Recenze

10 Majitel

Seat Alhambra 2.0TDI

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 65× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Alhambra, foto 1 Seat Alhambra, foto 2 Seat Alhambra, foto 3 Seat Alhambra, foto 4 Seat Alhambra, foto 5 Seat Alhambra, foto 6 Seat Alhambra, foto 7 Seat Alhambra, foto 8
Seat Alhambra, foto 9 Seat Alhambra, foto 10 Seat Alhambra, foto 11 Seat Alhambra, foto 12 Seat Alhambra, foto 13 Seat Alhambra, foto 14 Seat Alhambra, foto 15 Seat Alhambra, foto 16 Seat Alhambra, foto 17 Seat Alhambra, foto 18 Seat Alhambra, foto 19 Seat Alhambra, foto 20 Seat Alhambra, foto 21 Seat Alhambra, foto 22 Seat Alhambra, foto 23 Seat Alhambra, foto 24 Seat Alhambra, foto 25 Seat Alhambra, foto 26 Seat Alhambra, foto 27 Seat Alhambra, foto 28 Seat Alhambra, foto 29 Seat Alhambra, foto 30 Seat Alhambra, foto 31 Seat Alhambra, foto 32 Seat Alhambra, foto 33 Seat Alhambra, foto 34 Seat Alhambra, foto 35 Seat Alhambra, foto 36 Seat Alhambra, foto 37 Seat Alhambra, foto 38 Seat Alhambra, foto 39 Seat Alhambra, foto 40 Seat Alhambra, foto 41 Seat Alhambra, foto 42 Seat Alhambra, foto 43 Seat Alhambra, foto 44 Seat Alhambra, foto 45 Seat Alhambra, foto 46 Seat Alhambra, foto 47 Seat Alhambra, foto 48 Seat Alhambra, foto 49 Seat Alhambra, foto 50 Seat Alhambra, foto 51 Seat Alhambra, foto 52 Seat Alhambra, foto 53 Seat Alhambra, foto 54 Seat Alhambra, foto 55 Seat Alhambra, foto 56 Seat Alhambra, foto 57 Seat Alhambra, foto 58 Seat Alhambra, foto 59 Seat Alhambra, foto 60 Seat Alhambra, foto 61 Seat Alhambra, foto 62 Seat Alhambra, foto 63 Seat Alhambra, foto 64
 

Technické info

Přezdívka auta Alhambra Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:72000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 852 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "krutonek".

Hledal jsem pro rodinu nějaké velké auto, které by odvezlo nás s manželkou, naše děti a spoustu zavazadel, kamkoli a kdykoli bychom potřebovali. Máme i psa, tudíž i tento musel být zohledněn. Přebíral jsem mezi klasickými kombíky střední a vyšší třídy, ale jako lepší řešení se jevilo nějaké MPV. Tak jsem začal lovit v těchto vodách. Výběr byl takovýto : v podstatě jsme měli možnost volit mezi dvěma základními automobily - Peugeot 807/Citroen C8/Lancia Phedra a Volkswagen Sharan/Seat Alhambra - a k tomu se pak do výběru přidával Ford Galaxy nebo S-max a Mazda 5 s Opelem Zafira a Renaultem Scenic/Espace. Vybírali jsme vyřazovacím způsobem. Renaultům nevěřím a jsou příliš extravagantní, takže ty ne. Mazda 5 nám celkově nepadla do oka. Opel taktéž patří ke značkám, jež nepreferuji, rozhodl ale design interiéru, který byl pro nás nezkousnutelný. Trio PSA se nám nezamlouvalo taktéž kvůli interiéru a problémem s výběrem motoru. 2.2HDi je trošku dražší a od známého, který ho v 807 má jsem neslyšel nikterak pozitivní ohlasy. Takže zůstaly tyto vozy : VW Sharan, Seat Alhambra , Ford Galaxy, Ford S-max. Tyto 4 vozy zůstaly v užším výběru, který jsme, tedy vlastně jsem :-), jeli otestovat naživo k prodejcům. Abych to zkrátil, měli jsme jasnou předtsavu, co v autě být musí a do jaké ceny jsme ochotni zajít. Fordy se nám líbily, ale nakonec rozhodla bezkonkurenční nabídka na skladovou Alhambru v nadprůměrné výbavě s naftovým dvoulitrem, která hravě překonala ostatní auta.Co na tom, že se jedná již o téměř výběhový model. Díky tomu byla pravě tak lákavá ta cena, kterou nám Ford, zřejmě právě proto, že Galaxy i S-max byly nové modely, nemohl nabídnout. Takto jsme se tedy k autu dostali...

