Recenze

10 Majitel

Volvo řada 800 Volvo 850 T5R

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo řada 800, foto 1 Volvo řada 800, foto 2 Volvo řada 800, foto 3 Volvo řada 800, foto 4 Volvo řada 800, foto 5 Volvo řada 800, foto 6 Volvo řada 800, foto 7 Volvo řada 800, foto 8
Volvo řada 800, foto 9 Volvo řada 800, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Pampeliška Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:265000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2319 výkon [kW]: 177 / 220 * kroutící moment [Nm]: 350 / 400 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.8 / 6 * maximální rychlost [km/h]: 245 / 270 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11 / 12 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bobikaT5R".

V době, kdy jsem začal uvažovat o změně automobilu z Opelu Vectra sedan na nějaký velký kombík mě kamarád svezl ve Volvu 850 2.5 TDI. Auto se mě hned zalíbilo zejména svojí praktičností, vnitřním prostorem, komfortem a hlavně vyhlášenou bezpečností. V dnešní době, kdy na silnicích panuje džungle byla bezpečnost auta jednoznačnou prioritou. A bezpečností jsou vozy značky Volvo vyhlášené. Po zjištění, že náhradní díly na Volvo 850 již nejsou přehnaně drahé (o něco vyšší než na Škodu Octavia I.generace) jsem se rozhodl, že si tento automobil pořídím. Po svezení s motorem TDI jsem byl vcelku spokojen s dynamikou (aby ne po přesednutí z 1.6 ze 75 PS) a velmi dobrá byla spotřeba paliva. Co se mi na motoru TDI od počátku nelíbilo byly docela znatelné vibrace do volantu a vůbec do konstrukce auta. Vzhledem k tomu, že můj roční nájezd soukromým automobilem se pohybuje kolem 10.000 km, tak diesel nebyl prioritou. Na webech jsem zjistil, že povedený motor od Volva je 2.5 20V, který má 170 koní a dá se s ním jezdit na dálku kolem 8-9 litrů. Proto tento benzínový motor byl mým favoritem a začalo shánění na inzertních serverech. Chtěl jsem auto z Německa se servisní knihou a s nájezdem kolem 200.000 km. Na několik inzerátů jsem i volal a mailoval, ale nikdy to nedopadlo. Buď auto bylo pryč nebo tam byl nějaký problém. V tu dobu jsem brázdil stránky Volvoklubu České republiky a to zejména proto, abych se o Volvu 850 dozvěděl co nejvíce.

Jednoho dne se v rubrice Prodám objevil inzerát - prodám Volvo 850 T5R se servisní knihou. Ačkoli do té doby byla prioritou nějaká decentní barva, která by se k Volvu hodí, začal jsem se o žlutou krabici čím dál více zajímat. Zejména jednání majitele bylo na české poměry velmi vstřícné a vše co věděl mi k autu ochotně řekl. Po mnoha telefonátech a mailech jsem se vydal na osobní prohlídku. V garáži na mě čekal majitel s kompletní dokumentací k vozidlu - řádně vedená servisní knížka, návod k obsluze, návod k alarmu s doživotní zárukou, 2 sadami klíčů s DO atd. Vozidlo nebylo havarováno, mělo nově vyměněnou spojku, zánovní letní pneumatiky, nové brzdové destičky a nepoškozený interiér. Největší vada byl naprasklý přední nárazník a padající 5. dveře, kde byly unavené písty. Jinak bylo vše funkční. Samozřejmě, že než jsem se jel na auto podívat, tak jsem o modelu T5R měl zjištěno skoro vše - internet je opravdu neomezený zdroj informací. Majitel mi sdělil, že automobil vlastní 5 let a že chce již nový vůz. Dále mi bylo řečeno (i k dyž to již jsem věděl předem), že první majitel auta si nechal vyměnit čip v řídící jednotce a motor by měl mít cca 300 koní. Po zkušební jízdě jsem byl fascinován. Žlutá krabice zrychlovala jako sportovní auto a táhla jako lokomotiva. Předjetí kamionu při rychlosti 90 km/h je otázka cca 3 vteřin. V autě nic nemlátilo, nic nebouchalo zkrátka podvozek byl v dobrém stavu. Cena byla sice trochu vyšší, než jsem byla moje představa, ale exkluzivita auta, jeho dobrý technický stav, úchvatný výkon a jednání majitele mě přesvědčili o koupi. Ten den jsme si plácli a druhý den jsem již poslal zálohu. Vzhledem k tomu, že majitel automobil ještě potřeboval než mu přijde nový vůz a já jsem byl také natolik zaneprázdněn než běhat kolem nového auta, že jsem si auto převzal po cca 6-ti týdnech (to bylo ale dlouhých 6 týdnů). Poté co jsem s autem přijel domů, si mnoho lidí asi myslelo, že jsem se zbláznil - žluté Volvo, co vypadá jako bývalé TAXI či tunerský výtvor. Já ale věděl svoje. S Volvem 850 T5R se mě z mého pohledu povedl husarský kousek - rodinné bezpečné kombi s velkým kufrem a výkonem sportovního auta, které si nemohu v současné době dovolit. Pokud nevezu rodinku, velice rád si vychutnám požitky z výborného zrychlení a mnoho Passátů či Octávií s červeným TDI na kufru už zjistilo, že žlutou "škatuly" není radno podceňovat a "turbodýzl" od VW není nejlepší motor na světě. Hlavně do kopce dojde ropákům rychle dech a pak už pouze koukají na mizející vanilkovou ledničku v dáli. To že mě potom ty prasata dojedou v obci, kde neuberou anebo předjíždí na plné čáře, je už věc druhá.

