Recenze

9 Majitel

Seat Alhambra 1.9 TDI 66 kW

9.69 Uživatelé

Hodnoceno: 54× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Alhambra, foto 1 Seat Alhambra, foto 2 Seat Alhambra, foto 3 Seat Alhambra, foto 4 Seat Alhambra, foto 5 Seat Alhambra, foto 6 Seat Alhambra, foto 7 Seat Alhambra, foto 8
Seat Alhambra, foto 9 Seat Alhambra, foto 10 Seat Alhambra, foto 11 Seat Alhambra, foto 12 Seat Alhambra, foto 13 Seat Alhambra, foto 14 Seat Alhambra, foto 15 Seat Alhambra, foto 16 Seat Alhambra, foto 17 Seat Alhambra, foto 18 Seat Alhambra, foto 19 Seat Alhambra, foto 20 Seat Alhambra, foto 21 Seat Alhambra, foto 22 Seat Alhambra, foto 23 Seat Alhambra, foto 24 Seat Alhambra, foto 25 Seat Alhambra, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Ája Rok výroby 1997 Koupeno nové najeto [km]:229000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 19 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jimi".

Auto bylo koupeno s požadavkem na pohodlnou přepravu šestičlenné rodiny a vzhledem k tomu, že v době dávno minulé připadal v úvahu trojlístek Alhambra/Sharan/Galaxy nejnižší cena hrála právě pro Alhambru. K autu samotnému - jedná se o klasický Masivní Přepravník Vzduchu se všemi klady a zápory z toho vyplývajícími. Naše Alhambra byla jedna z prvních v ČR (to už dnes nikoho neoslní), takže jsem ji první rok několikrát půjčoval dealerovi na výstavu - vracel mi ji vždy krásně umytou a vyluxovanou - škoda, že mu to nevydrželo déle. Auto je téměř v základní výbavě, dokupoval jsem pouze Climatronic, šestou sedačku, jednu sedačku s integrovanou dětskou, roletu do kufru a loketní opěrky vpředu. Auto uvádí v pohyb nejslabší dieselový agregát z tehdejší nabídky, tedy v našich luzích notoricky známý 1.9 TDI o výkonu 90 koní. Obrovká výhoda motoru je malý apetit po černé potravě a jeho houževnatost, druhá strana mince je však tragický poměr hmotnosti a výkonu z které vyplývá maximální pohodlná cestovní rychlost v rozmezí 90 - 110 km/h. V rychlostech vyšších dramaticky roste spotřeba a hlavně hlučnost. Při 130 km/h motor točí 3200 ot/min což je poměrně dost a v autě není slyšet vlastního slova. Je nasnadě, že šestý převodový stupeň by se hodil. Co mě však překvapuje je relativní (!) čilost auta při rychlostech do 50 km/h. Zároveň je ale potřeba říct, že auto nebylo koupeno se záměrem dostat 911 na Severní smyčce na kolena, takže nedostačující výkon nepovažuji za až tak velkou slabinu.

Alhambra už má leccos za sebou, přičemž devastující účinek čtyřech dětí na interiér zanechal své stopy a spolu se zubem času je prostě na autě vidět, že už polyká asfalt dlouhou dekádu. Je ale spousta věcí, proč jsem si "Áju" zamiloval: v první řadě předvídatelné chování vozu, velká prosklená plocha spolu s vysokým posazem činící městský provoz čitelným a přehledným, obrovský a variabilní užitný prostor.
Rád bych poznamenal ještě pár řádek ke spolehlivosti, která u tohoto trojlístku je všeobecně nechvalně známá: do 200 000 km nebyly prakticky žádné závady, snad kromě rozbitého okénka, měněného zadního nárazníku. Takže spokojenost a tabulky spolehlivosti zatraceny. Tou dobou sem začal uvažovat o výměně, ale říkal jsem si „když jezdí, proč měnit“. A pak to začalo: výměna turba, neidentifikovatelné klepání náprav, prasklý brzdič, problémy se startérem atp. Od začátku letošního roku bylo auto v servisu 6x a celkový účet za opravy byl přes 60 000 korun. Poslední kapkou byla nefunkční klimatizace – prasklé vedení vzduchu (oprava 20 000) – což v takto proskleném autě je v letních dnech jako za trest. A protože koncern se vůbec nemá k představení nové generace Alhambry a Altea XL je pro nás moc malá, vydal jsem se k Fordu. V současné době prožívám své už tříměsíční mužské těhotenství v očekávání nové Galaxy.

Silné stránky

+ prostor
+ nenápadný a vcelku nadčasový design
+ už mi ho nikdo neukradne
+ velký rejd a díky přehlednosti karoserie snadné parkování
+ spotřeba
+ příjemné materiály přístrojové desky
+ čitelnosti přístrojů
+ už mi ho nikdo neukradne (doufám)

