Renault (2001)
30.1.2008Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Ládes". Dlouho jsem se rozmýšlel jestli má cenu psát o autě které už je rok pryč, ale myslím, že zrovna…
Renault Mégane Scénic (Ládes)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- brutal 30.01.2008 18:55 jmurjr (H22A7)
- R.I.P. 30.01.2008 18:59 pumpkin
- zazrak 30.01.2008 19:23 Kubyyyk
- Hledím 30.01.2008 19:31
- Renault jako zachránce... 30.01.2008 19:35 PeT-a (RSKa)
- Druhé narození 31.01.2008 03:13 Ronault.
- stesti v nestesti :( 31.01.2008 08:19
-
BEZPECNOST 31.01.2008 11:40
MajoThePuk
- Re: BEZPECNOST 31.01.2008 11:56
-
Re: BEZPECNOST 31.01.2008 15:15
- Re: Re: BEZPECNOST 31.01.2008 17:12
- Re: Re: BEZPECNOST 31.01.2008 17:44 MajoThePuk
- . 31.01.2008 15:26
- RENAULT 31.01.2008 16:55 Čujo
- nazor 01.02.2008 11:20 Miro_II
- Pneu 02.02.2008 23:50
- Brutalita 04.02.2008 11:27
- * happens 25.03.2008 12:55
- spolahlivost vs. bezpecnost 09.04.2008 02:02
-
jmurjr (H22A7) 30.01.2008 18:55
brutal
tak to je pekne brutalna story. asi zazrakom sa nikomu nic nestalo. anjeli strazni mali asi pohotovost... -
"-- skrytý --" 30.01.2008 19:31
Hledím
Obdivuju, že ještě žijete, z auta toho doopravdy nic nezbylo...Renaulty se mi moc nelíbí, ale na bezpečnost hodně dbají a tady to je vidět ;-) -
PeT-a (RSKa) 30.01.2008 19:35
Renault jako zachránce...
jj myslím že Vám to auto zachránilo život......musí to být strašný pocit kutálet se dolů a v první momentě nevědět co se stane.......
R.I.P Renault :'-( :'-(-
"-- skrytý --" 31.01.2008 11:50
« Re: Renault jako zachránce...
Je to fakt nejhorší co jsem zažil..Někteří křičeli a já si jen v duchu řikal co jsem to udělal a že po tejhle otočce už to musí skončit..-
"anonym" [89.102.234.XXX] 31.01.2008 20:29
« Re: Re: Renault jako zachránce...
Gratuluji k tomu že jste to všichni ve zdraví přežili...v životě by mě nenapadlo že z něčeho takového může někdo vylézt živí..Doma jsme měli taky Scenica ne teda RX4 ale normálního a bezpečnost má to auto obdivuhodnou..jeli sme po křižovatce začali odbočovat do leva a najednou rána jak z děla a přes auto nám přeletěl motorkář...celá levá strana auta byla zmuchlaná jak papír od sekaný..:D Ale nikomu se nic nestalo.. škoda byla asi 130 000...:D tak šlo auto z domu.. ale čert vem peníze zdraví je nejdůležitější..je to fakt bezpečné autíčko..:) :yes: :yes:-
"-- skrytý --" 31.01.2008 20:37
« Re: Re: Re: Renault jako zachránce...
Ta bezpečnost je vážně neuvěřitelná..Když s ním ještě jezdila máma,tak zastavila na křižovatce a zezadu do ní vlétla Felicie..Felicie měla totálně zničený předek a na Renaultu byl jen malý důlek v nárazníku..Něco jako kdyby po něm někdo hodil kámen.Téměř všechno vzala rezerva na pátejch dveřích..-
"anonym" [89.102.234.XXX] 31.01.2008 21:56
« Re: Re: Re: Re: Renault jako zachránce...
