Recenze

10 Majitel

Ford Mondeo

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39 Ford Mondeo, foto 40 Ford Mondeo, foto 41 Ford Mondeo, foto 42 Ford Mondeo, foto 43 Ford Mondeo, foto 44 Ford Mondeo, foto 45 Ford Mondeo, foto 46 Ford Mondeo, foto 47 Ford Mondeo, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta Mondeo Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:470 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Key-B".

VÝBĚR VOZU

V srpnu 2010 jsem přebíral nový vůz - Renault Fluence. Toto auto jsem vybral na základě dlouhého rozhodování a nakonec zvítězil díky líbivému designu, na svou třídu velice prostorné kabině, dostatečně silnému a úspornému turbodieselu, dostatečně velkému kufru a hlavně díky bezkonkurenční ceně. Musím podotknout, že dodnes nelituji, že jsem tento vůz koupil. Mám najeto skoro 50.000 km, 2x jsem měnil olej, filtry atd.(první serviska v 29.000 km, což je docela pozdě – dnes bych měnil už v 15 tis., nicméně je to dle servisní knížky, další výměna v 45.000 km), spotřeba neustále kolem 5 litrů - zkrátka naprostá spokojenost. Jediné co je na vozu prostě znát je jeho cena. Tím chci říct, že se člověk musí smířit s tím, že v interiéru občas něco vrzne (konkrétně uchycení zadních sedaček) nebo lehce vibruje palubní deska, hlavně na pražských dlažebních kostkách 
Nicméně krátce po převzetí vozu se začala měnit má pracovní náplň. Zakoupil jsem novou ozvučovací aparaturu, kterou cca 3x týdně převážím. A zde se začínají projevovat nedostatky sedanu – malý vstupní otvor a nepraktická ramena zavírání víka kufru, která dost citelně zmenšují přepravní kapacitu. Kdybych věděl, že situace bude taková, zakoupil bych pravděpodobně kombík. I nakládací hrana věčným nakládáním dost trpí, hlavně když jedna bedna váží cca 25 kg a občas je musí nakládat má drahá polovička. Ale pozdě plakat nad rozlitým mlékem…
K tomu má přítelkyně jezdila s Peugeotem 206, který má sice starý dobrý neutahatelný diesel 1.9D, ale přeci jen z hlediska bezpečnosti a technických vymožeností (hlavně chybějící klimatizace) je dnes již totálně za zenitem.
Začátkem roku jsme začali postupně vybírat další nové auto. Kritéria byla jasná – prostorný kufr, všechny potřebné bezpečnostní prvky (ABS, ESP, airbagy…), klimatizace a moderní a úsporný motor – tentokrát však benzínový. Proč benzín? Bydlíme cca 20 km od Prahy a každý den jezdíme tam a zpět. Diesel je přeci jen lepší na delší trasy a na tyhle menší couračky je benzín vhodnější.
Přítelkyně měla při výběru dost velké slovo, protože přeci jenom bude s autem jezdit i ona. Výběr vozu byl zdlouhavý a zahrnoval vozy několika kategorií. Jen namátkově – Kia Sportage, Hyundai ix35, Škoda Octavia Combi, Renault Megane Grandtour, Ford Focus Combi, Škoda Yeti.
Proč tedy nakonec zrovna Mondeo? Po návštěvě autosalonů jsme postupně došli k hlavnímu favoritovi – Škoda Octavia Combi 1.4 TSI. Poslední autosalon, který jsme měli navštívit byl Ford v Náchodě. Otec zde koupil několik firemních automobilů, a proto se již velice dobře znal s prodejcem. Osobně jsem měl velká očekávání od nového Fordu Focus Combi. Do interiéru jsem se okamžitě zamiloval, nicméně exteriér se vůbec nelíbil přítelkyni. Od prodejce jsme však dostali velice zajímavou nabídku na Ford Mondeo s motorem 1.6 Duratec. Mondeo se mi líbí odjakživa ve všech jeho generacích, proto jsem velice rychle zbystřil. Auto bylo ve výbavě Trend, která zahrnuje 7 airbagů, ESP, ABS, dvouzónovou automatickou klimatizaci, všechny okna v elektrice – zkrátka všechno důležité. Auto bylo za bezkonkurenční cenu. Nicméně jsem si doopravdy nebyl jistý, zda je 120 koní na auto takové velikosti dostatečný výkon. A po předváděcí jízdě jsme zjistili, že doopravdy není. Jízda pro nás byla velkým zklamáním. Ale to pouze dynamikou motoru, jelikož vše ostatní bylo naprosto perfektní – přes komfort jízdy, ovladatelnost, neskutečný prostor a hlavně – i když to byl liftback, do kufru se nám vešla celá aparatura i s nově zakoupeným odposlechem.
Okamžitě jsme věděli, že Mondeo by nám ve všech ohledech vyhovovalo. Prodejce nám ihned udělal nabídku s motorem 1.6 Ecoboost 118 kW/160 koní. Jelikož našel kousek, který byl již zadán do výroby, dostali jsme velice zajímavou slevu (jakoby skladový vůz) a mohli si lehce změnit specifika. Takže s toho vznikl následující vůz:
Ford Mondeo TITANIUM 1.6 Ecoboost 118 kW/160k, karoserie liftback, barva hnědá Lunar Sky. Doobjednali jsme 17ti palcová kola a zadní tónovaná skla Privacy. Parkovací senzory vzadu nejsou originál, nicméně ukazují i vzdálenost překážky a směr, kde se nachází (viz foto).
Auto jsme objednali 31.května a jelikož bylo zadané do výroby termín dodání byl v půlce července. Vůz jsme nakonec převzali 20.července, v ten den jsme ho přihlásili a odjeli směr Praha.

