Recenze

9 Majitel

Citroën C5 V6 Exclusive

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 94× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C5, foto 1 Citroën C5, foto 2 Citroën C5, foto 3 Citroën C5, foto 4 Citroën C5, foto 5 Citroën C5, foto 6 Citroën C5, foto 7 Citroën C5, foto 8
Citroën C5, foto 9 Citroën C5, foto 10 Citroën C5, foto 11 Citroën C5, foto 12 Citroën C5, foto 13 Citroën C5, foto 14 Citroën C5, foto 15 Citroën C5, foto 16 Citroën C5, foto 17 Citroën C5, foto 18 Citroën C5, foto 20 Citroën C5, foto 21 Citroën C5, foto 22 Citroën C5, foto 23 Citroën C5, foto 24 Citroën C5, foto 28 Citroën C5, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Pěťule Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:142000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2946 výkon [kW]: 152 kroutící moment [Nm]: 285 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 456 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Darja".

....La Citroën C5 3.0 24 soupapes exclusive: offre à la fois style, espace intérieur et performances.... ale co na to Češi?


Rozhodla jsem se do úvodu něco připsat. Není to jen můj názor, je to sesbíraný výtah hodnocení od lidí, kteří s pěťulí měli tu čest.
Českému človíčkovi přijde C5 jako nudné auto. Nemyslím jen vzhledem, to je velmi subjektivní záležitost, ale především stylem jízdy. Auto je koncipované na dlouhé vzdálenosti, poskytne tolik pohodlí, že se ani po dlouhé cestě necítíte unavení, rozlámaní s bolavým pozadím.
Řídit C5 je pohodlné, ale nečekejte adrenalinové zážitky, k tomu účelu nebyla nikdy koncipována. Vysloužené přezdívky vzducholď a koráb dálnic jsou oprávněné.
Když si človíček přesedne třeba z jednoho nejmenovaného Probe :-), které je na nízkoprofilových gumách a tvrdém podvozku do C5, má pocit, že citroen něco pokazil. Někde je chyba, to tlumení je divné! To nemůže držet na cestě! Ale přejedete nějaký hup a pochopíte, proč lidé tu hydrauliku kupují.
Samozřejmě po pár kilometrech s majitelem pružin se dostanete na téma "věčněsekazícíhydraulika". U C5 je hydraulika asi to nejmenší. Má neduhy, ale vývoj v použitých materiálech osvítil i Francii. Trošku nadsazené, ale jako majitel staršího citroëna ji nazvu bezúdržbová, skoro o ní nevíte. Krom servisních intervalů pro výměnu LDS a hydraulických koulí (myslím 200tis km na koule).

Myslím, že pro staré předsudky o kazících se citroënech už by měly být pasé. Každé auto, každá značka má mouchy, nějaké bolístky. A kdo říká, že ne, tak by se měl zamyslet nad tím, jak moc je jeho tvrzení pravdivé.
Záleží jen na vás, které vlastnosti vám imponují:-)



.....Necitrónový Citroën......

Citroën C5 měl být další v řadě hydraulických citroénů, ale bohužel model C5 je sice hydraulický, ale podvozek je laděn velmi konvečně. Ale i přes tento fakt jsme jej velmi rádi zařadili mezi naše rodinné vozy.
Stejně tak vzhled nefaceliftové C5 je rozporuplný. Není to typický citroënovský extravagantní kukuč, působí spíš jako korejský vůz, ke ketrému se hodí výše zmíněná přezdívka vzducholoď. Z počátku člověk auto obchází a nevěří, že je to citroën, ale časem si zvyknete a možná i v těch křivkách najdete zalíbení. Působí velmi elegantně, nijak násilně, řekněmež až moc opatrně.



.....Pod kapotou......

