Recenze
Volvo XC60 D5 SUMMUM
Technické info
Přezdívka auta Volviiiino Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:26000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2400 výkon [kW]: 151 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.6
Popis vozu
AUTOMOBIL PRODÁN. PŘEJI NOVÉMU MAJITELI TISÍCE BEZPROBLÉMOVÝCH KILOMETRŮ
===========================================================================================
Tak konecne jsem se k tomu probojoval, abych splatil neco tomuto serveru, na kterem jsem prosel a procetl jiz desitky recenzi. Nuze, pojdme do toho. Asi bych to mel vzit od zacatku, ale preskocim dobu ledovou, kamennou, dinousari a kdovikohojeste.
Do aut jsem blazen uz odmala, a tak asi jako vetsinu kluku, vzdy me to tahlo k tem sportovnejsim kouskum. Prohlizel jsem si inzertni casaky dotazene z Nemecka a snil, jak budu jednou mit Opel Tigra, tu zase Ford Puma, tu Fiat Coupe atd atd. Nicmene i po ziskani ridicaku jsem byl rad, kdyz mi rodice pujcovali P206. A kdyz jsem zacal pracovat, tak jsem vlastne vzdy mel k dispozici sluzebni auto. Od Fabie (kdo by rekl, ze s 1.2HTP jde mit prumernou pres 10l na 100km? :-) ), pres Skodu Octavia I ke Skode Octavia II. Cas letel a vasen k autum zustavala, nicmene kdyz mate v garazi sluzebni auto, tak se pekne sni, ale racionalita prevazuje nad moznosti utratit penize za vikendove vozitko.
Jak uz to byva, zivot prinasi spoustu zmen a na vase plany moc nehledi, a tak krome prirustku do rodiny jsem z pracovnich duvodu opustil luhy a haje Ceske republiky a protoze rodina musela zustat, chtel jsem pro manzelku a nasi malou nejake bezpecne auto. Po 15letech neustaleho sledovani vsech aut na trhu, cteni clanku, sledovani TV, stahovani Top Gearu prisla ta chvile - a svete div se, ja najednou nevedel do ceho jit. Okruh aspirantu byl omezen zadanim - rodinne auto, bezpecne, s vyssim posezem, automatem a za rozumne penize. Premyslel jsem nad zanovnim vozem, tj. s najezdem do 20.000 km a vekem max 1 rok, studoval jsem inzeraty, letal jsem od Subaru Forester, Audi Q5, MB GLK az po Volvo XC60. A prave u tohoto svedskeho (rikejme jeste modelu XC60 svedsky, prosim :-) ) krasavce jsem nakonec zustal a to predevsim z jednoho duvodu - porizovaci cena. Nahodne jsem se totiz od kamarada dozvedel o moznosti nakupu Volva v ramci tzv. Volvo Diplomatic & Expatriates Sales Program. Podstatou tohoto programu je, ze Volvo Vam umozni koupit nove auto s vyznamnou slevou, pokud pracujete v zahranici a budete platit hotove v EUR primo tovarne. Po prvni navsteve autosalonu (Auto Hase) a ziskani vice detailu bylo rozhodnuto. Mohl tak zacit druhy kolotoc - traveni desitek hodin nad cenikem a tvoreni konfigurace.
