Recenze

10 Majitel

Seat Alhambra

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Alhambra, foto 1 Seat Alhambra, foto 2 Seat Alhambra, foto 3 Seat Alhambra, foto 4 Seat Alhambra, foto 5 Seat Alhambra, foto 6 Seat Alhambra, foto 7 Seat Alhambra, foto 8
Seat Alhambra, foto 9 Seat Alhambra, foto 10 Seat Alhambra, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Alhambra Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:65000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 310 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Tomasv".

Auto označované jako MPV. Co k tomu ještě dodat. Prostě velkoprostorové auto pro rodinu, výlety a cestování na dlouhou vzdálenost.

Silné stránky

Jak jsem již řekl v předchozí části, tak toto auto nabízí mnoho prostoru pro Vaši rodinu a přátele, kteří s vámi vyrazí někam na výlet. I při obsazení všech sedmi míst je všem cestujícím nabídnut velký prostor pro tělo a nohy. I když většinou jezdím s autem jako řidič, mohl jsem si párkráte při delších cestách otestovat i posezení v poslední řadě sedadel a byl jsem příjemně překvapen pohodlím. Sedadla jak vzadu tak vpředu, jsou dobře anatomicky tvarovaná a proto nabízí opravdu pohodlný posez. Toto jsem otestoval na cestách do Chorvatska a i cestující na zadních sedadlech si lebedili. Manipulace s zadní řadou sedadel je jednoduchá a nabízí spoustu variant umístění. Vyndání sedadel není též nic složitého a bez nich se vzadu pohodlně vyspí dva lidé. Jedinou nevýhodou při osazení všech řad sedadel je, že objem zavazadlového prostoru se sníží na minimum. Ale pořád se do něj vejde asi tolik co do kufru krátké fábie. Na druhou stranu je toto dobře kompenzováno spoustou odkládacích schránek, takže není problém vždy danou věc někam uložit. Auto sedí v zatáčkách perfektně jak na suché silnici, tak i na mokru. Nevím jestli je to jen můj sugestivní dojem, ale dovolím si s ním víc než s Octavii kombikem, se kterou také občas jezdím. Alhambra se sice v zatáčkách více naklání, ale je to jenom o zvyk a po čase Vám to už ani nepříjde. Měl jsem strach z letních teplot. Jak jej bude klimatronic zvládat. Moje obavy byli však po prvním létě ta tam. Klimatizace funguje perfektně a je pro tento vůz zcela dostačující. O pohon vozu se stará 1.9 PD 85Kw. Zpočátku jsem si myslel, že to nebude žádný divočák, ale byl jsem příjemně překvapen. Tedy zas to nebudu tak přehánět. Je to asi tak, že když jedu s autem v obsazení do 4 cestujících, je motor pro mne dostačující a to nejsem žádnej sváteční řidič. Při obsazení všech sedmi míst by ale nějaký ten koníček navíc neuškodíl. Ale i v této fázi je auto ještě docela živé a upřímně řečeno při plném obsazení tohoto auta se spotřeba drží pod 8 litru. To si myslím, že vyrovná tu méně sportovnější jízdu.

Slabé stránky

Mezy slabé stránky tohoto vozu bych asi z největší části zařadil topení. Ne že by auto špatně topilo, či mělo problémy prostor vytopit. Každý den dojíždím do práce 30 kilometrů a v zimním období je v autě příjemná teplota až po ujetí zhruba poloviny cesty. I když je auto osazeno nezávyslím ohřevem vody, trvá délší dobu, než se voda ohřeje na provozní teplotu a topení začne naplno fungovat. Podle servisu je topení OK, takže je to asi nějaká menší chybička v konstrukci topného systému. Nevím co bych jinak napsal k slabým stránkách tohoto vozu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

S autem jsem již od koupi najezdil přes 30000 kilometrů a jediná investice byla výměna oleje, přední kulové čepy, rozvodový řemen a servomotorky v předních světlech. Takže až na ty světla se podle mne jedná o vcelku normální opravy, způsobené provozem.

15.10.2007 - Po problémech s klimkou, kdy mi vyhořela cívka na kompresoru, mi byl namontován jiný kompresor. Ne nový, ale ojetý. Od té doby začalo ucházet chladící médium. Po pár nezdařilých pokusech jednoho rádoby automechanika jsem to dal do servisu autoklimatizací. Potvrdila se závada, kterou jsem zjistil na netu a od začátku řikal. Špatné těsnění u dehydrátoru a již špinavý filtr tohoto zařízení. Obojí bylo vyměněno, klimka byla naplněná a od srpna už zase maká jak divá. Takže by snad měl být klid. Jinak auto šlape bez problémů, stávající stav tachometru 105 000.

10.04.2008 Jiz delsi dobu hooodne kouril bufik. Potom co jsem to hodil na zvedak, tak sem zjistil, ze je cela zadni podlaha od nafty a z vyfuku bufiku prska pri behu nafta. Jelikoz jsem si netroufl na opravu, tak sem to dal do Seatu. Vymenili mi svicku v bufiku a od te doby to zas chodi jak ma.