Usměvavá je naše motorizace. Nejsem příznivec nafty, ať si kdo chce co chce říká, ještě nenastal čas, kdy bude pod kapotou HDi. Motor o zdvihovém objemu 2946 ccm, 6ti válci a 24 ventily má výkon 152kw při 6000 rpm. Největší točivý moment 285nm je při 3750 otáčkách.
Příjemně to rozhýbe 1,5 tuny těžké auto, v režimu sport automatická převodovka zagresivní a můžete i na chvíli zapomenout, že řídíte 5ti dvéřové rodinné auto, motor má pěkný zvuk, do 4000rpm o něm skoro vůbec nevíte, nad 4000 se začně projevovat :-) Spotřeba je SILNĚ závislá na tom, kdo sedí za volantem. Dá se jezdit bez problémů za 8,5litru, ale také se dá udělat spotřeba 22litrů. Běžné ježdění po Praze udělá mezi 12-15 litry bez nějakého omezování se zapnutou klimou.
Automatická převodovka je neměcké výroby, ale její hrubší přeřazování nevypadá na něměckou přesnost :-) Ale i tak je to neuvěřitelně pohodlné do města. Naše hlavní město je samá zácpa a automat je v ní neocenitelná věc. Pokud vám "fofrklacek" chybí, můžete si zašaltrovat alespoň sekvencí. Myslela jsem, že si na automat nikdy nezvyknu, ale po druhé jízdě jsem názor změnila.



.....Interiér.......Prostoru není nikdy dost!

C5tka je koncipovaná jako velmi pohodlné auto na dlouhé cesty. Už jen ta kožená sedadla. Máte v kanceláři pohodlné křeslo? A jestě pohodlnější doma v obýváku? Tak my je máme v autě. Sedačky mají daleko k autosedačkám, blízko ke křeslu. Boční vedení je na nic, v této věci s konstruktéry citroenů nesouhlasím. Při prudké zatáčce vás moc neudrží, pokud kůži nečistíte, kloužete se. U C5 jsou sedáky široké, ani měkké ani tvrdé, prdýlka z nich začne bolet až po 700km, co v nich sedíte skoro v kuse. Jsou elektricky polohovatelné snad do všech rozměrů:-D, obě přední mají dofukovaní podpěry beder, vyhřívané.
Co ocení spolujezdec, je vlastní polohovatelná opěrka ruky. Co se týká opěrek hlavy, ty jsou přijemné, dobře tvarované.

Celému interéru se nedá vytknout ucelenost. Všechno do všeho zapadá a všudypřítomný motiv "kapky" najdete v interiéru několikrát. Zpracování interiéru je už konečně (fandové starších citroënů ví :) zpracované dobře. Nic nevrže, plasty nelupají, čas ukáže, o kolik Francouzi tento nešvar opravili. Celá palubovka je ucelená, jen středový panel z rádoby dřeva kazí elegantní vzhled. A zase ta prostornost. Citroënovská prostornost. V autě sedíte, máte všude dost místa, vzduchu, prostoru. Obrovské čelní sklo dopřává neuvěřitelnému výhledu ven. Jen ty tlustší A sloupky kazí vyhlídku. Prostoru na předních sedácích je přemíru, i vzdadu se usadí člověk s 1,9 metru a nemá pocit stísněnosti. Auto není velké jen zvenku, ale i vevnitř.
A teď to horší. Nejsou odkládací prostory. O tom jsem již psala v recenzi o mém miláčkovi citroënu BX. C5tka prostě nemá dostatek "lehce dosažitelných" odkládacích prostorů na mobil, klíče, peněženku, nebo krabičku cigaret. Ve dveřích máte 2 kastlíky, ale během jízdy se tam špatně dobívá.
Není si kam dát pití. Držáčky nedrží a behěm navrhování interiéru se na to pozapomnělo. Jediné místo, kde drží jak plechovka, tak i velký kelímek z fastfoodů je na konci středového tunelu takový odklopný ďolík. Sice to chce trochu cviku, než se tam to pití naučíte dávat, ale drží to a je to jediná možnost, kam si lahev umístit.
Také v naší C5 trochu hyzdí dojem to dřevo. Při bližším ohledání působí velmi nevěruhodně a trošku hloupě.