Pri druhe navsteve jsem predem prodejci psal email s tim, ze jsem si vse pripravil, jen mu predam konfiguraci a bude hotovo. Jenze. Prisel jsem, sedl si, precetl konfiguraci, honosne nazvanou "stridma varianta" a zacal rozhovor. Krome toho jsem si sedl do vystavene XC60 v dobre vybave, endorfin zacal pracovat a ja pomalu menil konfiguraci ze "stridma varianta" na "zaskrtni, co muzes". Ve vybave automobilu tedy nakonec nejsou pouze dve veci - podvozek s moznosti volby jednoho z rezimu Comfort/Normal/Sport (sportovni rezim mi u tohoto auta nedava smysl a normalni rezim je plne vyhovujici) a druhou veci je pridavny subwoofer do kufru automobilu. Co se tyce vyberu motoru, to byla asi nejvetsi slabina u tohoto vozu. Idealne jsem chtel benzinovou variantu s turbem a vykonem neco pres 200PS, nicmene nabizene motory 3.2 a T6 jsou tak hrozne ziznive, ze to nedava smysl objednat, pokud nezijete nekde v arabske zemi. Zajimalo by me, kolik techto benzinu Volvo v CZ prodalo. Volba tedy padla na dieselovou variantu D5. Dobre bylo, ze Volvo pro tento motor v MY2010 udelalo upgrade, a 205koni je uz celkem dostacujici stado pro stredne velke SUV. Krome vyse uvedeneho jsem k automobilu nechal objednat styling package, ktery se sklada z naslapnych prahu (velice neprakticke pri vystupovani, ale mne se proste libi :-) ) a predniho a zadniho narazniku v imitaci kovu. Automobil byl objednan v barve bronzova metaliza s dvoubarevnym kozenym calounenim (hneda/bezova). To vse se odehralo v pulce ledna a informace od prodejce byla, ze auto by melo byt dodane cca za 3 mesice. Mimochodem pozdeji pri predani jsem se dozvedel, ze cekaci lhuty se dostaly az k pul roku! Takze jsem mel vlastne jeste kliku.
Cas plynul, byla do Goteborgu poslana financni zaloha na vyrobu vozidla a dostalo se mi od prodejce informace, ze do 18.brezna je mozne delat zmeny v konfiguraci. Toho jsem nakonec tesne pred vyprsenim terminu vyuzil, kdyz jsem zjistil, ze bronzova metaliza je na XC60 tak hrozne casta, ze uz se mi okoukala a zmenil jsem lakovani na marple red metalizu a adekvatne k tomu i calouneni na cernou kuzi s cervene prosivanou niti. Byla to trosku sazka do loterie, protoze XC60 jsem v teto barve nikdy v zivote nevidel.
Auto bylo nakonec dopraveno do Prahy na prelomu dubna a kvetna a predani jiz bylo zavisle jen na tom, kdy se dostanu do Ceske republiky, takze priblizne 2 tydny bylo zaparkovane pred showroomem. Pak nastal ten velky den - predani vozidla. Musim pochvalit prodejce, ktery mi vysel vstric, rano me vyzvedl na letisti a jeli jsme rovnou do dealerstvi. Auto bylo pripravene, nalestene, zaparkovane uvnitr showroomu. Barva na me udelala hned na prvni pohled dojem a auto celkove se mi moc libilo - mlsne jsem ho obchazel. Po nutnem papirovani a zakladnim predstaveni (predem jsem si stahl z Internetu manual a nastudoval jsem ho), jsem dostal do kapsy klic, pracovnici showroomu otevreli prosklene dvere, ja mohl nastartovat a odjet. Seslapl jsem brzdovy pedal, zmackl tlacitko a motor se rozebehl - jak rad bych tu ted napsal, ze se ozval krasny zvuk a vyfuky zahrmely, ale musim Vas zklamat. Je to dano i tim, ze jsem fakticky presedal z 3.0V6 benzinoveho motoru (MB GLK, ktere mam v zahranici - recenzi mam rozepsanou a take se ji dockate) do dieselu, takze ten sok byl opravdu obrovsky. V tu chvili jsem si rikal, ze jsem blazen, ze jsem neobjednal benzinovou motorizaci.
