Renault (2001)
30.1.2008Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Ládes". Dlouho jsem se rozmýšlel jestli má cenu psát o autě které už je rok pryč, ale myslím, že zrovna…
Renault Mégane Scénic (Ládes)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 09.04.08 02:21
« Re: spolahlivost vs. bezpecnost
P.S. bol som asi jediny blb, ktory na tom najazdil tak vela. Vsetci sa ho zbavuju v rozpati 80 - 130tis. km (ked treba donho naliat nehorazne prachy aby bolo opat v plnej kondicii). okrem svojho som nasiel iba 2kusy ktore mali viac ako 130tis.km ale ani jeden tak vela ako ja :-) -
"-- skrytý --" 09.04.08 02:15
« Re: Brutalita
Silne neodporucam ako buduce auto a uz vobec nie s najazdenymi 100.000km a viac. a je jedno ci v benzine alebo nafte. dCi sa ti bude sypat ako stary fiat a benzin zere vela. Rataj ku kupnej cene aj vymenu kardanu (zivotnost je max. 120.000km, pneu (215/65 R16 nie su lacne, zimne dvojnasobne), vymenu rozvodov a zistis, ze je to fakt auto ZA VŠECHNY PRACHY. Ibazeby si bol silne ovplyvneny jeho prakticnostou a krasou - nepomozem si, je krasny :-) -
"-- skrytý --" 09.04.08 02:02
« spolahlivost vs. bezpecnost
Toto mi uz nedalo a po precitani tohto blogu som sa musel zaregistrovat. A asi napisem vlastnu recenziu na Scenica RX4, pretože to auto bolo všetko, len nie spoľahlivé ;-\ bohužiaľ, aj keď som ho mal neskutočne rád. Bolo krásne (ľudia sa za nim otačali aj po 6tich rokoch a priatelka dodnes nanho spomina so slzami v ociach), bolo praktické (bez druheho radu sedadiel som jazdil velmi casto), namiesto stanu som ho bral vsade, malo vcelku slusny prejazd a pri rozumnej jazde ani nepapkalo vela (okrem zimy - vtedy neslo pod 8 litrov) a pasivna bezpecnost bola uzasna. Ten minuly cas preto, lebo som ho zlikvidoval podobne ako Lades.
Problem bol prave v tej jeho viskoznej spojke (RX4 NIE JE permanent 4x4) a ako spomenul uz vyssie The Puk, zabava nastava ak zaradis vyssiu rychlost a odpoji sa zadny nahon prave ked to necakas a si prave v zakrute. Zabava skoncila na najblizsom stlpe v kontakte s dverami vodica. Okrem vyrazeneho dychu a dvoch modrin nastastie bez ujmy. Takze pasivna bezpecnost RX4 bezpochyby vynikajuca. System pohonu vsak ubera na bezpecnosti aktivnej.
Aby som sa dostal k spolahlivosti: HROZA!!! Lades, najazdenych si mal 95.000km, na 5 rocnom aute? Pri tych km by som sa o spolahlivost nebal. Tam totiz bola zrejme hranica spolahlivosti tohto vozu. Nad tuto kilometraz by ta cakal jeden servis za druhym. Vymena kardanu - zivotnost 100.000km 50.000,-Sk, 120.000km servis 38.000,-Sk, vymena turba 130.000km 80.000,-Sk... Na mojom som mal v case narazu 216.052km a malo 6 a pol roka. Od vyssie zmienenych 100.000km som bol v servise v priemere kazdych 8.000km: vymeny stabilizatorov, roznych ventilov, zhavicov, roznych motorickych aj statickych casti motora, reklamacie vymenenych casti, atd. Mal som s nim strpenie dlho (ved tak krasne auto pustit by bol hriech) ale na druhych 100.000km dat stvrt miliona na servis a udrzbu (nie palivo) bolo uz aj na mna vela a s tazkym srdcom som uz zvazoval predaj pred najazdenim 240.000km. Havaria vyriesila vsetko. Smutno mi za nim je stale :'-( Smutok zahanam s Micou L200 :-) uz sa tesim na prvy festival a absenciu stanu ;-)
pardon za tak dlhy prispevok, asi radsej napisem blog a dam aj par vlastnych a krajsich fotiek (nic v zlom Lades) -
"-- skrytý --" 04.02.08 11:27
« Brutalita
to musela bejt šupa jak kráva :-O Nic moc z chudinky scénika nezbylo :'-( Ale hlavní je že se vám nic nestalo, scénik je hold auto za všechny prachy ;-) Jenoznačně za 10, RX4 je můj sen a třeba moje příší auto :-) Nechť odpočívá v pokoji :-! :-) -
"-- skrytý --" 01.02.08 12:31
« Re: nazor
Já se taky v létě rád svezu..konec konců s BMW je to dost radost...ale když jsem letos jel na Slovensko a na silnici byl jen malej náznak sněhu,tak sem se hodně bál..Vlastně v autě jsem se nikdy nebál víc..Po 10 km už se to trochu dalo,ale jel jsem opravdu hodně pomalu....Na to projet zatáčku smykem už bylo moc pozdě...možná kdybych do toho šel rovnou smykem,ale v tom člověku brání pud sebezáchovy..a to jsem měl dva roky sierru a bokem jsem jezdil denně...S tou fábií mi nic jinýho nezbejvalo.Nervy jsem měl..taky za ten večer,ač nekuřák,jsem vyhulil půl krabičky..Ale nějak to prostě šlo -