....Na silnici.......

Co se jízdních vlastností týká, jsou i nejsou citroënovské. Auto je krásně měkké, dokud se nedostanete na nějaké nerovnosti. Podvozek tuhne a komfort je ta tam. Za to vděčíme odpružení hydractive 3+, ale i přes trvdnutí podvozku je to pořád o něčem jiném než pružiny. Jak jsem již psala, jízda se popsat nedá, musí se zazít :-)
Posilovač je až přeposilovaný, na místě se dá otočit volant jedním prstem. Při vyšších rychlostech tuhne. Páčky, i ty pro tempomat a rádio, jsou umístěné okolo volantu a dají se velmi dobře dosáhnout.

Brzdy mají ostřejsí nástup, ale jsou již řešeny konvenčně, nikoli propojením s hydraulickým systémem.



....A ještě něco navíc......

Do výbavy patří ještě xenony, menič na 5Cdček, velká navigace, 8 airbagů, automatické stěrače, dvouzónová klimatizace, snímání tlaku pneumatik,dešťový senzor, naše C5 má navíc kompletní ozvučení od JBL, zesilovač JBL a popravě hraje teda skvěle :-) Hydractive 3 a režim sport, elektrické střešní okno, vyhrívané kožené sedačky a jako verze exclusive ještě 16" hliníkové disky, parkovací asistent na zadek.
Kufr mě také překvapil, je velký, hlavně auto se tváří jako sedan, ale kufr se otvírá jako u hatch, takže je do něj lepší přísup. Třeba v porovnání s kufrem limuzíny C6 jsme na tom o pěkných pár litříků lépe :-) Verze v kombíku je v prostoru o nečem jiném ;)

Silné stránky

Komfortní jízda
Opravdu velká výbava ( C5 je z roku 2001 a je v ní vše, co v roce 2001 mohla dostat)
Příjemné ovládání auta
Pohodlné sedáky
Režim SPORT (je opravdu sportovně laděný)
Motor má variabliní časování, dobrý výkon a úžasně tahá v širokém spektru otáček
Vzadu je přehršel místa:-)


Slabé stránky

Elektrika (ale s tim člověk musí počítat-citroen)
Mizerný přístup na servisování-proste velký motor
Nejvetším problémem 3,0 V6 je to, že jsou zřídkavé, tzn nikdo o nich nic neví a sehnat na ne ND je těžké (pokud nemíříte rovnou do Citroenu)
Špatný naviják pásů u řidiče, člověk si pak pás přivírá do dveří.
Madla u dveří jsou vyrobena z prapodivně pogumovaného materiálu a ten se sloupává

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak je to francouz a není to nový francouz. Zatím největší opravou byla výměna všech 24 hydroštělů. Pokud se člověk nebojí si hydroštely sám sehnat, hodně ušetří. Když jsem četla, že za výměnu chtěji v servisech 30tis, kroutila jsem očima, není tomu tak.
Další problém jsou cívky. Jedna stojí cca 1200Kc a je jich 6. Najednou je vymenit je trosku finančně náročnější, ale na dalších 100tis máte pokoj.
Auto nám servisuje a diagnostikuje střídavě pan Patera a servis Holetín. Jak jsem psala, auto s touto motorizací je zřídkavé a proto je to pro většinu servisů španělská vesnice.
A další problém je palubní počítač. Někde je chyba mezi ním a dispelejem a počítač čas od času nefunguje. Asi bude muset palubka dolu a bude se to muset zkontrolovat.

 

Novinky v recenzi

8.1.2010 10:28

Stále jezdíme

Jo, ti francouzi, na tacháči je už 18 na začátku a stále vesele drandíme.
Krom běžných věcí jako kotouče, oleje, filtry, svíčky je vše v pořádku.
Jediné co, tak po 8mi letech provozu se rozpadla jedna hadice od podtlaku cca za 1800Kč, ale dá se to pochopit, plastům v motoru ty změny teplot prostě dobře nedělají.
Pak jsme preventivně vyměnili těsnění pod sáním (už moc netěsnilo) a jinak nic nezlobí.