Model T5R byl vrcholný typ řady 850. Ve žluté barvě se jednalo o limitovanou edici, které bylo vyrobeno 2500 ks v obou karosářských variantách. Tento typ Volva má ve sbírce i Brunejský sultán a to jak v provedení sedan tak i kombi. Vzhledem k úspěchům prodeje "žluťáka" bylo ještě vyrobeno 2500 ks v černé barvě a nakonec bylo dovyrobeno 500 ks v zelené metalíze. Automobil byl vybavem motorem o objemu 2319 cm3 s výkonem továrně zvýšeným na 240 koní a s maximální možnou výbavou. Namátkou uvádím - obě přední sedadla s el. ovládáním a 3 paměťmi (speciálně pro T5R), čalounění kůže-alcantara (speciálně pro T5R), dvouzónová automatická klimatizace, všecha okna v el. zrcátka v el.,el. šíbr, ABS + kontrola trakce (TRACS), tempomat, Premium sound system SC 801 (výrobce Alpina), CD changer, přední nárazník se spoilerem (speciálně vyrobený pro model T5R - blbě se ale shání), přední mlhovky, 17" kola TITAN (speciálně pro T5R), sportovní podvozek s tlumiči KONI (speciálně pro T5R), integrovaná dětská sedačka v zadním opěradle, větší přední brzdy atd. Na rok výroby 1995 myslím velmi slušné a dá se říci, že ani v současné době bych větší výbavu v autě nepotřeboval. Věci jako dešťové a světelné senzory či startování kartou a tlačítkem opravdu k životu nepotřebuji.

Při cestách na delší vzdálenosti při dodržování rychlostních limitů se spotřeba pohybuje okolo 9,5-10,5 litru na 100 km, což je myslím vzhledem k výkonu hodně slušné. Pokud jsem jel vysloveně na spotřebu, ale rozhodně jsem nebyl brzda provozu, tak jsem se dostal i na 8 l na 100 km. Ale takovou ekorally jsem vydržel asi jenom dvakrát, ten výkon prostě člověka nenechá v klidu. Pokud se člověk nechá unést, tak spotřeba naroste na cca 12-13 litrů. Horší je to ve městě, tam se spotřeba pohybuje mezi 14-16 litry paliva. Benzínový turbomotor má jednu svoji specifickou vlastnost a tou je značný vliv stylu jízdy na spotřebu paliva. Mohu proto jezdit jak za 9, tak i za 16 litrů na 100 km. Autu nechutná nekvalitní benzín, na který upozorní kontrolka motoru. Při spalování nekvalitního benzínu vznikají výfukové plyny s jiným složením, než je nastaveno v továrně. Na tuto odchylku upozorní kontrolka motoru. Holt na severu nemají asi s kvalitou paliva problémy, protože zkušenost s kontrolkou motoru má i několik dalších lidí provozující benzínová Volva. Proto tankuji výhradně u ÖMV, Shellu nebo Benziny. Jinde palivo neberu.