EXTERIÉR
Samozřejmě záleží na vkusu. Dle mého Mondeu velice pomohl nedávný facelift. Na první pohled Vás zaujmou jistě přední LED světla denního svícení a krásná přední maska. Směrová světla se nacházejí ve zpětných zrcátkách, kde jsou i LED diody pro osvícení prostoru dveří. Kolem dveří jsou luxusní chromované lišty a dojem luxusu zvedají i tónovaná zadní skla.Další inovací je zpracování zadních svítilen, kde jsou taktéž LED diody a v noci tak Mondeo vypadá doslova kouzelně. K autu perfektně sedí 17ti palcová kola s 5x2 paprsky. Nejvíce se mi však líbí hnědá metalíza Lunar Sky, kterou Ford zvolil jako prezentační barvu faceliftového Mondea. Mimochodem ohledně barvy jsme vedli dlouhou diskuzi, přítelkyně chtěla za každou cenu černou metalízu. Nyní však rozhodně nelitujeme a naše okolí barvu velmi chválí.

INTERIÉR
Celkové provedení přístrojové desky je spíše konzervativní, žádna divočina jako v novém Focusu se nekoná. Nicméně je to auto střední třídy, které by mělo působit spíše ukázněně, oproti automobilum koncernu VW je to stále ještě alespoň trochu zajímavé. Dominantou přístrojové desky je určitě palubní počítač Ford Convers+, který se mi velice líbí, i když se v něm ještě neumím úplně automaticky orientovat. Na tomto displeji naleznete jednak údaje palubního počítače, ale i údaje z autorádia Sony. Celkové zpracování palubní desky je na jedničku, použité materiály jsou velice příjemné, všude měkčené plasty, musím pochválit odkládací box mezi sedadly, který má 2 schránky. Před ním naleznete 2 držáky na kelímky, které můžete zavřít. Ve dveřích je dostatek místa na 1,5 litrovou láhev s pitím. Jediná schránka u spolujezdce by mohla být větší. Naprosto ultimátní jsou sedadla, která jsou velice pohodlná a poskytují výrazné boční vedení (což by však nemuselo vyhovovat korpulentnějším postavám). Na zadních sedadlech je královský prostor pro tři urostlé dospělé jedince. Kufr je v podstatě menší jeskyně, objem 528 l je vzhledem ke tvaru kufru naprosto dostačující.

MOTOR
Motor 1.6 Ecoboost je u Fordu novinkou, kterou nasadily jak do Mondea, tak do Focusu a C-Maxu. U známých se stále setkávám s názory, že motor o objemu 1,6 litru je na toto auto málo. Jenže velice důležité je uvědomit si, že nejde o atmosferický motor, ale turbomotor. Maximální točivý moment je 240 Nm (při prudší akceleraci až 270 Nm) dostupný již v 1500 ot. Pokud se podíváte na parametry, zjistíte, že s autem můžete jezdit i celkem sportovně.
Motor je po nastartování naprosto tichý, v interiéru o něm nevíte. Z venku je to o poznání horší, dokonce mi zezačátku připomínal diesel. Při akceleraci ho doprovází velice příjemný zvuk, ve vyšších otáčkách skoro až sportovní. Motor není potřeba moc vytáčet, jelikož dostatečný výkon je již v nejnižších otáčkách. Rozhodně se však nelze řídit rádcem řazení, to se již motor trápí těsně nad volnoběhem, a na to já nemám srdce Jelikož motor zajíždím, nepřeháním to s přehnaným vytáčením, ale občas je to potřeba, aby motor nebyl v budoucnu lenivý. Při běžném courání ve městě řadím kolem 3000 ot., při větší akceleraci kolem 4500 ot. Zatím nevidím důvod motor vytáčet víc, i když by to jistě milerád snesl. I ve vyšších otáčkách nebo na dálnici motor vůbec neslyšíte, což je samozřejmě důsledkem perfektně odhlučněné kabiny. Celkově jízda s tímto motorem hodně připomíná ježdění s klasickým turbodieslem, jenom s benefitem mnohem většího spektra využitelných otáček. Celkově můžu tento motor zatím jenom doporučit, nevidím žádný smysl pořizovat o 70 tisíc dražší turbodiesel, pokud nenajedete 70 tisíc km ročně.

