit ačkoliv já to považuji jen za malou daň dobře vypadajícím zadním světlům

- zbytečně krátká pětka, při 130 km/h už auto točí skoro 4.000 otáček a to je na delší cestování po dálnici příliš jak z hlediska hluku, tak spotřeby

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Od začátku se při prudší změně směru ozývalo z palubovky štěrkání. Měl jsem podezření na nějaký zapadlý šroubek, což se následně potvrdilo. Opraveno ochotně v rámci záruky a ještě jsem se projel náhradní Alteou.

Jinak vše bez problémů. Ještě mohu dodat že u cca 2000 najetých kilometrů jsem zaznamenal, že motor citelně ožil a citlivé zajíždění mu prospělo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Auto Heller Ostrava, jednání bylo profesionálně vstřícné, vyřízení všech formalit rychlé a nabídnuté podmínky k maximální spokojenosti.

Zhruba po dvou týdnech užívání auta jsem zjistil, že nemám lékarničku, lano ani trojúhelník. Na okamžitý telefonický dotaz, zda tyto nemusí být součástí nově prodávaného auta, se prodejce trochu vykrucoval. Nicméně když jsem se v autosalonu dva dny na to osobně zastavil, výbava mi byla zdarma doplněna a jako omluva přidány ještě gumové koberečky.

Tuning auta

... žádný nebude! Je to dopravní prostředek, když budu chtít oslňovat holky, vystačím si s intelektem :-)

 

Novinky v recenzi

12.9.2008 00:00

Garančka po 15-ti tisících proběhla v pohodě, všechno ok.

4.6.2008 00:00

Teplé počasí si vyžádalo začít pravidelně používat klimu. Na malém slabém motoru je její provoz zejména při rozjíždění docela znát, což jsem ale předpokládal. Na druhou stranu čekal jsem i výrazně větší spotřebu, což se nepotvrdilo. Takže seatek opět spokojenost.

19.5.2008 00:00

Dnes jsem dosáhnul 10.000 km se seatkem a stále naprostá spokojenost.

26.4.2008 00:00

Konečně bylo hezky a seatík byl umyt, takže jsem pořídil pár nových fotek. Ještě musím zapracovat na tom interiéru, není tak snadné ho vyfotit...

9.4.2008 00:00

Dneska jsem přezouval zpátky na letní botky s elektrony. Och, seatkovi to tak sluší! :-)

2.4.2008 00:00

Tak mám za sebou dálniční trip Ostrava - Praha - Ostrava a musím kontatovat potvrzení své obavy o velkou hlučnost auta při dálničních rychlostech z důvodu vysokých otáček. V podstatě jsem měl celou cestu hodně nahlas rádio, abych ten motor přeřval. Pravidelně bych takto cestovat nechtěl.

12.3.2008 00:00

Zkoušel jsem ekonomiku provozu a překvapilo mě jak malý je rozdíl mezi tím když jezdíte pořád schválně úsporně a když to vůbec nešetříte. Na celou nádrž (po rozsvícení kontrolky, ne úplně do dna) jsem při stejném denním používání ujel 550 km při maximálně lehké noze a 500 km při pěkně svižném ježdění. Rozdíl jen deset procent, neboli dejme tomu 0,7 litru na 100 km je moc pěkný. A zároveň dokazuje, že nestojí za to se loudat. Pamatuji že na felicii byl rozdíl při stejném pokusu několik litrů. Máte stejnou zkušenost?

27.1.2008 00:00

Tak mám zhruba 5000 km a musím konstatovat, že i poněkud tuhé a zlobivé řazení už je minulost, přesně jak jste psali v komentářích - perfektně se to rozchodilo.

11.1.2008 00:00

Zajímavá věc: Jak začaly mrazy, začalo mi vrzat něco v interiéru v oblasti pravého zadního kola. Jak mrazy pokračovaly, bylo to čím dál tím horší, každá nerovnost nedejbože retardér vyvolal hrozný zvuk. Asi po měsíci začalo totéž na levé straně, ale jakmile mrazy polevily, tak to přestalo. A dneska ačkoliv znovu mrzlo, tak už bez pazvuků. Snad to vydrží.

21.12.2007 00:00

Ztratil jsem už druhou poklici a zase přikupoval. Příští zimní gumy asi budou taky na elektronech. Ke všemu se přidal nový pazvuk, tentokrát skřípání na nerovnostech někde od pravého zadního kola :-(


Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza Reference 1.4 63kW

Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je to nové auto, očekávám že bude bez problémů alespoň dva roky!

praktičnost
9

Staré auto bylo praktičtější v tom, že jsem se o něj nemusel bát :-)

prostornost
10

Rodinu nemám, stěhováka nedělám - mě stačí.

jízdní vlastnosti
9

Už jsem řídil hodně lepších aut, ale v této cenové kategorii žádné.

jízdní komfort
9

Občas (při pomalé jízdě) by to mohlo být i měkčí, ale kdykoliv zrychlíte je tuhý podvozek k nezaplacení.

provozní náklady
8

Před seatkem jsem měl LPG takže náklady trochu šok, ale člověk si zvykne.

náhradní díly
0

Ty jsem naštěstí zatím nepotřeboval.

výkon motoru
9

Postačující.

spotřeba
9

Dle očekávání.

hlučnost motoru
9

Nic extra, ale stokrát lepší než třiválce HTP.

kvalita sedadel
9

Velká spokojenost.

brzdy
9

Jemný nástup i silný účinek při zašlápnutí - spokojenost.

zavazadlový prostor
9

Většinou jezdím sám, takže jsem auto celé ještě ani jednou nenaplnil.






Blesk.cz

Alec Baldwin chvíli před zabitím kameramanky (†42): Vyčerpání a důvěrný telefonát!

Alec Baldwin chvíli před zabitím kameramanky (†42):…

Neskutečná tragédie se odehrála ve čtvrtek odpoledne místního času v americkém Santa Fe. Tam během natáčení…

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama, manžel si vzal život! Kvůli dluhům za sázky

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama,…

Ze dne na den přišli o život, jaký znali. O úplnou rodinu i důvěru v nejbližšího člověka. Takový je příběh paní…

 

iSport.cz

McDavid jede, doplnění Oilers taky: Už žádné výmluvy, že jsme mladí

McDavid jede, doplnění Oilers taky: Už žádné…

Do roku 1990 se v Edmontonu počítaly výhry Stanley Cupu, zastavil se na pěti. V posledních letech se sčítaly jen…

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Nevtahujte Babiše do hry, je to nebezpečné

Karel Steigerwald: Nevtahujte Babiše do hry, je to…

Četl jsem kdesi v komentáři toto: „Bude-li Babiš v takovém prostředí (rozuměj demokratické moci) okolnostmi…

Bitva v ústí Šeldy nesahá Příliš vzdálenému mostu ani po kotníky. Slibuje akci, přináší nudu

Bitva v ústí Šeldy nesahá Příliš vzdálenému mostu…

Nizozemská kinematografie se nemůže poměřovat se světovou reputací sýrů ze země tulipánů a u nás je téměř…