No to jo no..ale fakt na to že to není nějaké mega auto ..přežije toho opravdu hodně..byla to strašná šlupka ale autu kromě promačkaných dveří a dolního prahu nic nebylo...nechápal sem jak je to možné..do dneška sem to nepochopil...být to nějaké jiné auto možná i větší tak by mohlo dopadnout hůř...:)
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 31.01.2008 08:19
stesti v nestesti :(
mate fakt opravdove stesti. Myslim,ze kdyby jste nedopadli na kufr, ale na strechu, tak je asi vymalovano:( meli jste vazne vsichni obrovksy stesti. Pri pohledu na fotky rozbouranyho Scenica mi uplne zatrnulo. Ale je videt, ze to auto opravdu neco vydrzi a ty nekvalitni plasty uvnitr a chaba kvalita dilenskeho zpracovani nema vliv na nejdulezitejsi faktor a to je bezpecnost... Davam 10bodu za vse... nemam dalsicho slov...
PS: doufam, ze uz te nic nepotka a preji spousty stastnych km -
MajoThePuk 31.01.2008 11:40
BEZPECNOST
Renault je znamy svojim pristupom k bezpecnosti uz od polovice 90 rokov a v tvojom pripade sa to oplatilo auto vas podrzalo a splnilo svoju ulohu..aj tak si vsak myslim, ze keby ste ten posledy raz co schytala zadna cast absolvovali inou castou...npr.strechou...tak uz tuto recenziu dnes necitam, takze vzdy je potrebne stastie..mali ste ho, som rad :yes: Pekne si popisal priebeh aj svoje chyby to sa naozaj ceni.ja mam podobny zazitok, zial ako spolujazdec, takze som nemohol nic ovplyvnit, vodic si bol tiez velmi isty sam sebou a pohonom 4x4 a kvalitnym obutim na Honde CR-V..nastastie nebolo to taketo vazne len sme vymietli niekolko priekop okolo cesty a len mierne poskodili auto...-
"-- skrytý --" 31.01.2008 11:56
« Re: BEZPECNOST
Já si byl hodně jistý...Papíry jsem sice měl jen něco málo přes dva roky,ale naježděno kolem 70 000 km a měl jsem pocit, že už umím všechno..Návrat do reality byl vážně krutý...-
MajoThePuk 31.01.2008 12:29
« Re: Re: BEZPECNOST
Ano..ono to tak byva...vsade okolo su vodici, ktori si myslia, ze vsetko vedia..a potom sa zabiju alebo zmrzacia niekoho ineho-to je to horsie. Ako hovorim, tiez mam aj ja pocit, ze vsetko viem, ale velakrat sa pristihnem, ze..kua..este trosku a voniam fialky odspodu..tak potom zase sa tvarim ako normalny rozmyslajuci clovek...to bola vystraha pre teba a myslim, ze odvtedy si zmenil urcite myslenie..je tak?ja som sice ako vodic nehodu este nikdy nemal a to pri mojich km je dobre hodnotenie..ale bol som ku tolkym tak strasne blizko..ze stacila nahoda a auz tu ani ja niesom...-
"-- skrytý --" 31.01.2008 12:43
« Re: Re: Re: BEZPECNOST
Máš pravdu, od té doby opravdu přemýšlím jinak. Už sice při jízdě nemám většinou strach, ale respekt z toho,co se může stát. Když se rozhlédnu, tak vím, že třeba jen strom u silnice může znamenat smrt...A že je to o dost blíže, než si asi většina lidí připouští...Tohle by se mělo lidem říkat v autoškolách a ne jim vysvětlovat kolik obvazů má být v lekárničce...-
MajoThePuk 31.01.2008 12:48
« Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
Samozrejme...kazdy piatok vecer, ked sa "ide zit" vidim ako mlady 18-19 rocny neskuseny idu robit zo seba majstrov sveta ci na babkinej skode 120 alebo na tatkovom X5..pritom riskuju nielen svoj zivot, ale hlavne ostatnych zivoty a neviedia si to uvedomit..az potom ked je neskoro. Nechcem tvrdit, ze treba nieco zazit..ale rozhodne nehoda v zivote pomoze pozerat sa na veci z druhej strany a zbytocne neriskovat..hovori sa, ze co ta nezabije to ta posilni...v tomto pripade aj v tom tvojom to plati :yes:
-
-
-
-
"-- skrytý --" 31.01.2008 15:15
« Re: BEZPECNOST
Jojo. Z kopce a při bržnění je náhon na všechna kola úplně na prd...