Základní technické údaje :

- napříč uložený přeplňovabý zážehový 5-ti válcový motor se 4 ventily na válec, výfukové ventily chlazené sodíkem, objem 2319 cm3, 177 kw (240 PS) - sériový výkon, točivý moment 330 Nm - sériový, motorový olej MOBIL 1 Rally Formula 5W50
- vodou chlazené vysokotlaké turbodmychadlo Mitsubishi TD04HL-15G
- chladič stlačeného vzduchu (intercooler)
- chladič motorového oleje
- 5-ti stupňová manuální převodovka M56
- přední náprava typu McPhaerson se zkrutným stabilizátorem
- zadní náprava typu Deltalink se zkrutným stabilizátorem
- přední brzdy kotoučové, vzduchem chlazené, průměr 302 mm, jednopístkové plovoucí třemy
- zadní brzdy kotoučové, plné, průměr 290 mm, 2 pístkové třemy
- parkovací brzda mechanická bubnová (bubny jsou součástí zadních kotoučů)
- hydraulický posilovač řízení
- přední tlumiče - plynokapalinové KONI
- zadní tlumiče s automatickým udržováním světlé výšky, systém NIVOMAT (Sachs-Boge)
- 17 palcová litá kola TITAN s letními pneumatikami PIRELLI PZERO Nero, 215/40 R17
- zimní plechová kola 16 palců s pneumatikami DUNLOP SP Sport M3, 215/55 R16
- 4 x airbag (2 čelní, 2 boční v předních sedadlech)
- čtyřkanálové ABS + TRACS (TRAction Control System)
- objem zavazadlového prostoru 420 l (po zataženou roletu)
- délka zcela rovné ložné plochy po sklopení zadních sedadel - 1,7m
- 4 x el. okna
- el. olvádaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
- dvouzónová automatická klimatizace (možnost rozdílu teploty v levé a pravé straně auta 6 oC)
- tempomat
- el. střešní okno (šíbr)
- hagusy
- boční okna a zadní okno pokovené - výborná věc proti ohřevu interiéru a nežádoucím pohledům do vozidla


Vzhledem k mému poměrně malému ročnímu nájezdu kilometrů nebyla spotřeba paliva rozhodně tím hlavním faktorem, který mě ovlivnil ve výběru auta. S odstupem času jsem rád, že jsem zvolil tuto výkonnou variantu 850. I když převážně jezdím s rodinnou a musím jet hlavně bezpečně a plynule, tak již mnohokrát jsem využil výkon motoru a to zejména při předjíždění kamionů a nákladních vozidel. A asi ve 2 případech mě ta spousta koníků pod kapotou dostala z nebezpečné situace, čemuž říkám aktivní bezpečnost.

Samotný motor je velmi povedený a i když se začal do modelů Volvo montovat již v roce 1993, tak třeba takový Ford nově využívá modernější variantu tohoto motoru v nejnovějších modelech Focus II. ST, RS, Mondeo II. 2.5 apod. To jenom ukazuje, jak zdařilou konstrukcí 5-ti válcový motor od Volva je. Dále se velmi osvědčilo vodní chlazení turbodmychadla, které vydrželo 250 000 km a je v takovém stavu, že ho není problém nechat zrepasovat. Vodní chlazení turodmychadla velice prodlužuje životnost turba a v dnešní době se k němu uchyluje drtivá většina výrobců turbomotorů a to včetně dieslů. Nejslabším článkem v pohonu vozidla je převodovka, která má při takové porci výkonu a točivého momentu problém s životností ložisek. Kvůli poměrně malému prostoru pod kapotou je převodovka hodně kompaktní a ložiska nejsou asi dimenzována na takovou porci kilometrů při takovém výkonu. I když asi hodně záleží na stylu jízdy. Já jsem si proto nechal převodovku zrepasovat a je naprosto OK.

