Recenze
Technické info
Přezdívka auta megane Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 190 maximální rychlost [km/h]: 174 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Jeden z designově nejpovedenějších (alespoň dle mého) kombíků brázdících evropské silnice mezi vozy vyrobenými okolo roku 2005. Jedná se o v našich končinách velmi populární verzi kombi s úspornou naftou 1.5 dci. Vozidlo dovezeno z Itálie při 45.000 km v roce 2008.Cena jak už tomu u Renaultu bývá (k tomu se vyjadřuji i níže) byla velmi zajímavá v porovnání s konkurenty. Stříbrná metalíza, 16" litá kola, manuální klima. Nejnižší katalogová výbava - nicméně i tak ve výbavě přední mlhovky, střešní lyžiny, přední a zadní loketní opěrka, přední a zadní okna v elektrice, dešťový a světelný senzor, ovládání rádia pod volantem, roletky na zadních oknech, START tlačítko pro spuštění motoru. Tedy vše to, za co se tehdy i dnes u některých jiných vozů stále připlácí. S Meganem jsem najel za necelé 3 roky přes 100.000 km a tak se pokusím o objektivní a vzhledem k předchozím zkušenostem s jínými vozy a dlouholetou zkušeností v automobilovém průmyslu snad i nezaujatou recenzi. Vůz používám na denní dojíždění do práce - tj. denně cca 100 - 150 km.
Silné stránky
Poměr cena/výkon, nebo ještě jinak za málo peněz poměrně dost muziky - bezesporu! Kvalita - jedná se o vůz přiměřené kvality nikterak nevybočující z průměru zaběhlých evropských automobilek. Úsporný naftový motor s kultivovaným chodem - a nízkými provozními i servisními náklady. S motorem nezažijete výkonovou nirvanu a zapomeňte na požitek podobný koncernovým naftám s technologií PD - za to má ale jiné výhody - např. dlouhodobá spotřeba 4.9l/100 km). Pro mě zajisté i design. Bezklíčové startování (START tlačítko) - silně návyková záležitost - elektronika vše zařídí včetně délky žhavení při různých venkovních teplotách. Vyhovuje mi rovněž i měkké naladění podvozku a tlumení tak typické pro francouzské vozy - pocit že se na silnici houpete a tlumíte rázy se leckomu nelíbí - no mně vyhovuje a preferuji pohodlí.
Slabé stránky
Normálně bych sem napsal výkon motoru, ale to neudělám - vybral sem si totiž schválně nízkou spotřebu, nízké náklady, kultivovanost, plynulý i když menší tah oproti efektu přitažení do sedaček, trhání asfaltu a kouře ve zpětném zrcátku. A nelituji - na české silnice a zákonné rychlostní limity má motor výkonu dost. Faktem je, že pokud chci předjíždět (zejména ve větším obsazení vozu) musím dávat větší pozor a lépe odhadovat i předvídat - tam výkon opravdu chybí. V ineriéru chybí místo na 1.5l plnou lahev - naučil sem se ji vecpat do dveří - no není to ono. Hodila by se i zásuvka do druhé řady sedadel nebo alespoň do kufru.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na servis (spíše preventivní než ten reaktivní - i když tomu se člověk taky nevyhne) samozřejmě dbám - je to klíč k bezproblémovému provozu. Vozidlo párkrát servisováno v autorizovaném servisu v Liberci - vesměs bez problémů. Povětšinou ovšem u jednoho šikovného soukromníka v Brně, který se na Renaulty specializuje a máte vždy jistotu, že to co řekl, že udělal opravdu provedl - navíc tomu ještě rozumí a není to pouze "měnič dílů". Dovolil sem si níže uvést veškeré servisní úkony a ceny za 3 roky provozu:
1.komplet rozvody, vodní čerpadlo, olej, filtry, chlad. kapalina - 9500,-
2.oleje a filtry - 2.100, 1.800, 2.000, 3.000, 4.200,-
3.přední stabilizátory, komplet přední brzdy, zadní destičky - 10.700,-
4.palivový filtr, silentblok motoru - 8.100,-
Celkem za servis cca 41.000,- z toho 35.000,- tzv. nutný předepsaný servis a cca 6.000,- opravy díky nekvalitě a poruše.
Jak patrno v průběhu provozu se vyskytly pouze 2 závady. Při 70.000 km prasknul levý horní silentblok motoru (4.000 CZK) - závada se projevovala tak, že při zahřátém spušteném motoru a zastavení vůz vibroval. Při cca 130.000 km se měnily stabilizátory přední nápravy (2.000 CZK) - souvisí to spíše s kvalitou českých silnic, náprava prostě začala "klepat".