JÍZDA
No co sem mám asi napsat, vždyť je to Ford. To se prostě musí zažít a vyzkoušet. Můj Renault Fluence je proti Mondeu taková hračka pro děti. Mondeo je prostě dospělé auto s vynikajícím podvozkem. Díky podvozku můžete po okreskách jezdit velice svižně a mít při tom celkem velkou jistotu, že vám někde neuskočí zadek atd. Zkrátka auto sedí jako přibité. Ale jak by si člověk mohl myslet, že díky tužšímu podvozku bude komfort jízdy na štíru, šeredně by se pletl. Podvozek krásně filtruje nerovnosti, 17ti palcová kola jsou tak akorát. Jediný problém je, pokud narazíte na větší příčnou nerovnost, to pak člověk lehce pocítí. Trochu si také musím zvykat na větší šířku a velký rozvor, který má za následek větší najíždění do začátek, pochopitelně hlavně ve městě (při první jízdě jsem jednom přejel obrubník). Řízení je celkově tužší a nabízí slušnou interakci mezi vámi a koly. Řazení je taktéž tužší, ale s přesně vymezenými dráhami. Mondeo prostě vybízí ke sportovní jízdě. Problémem pak je, že ve 150 km/h máte pocit, že jedete 50 km/h – jak se mi již 2x stalo. To může být občas trochu nemilé překvapení, hlavně když potkáte pány v uniformách 

SPOTŘEBA
Sem toho zatím moc napsat nemůžu, mám najeto jenom 500 km. Hodně jsem četl o tom, že benzínové turbomotory jsou náchylné na styl jízdy. Asi na tom něco bude, nicméně já mám auto v záběhu, jezdím s ním tak půl na půl svižnou a klidnou jízdy, a nyní mám spotřebu 7,3 l. To je skvělá hodnota ne? Uvidíme jak se to bude dále vyvíjet.

SOUHRN
Otevřeně napíšu, že jsem z Mondea zatím nadšený. Je to stylově úplně odlišné auto, než Fluence, ale člověk si na to navykne téměř hned. Motor je dostatečně silný i pro svižné ježdění, prostor uvnitř je královský, kufr obrovský, design líbivý a moderní, a výbava dostačující. Co víc od auta potřebuji?

Silné stránky

Dostatečně silný a pravděpodobně i úsporný motor se super zvukem
Velmi prostorná kabina
Velký a dobře tvarovaný kufr
Podvozek
Řazení a řízení
Perfektně tvarovaná sedadla
Schránka na středu
Světla a denní LED svícení
Krásná metalíza
Povedený facelift
Velká nádrž na benzín (70 l)


Slabé stránky

Ovládání palubního počítače a tempomatu na volantu je trochu o zvyku.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Doufám, že pro dlouhou dobu se s nimi nesetkám :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Skvělé, ochota, vstřícnost, rychlé jednání - FORD Charouz Náchod - Vysokov

 

Novinky v recenzi

24.7.2011 22:48

Přidány nové fotky

Tak jsem dnes nafotil alespoň pár fotek, tak se podívejte a vesele komentujte a pište své názory.


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Podcast: »Hraničářka« Anetka (†20) spáchala sebevraždu. Její maminka žila ve strachu z nejhoršího

Podcast: »Hraničářka« Anetka (†20) spáchala…

Obětavá, hodná a krásná Anetka se přibližně tři roky vypořádávala s psychickou nemocí hraniční poruchy…

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit můžete i za madonou nebo na Špičák

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit…

Konečně! Po měsících tvrdých opatření se začínají pomalu otevírat nejrůznější aktivity. To, co jsme dříve…

 

iSport.cz

Vondroušová jí „vzala“ kouče. Šok, říká talent (15). Tenis kloubí se školou

Vondroušová jí „vzala“ kouče. Šok, říká talent (15).…

Škola a tenis, tohle spojení šlo letos dohromady. Talentovaná česká tenistka Nikola Bartůňková (15) prožívá…

Jankto: Ven? Čím dřív, tím líp! Z Ronalda neomdlím, hlava je základ

Jankto: Ven? Čím dřív, tím líp! Z Ronalda neomdlím,…

V osmnácti se vydal jako pohádkový Honza s batohem do světa. Udělal dobře. Dnes se v Itálii potkává s Cristianem…

 

Reflex.cz

Akvárium GRU: Jak se měnila struktura ruské vojenské rozvědky a jak operovala na našem území

Akvárium GRU: Jak se měnila struktura ruské vojenské…

V důsledku odhalení pozadí výbuchů v muničních skladech ve Vrběticích se v posledních týdnech stal snad…

2. světová válka přehledně: Kolik tanků nasadily USA, SSSR a Německo do bojů?

2. světová válka přehledně: Kolik tanků nasadily…

Během Druhé světové války se odehrálo mnoho velkých tankových bitev a v průběhu celé války hrála tato pásová…