Silné stránky

- výkon motoru
- jízdní vlastnosti vzhledem k typu karoserie (je to rodinné kombi)
- komfort jízdy
- výbava auta
- velikost zavazadlového prostoru
- velice pohodlná sedadla
- neoddiskutovatelná bezpečnost
- zadní tlumiče Nivomat udržující stálou světlou výšku

Slabé stránky

- ne moc dobře svítí (žárovky H1)
- přejezd velkých příčných nerovností - sportovní podvozek je nemá rád
- spotřeba paliva (i když vzhledem k výkonu je to relativní)
- malý rejd

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Do 245 000 km bylo vozidlo servisováno mechaniky autorizovaného servisu - viz. poctivě vedená servisní kniha. Po koupi mojí osobou si běžný servis provádím převážně sám, takže jak si to udělám, takové to mám. Větší nebo specializované opravy mi provádí kamarád, který Volvům rozumí.
Závažné poruchy, které by auto znehybnily Volvo nemělo. Ale přece jenom už má něco najeto a ani Volvo není nerozbitné a protože jsem puntičkář, tak jsem již mnoho dílů vyměnil. Namátkou :

- nové turbodmychadlo. Původní sice nepropouštělo olej, dostatečně tlačilo, ale začal se z něho ozývat takový zvláštní pisklavý zvuk. Při výměně jsem zjistil, že došlo k odlomení drobné části lopatky na dmychadle. Ložiskový uzel byl bez vůle. Na najeté kilometry myslím úctyhodný výkon. Mitsubishi turba prostě umí.

- pravá poloosa. Byla zjištěna poměrně značná vůle na vnitřním homokonetickém kloubu, který se bohužel nedá samostatně měnit. Závada se projevovala hlasitým cvaknutím při rozjezdu. Byla proto vyměněa celá poloosa.

- repase převodovky. V souvislosti s cvakáním byla byla původní převodovka vyjmuta a kompletně přeložiskována a zkontrolována. Byl vyměněn samozřejmě olej.

- výměna zadních tlumičů Nivomat. Při delším stání auta levá strana padala. Po prohlídce bylo zjištěno, že prachovky na tlumičích jsou zničené. V tomto případě se na mě usmálo štěstí. Kamarád měl bourané Volvo na kterém byly necelý rok před havárií tlumiče Nivomat vyměněny za nové originály. Tlumiče mi prodal za velmi dobrou cenu. Nové 2 tlumiče stojí cca 15.000,- Kč a výše. Mimochodem tlumiče Nivomat udržují stálou světlou výšku vozidla bez ohledu na zatížení. Protože se jedná o poměrně složitý systém, který je zakomponovaný přímo v tlumiči, tak proto je cena tlumičů tak vysoká.

- výměna zadních brzd. při technické kontrole bylo zjištěno, že mi nebrzdí pravá ruční brzda. Jednalo se o utržený lanovod. Vzhledem k otmu, že i zadní kotouče byly již hodně ojeté byla provedena kompletní výměna zadních brzd - kotouče, lanovody ruční brzdy, pakny ruční brzdy, ovládací pružiny ruční brzdy (celý set). Destičky byly OK.

- výměna silentbloků zadní nápravy. Při jízdě se ozývalo cvakání od zadního kola. Bylo zjištěno, že se utrhl hlavní silentblok, který drží nápravu ke karoserii. Vzhledem k počtu najetých km byly vyměněny všechny silentbloky zadní nápravy, celkem 4 ks - vše originál Volvo.

- výměna brzdových hadic. Při kontrole destiček na přední nápravě byly zjištěny poškozené brzdové hadice. Byl zakoupen opravárenský set od fy. ATE a všechny hadice na brzdovém systému byly vyměněny. Během této opravy byla samozřejmě vyměněna i brzdová kapalina - Volvo DOT4+.

- vysoušeč klimatizace. Při servisu bylo zjištěno, že vysoušeč klimatizace v motorovém prostoru je silně napaden korozí. Vzhledem k otmu, že byla plánována výměna chladícího média, byl vysoušeč vyměněn za nový, aby se mi nestalo, že několik měsíců po výměně chladícího média mi vše uteče prorezlým vysoušečem.
- vlnovec výfuku. Při výměně turbodmychadla bylo zjištěno, že vlnovec na výfuku, který je umístěn na těsně za turbem je naprasklý. Tento díl se v originálu nedělá. Tam Volvo nabízí pouze výměnu celého kusu výfukového potrubí včetně katalyzátoru. Cenu jsem radši ani nezjišťoval. Vlnovec byl zakoupen jako univerzální díl, naštětí rozměrově pasoval za původní jako pr.el na hrnec. Kamarád mi pomocí CO2 svářečky vlnovec vyměnil a kdo to neví, tak to ani nepozná. Mimochodem kamarád byl překvapen tloušťkou stěny výfukového potrubí Volva - cca 1,5 mm, to prý na osobáku ještě neviděl.