Že to brzdí stejně jako jiná auta mám dokonce výrazně napsáno v návodu k použití...
Co je doma, to se počítá, takže 10. Příště už budeš opatrnější.-
"-- skrytý --" 31.01.2008 17:12
« Re: Re: BEZPECNOST
To já věděl moc dobře že to brzdí stejně jako všechno ostatní..Jen jsem si nepřipouštěl, že zrovna já budu potřebovat brzdit...-
"-- skrytý --" 31.01.2008 17:36
« Re: Re: Re: BEZPECNOST
Možná by tě bejvalo zachránilo, kdybys místo brždění sešlápnul plyn k podlaze, stočil volant a zatáčku prodriftoval...-
MajoThePuk 31.01.2008 17:46
« Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
Ano..ale to len tak nejde to by musel uz mat vyskusane..ale keby to vedel tak by to bolo urcite lepsie a nemusel auto rozbit...dobra prpomienka :yes:-
"-- skrytý --" 31.01.2008 17:56
« Re: Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
Připomínka je to sice dobrá,ale bohužel to nepomohlo.Brzdil jsem jen před zatáčkou.Jen ta zatáčka byla tak ostrá a já na ní jel moc rychle takže jsem auto do smyku pořádně nedostal...Pokusil jsem sem..taky do svodidel jsem narazil nejdříve zadkem..Být tak o metr víc místa tak bych jí projel...
-
-
-
-
MajoThePuk 31.01.2008 17:44
« Re: Re: BEZPECNOST
pokial ides na zaradenej rychlosti a motor je v zabere je to OK...aspon na CR-V..akonahle vsak zaradis vyssiu rychlost a nebrzdis motorom zadok sa odpoji a potom nastava zabava...ked z nicoho nic ti pred zakrutou vypne zadok..mhmm..-
"-- skrytý --" 31.01.2008 17:57
« Re: Re: Re: BEZPECNOST
To u Renaulta nehrozilo...Ten šel 4x4 pořád..-
MajoThePuk 31.01.2008 18:54
« Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
Renault je permanent 4x4?Lebo viem ze tieto "mestske" SUV sa takmer na vsetkych pripina zadok bud mechanicky alebo elektronicky..na honde to funguje jednoducho a rychlo mechanicky...ked sa zmenia otacky prednych a zadnych pripne sa zadok...ma to svoje vyhody..aj nevyhody
-
"-- skrytý --" 31.01.2008 20:16
« Re: Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
Renault byl permanent 4x4.V zimě to bylo super že nebyla žádná prodleva při záběru,ale trochu mi vadilo že se 4x4 nedalo vypnout..třeba v létě kvůli úspoře paliva.Je pravda že většina SUV je 4x4 jen jako...Asi půl roku jsem měl Nissana X-trail a tam se zadní přidávala pouze při prokluzu předních jako třeba v Octavii..-
"-- skrytý --" 31.01.2008 21:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
Je krátkozraké tvrdit, že haldex spojuje jenom při prokluzu, protože to tak jednoduché není. Navíc RX4 má viskózní spojku mezi nápravami (žádný diferenciál), a ta dokáže přenášet moment jenom pokud je rychlost otáčení obou náprav rozdílná (jestli to nebyla nějaká novější verze RX4). Když haldex uzamkne, tak přenáší dál i přes shodnou rychlost otáčení obou náprav.
Driftovat se dá s každou čtyřkolkou. Při přebytku výkonu ztratí trakci všechny 4 kola, a auto se dá směrovat výrazně jinak, než když drží na silnici. -
MajoThePuk 31.01.2008 21:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
To opozdenie viskospojky je pri tej honde nebadatelne takmer..a myslim ze aj u inych SUV je to okamzik.-
"-- skrytý --" 31.01.2008 21:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BEZPECNOST
Ono je to za jízdy obecně nepostřehnutelně krátké.