Slabé stránky

- rozměklé francouzské řazení
- nepřesné řazení
- hlučnost motoru a celkově špatná úroveň odhlučnění
- krátký 5. převod
- odporný materiál sedaček přitahující rozlité pití a prach jako magnet, navíc v létě smrdí
-/+ málo místa na nohy řidiče a spolujezdce (mám ale 195 cm)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Koupeno a servisováno v Autoslužby Bartoš Liberec. Personál i technici byli vždy ochotní, schopní a profesionální, i když v poslední době část přešla ke konkurenci a přijde mi, že úroveň klesá. Vadí mi, že soustu závad opravovali na několikrát, případně na příčinu nepřišli. Nejkomičtější byla asi epizoda se skřípajícím kolem. Auto tam bylo kvůli tomu odpornému zvuku asi pětkrát a nic nenašli. Tak jsem to poprvé v životě dal místnímu všeumělovi ze sousedství a ten přišel na to, že je uvolněná poklice a skřípe :-) V poslední době také podstatně zdražily náhradní díly (gumička stěrače za 400 korun je trochu silná káva). K dobru však musím přičíst čestné chování servisních techniků - měněné součastky mi vždycky dávají, na druhou stranu mám plnou garáž starých brzdových destiček, trubek a dalšího odpadu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Profesionální, vstřícní. Úroveň Autosalonu však dost snižuje interiér a la bujná plastová devadesátá léta - což ale s autem moc nesouvisí.

 

Novinky v recenzi

18.11.2007 00:00

Neuvěřitelné se stalo skutečným...těhotenství ukončeno, Galaxy už je v garáži :-) Můžete se podívat do fotogalerie, malá ochutnávka. Zatím má naježděno 140 km, recenzi přidám, až bude mít trochu víc najeto. Zatím by to byla jenom samá chvála, jsem totiž naprosto unešen...hlavně ten podvozek :-) mňam

3.10.2007 00:00

Jak jsem avizoval - Ája má nového majitele - mé těhotenství stále neukončeno. Galaxy stále v pořadníku. Můžu Vám říci, že sem málem uronil slzu, když sem Alhambru viděl odjíždět, jasně, je to téměř jedenáct let staré auto, nebyla to ani žádná bomba, ale byl to prostě kus života...V dohledné době, až se budu nudit, trošku rozpitvám moji zdejší recenzi, abych si i sám mohl zavzpomínat :-)

15.9.2007 00:00

Achjo, dnes, při cestě na cyklovýlet mi Ája totálně zdechla, vypadá to podle předběžného vyjádření servisu na výměnu řídící jednotku. No nic, stalo se mi to na jedné z nejrušnějších křižovatek v Liberci (Šaldovo náměstí), jedu si poklidně křižovatkou - bumprásk - a auto mrtvý. Za tu hodinu čekání na odtah sem si vyslechl přehlídku verbální krásy jazyka českého. Místo toho, aby mi někdo nabídl, že mě vezme na lano a odtáhne pryč, akorát všichni nadávali. Teda až na jednu plnoštíhlou chodkyni, která mě odtlačila z nejhoršího pryč (jestli to čte, což nepředpokládám, tak ještě jednou děkuji :-) . Ironie je, že si měl kupec pro auto přijet v neděli


Přidat názorDiskuse: Seat Alhambra 1.9 TDI 66 kW

Další vozy Seat Alhambra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

V prvních letech nadprůměrná, poslední dobou odpovídající

praktičnost
10

MPV - co dodat?

prostornost
10

MPV - co dodat?

jízdní vlastnosti
8

Překvapující agilita a komunikativnost řízení

jízdní komfort
5

Hluk motoru je tak dotěrný...

provozní náklady
6

Přímé náklady na provoz nejsou tak strašné, ale začala papkat olej a ND jsou na můj vkus dost drahé

náhradní díly
4

Kvalitní, ale zbytečně drahé

výkon motoru
3

No, 90 koní se mnou v autě co má 1 a 3/4 tuny hrozně cvičí :-)

spotřeba
7

Při 90 km/h 4,9! Ve městě a na dálnici nejsou hodnoty tak oslnivé

hlučnost motoru
3

Při vyšších rychlostech nic moc

kvalita sedadel
4

Měkká, člověk se rychle zapaří, tvarovaní nic moc a špatně se čistí

brzdy
8

Odpovídající

zavazadlový prostor
10

Pohodlně se v něm bez 2. a 3. řady vyspí 2 lidé






Blesk.cz

Slavný astrolog Tycho Brahe zemřel před 420 lety: Rozčilovalo ho dunění zvonů, kde v Praze bydlel?

Slavný astrolog Tycho Brahe zemřel před 420 lety:…

Zkazky o jeho smrti jsou téměř stejně legendární, ne-li známější, než jeho celoživotní dílo. Přitom věhlasného…

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama, manžel si vzal život! Kvůli dluhům za sázky

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama,…

Ze dne na den přišli o život, jaký znali. O úplnou rodinu i důvěru v nejbližšího člověka. Takový je příběh paní…

 

iSport.cz

Životospráva i morálka. Cicilia už ve Slovácku skoro nebyl, přiznal Svědík

Životospráva i morálka. Cicilia už ve Slovácku skoro…

Pátá výhra v řadě, průběžné druhé místo v tabulce. Úžasná slovácká jízda nekončí, ovšem proti defenzivním…

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

 

Reflex.cz

Zrůdy v sukních: Irina umlátila sekerou a kladivem 17 žen kvůli vodce

Zrůdy v sukních: Irina umlátila sekerou a kladivem…

Pouhých osm let stačilo Rusce Irině Gaidamačuk, aby zabila 17 starších žen obzvláště brutálním způsobem s pomocí…

Preferenční soutěž krásy: Kdo opravdu vyhrál kroužkovací závody

Preferenční soutěž krásy: Kdo opravdu vyhrál…

Řada politiků ráda hodnotí svou politickou sílu skrz počty preferenčních „kroužků“, i když to o volebním…