- svíčky a zapalování. Při kontrole svíček bylo zjištěno, že už jsou hodně opálené. Byly zakoupeny originál platinové svíčky Volvo pro turbomotory a prevetivně byly vyměněny kabely, palec rozdělovače, víčko rozdělovače. Ze zapalovací soustavy zůstala původní pouze cívka, vše ostatní je nové.

Dále bylo vyměněno několik drobností, které nebudu jmenovat. Téměř všechny díly jsou originál Volvo, jejichž životnost je neoddiskutovatelně vyšší než u druhovýroby (některé díly se ani v druhovýrobě nedělají anebo jsou dokonce dražší než originál). Každopádně auto je již v lepším stavu, než v kterém jsem ho koupil. Běžné spotřební díly vycházejí o trochu dráž než třeba na Škodu Octavia.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupeno od soukromé osoby a posledních 5 let bylo provozováno jako rodinný automobil na delší vzdálenosti. Jednání bez problémů, slušné a korektní, majitel nic nezatajil. Tak nějak by to mělo vypadat.

 

Novinky v recenzi

11.9.2009 21:52

Dodány fotky

Dnes jsem dodal pár fotek. Nejsou moc kvalitní, ale pro začátek snad stačí.


Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Na svůj věk a najeté kilometry víc než dobrá. Nikde mě nenechalo.

praktičnost
10

Úžasná - kombi s kufrem jako pickup, dělící síť, sklopné sedadlo spolujezdce, po sklopení zadních sedadle vznikne zcela rovná plocha. Není co dodat.

prostornost
10

5 dospělých lidí o běžném vzrůstu se vejde naprosto pohodlně.

jízdní vlastnosti
9

S ohledem na to, že je to rodinné kombi, tak jízdní vlatnosti jsou více než dobré. Sportovní podvozek a nízkoprofilové gumy umožňují rychlé projíždění zatáček.

jízdní komfort
9

Komfort jízdy je super s ohledem na sportovní podvozek.

provozní náklady
8

Provozní náklady jsou vyšší než například u Octavie TDI, ale za to bezpečí a komfort společně s nadprůměrným výkonem si rád připlatím.

náhradní díly
9

Lehce dostupné, cenová relace lehce nad Škodou Octavia I. generace, originál díly mají vysokou životnost

výkon motoru
10

Na svůj objem a najeté kilometry - VYNIKAJÍCÍ.

spotřeba
9

Záleží na stylu jízdy, nemám s tím problém. Je třeba mít na paměti výkon a objem motoru. Takže podle mého je spotřeba OK.

hlučnost motoru
10

Na volnoběh není motor slyšet.

kvalita sedadel
10

Nejpohodlnější sedadla v jakých jsem zatím seděl. Lepší než v Mercedes E-klase z roku 2002.

brzdy
9

Výborné, na dnešní poměry trochu pomalejší nástup, nevadnou.

zavazadlový prostor
10

Velice prostorný s pravidelným tvarem, více nepotřebuji.






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty ukončil kariéru

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty…

Roman Polom, člen silného sparťanského ročníku 1992, do kterého spadají například Ladislav Krejčí st., Pavel…

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili se Júsuf a Rabušic

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili…

Fotbalisté Liberce zvítězili ve 3. předkole Evropské ligy 2:0 na půdě oslabeného FCSB, jemuž kvůli koronaviru…

 

Reflex.cz

První český seriál v historii získal nominaci na Emmy. Pustit si ho můžete zdarma na internetu

První český seriál v historii získal nominaci na…

Mezinárodní akademie televizních umění a věd zveřejnila nominace na mezinárodní ceny Emmy. Je mezi nimi i…

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a městské legendy aneb Co jsme zažili během koronakrize

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a…

Televize a média hlavního proudu nás denně bičují grafy s počty nakažených a hospitalizovaných. Někde pod tím…