Recenze

8 Majitel

Renault Mégane privilegue 1,6 16V

9.30 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Reník Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 83 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "fresco".

Dříve jsem měl Opel Astra F 1.4i combi, což bylo sice prostorné auto, ale mělo slabý motor a byla to prostě už plechovka, i když hezká. Začal jsem se ohlížet po nějákem novám a určitě to mělo být kombi a nebo MPV. Na hledáčku sem měl Mazdu Premacy, ale připadala mi malá a na tu cenu nic moc extra, dále se mi líbila Opel Astra G, ale ta je taková okoukaná a ne moc zajímavá, pak tu byl Ford Focus I, nebo i II ale bál sem se el. plynu, abych nezůstal stát v tunelu, jako jeden můj znýmý =D, pak tu byl kandidát a to bylo Volvo V40 1.9 turbo diesel, to auto vypadá sice pěkně, ale ten interiér? jako z 90. let.. No a pak sem náhle narazil na internetu na Reníka za dobrou cenu a poměrně v ok stavu, ihned se mi zalíbil a jel sem pro něj)..

Auto je koupené v Německu, mělo najeto asi 70tis km. Bylo bourané na pravý bok a až na světlo a nárazník a pár ulomených plastových dílů je vše OK, i airbagy =).

Tak copak to umí? Elektronika je téměř všude, začneme kartou místo klíčku, je to docela příjemná změna, ale za chvíli zevšední, líbí se mi, že to nemá klíčové dirky na klikách, tedy má, ale jsou ukryté pod vysouvacím krytem. Když nasednu dovnitř, tak sedačky mají příjemné boční vedení a drží vás na místě, má to dvojtou opěrku hlavy, takže mě nebolí za krkem =), příjemná je i loketní opěrka s velkým úložným prostorem a hned pod ní ruční brzda jako z letadla. Na zadních sedačkách je dost místa nanohy i na hlavu a v zadních dveřích jsou zabudované vytahovací clony proti slunci. Jinak auto má klima, el.zrcátka, el.okna, dešťový senzor,..
Co se týče jízdy tak při nastatováni motoru čudlíkem skoro nic neuslyšíte, motor opravdu jenom šeptá. Má malej krouťák, takže když chci z jízdy něco mít tak to musim točit! To už je pak lepší a opravdu pěkně táhne. Ve městě jezdím na 4ku, která toči asi 1950. Při vyjetí změsta při 70ce dáme 5ku a auto si to pořád pěkně šeptá a šeptá.. Ale když chci předjet a podřadím na 4ku na nějakejch 4000otáček, tak je to parádní zvuk a z Reníka se stane takovej dráček =) Jinak 5ka na dálnici, to je hrůza, Reník točí při 100km/h asi 3100-3300 a pak by to chtělo dát tu 6ku, kterou na páce nenajdu. Reník si na dálnici jede jinak celkem dobře, na 1.6ku i s nákladem pořád zrychluje do kopce, ale taky je to znát na spotřebě.
Ve městě si veme 7,5 litrů, podle stylu jízdy.. na dálnici tak 6litrů a mimo město řekněme 6,5-7.. Musím dodat, že nejezdím dravě, takže co mi Reník hlásí jezdím kolikrát v létě kombinovanou i za 6, ale většinou při normální jízdě tak 6,6...

Pokud chete brzdit, tak opatrně! Brzdy opravdu musím pochválit..

Silné stránky

1)brzdy
2)vychytávky (klimatizovaná přihrádka na 1,5l pet, okenní zástěrky,zpětné zrcátko se samo ztmavuje,...)
3)pohodlnost, prostornost na zadních sedačkách, elektronika
4)motor ideální na české silnice
5)posilovač řízení
6)bezpečnost 5*NCAP

Slabé stránky

1)jízda na německé dálnici vzhledem k otáčkám motoru při rychlostech nad 100km/h není ideální - chtělo by to 6-ku
2)elektronika se někdy prostě s**e

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co se týče závad.. Ta elektronika prostě zlobí. Stěrače kolikrát stírají až na poslední polohu, okýnko u řidiče samo stahuje a pak nejde vůbec =(, byla závada v nějaké krabičce asi za 8tis v servisu, takže sem vadnou krabičku dal do zadních dveří a tak vzadu jedno okno nestahuje vůbec =D, ale snad jen dočasně. Jinak jednou mi při jízdě zhasly všechny kontrolky, auto normálně jelo, svítilo, blikalo, ale nic vevnitř nesvítilo.. Asi fakt ufo, nebo nevím..

 


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať si zase vyslechnu svoje

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať…

Dvě kola vynechal kvůli nemoci. Na led se vrátil doma ve Zlíně, ovšem jako host. Petr Zámorský (28) na stadionu…

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové. Plzeň - Boleslav 4:2

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové.…

Hned čtyři zápasy musely být kvůli koronavirovým opatřením odloženy, 3. kolo hokejové Tipsport extraligy se ale…

 

Reflex.cz

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin lidských průserů

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin…

„Vlády na koronavirus reagovaly jako na invazi Marťanů, dopady na ekonomiku mohly být o dvě nuly nižší. Bohužel…

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali, když jsem rezignoval, líčil Vojtěch v televizi

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali,…

Před kamerami předváděl dnes už bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch postupně různé své vlastnosti:…