Takže zatím páčko, pánové a dámy :-)

8.1.2010 10:28

Stále jezdíme

Jo, ti francouzi, na tacháči je už 18 na začátku a stále vesele drandíme.
Krom běžných věcí jako kotouče, oleje, filtry, svíčky je vše v pořádku.
Jediné co, tak po 8mi letech provozu se rozpadla jedna hadice od podtlaku cca za 1800Kč, ale dá se to pochopit, plastům v motoru ty změny teplot prostě dobře nedělají.
Pak jsme preventivně vyměnili těsnění pod sáním (už moc netěsnilo) a jinak nic nezlobí.

Takže zatím páčko, pánové a dámy :-)

8.7.2008 00:00

Tak jsem se na chvili odmlcela. C5 dostala nove letni gumy, predni naprava se povymnenovala, protoze prazske cesty nici vsechno :-)
Ted nas ceka vymena kladky u klimy, zacina trochu piskat :-)

7.6.2008 00:00

Petuli se porad dari, jen jsme absolvovaly vymenu oleje a brzdoveho oblozeni na predku :-) Zadek se udela casem. Hned ma clovek lepsi pocit ;-)

7.4.2008 00:00

S kolama otálím, co se dá, nějak mi do toho pořád leze barák. Pořád si nejsem jistá, co by šlušelo. Ale na konci dubna máme objednaného profi fotografa a ten nám nafotí krasavici (doufám, že na kolech).
Jinak jsem nešťastná z bezohlednosti řidičů v Praze. Auto začíná být neskutečně omlácené, od parkujících pitomečků. Když jsme jej přivezli, lak byl nádnerný, teď tam mám podpis klíčem od nějakého závistivce, asi 8 ďolíků na dveřích řidiče, promáčklé SPZ od tažného. No, je mi do breku. Jediné, co netrpí je střech, protože tam mi žádný hlupák nemůže třísknout!:-(

28.2.2008 00:00

28.2.2008
Jinak planujeme kolecka na leto ;-) Az budou, hned nahodime fotecky :-) U svihaka v diskuzi jsme suotezili, co se na C5 vic hodi :-) no udivime, mame dva favority ;-)

3.2.2008 00:00

Tak pokus o pridelani parkovaciho asistentu na cumak dopadl nevalne. Cidla jsme rozmistili do spodni mrizky, ale at jsme je stelovali jak jsme je stelovali, porad to chytalo zem nebo neexistujici predmety. Zouseli jsme najizdet na kamaradovo auto, jednou ho to chytlo uz na metr, podruhe na pul metru.
Tak dopredu pipat nebudeme :-(

8.1.2008 00:00

Tak v aute je CBcko, trochu jsem protestovala kvuli delani der do auta, ale pak jsem povolila, vetsi prekvapeni bylo, ze mi tu diru udelali uprostred kufru....
Nu, C5 vypada jako auticko na dalkove ovladani ;-) zitra rano to nafotim ;-)
A je nainstalovano HF Parrot na doporuceni kamarada, VELMI velka spokojenost, drzka mi ted jede i za volantem ;-)

15.12.2007 00:00

Sterace me naprosto uspokojily, obycejne, znacky EUFAB a konecne vidim ;-) Jen chudinka petule je tedka cela zmrzla, spinava az na strese, a zacalo mrznout, tak se bojim umyvat, at nekde neco nezamrzne :-D

1.12.2007 00:00

Trosku se mi zblbnul PC a ukazoval spotrebu 5.1l/100km :D to bych si zpivala, kdyby to byla pravda :-D
A dalsim neduhem byl ostrikovac, co proste prestal ostrikovat a jen curkal. Vycisteni nepomohlo, az vymena za novejsi par :-) Uz nam to ostrikuje jak ma... (kez by to taky tak stiralo... sterace stale na ceste) :-D