Technická poznámka: Viskospojka nemá opoždění. Pracuje okamžitě, ale jen pokud existuje rozdíl rychlosti otáčení náprav. Některá řešení toto kompenzují převodovým poměrem v rozvodovce na kardan, který drobně neodpovídá potřebným poměrům (kardan se otáčí rychleji, než by měla). Takto se uměle vyvolá otáčkový rozdíl a pohon všech kol přes visko je pak skutečně stálý. Nevýhodou tohoto řešení jsou zbytečně vysoké ztráty a tím vyšší spotřeba paliva.
-
-
-
-
-
-
-
-
neregistrovaný: "ojo" [88.146.207.XXX] 31.01.2008 15:26
.
nevyhoda vysokych aut. nejake coupe by se o svodidla jen oprela -
Miro_II 01.02.2008 11:20
nazor
Zdravím,pri pohledu na foto mi prislo neuveritelny,ze to vsichni prezili bez ujmy, udelal si dobre ze si vsechny donutil pripoutat se,to delam taky,jinak to je strasne nebezpecny.kazdej rika je to jen kousek,ale podle me se to vyplati vzycky. jinak taky sem jezdil 2 roky a myslel sem si ze vsechno zvladam,pak prisla zatacka ,strom no a zbytek uz je jasnej,jen to bylo asi ve 30kilometrovy rychlosti,ale stejne se strom zaboril docela dost do auta. od ty doby mam pred zimou respekt, jedu treba proti ostatnim pomalu,ale at mi vlezou nekam, uz mi to za to nestoji, v lete se rad svezu,ale v zime ani nahodou,pokud to neni nezbytne nutny tak nevyjizdim.no hodit auto do smyku nevim nevim, kdyz napadne,jezdim na parkoviste si zablbnout,pak prisla ta zatacka,utrhnul se zadek, dal sem kontra,ale bohuzel to nejak nedopadlo,pritom vyzkouseny sem to mel,ale kdyz to necekate,tak s tim nikdo nic nenadela,instink je instinkt, to leda chodit pravidelne do skoly smyku. joa ja k si psal,ze si dali nahradni fabku,tak ja bych asi neodjel,musel by me nekdo odvist,to te dost obdivuju.jinak hodne dalsich km bez podobnejch incidentu...-
"-- skrytý --" 01.02.2008 12:31
« Re: nazor
Já se taky v létě rád svezu..konec konců s BMW je to dost radost...ale když jsem letos jel na Slovensko a na silnici byl jen malej náznak sněhu,tak sem se hodně bál..Vlastně v autě jsem se nikdy nebál víc..Po 10 km už se to trochu dalo,ale jel jsem opravdu hodně pomalu....Na to projet zatáčku smykem už bylo moc pozdě...možná kdybych do toho šel rovnou smykem,ale v tom člověku brání pud sebezáchovy..a to jsem měl dva roky sierru a bokem jsem jezdil denně...S tou fábií mi nic jinýho nezbejvalo.Nervy jsem měl..taky za ten večer,ač nekuřák,jsem vyhulil půl krabičky..Ale nějak to prostě šlo
-
-
neregistrovaný: "NNA" [88.103.44.XXX] 02.02.2008 23:50
Pneu
To se divim, že se to na zimních pneumatikách neubrzdilo, když všude čtu jak jsou všemocný.