Zatim jsou to jen dva mesice, co auto brazdi ceske silnice, navic z poslednich 3000km jsem v nem ja najel cca 800-900km, ale presto si dovolim nize uvest hlavni prednosti a slabsi stranky toho vozu. Celkove je dojem velice pozitivni a jsem presvedcen, ze jsem pri vyberu vozu neslapl vedle. V adekvatni vybave bych za stejnou cenu nemel zadneho z konkurentu. S motorem to nakonec neni tak hrozne, ale benzin je benzin. Je vazne skoda, ze se XC60 nedodava s benzinovym 2.5, ktery daval napriklad Ford do S-Max (projizdel jsem S-Max s timto motorem a jelo to moc pekne). Pokud se nepletu, od leta 2010 meni Volvo motorizaci napric celym modelovym spektrem a prichazi postupne s vetsi nabidkou jak dieselovych, tak benzinovych motoru,coz je dobre pro vsechny budouci majitele teto "svedske" znacky.
Jak budou pribyvat zkusenosti, recenzi budu dale rozsirovat.
Jakekoliv Vase dotazy rad zodpovim v diskuzi.
Silné stránky
* Nezávislé topení - ten, kdo neparkuje doma a v práci v budově, tak doporučuji. Já už teď vím, že nikdy nebudu chtít své auto bez nezávislého topení. Když je přes noc -10'C a člověk může ráno sednout do auta jen v košili bez kožichu na sobě, navíc nemusí škrabat a jako poslední a zásadní bonus je to, že motor je předehřátý a po nastartování to nezní jako Zetor. To prostě stojí za to.
* Exterier a interier - je to vec vkusu a nazoru, ale mne se to auto hrozne libi
* Sedacky - predni sedacky maji uzasny tvar. Netvrdim, ze jsou nejlepsi, protoze maji mekci vypln v bocnim vedeni, ale jsou dobre univerzalni pro vsechny mozne druhy pasazeru
* Adaptivni tempomat - proste dobre funguje, coz se u nekterych jinych aut neda rici
* Bezpecnostni systemy - Volvo si na tom dalo zalezet a napr. BLIS je silne navykovy, stejne tak napriklad upozornovani na celnim skle o nedodrzovani bezpecne vzdalenosti je perfektni vec a auto vam krasne da najevo, ze se nemate na nikoho lepit a pokud chcete zavodit, tak si presednete do jineho stroje...
* Zpetna zrcatka - vyhled s temito obrovskymi zrcatky je jednoduse uzasny. Pritom jejich velikost nekazi vzhled exterieru
* Perfektni audio s pripojenim na iPod a USB
* Ovladani navigace - navigace se ovlada joystickem s dvemi tlacitky na zadni strane volantu a je to moc dobre reseni. Ruce nejdou z volantu a pokud chce zasahnout spolujezdec, tak ma k dispozici dalkovy ovladac (ten ovsem vypada jak z minuleho stoleti)
Slabé stránky
* Vicko nadrze - kdyz odsroubujete vicko nadrze, tak drzi na plastove snurce, ale neni ho kam uchytit, takze "bimba" pod nadrzi a spini karoserii. PROC?
* Odvetravane sedacky - ne, ze by byly spatne, oni tam totiz nejsou vubec, protoze si je neslo objednat, do XC60 se nedodavaji a to ani po 2.5 letech po najeti do vyroby. Pritom do V70 to jde. Proc ne do XC60?
* Zvuk motoru - na muj vkus prilis hlucny motor, i kdyz po zahrati je to vyrazne lepsi. Je to ovsem hodne ovlivne tim, ze jezdim benzinem
* Hure vyuzitelny zavazadlovy prostor - po nalozeni velkeho kocarku s korbickou uz je to trosku maturita z logistiky tam dat dalsi tasky, ale da se to zvladnout. Alespon clovek netaha zbytecne tolik kramu, a navic v porovnani s MB GLK a Q5 je asi nejvetsi.
* Parkovaci senzory - zda se mi, ze rychlost odezvy parkovacich senzoru neni takova jako u jinych znacek. Kdyz prijedu rychleji k prekazce, chvilku trva, nez to zacne pipat. Clovek s tim musi trochu pocitat
* Ovladani tempomatu - 6 tlacitek na ovladani tempomatu? Vzdy kdyz do XC60 presednu, tak se ovladani tempomatu musim venovat vic, nez je zdravo. Jedna multifunkcni packa ve stylu MB je pro me lepsi.