10.11.2007 00:00

U znameho napadlo 15cm snehu :-) Tak jsme jeli (take ma c5 ale hdi) na zasnezeny placek zkouset, co vlastne to ESP dela :-)
Otestovan byl i snezny rezim automaticke prevodovky a uzasne. Pokud se ESP a rezim vyply, staly se z toho jeden a pul tunove sanky, co jely kam chtely. Celkem me prekvapilo, ze pokud je zaply rezim i ESP a clovek se dostane do smyku, muzete plyn seslapnout na podlahu, ale auto vas nepusti a zvolna se chytne.. Jsem mile prekvapena, preci jen oproti BX je uz to trochu jinde :-)

5.11.2007 00:00

A malem bych zapomnela. Zacina me strefovat slak (zajimave slovni spojeni,ze? :-D ) ze spatneho navijaku pasu ridice. Uz se trochu vychodil a pas se naviji jen trochu a uz jsem nekolikrat zavrela dvere a ozvala se rana.. on tam pas.. Takze si poznamenavam do minusu :-)

5.11.2007 00:00

Tak, petule absolvovala cestu praha - Ostrava - Zlin - Praha s uzasnou spotrebou :-) Mame dalsi novinku a tou jest LPG. hodne lidi to zavrhuje, ale ja jsem nadmiru spokojena. Zastavbu plynu provedla firma HL propan, chlapci byli mili a velmi napomocni pri ladeni, z pocatku to trochu cukalo, kdyz clovek akceleroval. Co me trochu mrzi je, ze se bude muset vyriznout kus krytu na motoru, ben 6 hadic se pod nej nezmesti.
Jinak jsme 2. C5 V6 v plynu, kterou delali. U te prvni byl trochu problem se systemem vstrikovani, protoze byl do 150kw a i kdyz petule ma 152kw, motoru to nestacilo. My uz jsme rovnou dostali ten spravny system ;-)
Co me MOC potesilo je, ze tankovaci otvor na plyn se vejde vedle otvoru na benzin. Takze zadna dira v narazniku, pry tam byla priprava uz od vyroby, takze bod pro zabozrouty ;-)
Samozrejme jsou tu i minusy, rezerva je v kozenem obalu v kufru (mensi ulozny prostor) a ve vyssich otackach (5500-6500) je to o hodne linejsi nez na benzin. Jinak stredni otacky temer beze zmeny.
Nejdriv jsem dost protestovala proti zastavbe, ale nejak jsme se rozjezdili a za tu chvili co C5 mame ji poradne protacime tachometr, tak proc ne za levno ;-)

28.10.2007 00:00

Tak termostat vymeneny.... teplota se drzi v pulce cifeniku, coz podle diagnostiky je ok.
Ted jen nastal vesely problem s citroenem a zimou. Zimni gumy na c5 3.0 majimit rychlostni index W, ale to nejak neni k sehnani. Na dotaz k citroenu, jestli nejde dopsat, ze zimni gumy bdou mit nizsi rychlostni index, tak nam bylo kratce sdeleno vetou, ze plati to, co je v technicaku. I kdyz jsem je v nasem rozmeru nikde nenasla v prodeji. Uz nekolikrat jsem mela tu cest se zastoupenim citroenu v CR a zacinam nabyvat dojmu, ze potom, co si auto koupite, jim jste uplne ukradeni. Jejich neochota a priserny pristup k reseni jakehokoli dotazu me zacina lamat, ze tudy ne a priste jinudy....