-
"-- skrytý --" 04.02.2008 11:27
Brutalita
to musela bejt šupa jak kráva :-O Nic moc z chudinky scénika nezbylo :'-( Ale hlavní je že se vám nic nestalo, scénik je hold auto za všechny prachy ;-) Jenoznačně za 10, RX4 je můj sen a třeba moje příší auto :-) Nechť odpočívá v pokoji :-! :-)-
"-- skrytý --" 09.04.2008 02:15
« Re: Brutalita
Silne neodporucam ako buduce auto a uz vobec nie s najazdenymi 100.000km a viac. a je jedno ci v benzine alebo nafte. dCi sa ti bude sypat ako stary fiat a benzin zere vela. Rataj ku kupnej cene aj vymenu kardanu (zivotnost je max. 120.000km, pneu (215/65 R16 nie su lacne, zimne dvojnasobne), vymenu rozvodov a zistis, ze je to fakt auto ZA VŠECHNY PRACHY. Ibazeby si bol silne ovplyvneny jeho prakticnostou a krasou - nepomozem si, je krasny :-)
-
-
"-- skrytý --" 09.04.2008 02:02
spolahlivost vs. bezpecnost
Toto mi uz nedalo a po precitani tohto blogu som sa musel zaregistrovat. A asi napisem vlastnu recenziu na Scenica RX4, pretože to auto bolo všetko, len nie spoľahlivé ;-\ bohužiaľ, aj keď som ho mal neskutočne rád. Bolo krásne (ľudia sa za nim otačali aj po 6tich rokoch a priatelka dodnes nanho spomina so slzami v ociach), bolo praktické (bez druheho radu sedadiel som jazdil velmi casto), namiesto stanu som ho bral vsade, malo vcelku slusny prejazd a pri rozumnej jazde ani nepapkalo vela (okrem zimy - vtedy neslo pod 8 litrov) a pasivna bezpecnost bola uzasna. Ten minuly cas preto, lebo som ho zlikvidoval podobne ako Lades.
Problem bol prave v tej jeho viskoznej spojke (RX4 NIE JE permanent 4x4) a ako spomenul uz vyssie The Puk, zabava nastava ak zaradis vyssiu rychlost a odpoji sa zadny nahon prave ked to necakas a si prave v zakrute. Zabava skoncila na najblizsom stlpe v kontakte s dverami vodica. Okrem vyrazeneho dychu a dvoch modrin nastastie bez ujmy. Takze pasivna bezpecnost RX4 bezpochyby vynikajuca. System pohonu vsak ubera na bezpecnosti aktivnej.
Aby som sa dostal k spolahlivosti: HROZA!!! Lades, najazdenych si mal 95.000km, na 5 rocnom aute? Pri tych km by som sa o spolahlivost nebal. Tam totiz bola zrejme hranica spolahlivosti tohto vozu. Nad tuto kilometraz by ta cakal jeden servis za druhym. Vymena kardanu - zivotnost 100.000km 50.000,-Sk, 120.000km servis 38.000,-Sk, vymena turba 130.000km 80.000,-Sk... Na mojom som mal v case narazu 216.052km a malo 6 a pol roka. Od vyssie zmienenych 100.000km som bol v servise v priemere kazdych 8.000km: vymeny stabilizatorov, roznych ventilov, zhavicov, roznych motorickych aj statickych casti motora, reklamacie vymenenych casti, atd. Mal som s nim strpenie dlho (ved tak krasne auto pustit by bol hriech) ale na druhych 100.000km dat stvrt miliona na servis a udrzbu (nie palivo) bolo uz aj na mna vela a s tazkym srdcom som uz zvazoval predaj pred najazdenim 240.000km. Havaria vyriesila vsetko. Smutno mi za nim je stale :'-( Smutok zahanam s Micou L200 :-) uz sa tesim na prvy festival a absenciu stanu ;-)
pardon za tak dlhy prispevok, asi radsej napisem blog a dam aj par vlastnych a krajsich fotiek (nic v zlom Lades)-
"-- skrytý --" 09.04.2008 02:21
« Re: spolahlivost vs. bezpecnost
P.S. bol som asi jediny blb, ktory na tom najazdil tak vela. Vsetci sa ho zbavuju v rozpati 80 - 130tis. km (ked treba donho naliat nehorazne prachy aby bolo opat v plnej kondicii). okrem svojho som nasiel iba 2kusy ktore mali viac ako 130tis.km ale ani jeden tak vela ako ja :-)
-