* Dalkovy ovladac k navi pro spolujezdce - to je proste jak z doby, kdy VHS prehravac byl stejna vzacnost jako nyni Bugatti Veyron
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jak zminuji nize v novinkach, po 4000km melo auto prvni zavadu. Porouchalo se el.zavirani kufru. V servisu museli objednat novou ridici jednotku komfortnich funkci, ktera ovsem dorazila po vice nez 2 tydnech. Nicmene oprava/vymena probehla OK. Pro uplnost dodavam, ze jsme se rozhodli automobil servisovat v dealerstvi Volvo Centrum Praha ve Sterboholech a pristup byl velice dobry.
Doufam, ze jsme si smulu vybrali a ted uz vse bude bez vad.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nemuzu si vubec na nic stezovat. Byl jsem velice spokojen, i kdyz jsem drive o AutoHase slysel ruzne veci.
Novinky v recenzi
Garanční prohlídka
Tak auto bylo v pátek 13. na garanční prohlídce. První. Servisní interval je 30.000km nebo rok - podle toho co přijde dříve. Vše bylo OK, Volvo Průhonice se snažilo a vše bylo na hodně vysoké úrovni. Reklamoval jsem jedinou věc - orezlé šrouby na kolech, což servis v pohodě komplet vyměnil. Pro informaci, servis stál 10.700,- Kč.
po zime
Tak jsem v nedeli venoval 2h rucni pece a cistil auto do vsech detailu, vcetne spar karoserii, abych se zbavil toho sajrajtu po zime. Sokovan jsem jednou veci. Nekoli orezlych sroubu a dalsich rezavych fleku na ALU kolech a to same na bocnich prazich! V kvetnu jde auto na prvni service check (bude mit 1. narozeniny), tak jim to hodim na hlavu. Tak jsem zvedav, co mi na to reknou...
20000km
Tak auto má najeto 20.000km a stále panuje celkově spokojenost. Puntíčkáře by pravděpodobně neuspokojilo žádné auto. I když... :-)
Spotreba
Ta spotreba dale klesa. Vypada to, ze prumerna spotreba je pocitana z poslednich 10.000km, protoze jizdni styl nemenim, nicmene hodnota klesla na 8.8l na 100km. To uz vypada velice rozumne. Ze zacatku, s novym autem, se neslo dostat pod 9.5...
10.000 km
Tak auto dnes prekrocilo hranici 10.000km. Zatim vse funguje a jedinou vadou na krase tak bylo rozbite el.zavirani kufru (viz nize). Nezavisle topeni se jiz dostava po ranu ke slovu a je to velice uzitecna vecicka - doporucujeme vsem. Jen dodam na zaver, ze spotreba je ustalena na 9.3l/100km.
Spotreba
Z pocatku jsem byl trochu prekvapen vyssi spotrebou, ale vypada to, ze jak se motor zajizdi, tak se lepsi i tento ukazatel. O dpocatecnich 9.8 se nyni dostala na 9.2 behem poslednich 1000km a rekl bych, ze styl jizdy a typ silnic zustava stejny. Uvidime, zda se prolomi i hranice 9l/100km.
Porucha odstranena
Tak dnes konecne doslo k oprave el.zavirani kufru. V servisu byla vymenena ridici jednotka, ktera ma na starosti komfortni funkce (el.kufr, el.okna, atd.). Servisovano ve Volvu Centrum Praha ve Sterboholech a pristup velice dobry.
Fotky slibenych R-Design zrcatek
Tak jsem konecne mohl nahrat dve fotografie s nainstalovanymi R-Design zrcatky. Libi? Me ano :-)
Tak bohuzel prvni porucha - prestal se zavirat kufru zmacknutim tlacitka, takze ted to jde jeste hur, nez bez elektriky. V servisu na to koukli a museli objednat jakousi ridici jednotku ze Svedska (Belgie?) a bude az za 10dni. Poruchou byli prekvapeni, udajne jeste reklamaci tohoto druhu nemeli. Tak snad se nic dalsiho ne.....
