Citroën C5 (2005)
17.8.2019Citroën s hydropneumatickým podvozkem jsem chtěl už prakticky od doby, co jsem měl řidičák. Ale několik let jsem si musel počkat. Citroën C5 byl mým…
Citroën C5 (Zumion)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Hitlerem založená automobilka 17.08.2019 20:18 Verny_2013
- Citrón 18.08.2019 19:22 twistedTSD
- C5 22.08.2019 15:05 palix
-
Verny_2013 17.08.2019 20:18
Hitlerem založená automobilka
Tak tyhle věty mě opravdu pobavily: "U mě určitě padají auta z koncernu založeného Hitlerovou automobilkou" . To jako že by ses nikdy nevyspal s pěknou němkou jen proto že němci měli kdysi v čele masového vraha? Tak tomu říkám zásadovost. Co takhle vzít do hrsti trochu selského rozumu, teda pokud tam nějaký je.-
-
-
Verny_2013 21.08.2019 08:40
« Re: Re: Re: Hitlerem založená automobilka
Tak to by musely u Tebe skončit i ostatní automobilky. dělaly to totiž úplně stejně. Rozdíl je v tom že se VW u toho nechal hloupě nachytat a jako jediní to celé zacálovali. Ale třeba ještě přijde řada i na ostatní.-
-
Verny_2013 21.08.2019 10:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Hitlerem založená automobilka
Kdyby existoval, dopadli by stejně jako VW, Zatím jsou jen vyšetřováni.-
Rasto 21.08.2019 12:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hitlerem založená automobilka
Tak že sú niektoré automobilky vo vyšetrovaní vs. že to všetci robili rovnako je celkom rozdiel >:D
Ale čo viem:
Koncern VW - potvrdené -
Renault-Nissan - vo vyšetrovaní
Mercedes - vo vyšetrovaní
Koncern FCA v USA - dokázané
O PSA, BMW, Toyote, Mitshubishi, Suzuki, Volve, Opli a iných nič neviem... Teda rozhodne to neboli všetci.
-
-
-
-
-
-
-
twistedTSD 18.08.2019 19:22
Citrón
Odkládacích prostorů je podle mě v C5 málo, nebo sotva použitelných. Naopak autoklima funguje tak, že se na ni nemusí sahat. Celkově mi tahle generace úplně nesedla, ale hodně za to mohl příšerný čtyřstupňový automat.-
-
twistedTSD 18.08.2019 22:54
« Re: Re: Citrón
Vystřelit z křižovatky skoro nemožné, protože se automat pět vteřin rozmýšlí. Dynamika subjektivně hrozně utlumená (měl jsem srovnání se stejným HDi bez automatu). Při svižné jízdě v dálničních kopcích často podřazoval na 3 (jestli ne i níž), pak zase na čtyři a pořád dokola. Pro klidného řidiče asi dobré, ale na služebky žádná sláva. Nevím, jestli se dával k benzínu, tam by to vytáčení asi i k něčemu bylo.-
-
sgt 19.08.2019 10:59
« Re: Re: Re: Re: Citrón
Áno, po 4-stupňovom automate sa dával 6-stupňový japonský AISIN. Momentálne PSA už dáva do nových áut 8-stupňový hydromenič AISIN a je to paráda...
BTW drž si to auto pokiaľ sa dá, ja som bol nútený opustiť C5 (predávam ju) a to pohodlie už inde nenájdeš - možno tak v MB-E ale to sú iné prachy ;-) -
twistedTSD 19.08.2019 11:15
« Re: Re: Re: Re: Citrón
Původně (ještě chvíli po FL) se dával i k HDi, se kterým jezdil já.-
rt3 25.08.2019 17:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Citrón
Do benzínu 2.0 se dávala vždy čtyřstupňová převodovka AL4, do 3.0 a dieselů čtyřstupňová 4HP20, která byla později nahrazena šestistupňovým Aisinem.
Zkušenosti mám pouze s AL4 ve faceliftu i v X7, ve faceliftu je auto živější než v X7, za to může hmotnost auta, X7 je o 250 Kg těžší než facelift.
Určitě je to volba pro spíše klidnější řidiče, ostatně jako celá C5. Na vymetání zatáček jsou tady jiná auta, C5 je hlavně o komfortu. Že by ale byl problém s rozjezdem do křižovatky jsem tedy nezpozoroval, tam musel být problém v něčem jiném. Horší je spíš nabrání rychlosti do kopce, holt atmosférický motor.
Jinak v X7 točí motor při 150 km/h kolem 3900 otáček.
-
-
-
-
-
-
palix 22.08.2019 15:05
C5
Znova jedno zaujímavé auto :). Ďakujem za peknú recenziu a prajem veľa šťastných kilometrov bez problému.
Rád by som vyjadril podporu - presne pre uvedené dôvody mám k autám "koncernu" aj ja tak trochu averziu ;). Napriek tomu ich považujem za dobré. V mojom vlastníctve asi ale nikdy žiadne nebude - existuje toooľko zaujímavejších áut. (práve idem čítať novú recenziu na Passat 1,5 TSI).
Podľa mňa popisovaná spotreba cca 8 nie je zlá pre auto strednej triedy z roku 2004 s benzínovým motorom 2,0. Dnešné autá nebudú mať nejako extrémne menej (Mazda 6 2,0 - 107 kW cca 6,83 podľa spritmonitor.de) Citroen C5 - 103 kW = cca 9l (tiež spritmonitor...). Vy jazdíte dosť úsporne ;).
Povedal by som, že spomínaná Mazda 6 je dnes celkom premakané auto.
Citroen mal vždy na autách veľa zaujímavých prvkov. Mne sa konkrétne veľmi páči zadné okno na Citroene C6, ktoré je "opačne" zahnuté. Veľké Citroeny vždy patrili skôr k luxusným autám.