O ALHAMBŘE...

Seat Alhambra se objevil v nabídce Seatu v roce 1995 a vyrábí se až do dneška pouze s jedním velikým faceliftem v roce 2000. To je na jeden model extrémně dlouhá doba. Alhambra se vyráběla společně s VW Sharan a Fordem Galaxy na stejné lince a byly to takřka identické vozy. V roce 2000 se faceliftem Galaxy trochu odlišilo a v roce 2006 uvedl Ford zcela samostatný model Galaxy, který již neměl s koncernem nic společného. Pod kapotu těchto tří sesterských modelů se dostaly různé zážehové i vznětové motory : Ze zážehových 2.0i (115k), 1.8 20VT (150k), 2.8VR6 (173k) a po faceliftu 2.8V6 (204k). Ford montoval do svého Galaxy navíc 2.3i 16V (145k). Z naftových motorů najdeme koncernové pohonné jednotky TDI v mnoha výkonových variantách : 1.9TDI (90k, 110k, 115k, 130k, 150k) 2.0TDI (140k). To vše v kombinaci 5 a 6stupňových manuálních převodovek, případně automatické převodovky. Standartně jsou u Alhambry poháněna přední kola, za příplatek bylo možno objednat i verzi 4Motion s pohonem všech kol zprostředkovaným mezinápravovou spojkou Haldex.

POHON

Naše Alhambřička je poháněna naftovým koncernovým maintreamovým čerpadlotryskovým dvoulitrem, který disponuje výkonem 140koní a točivým momentem 310Nm. To vše je spřaženo se 6stupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze předních kol. K motoru asi toto. Je to klasický koncernový motor, který najdete i v Octavii II, ovšem oproti němu má trochu jinou charakteristiku. Jednak je snížen točivý moment na 310 Nm (nevím proč), jednak jeho zvuk mi přijde dost jiný než v O II (mám možnost přímého srovnání). Subjektivně mi přišel v Alhambře větší turboefekt než v O II. Jinak má motor klasickou charakteristiku. Relativně úzké spektrum použitelných otáček (1500-3500), nadprůměrnou hlučnost (kompenzovanou nadprůměrným vnitřním odhlučněním), relativně nízkou spotřebu (ovšem u mě zatím pouze na papíře :-/ ). Téměř dvěma tunám (pohotovostní hmotnost lehce přes 1700kg, takže pokud nejedu sám a prázdný, 2t to budou) uděluje nadprůměrnou dynamiku. Výrobce udává papírové zrychlení na 100 za 12,2s, já osobně naměřil přesně o vteřinu rychlejší. Maximální rychlost 192km/h je na tak velké auto taky velice slušná, ale člověk ji moc nevyužije, dlouho trvá, než se jí dosáhne. Celkově jsem ovšem s motorem spokojen, jde o velice dobrý kompromis mezi dynamikou a ekonomikou provozu. Motor je spojen se 6stupňovou převodovkou, ta má dle mě trochu nelogické odstupňování, celkově mi přijde spíš kratší, vyjma 6ky, která je zase rychloběh. Jde o to zvyknout si kdy co řadit. Dráhy jsou trochu delší než např. v té O II, ale vcelku přesné, přestože v O II jsou opět o něco exaktnějsí. Zpátečka se řadí stlačením páky dolů a před jedničku.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Jsou velice ovlivněny jednak sportovním podvozkem a jednak pneumatikami o rozměru 225/45/17 94W Dunlop SP Sport 01A. Díky této kombinaci vůz přesto, že je svou stavbou dosti vysoký, získává v zatáčkách nečekanou přilnavost a jistotu. Náklon samozřejmě pocítíte, ale mnohem méně, než byste od rodinného MPV čekali. Zkoušel jsem projíždet jedny takové "testovací zatáčky" kam beru každé auto, které chci zkusit jak drží a jaké jsou jeho vlastnosti, a nutno říct že držení stopy a jistota průjezdu jsou na úrovni velice slušného sportovně střiženého hatchbacku s benzínovým motorem! (Opět subjektivní srovnání) Pochvala i pro pneumatiky Dunlop, drží a drží, jsou příjemně tiché a ani při velkém bočním přetížení a namáhání v zatáčkách nepískají a drží stopu. Měl jsem trochu strach z kombinace sportovního podvozku a 17" kol při přejezdu příčných nerovností, ale opět se konalo velice příjemné překvapení na příčných prazích, kde nedocházelo k žádných velkým rázům od kol, opět, jako bych jezdil na 16" s komfortním podvozkem. Milé překvapení ;-) Malá výtka letí na vrub klasicky koncernově nekomunikativnímu řízení. Je přesné, reaguje na vaše povely jak má, ale necítíte z něho skoro nic.

