Recenze

10 Majitel

Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39 Ford Mondeo, foto 40 Ford Mondeo, foto 41 Ford Mondeo, foto 42 Ford Mondeo, foto 43 Ford Mondeo, foto 44 Ford Mondeo, foto 45 Ford Mondeo, foto 46 Ford Mondeo, foto 47 Ford Mondeo, foto 48 Ford Mondeo, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:124 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Novakj24".

Základní popis vozu.

Standardní výbava Titanium X:
- duální automatická klimatizace
- komplet v elektrice
- sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou
- přední mlhová světla
- tempomat
- 17" alu kola
- audisystém Sony
- dešťový a světelný senzor
- Ford Convers+
- vyhřívané čelní sklo a trysky odstřikovačů
- kůže/alcantara
- přední sedadla vyhřívaná
- startovací tlačítko Ford Power
- automaticky stmívací zpětné zrcátko
- Adaptivní halogenové světlomety

Příplatková výbava:
- bixenonové světlomety s bočními světly
- hliníkové střešní ližiny
- asistent rozjezdu do kopce
- bluetooth handsfree a rádio s 6 CD changerem a USB vstupem
- parkovací asistent
- metalický lak

Až na CD changer vše oceňuji a nelituji investovaných prostředků. CD changer je v době USB celkem zbytečný, stačí štěrbina na jedno CD.

Dnes bych si raději místo kombinace rádia s CD changerem k bluetooth dokoupil navigaci přes Symbian telefon.

Cena:
Na auto do výroby mi byla poskytnuta sleva ve výši 32%.
Rozdíl mezi porovnatelnou výbavou v Titaniu a Titaniu X vyšel na cca 5.000 Kč po slevě a za tento obnos jsem získal navíc kůži, o palec větší kola a startovací tlačítko. A obětoval jsem automaticky sklopná zpětná zrcátka.

Rozměry a hmotnost:
- celková délka: 4778
- celková šířka včetně zrcátek: 2078
- celková výška: 1500
- rozvor: 2850

Motor:
- 2.0 Duratorq TDCi s DPF
- 103 kW (140k)
- zrychlení 9,8 s
- kombinovaná spotřeba 5,9 litrů

Výběr auta
Mé předchozí auto bylo také mondeo, kombi, 2001 2.0 TDDI.Byl to bezporuchový, ale traktorovitý motor. S autem jsem byl nadmíru spokojený. Bylo to mé první Mondeo, ale ne první Mondeo v rodině. Rodiče měli Mondeo kombi 1998 s 2.5 V6 motorem. Jelikož mé Mondeo mělo najeto cca 185 tisíc km - a jelikož jsem nebyl prvním majitelem, tak možná i víc - říkalo si o výměnu. Dalo by se říct, že když jsem se rozhodoval, co dál, Monedeo bylo jasnou volbou. Ale tak tomu ve skutečnosti rozhodně nebylo.

Samozřejmě jsem zavítal nejdříve k Fordovi. Prolezl auta, a začal zavrhovat. Jako první jsem zavrhnul Mondeo, a to kvůli interiéru - a také ceně. Líbila se mi Kuga, cenově mě lákal C-max. Zkušební jízda C-maxem mě velice rychle probrala. Poté jsem dostal nabídnutou zajímavou slevu na Kugu. Poměrně dlouho jsem se pro ni rozhodoval, i když za toho půl milionu po slevě dostane člověk funkčně ořezaný vůz technologicky postavený na Focusu, vyčnívající z řady designem. A jelikož pro mě je podstatná vnitřní fukcionalita a vnitřní prostor auta před externím vzhledem a Kuga je uvnitř přeci jen fórovější auto, byla také zamítnuta.

Pak následovala zkušební jízda Mndeem a bylo téměř rozhodnuto. Téměř proto, že mi utekla jarní 35% slevová akce.

Během léta a podzimu jsem prošel nespočet možností aut, s náledujícím zhodnocením.

Superb - v době, kdy ještě nebyla varianta kombi, zadek se mi nelíbí, auto se více krade a vykrádá, je poměrně úzké, cena na úrovni ceny Mondea před slevou. Naopak se mi líbily adaptivní xenony, levná integrovaná navigace a příjemný interiér. A také má lepší nabídku zážehových jednotek.

Citroen C4 Grand Picasso - exteriér krásný, interiér už tak slavný není, vyzkoušení druhé řady sedadel mě odradilo úplně.

Legacy 2010 - design OK, interiér také, ale motor cvaká jako u Toyoty Avensis, posezením si člověk připadá jako ve Forestrovi, palubní počítač má ovládání umístěné na palubce, nikoliv na volantu a kombi instrument je navržen na připoutání pozornosti v noci, ve dne vypadá dost fádně.