Na dobirku objednany original kryty zrcatek R-Design a 29.7.2010 nainstalovano. Nandani je velice jednoduche a dle meho to autu slusi. Nestacil jsem nafotit pred odletem, takze to bude chvili trvat, nez se foto objevi :-(
Opravena gramatika a to diky korekture od me zeny :-) Krome nekolika preklepu to bylo hlavne tisice chybejicich carek. Ta interpunkce je vazne zahul ;-)
Krome toho se omlouvam za chybejici diakritiku (viz. jeden diskuzni prispevek nize), ale jsem v zahranici bez ceskych Windows (da se samozrejme resit doinstalovanim jazykove sady), ale hlavne bez ceskych popisku na klavesnici. A bez toho to bohuzel nedam. Tak se predem omlouvam za horsi citelnost textu.
Nahrany dalsi fotky, vzhledem k tomu, ze limit je 30 obrazku za den.
Přidat názorDiskuse: Volvo XC60 D5 SUMMUM
- Vrzgajuce plasty 03.01.2013 13:34 sabikeuk
- Re: Info o predaji 27.06.2011 14:33 Vjace
- Info o predaji 24.06.2011 18:34 RKa
- Nákup xc 60 17.03.2011 20:36
- Re: Automat... 17.03.2011 20:36
- Re: Re: Volvo Diplomatic & Expatriates Sales Program 11.03.2011 23:41 Bud
- Re: parkovaci senzor 11.03.2011 23:25 Vjace
- Re: Volvo Diplomatic & Expatriates Sales Program 11.03.2011 23:24 Vjace
- Volvo Diplomatic & Expatriates Sales Program 09.03.2011 21:11 Bud
- parkovaci senzor 09.03.2011 09:24
- Benzín 12.12.2010 13:54 ricz73
- Re: Adaptivny tempomat 06.11.2010 14:40 Vjace
- Adaptivny tempomat 06.11.2010 13:56 KikoKK
- Re: Re: Ty Forde jeden 13.09.2010 23:25 eLzyx
- Re: Ty Forde jeden 13.09.2010 22:13 Vjace
- Re: Re: Dotaz na diesel 13.09.2010 22:09 herma
- Re: Ty Forde jeden 13.09.2010 22:07 herma
- Re: Re: Dotaz na diesel 13.09.2010 22:01 eLzyx
- Ty Forde jeden 13.09.2010 21:59 eLzyx
- Re: Re: Automat... 17.08.2010 17:44 Vjace
- Re: Automat... 16.08.2010 20:02 Krispos
- Re: Automat... 16.08.2010 15:50 Krispos
- Re: Veľa elektroniky niekedy škodí 12.08.2010 13:56 Vjace
- Veľa elektroniky niekedy škodí 11.08.2010 18:44 Matt26
- Re: Dotaz na diesel 11.08.2010 17:11 Vjace
- Dotaz na diesel 10.08.2010 09:51 Dalik1
- Re: Automat... 06.08.2010 17:56 Vjace
- Automat... 05.08.2010 16:20 Krispos
- Re: Re: Re: Re: Spojka dnes 02.08.2010 10:24
- Re: Re: Re: Spojka dnes 02.08.2010 10:01 Vjace
Další vozy Volvo XC60
-
Volvo XC60 (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.3.2011 3010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2010) Majitel: ricz73
Přidáno: 9.3.2011 1110 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2009) Majitel: volha.driver
Přidáno: 26.12.2009 4710 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2009) Majitel: hanesxc60
Přidáno: 17.9.2014 39 Majitel 8.42 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2017) Majitel: Adasiek
Přidáno: 27.10.2017 810 Majitel 9.12 Uživatelé