VÝBAVA

Výbava je v naší Alhambře nadstandartní. Vychází ze stupně výbavy Stylance, zahrnuje 10 airbagů, Climatronic, xenonové světlomety, ABS, ASR, ESP, vše v elektrice (mimo nastavení sedadel), vyhřívaná přední sedadla, přední i zadní parkovací senzory, originální rádio s CD a MP3 plus CD Changer na 6CD, tempomat, ostřikovače světlometů, dálkový centrál, 17" litá kola (podle mě nádherného designu!), mlhovky, kožený paket, loketní opěrky. Toť ty nejpodstatnější věci, je toho tolik, že si nejsem jist, zda jsem něco nevynechal. Věci jako posilovač řízení a palubní počítač jsou doufám jasné ;-)

INTERIÉR

Interiér vyniká především variabilitou a prostorností. Ostatně proto jsme taky tohle auto pořídili, tohle jsme od něj přesně čekali. Na úvod jen zmínka o tom, že sedadla jsou čalouněna tmavě šedou/černou látkou (máme na nich teď potahy), jsou vcelku pohodlná, na delší cesty bez problémů, nic vás nebolí, což je možná dáno i celkově vyšším posazem. Boční vedení není silná stránka těchto sedadel, ovšem to od toho asi nikdo nečeká. Řidičovo sedadlo má i bederní opěrku, díky níž je cestování ještě příjemnější. Tak teď k té variabilitě. Základní poznatek je ten, že auto je až 7místné s uspořádáním 2+3+2. Druhá a třetí řada sedadel není doslova řada, jedná se o samostatná sedadla, dohromady 5 sedadel, která lze všechny nezávisle na sobě demontovat a zcela z auta vyndat. Naopak ukotvení a montáž je vcelku jednoduchá - nacvaknete přední příchyty a sklopením sedáku dozadu docvaknete zadní příchyty. Pak páčkou odjistíte opěradlo a uvedete ho do svislé polohy. Už jsem tady někde zmínil, že v případě, že cestujete v 7lidech, zbývá vám na zavazadla 256 litrů zavazadlového prostoru. Pokud klasicky v 5sedadlové verzi (a sedadla necháte doma v garáži) pak vám na zavazadla zbyde přibližně 850litrů (což už je hodně slušné) a pokud jedete jen ve dvou a potřebujete převážet hlavně náklad, budete se muset spokojit ( :D ) s 2610litry zavazadlového prostoru se zcela rovnou plochou, nízkou nakládací hranou bez "hrany" a vysoko zdvihnutelnými zadními dveřmi. Skoro jak Avie ;-) Další poznámka je k tomu, že cestující v 2. řadě sedadel mají k dispozici případný odkládací stolek zabudovaný v opěradlě řidiče a spolujezdce. Jinak při sklopení kteréhokoliv sedadla 2. a 3. řady lze jeho zadní část využít také jako odkládací stolek, dokonce s otvory pro lahve (kelímky).



Silné stránky

Prostornost a variabilita - Toto je snad zaměření tohoto vozidla. Prostor je opravdu veliký, přeci jen 2610 litrů maximálního prostoru je slušné číslo. Variabilita způsobená možností vyndání kteréhokoliv sedadla 2. a 3. řady nezávisle na ostatních je na špičkové úrovni. Navíc ovládání tohoto systému zvládne snad opravdu každý.

Výhled z vozu vpřed a do boků - Způsobeno vyšším posazem, sedíte prostě vysoko a vidíte daleko ;-) Velká plocha prosklení vše podporuje.

Xenony - Zajišťují výbornou viditelnost v noci, škoda že to nejsou bixenony a dálková světla jsou klasická. Ta bílá barva světla neunavuje v noci tolik oči.

Kožený volant - skvěle se drží, neproklouzne vám v ruce, přestože není nijak anatomicky tvarován. Koncernová kůže se mi zamlouvá...

Stabilita - Na to jak je to vysoké auto se v zatáčkách moc nenaklání a drží stopu jako klasický hatchback. Tomu napomáhají i široké pneumatiky Dunlop SP Sport na 17" diskách.

Slabé stránky

Výhled vozu vzad - Auto je dlouhé, má na můj vkus menší zrcátka, skrz vůz vzad není vidět skoro nic. Navíc často někdo sedí uprostřed. Nemít parkovací senzory, jsem úplně ztracený při parkování, s tímhle autem to ani nenatrénujete.

Strohost interiéru - Koncernový interiér, působí velice chladně, je přísně funkční, ale oko nepohladí. Na jeho obranu je vše tam kde má a vše se pohodlně ovládá. Plasty se mi taky moc nelíbí, hlavně středový panel je z tvrdého černého, na dotek nic moc. Ale asi si zvyknete.

Nemožnost stažení zadních oken až nadoraz - Tak to prostě je, není to nijak zásadní, ale nepotěší to. Možná aby někdo oknem nevypadl...;-)

Brzdy - Jak už jsem uvedl v hodnocení, je to dle mě nejslabší článek auta, prvních pár centimetrů při sešlápnutí brzdového pedálu se neděje naprosto nic. Pak pomalu brzdný účinek nastupuje. Je to docela zvláštní, máte pocit že auto nebrzdí dobře. Je potřeba pak větší síla na zadupnutí. Při velice silném sešlápnutí už brzdy pracují jak by měly. Nemám z nich příliš dobrý pocit. Ale jde o zvyk, časem si na to zvyknete, ovšem pak u jiného auta budete mít problém s velice strým bržděním ;-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, chystáme se na první garančku po 30tis. km. Doufám že bude všechno v pohodě. A hlavně že servisy Seat nebudu dlouhou dobu vůbec potřebovat ;-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Jarov, super přístup, ochota. Věděl jsem jaké auto chci, co v něm chci mít a jak má zhruba vypadat, tohle auto měli na skladu, byla to velice výhodná nabídka, výbava nad očekávání, cena v normě, následovala testovací jízda a konečná dohoda. Díky skladovému vozu byla i sleva. Takže mohu jen doporučit!