23.10.2007 00:00

Tak diskuze funguje a my mame doma novy termostat. Auto se vubec nehralo, a protoze na teplomeru neni vubec zadna stupnice, tak az diky diagnostice jsme se zhrozili, ze se auto drzi okolo 63-75 C. No krizeeee :-) Ale bude lepe. Jen pristup k nemu bude jak k penezum... je pekne schovany :-/

22.10.2007 00:00

Tak mi porad nefunguje diskuze. Toz, prosim o strpenicko, tesim se nazory, az mi to admini opraviiiii ;-)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Citroën C5 V6 Exclusive

Další vozy Citroën C5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím nebyl problém, aby nás pěťule někde nechala.

praktičnost
9

Jak kdo kouká na praktičnost motoru s objemem 3,0. ale pokud neřeší spotřebu, je to skvělé rodinné auto.

prostornost
10

Olalá citroen ama

jízdní vlastnosti
10

Není to sporťák, nebude to držet jako ferrari, však to nikdo nečeká. Auto se dobře ovládá, posilovač tuhne se zvýšením rychlosti, v režimu SPORT se vám může stát, že na chvíli zapomenente, že máte vzadu dvě detské sedačky a pořádně si to šviháte zatáčkama

jízdní komfort
9

Už to není 100% citroën, přeci jenom hydraktiv třetí generace není houpavé svezení, ale pořád to má hodně z citroenovského pohodlí.

provozní náklady
6

uff, no je to něco extra, chce to něco extra.. :-) Vzhledem k tomu, že jsme národ TDiček, co jezdí za 6l, jsem soudná co se hodnocení nákladů týká:-)

náhradní díly
7

To je na pováženou. Jak komu se můžou zdát drahé. Jsou dražší, ale s tím člověk musí počítat, přeci jenom to není 120tka.

výkon motoru
10

Samotný motor je krásně našlápnutý, ale auto je celé koncipované jako rodinný vůz. Není to dravec, není to neposedný motor, ale když je potřeba, 152 kw pořádně vystrčí růžky :-))))))))))))

spotřeba
8

Člověk se musí smířit, že 210 koní nebude žrát 5 litrů

hlučnost motoru
10

Motor není slyšet dokud pořádně nedupnete na plyn, pak začne ševelit tak od 4000rpm

kvalita sedadel
9

9 dávám za to chybějící boční vedení, jinak jsou úžasné

brzdy
9

Už to není jedovaté, už to není hydraulické, ale pořád to velmi dobře brzdí. Je znát, že auto je těžké, ale brzdy si s tím poradí

zavazadlový prostor
10

nebylo zatím nic, co by se nám tam nevešlo






Blesk.cz

Ptejte se na důchod, exekuce i penzijní spoření! Odborníci znovu na telefonu Blesku

Ptejte se na důchod, exekuce i penzijní spoření!…

Pozor! Už v úterý 22. října se opět můžete poradit s odborníky na horké lince Blesku. Telefonní sluchátka budou…

Brexitová dohoda je na světě. Johnson se domluvil s Junckerem, jak Británie opustí EU

Brexitová dohoda je na světě. Johnson se domluvil s…

Británie a Evropská unie se dohodly na podmínkách brexitu. Informovali o tom ve čtvrtek na twitteru předseda…

 

iSport.cz

Jergl po výhře: Jestli jsme hráli za trenéra Martince? To nedokážu říct

Jergl po výhře: Jestli jsme hráli za trenéra…

Jeho letní odchod z Olomouce mrzel fanoušky možná ještě víc než finská výzva Jakuba Galvase. Aleš Jergl…

Za kulisy smluv fotbalistů. Kolik v Česku berou hvězdy, co řekl Pelta?

Za kulisy smluv fotbalistů. Kolik v Česku berou…

Hráčská smlouva. Pro fanoušky je to pouze jakýsi abstraktní pojem, pro kluby, hráče a jejich agenty ovšem…

 

Reflex.cz

Podívejte na nejkrásnější snímky přírody. Zvítězil zkoprnělý svišť a naštvaná liška

Podívejte na nejkrásnější snímky přírody. Zvítězil…

Čínský fotograf Jung-čching Paa vyfotografoval sviště s vykulenýma očima, ztuhlého a vyděšeného, který stojí…

Přímo volený prezident se slabými kompetencemi nedává smysl. Dejme hlavě státu právo navrhovat zákony

Přímo volený prezident se slabými kompetencemi…

Před pár dny jsem se zeptal deseti náhodně vybraných Jihomoravanů, zda může nyní prezident republiky navrhovat…