10.06.2008 - Dnes se nam zastavili sterace v krajni svisle poloze a uz se nevratili. No kdyby to bylo u Altey, tak by na tom nebylo nic divneho, ale u tohoto vozu to bylo trochu neobvykle. Vzpomel jsem si, ze jsem kdysi davno cetl na netu, ze byva problem s drzakama steracu kde po case zaoxidujou stredy. Takze jsme odpoledne rozhodili sterace a svete div se. V levim drzaku neslo se stredem pohnout ani rukou. Po asi hodine dolovani se nam podarilo tento stred vytahnout, vycistit a uz to zase beha pekne zlehka. Bohuzel, toto se soudruhum z NDR :-)) trochu nepovedlo. V horni casti pruchodu je sice nejakej bronzovej krouzek, ale je to asi jenom zhruba centak a spodek uz je jenom hlinikova dira. Takze jelikoz zespodu neni zadne utesneni, pocase zacne hlinik oxidovat a proste se to tam pridre.

21.10.2008 - Dnesnim dnem jsem se z Alhmabrou rozloucil. Jelikoz jsem si poridil neco jineho, tak sla holka do sveta. Tak at novemu majiteli slouzi minimalne tak dobre jako me, ci jeste lepe :-).
Stav tachometru 113 tis.

 


Přidat názorDiskuse: Seat Alhambra

Další vozy Seat Alhambra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Ještě nikdy mne nenechal ve štychu. Jak v zimě tak v létě. Takže doufám, že to tak zůstane.

praktičnost
10

Podlaha je rovná, tedy po vyjmutí všech zadních řad sedadel vznikne obrovský prostor pro náklad. Díky rovné podlaze se s nákladem lépe manipuluje.

prostornost
10

Odvezete celou rodinu i s velkým nákupem z obchoďáku.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

Odpružení vozu je trochu tvrdší, ale při větším zatížení změkne :-)

provozní náklady
7
náhradní díly
7

Ještě jsem jich moc nescháněl, takže nemohu zas tak hodnotit. Ale co jsem potřeboval, jsem bez problémů sehnal. A nemyslím tím originální dražší díly.

výkon motoru
7

Dostačující, ale při obsazení plného počtu cestujících by mohl být vyšší.

spotřeba
8

Jezdim trochu svižněji, tedy žádná sváteční jízda a většinou jezdim já a ještě jeden spolujezdec. Spotřeba 7,2 l/100km.

hlučnost motoru
4

Nebudu se tajit tím, že by prostor pro posádku mohl být lépe odhlučněn. Ale při normálních rychlostech mimo obec je to v pořádku. Na dálnici je to již z hlučností trochu horší. Ale šestý rychlostní stupeň drží motor v nízkých otáčkách.

kvalita sedadel
9
brzdy
8

Brzdy by mohli být lepší. Brzdný účinek je dostačující, ale výdrž brzd co se výměn týče je nižší.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Jágrova ex Kopřivová se raduje: Koupila si naprosto jedinečný byt!

Jágrova ex Kopřivová se raduje: Koupila si naprosto…

Veronika Kopřivová (29) se už několik let prezentuje jako tvrdá podnikatelka, a tak svým příznivcům ukázala, že…

Zachraňoval ztraceného turistu, spadl ze srázu a zahynul! Psí hrdina Kim dostal ocenění in memoriam

Zachraňoval ztraceného turistu, spadl ze srázu a…

Pro záchranu člověka obětoval život! Statečný belgický ovčák Kim, který policistům nejednou pomohl při pátrání…

 

iSport.cz

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte slavný pár na kurtu a vyhrajte předplatné

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte slavný pár na kurtu a…

Nový sportovní kvíz pro všechny čtenáře iSport.cz pokračuje dalším dílem! Postupně vám odkrýváme další…

Hnilička: Zastavit sport by byla velká chyba. Je potřeba se hýbat!

Hnilička: Zastavit sport by byla velká chyba. Je…

Odpovídá na otázky k budoucnosti sportu a jedním okem pošilhává na mobil. Na něj mu vlivné persony píšou a…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš láká seniory, laciná gesta ale přebije Alzheimer

Andrej Babiš láká seniory, laciná gesta ale přebije…

Události pádí zběsilou rychlostí, ale Události Luďka Staňka nijak nezaostávají a i dnes se dozvíte vše podstatné…

Šimeček z Covid19CZ: Profesor Dušek buď lhal, nebo tomu nerozumí, hygiena nebrala covid vážně a teď je pozdě

Šimeček z Covid19CZ: Profesor Dušek buď lhal, nebo…

Systém pro trasování je v podstatě připravený, ale teď už je pozdě, říká Petr Šimeček, zakladatel IT firmy…