Na voze se projevila ještě jedna závada a to taková, že přestalo fungovat ovládání rádia pod volantem a displej rádia nezobrazuje stanici - je to způsobeno studeným spojem na zadní straně rádia (výrobce Siemens) - komplet sem to rozebral - bohužel bez výsledku. V renaultu mi nabídli nové rádio za 10.000,- - poděkoval jsem a dále funguji se starým rádiem i když musím oželet ovládání pod volantem.
Obecně se snažím dodržovat základní pravidla - tzn. pravidelný servis motoru max. každých 20.000km či spíše dříve. A dále každý problém nejdříve řádně nastuduji na internetu než se vydám do servisu - ušetřil sem si tak nemalé prostředky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vozidlo zakoupeno jako tzv. zánovní po 2,5 letech provozu a najetých cca 45000km. Je to dovoz z Itálie. Vůz zakoupen u Autopartner Liberec. Kdo zná, nemusím popisovat. Pro ostatní - jedná se o prodejce, který se právě specializuje na dovoz tzv. zánovních vozů po ukončeném operativním leasingu, pravidelně servisované a s doloženým počtem km - ze západních zemí - mohu doporučit. Vůz byl čistý, po STK, stav i km odpovídaly (ověřoval jsem i u Renaultu). Při testovací jízdě nefungovala klimatizace (nízká hladina média)- prodejce slíbil napravit - tak se i stalo. S vozem předána komplet dokumentace včetně jakéhosi certifikátu o ověřeném počtu najetých km s poznámkou, že v případě zjištění opaku mohu vůz vrátit a kupní cena bude navrácena - nevím na kolik se mohu spolehnout - nicméně příjemná drobnost.
Automobilky vs. kvalita potažmo Renault vs. kvalita
Musím přiznat, že pročítání všemožných diskuzí (zejména těch pod články) o autech mne velmi baví a čas od času si tím krátím chvíli. Pravda je, že tak jako čtením některých příspěvků se člověk jen tak nepobaví. Jedná se vždy o „fundované“ názory odborníků, jež mají k reálnosti, hodnotnosti a ke znalosti problematiky častokrát hodně daleko. Každý, kdo v branži pracoval, pracuje nebo se alespoň orientuje a viděl někdy technologicko dodavatelskou mapu automobilek ví, že vše dnes jde cestou unifikace a že drtivá většina dílů je vyráběna stejnými výrobci, pouze pro jiné zákazníky s menšími či většími designovými či funkčními úpravami parametrů dle specifikací. Jinými slovy zjednodušeně, ať už je to motor, elektronika, kabeláže, řídící jednotky to všechno je téměř totožné u různých skupin automobilů a pouze oblečeno do jiných kabátů. Anóbrž je tedy zřejmé, že chyby a defekty postihují čas od času VŠECHNY výrobce automobilů. Ten kdo se v oblasti pohybuje moc dobře ví o čem hovořím a podobným diskusím, zda-li je lepší nová Octavia nebo Audi či snad Renault nebo Passat se může jen smát. Zaplaťpánbůh za to, že jsme každý jiný, že máme demokracii a že se každý sám za sebe můžeme rozhodnout dle naších finančních možností a funkčních i designových preferencí.
Já osobně jsem přesvědčený a vycházejíce ze svých zkušeností mohu říci, že Renault nikterak nevybočuje z kvalitativního průměru evropských automobilek. Ano tak jako u jiných značek se mohou vyskytnout problémy, které potom třebas i díky laksnosti, neodbornosti či nekompetentnosti jednotlivců v servisech, dealerstvích či zastoupeních mohou vygradovat až do fáze, kdy se internetem i mezi známými šíří neuvěřitelné příběhy. Ano to vše se děje, ale rozhodně to není pouze záležitost Renaultu - to vím zcela jistě. Když někde slyším hanění jakékoliv automobilky ve smyslu "kamarádův známý...." musím se pousmát. Renault si toto stigma nese sebou již delší dobu - možná i díky tomu je cena ojetin velmi příznivá. Ale já přesně věděl co kupuji :)
Novinky v recenzi
Rendlik je na prodej...
Bajna a magicka hranice nepretocenych 200.000km se priblizila.....a nastal cas vymeny. Vuz pouzivam denne na delsi trasy a tak je to pro me dulezita vec. Po dlouhem case stravenem procitanim recenzi, sledovanim nabidek, obchazenim autosalonu nakonec byla provedena volba - Skoda Octavia II kombi FL 2011, 2.0TDI 103kw. Rendlikovi jsem obstaral posledni vetsi servis, STK a EMISE, radne jsem prelestil - a nyni ceka v garazi na noveho potencinalniho majitele...no malem jsem uronil slzu :))
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Ozzman
Přidáno: 9.6.2021 838 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2007 61610 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2004) Majitel: LadikRS
Přidáno: 17.4.2008 999 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2005) Majitel: Prase
Přidáno: 12.5.2008 5510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Bruenn
Přidáno: 5.7.2017 89 Majitel 9.85 Uživatelé