Miro_II 01.02.08 11:20
« nazor
Zdravím,pri pohledu na foto mi prislo neuveritelny,ze to vsichni prezili bez ujmy, udelal si dobre ze si vsechny donutil pripoutat se,to delam taky,jinak to je strasne nebezpecny.kazdej rika je to jen kousek,ale podle me se to vyplati vzycky. jinak taky sem jezdil 2 roky a myslel sem si ze vsechno zvladam,pak prisla zatacka ,strom no a zbytek uz je jasnej,jen to bylo asi ve 30kilometrovy rychlosti,ale stejne se strom zaboril docela dost do auta. od ty doby mam pred zimou respekt, jedu treba proti ostatnim pomalu,ale at mi vlezou nekam, uz mi to za to nestoji, v lete se rad svezu,ale v zime ani nahodou,pokud to neni nezbytne nutny tak nevyjizdim.no hodit auto do smyku nevim nevim, kdyz napadne,jezdim na parkoviste si zablbnout,pak prisla ta zatacka,utrhnul se zadek, dal sem kontra,ale bohuzel to nejak nedopadlo,pritom vyzkouseny sem to mel,ale kdyz to necekate,tak s tim nikdo nic nenadela,instink je instinkt, to leda chodit pravidelne do skoly smyku. joa ja k si psal,ze si dali nahradni fabku,tak ja bych asi neodjel,musel by me nekdo odvist,to te dost obdivuju.jinak hodne dalsich km bez podobnejch incidentu... -
"anonym" [89.102.234.XXX] 31.01.08 21:56
« Re: Re: Re: Re: Renault jako zachránce...
No to jo no..ale fakt na to že to není nějaké mega auto ..přežije toho opravdu hodně..byla to strašná šlupka ale autu kromě promačkaných dveří a dolního prahu nic nebylo...nechápal sem jak je to možné..do dneška sem to nepochopil...být to nějaké jiné auto možná i větší tak by mohlo dopadnout hůř...:) -
"-- skrytý --" 31.01.08 21:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
Ono je to za jízdy obecně nepostřehnutelně krátké.
Technická poznámka: Viskospojka nemá opoždění. Pracuje okamžitě, ale jen pokud existuje rozdíl rychlosti otáčení náprav. Některá řešení toto kompenzují převodovým poměrem v rozvodovce na kardan, který drobně neodpovídá potřebným poměrům (kardan se otáčí rychleji, než by měla). Takto se uměle vyvolá otáčkový rozdíl a pohon všech kol přes visko je pak skutečně stálý. Nevýhodou tohoto řešení jsou zbytečně vysoké ztráty a tím vyšší spotřeba paliva. -
"-- skrytý --" 31.01.08 21:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
Je krátkozraké tvrdit, že haldex spojuje jenom při prokluzu, protože to tak jednoduché není. Navíc RX4 má viskózní spojku mezi nápravami (žádný diferenciál), a ta dokáže přenášet moment jenom pokud je rychlost otáčení obou náprav rozdílná (jestli to nebyla nějaká novější verze RX4). Když haldex uzamkne, tak přenáší dál i přes shodnou rychlost otáčení obou náprav.
Driftovat se dá s každou čtyřkolkou. Při přebytku výkonu ztratí trakci všechny 4 kola, a auto se dá směrovat výrazně jinak, než když drží na silnici. -
"-- skrytý --" 31.01.08 20:37
« Re: Re: Re: Renault jako zachránce...
Ta bezpečnost je vážně neuvěřitelná..Když s ním ještě jezdila máma,tak zastavila na křižovatce a zezadu do ní vlétla Felicie..Felicie měla totálně zničený předek a na Renaultu byl jen malý důlek v nárazníku..Něco jako kdyby po něm někdo hodil kámen.Téměř všechno vzala rezerva na pátejch dveřích.. -
"anonym" [89.102.234.XXX] 31.01.08 20:29
« Re: Re: Renault jako zachránce...
Gratuluji k tomu že jste to všichni ve zdraví přežili...v životě by mě nenapadlo že z něčeho takového může někdo vylézt živí..Doma jsme měli taky Scenica ne teda RX4 ale normálního a bezpečnost má to auto obdivuhodnou..jeli sme po křižovatce začali odbočovat do leva a najednou rána jak z děla a přes auto nám přeletěl motorkář...celá levá strana auta byla zmuchlaná jak papír od sekaný..:D Ale nikomu se nic nestalo.. škoda byla asi 130 000...:D tak šlo auto z domu.. ale čert vem peníze zdraví je nejdůležitější..je to fakt bezpečné autíčko..:) :yes: :yes: