Seat Alhambra (2007)
22.6.2008Původním autorem recenze je uživatel s nickem "krutonek". Hledal jsem pro rodinu nějaké velké auto, které by odvezlo nás s manželkou, naše děti a…
Seat Alhambra (krutonek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Alhambra 23.06.2008 14:28 after99
- Konecne nekdo! 23.06.2008 14:42 Atila_
- recenze 23.06.2008 15:04 radhro
- turboefekt 24.06.2008 03:47 wikinko
- Cestovní maskování 24.06.2008 23:27 TiRa
- pekny 25.06.2008 15:43
- volant 26.06.2008 23:48 Petr Kneifl
- účelové hodnocení 07.04.2010 23:14 Matheas Ropak
- Hodnocení 31.05.2010 18:02 štíreček1
- Dobrá volba 12.01.2013 12:56 Jirka93
-
Atila_ 23.06.2008 14:42
Konecne nekdo!
Sem si vzdycky rikal, ze bych chtel narazit do nekoho, kdo si jeste dneska koupi takovou vykopavku jako Seat Alhambra, protoze jsem neveril ze neco takoveho se uz snad ani neda prodat a on se preci jenom nekdo nenasel. Kdyz jsem ji videl na poslednim autosalonu, tak jsem jenom lapal po dechu, ze si snad Seat dela *.
Jinak mi prijde ponekud zvlastni si koupit jako RODINNE auto deset let stary model s bezpecnosti na urovni konce devadesatych let (tj. asi jako dnesni Dacia Logan).
P.S. Ta palubni deska ze stareho Passatu "vylepsena" cervenym podsvicenim displayu nema chybu.
>:D-
"-- skrytý --" 23.06.2008 14:49
« Re: Konecne nekdo!
Tak zaprvé opravdu nemám v plánu s tím autem bourat ;-) Za druhé 10 airbagů nemaj ani dvě nové Fabie dohromady :-) Bezpečnostní úroveň není na špičkové úrovni, to samozřejmě netvrdím, ale tragédie, jak to tady podáváš Ty, to rozhodně není. Pod pojmem rodinné si představuju prostorné auto, nikoliv tank ;-) Jinak pěkný Xedos! :yes:-
Atila_ 23.06.2008 15:51
« Re: Re: Konecne nekdo!
Pocty airbagu jsou naprosto irelevantni. Primarni je pevnost konstrukce a deformacni zony. Nejake pytle uz jsou jenom vitany doplnek. Autu konstrukcne z poloviny devadesatych let nepomuze libovolny pocet pytlu.
Jo a zadna z te tisicovky mrtvol u nas rocne neplanovala bourat. :-!-
"-- skrytý --" 23.06.2008 18:44
« Re: Re: Re: Konecne nekdo!
Naprosto irelevantní je možná Tvůj názor pro mě ;-) Mně bagy přijdou spíše jako ten vítaný doplněk než jako irelevantní věc. S tím nebouráním asi věc názoru, jezdím tak, abych sám neboural, tudíž zbývá jen možnost, že někdo smete mě a s tím nic neudělám, i kdybych měl nejnovější auto. Ano, máš pravdu že konstrukčně novější auta jsou pevnější, mají lepší deformační zóny, s tím souhlasím. Podle mě rozdíl mezi třeba tou alhambrou a novým Galaxy není až tak propastný na to, abych si připlácel obrovské peníze (pro mě). Uznávám že to je asi pohledem na věc, takový je můj názor a Tobě ho nenutím. Divím se že tady ale vykřikuješ něco o autu konstrukčně z poloviny devadesátých let, kterému nic nepomůže, když s ním sám jezdíš. Jsi s Xedosem nespokojen? 9ka musí být vcelku luxusní svezení ne? :-)
-
-
-
radhro 23.06.2008 15:04
recenze
pěkně napsaná recenze , tak ať ten kamion slouží ;-) PS:koupi hodnotím jako dobrou vzhledem k akčním cenám co na alhambry teď dávaj. Kamarád má šaryka 4motion a je s tím moc spokojen už čtvrtý rok. Jinak 2.0TDI mám v OII a po 130.000km bez problému jezdí pořád jak nová.-
"-- skrytý --" 23.06.2008 15:07
« Re: recenze
Děkuju moc, právě ta akční nabídka na skladový vůz rozhodla. Třeba Galaxy se nám líbilo víc, je i novější a tak, ale cena byla o dost vyšší. Jinak s 2.0TDI mám zkušenost právě taky z O II a přijde mi to jako jiný motor. Píšu to i v recenzi. Tak 130tkm by neměla být žádná vzdálenost pro motor...;-) Ať slouží dál! :yes:
-
-
wikinko 24.06.2008 03:47
turboefekt
ten turboefekt sa ti zda iny ako na OII preto, lebo toto je urcite inak sprevodovane... skus porovnat otacky pri 130 - octavka ich ma urcite pod 2.500, alhambra urcite nad...
pri starsich modeloch to vyzeralo asi takto:napr. alhambra 1,9tdi 66kw - otacky pri 130 3.500, octavka 1,9 tdi 66kw 2.500...
urcite aj pri dvojlitrovom tdicku bude to sprevodovanie u alhambry kratsie ako v octavke...-
"-- skrytý --" 24.06.2008 10:59
« Re: turboefekt
Ano, zpřevodování je kratší, píšu to i v recenzi, jestli jsi to nepřeskočil ;-) Turboefekt ale nezávisí na rychlosti, kterou jedu nýbrž na otáčkách. Pro příklad : V O II jedu 50 na trojku, otáčky tak 1800 (?), zadupnu plyn, maličkou chvíli nic a pak vystřelím. V Alhambře těch 50 jedu na čtyřku při 1800, zadupnu plyn, chvíli nic (subjektivně delší chvíli než v O II) a pak vystřelím vpřed. Nejde o to co tam mám za kvalt, když ty kvalty jsou přibližně stejně "dlouhé"... Pokud by byla pravda co říkáš, pociťoval bych turboefekt na každém rychlostním stupni jinak. A to nepociťuji ;-)
-
-
TiRa 24.06.2008 23:27
Cestovní maskování
Pěkná recenze...
Jen bych přidal pár fotek bez toho hmyzu na nárazníku a prachu na kastli :-) -
Petr Kneifl 26.06.2008 23:48
volant
podle mne v Galaxy je ještě lepší volant. Mám ten samý v mondeu. Jinak je to krásný malý náklaďáček co odveze i rodinu-
"-- skrytý --" 27.06.2008 02:30
« Re: volant
Teď jsem myslel, že mluvíš o novém Galaxy, ale koukám že máš starší mondeo, takže asi Galaxy sourozenec naší Alhambry ;-) Nevím, volant o kterém mluvíš jsem nedržel v ruce, pouze ten v novém Galaxy a ten byl opravdu skvělý :yes: Jinak náš volant není ničím výjimečný, design klasika, jedině mě zaujala ta kůže, v porovnání s jinými koženými volanty tato na mě působí velice velice pozitivně ;-) Tvar, tloušťka věnce, průměr, atd bych označil za průměrný ;-)
-
-
Matheas Ropak 07.04.2010 23:14
účelové hodnocení
Můžeš mi vysvětlit Tvé účelové hodnocení Octávek taila jsi shodil mě si shodil spanela jsi shodil aby machino byl první :no: Kdyby to nebylo aspoň tak okaté :no:
Nechápu ?
měj se hezky :no: -
-
Jirka93 12.01.2013 12:56
Dobrá volba
Myslím, že ta Alhambra byla dobrá volba, máme doma Sharana, ještě před faceliftem, tzn rok 96, s 1.9 TDI motorem. Převody jsou vážně o hodně kratší než v Octavkách nebo Golfech, na autě už máme nalítáno 260tisíc km. Spotřeba když jedu sám a v klidu okolo 5 l, pokud nás jede v autě 7, nebo se to trochu prožene po dálnici vezme si to 6,5 - 7,5 litru, což je pořád řekl bych na tak velké auto dobrý. Co v tvé alhambře hodnotím jako lepší, než bylo před faceliftem je místo nad hlavou ve třetí řadě sedadel, se svými 185 cm sedím ve starším Sharanu vzadu hodně pokrčenej, v novějších z roku 2004 a 2006 sem s tím problém neměl a sedělo se mi pohodlně. Sedačky jsou v novějším modelu taky příjemnější. Dobrá věc mimo toho, že sedačky jdou jednotlivě vyndávat, jdou taky každé sedadlo ze druhé a třetí řady posunovat v rozmezí asi 15 cm dopředu a dozadu, a podle libosti si každé zvlášť víc položit nebo narovnat opěradlo.
Opravy a údržba na autě není problém, vzhledem k tomu, že je auto těžké, byly už dvakrát měněný brzdy vpředu i vzadu, s hodnocením brzd úplně souhlasím, kdo na auto není zvyklý nebo když se přesedne z něčeho jinýho, je takový subjetivní pocit že auto nebrzdí, musí se na to prostě víc zatlačit aby to brzdilo. Jednou jsme měnili v předu i vzadu tlumiče, vepředu stabilizátory a silentbloky na nápravě i motoru. S motorem jinak žádný problém nebyl krom ucpaného naftového filtru od špatné nafty a nutné výměny uhlíků ve startéru.
Od 1600 do 3000 otáček je všecko očekávatelný a lineární, jak se dostaneš nad 3000 je to jak kopanec a auto najednou zrychluje o hodně prudčeji, ale už ne moc dlouho, moc otáček nezbývá, a točit to víc nemá smysl.
Vzhledem ke kratšímu zpřevodování je na dálnici hlučnější a při jízdě se celkově víc pohoupává než octávka, ale nijak zvlášť se do zatáček nenaklání a nic. Pokud se jede s prázdným a neopatrně, je dost nedotáčivý, naopak když je naložený, občas se spíš přetáčí.
Určitě bych Sharana/Alhambru taky doporučil. Známí kteří mají novější model taky jen chválí