 

Novinky v recenzi

1.2.2010 09:43

Jinak mám najeto něco málo přes 70 tisíc km. S autem nebyly zatím žádné zásadní problémy až na jeden. Přestaly mi fungovat parkovací senzory a ostřikovače. Rozpojila se totiž hadička od ostřikovačů a voda z nich natekla do jakési řídící jednotky těch senzorů. Docela vtip...

1.2.2010 09:40

Pár fotek navíc

Přidal jsem pár fotek, ještě z podzimního výletu na kolech. Kola jsem dal na střechu, i když by se vešla dovnitř. Musel bych nejspíš sundat přední kola a jelikož na nich jsou kotoučové brzdy, je pak složité je zase seštelovat, aby nedrhly apod. Proto tedy na střechu. Zajímavé bylo, že jsem s těmi koly na střeše dosahoval neuvěřitelné výšky a musel jsem před každým podjezdem přemýšlet, zda se vejdu :) Vše ale proběhlo v pohodě a pořádku, dokonce jsme měli skvělé počasí na výlet :)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Seat Alhambra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez nejmenšího problému, ale je to nové auto, tak na problémy nemá nárok.

praktičnost
10

3 řady, 7 sedadel, 5 vyjmutelných. 256l při 3 řadách, 850l při 2 řadách, 2600l při jedné řadě sedadel! Nízká nakládací hrana, vysoko otevíratelné víko kufru. Co víc si přát???

prostornost
10

Stejné jako výše praktičnost. Prostě MPV, všude spousta místa.

jízdní vlastnosti
8

Na MPV neobvykle jistý podvozek, logicky se naklání, ale méně, než byste čekali.

jízdní komfort
9

Vysoký posez, pohodlné nastupování, na 17" kola velice dobrý komfort!

provozní náklady
8

Adekvátní, 8litrů na sto je trochu více než jsem čekal, ale motor mi přijde ještě trochu syrový, auto je to téměř 2 tuny těžké a aerodynamický odpor je velký. Čili adekvátní.

náhradní díly
0

Zatím jsem neřešil.

výkon motoru
9

Slušný, nikterak závratný, ale plně postačující. 2.8 V6 by byla jiná liga ;-)

spotřeba
8

Čekal jsem méně než 8 litrů, ale motor si myslím není ještě plně usazený.

hlučnost motoru
8

Odhlučnění na velice dobré úrovni, nicméně motor má jiný (a drsnější) zvuk než například v O II.

kvalita sedadel
8

Malé boční vedení, ale vzhledem k určení auta to není nic divného. Jinak na dlouhé cesty naprosto v pohodě.

brzdy
6

Velice vlažný nástup, malý účinek, asi nejslabší článek auta. Uvítal bych rozhodně silnější, zdají se mi na tak těžké auto poddimenzované.

zavazadlový prostor
10

Bez komentáře ;-) Obrovský prostor, obrovská variabilita...






Blesk.cz

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A tipy na nejlepší ranní jídla!

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A…

Snídaně je základ, tedy grunt, říkávaly už naše babičky. Je startem do nového dne a podle toho, jak posnídáme,…

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

 

iSport.cz

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte olympijské vítězky a vyhrajte předplatné

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte olympijské vítězky a…

Nový sportovní kvíz pro všechny čtenáře iSport.cz pokračuje! Postupně vám odkrýváme další fotografii, na které…

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě. Měl zasáhnout VAR?

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě.…

Takže zářez, nebo ne? Zlín o tom po vyhrocené koncovce na Spartě pochopitelně nepochybuje. Pojďme si klíčové…

 

Reflex.cz

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik, filmový průmysl se změní. Oscaři nechtějí být jen pro bílé muže

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik,…

Musíme se naučit fungovat v nové realitě, říká filmový distributor a publicista Vít Schmarc. Epidemie koronaviru…

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho skutečně upřímný projev

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho…

Dnešní Události Luďka Staňka se musí věnovat zásadní události dnešního dne. A myslíme jen tu první, která se…