Toyota Avensis - klapavý motor, hlavou jsem se mlátil o A-sloupek, interiér vypadal jak před 10 lety. Prostě jednoduché,zřejměkvalitně zpracované auto, bez emocí, nic technologicky pokročilého. A dát 600 tisíc za auto bez elektrických zadních okének? Za takových 400 tisíc by to byla píjemná volba.

Další auta střední třídy - Mazdu 6 a Citroen C5 jsem vyřadil rovnou kvůli vyšší ceně, byť jsou to přímí konkurenti Mondea.

Nakonec vyhrálo Mondeo díky tomu, že jsem ho měl za cenu Octavie, líbí se mi technické vychytávky jako jehlasové ovládání a Ford Convers+ - když nové auto, tak by kromě technologií pod kapotou měl být vidět časový posun i v interiéru. To kazí jen displej u rádia Sony, který je naprosto nedostačující pro přehrávání MP3.

Malinko paradoxem je, že nyní se mi interiér Mondea moc líbí. A přitom jsem ho při výběru auta odsoudil. Divné...

Silné stránky

Tichý a kultivovaný motor
Motor je naprosto parádní, tichý, solidní zátah, řazení je příkladné, žhavení za současného počasí neznám.

Výborný poměr cena/užitná hodnota
Díky výrazné slevě na auto do výroby se jedná o jednu z nejvýhodnějších koupí na trhu

Efektní hlasové ovládání
Je mi jasné, že každá elektronická vychytávka ubírá pozornost řidiče, může se porouchat a je placená, ale toto je taková příjemná frajeřinka, navíc na telefonování užitečná.

Sportovně laděný interiér
Ten interiér se mi ve finále opravdu líbí, u VW je ryze funkční, Mondeo naproti tomu vyvolává emoce, a to jak pozitivní, tak i negativní.

Slabé stránky

Na Mondeu bych změnil kupu drobností, které tomu auto kazí dobré jméno. Tak postupně od předu do zadu.

1) senzory - měly by mít i vizuální výstup na Ford Convers+
2) kapota - nadzvednutí by mělo být pomocí hydraulických vzpěr, já bych to doplnil i o osvětlení motoru
3) Světla - místo zandavacích želízek jsou šrouby, to je změna k horšímu
4) stěrače - nutnost dávat do servisní polohy při údržbě
5) schránky - hlavně ta u spolujezdce je hrozná (člověk do ní po otevření nevidí, dveře jsou levné), vlevo podvolantem také nic moc.
6) Příjem a odmítnutí hovoru bych dal přímo na volant
7) Tempomat - tři tlačítka by stačila
8) Ford Convers - větší čas a taplota, namísto obrázku USB zařízení a vedle svítícího autíčkaka bych uvítal větší font přehrávané skladby i menu, dále více možností nastavení auta a i více barevných schémat, chybí zejména schéma ladící s oranžovým středovým panelem
9) Ovladač hlasitosti na rádiu Sony je málo vystouplý a mohl by být vroubkovaný pro jednodušší ovládání.
10) absence průvlaku na lyže nazadních sedadlech
11) nemožnost sklopit zadní sedačky na dálku z kufru. Kdo pravidelně nakládá kola a lyže, tak ví.

Jsou to drobnosti, které kazí jinak naprosto vynikající dojem z jinak povedeného auta, kterým Mondeo bezesporu je

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto má najeto 120 km, a už mi začaly vrzat dveře u řidiče při jízdě po nerovnostech. Je tam nedobře uchycený plast.
Dále je špatně umístěný stěrač na zadním okně, je mezi "vlnkou" a běžnm vyhříváním a přitom by měl být na té vlnce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce se choval korektně, přístup pořádku, nemám co dodat. Jen mě zarazilo to, že v autě byla nafta naujetí 50 km. Čekal jsem plnou, ale je krize, tak spoříme...

 

Novinky v recenzi

6.6.2011 23:59

Krádež auta

Dne 5.5.2011 cca ve 23:30 mi auto ukradli v Praze 5 - Zbraslav. Auto bylo ukradeno ze společných garáží v bytovém domě - nová zástavba. Čas znám proto, že druhý den mi policie řekla, které kamery kdy a kde auto zachytily. Policie tedy zná následný pohyb auto a doufám, že je jen otázkou času, než ho vyhledají.
Po skoro dvou letech vypadalo náramně, mělo čerstvě namasírované sedačky a před týdnem bylo napastováno Sonax Extreme Vaxem. Prostě jako nové. Liboval jsem si, že po facelistu Mondeo ztratilo dravost definovanou čelní maskou - před facelistem byla tato částo vozu povedenější.
Bylo to naše svatební auto, vezli jsme si v něm miminko z porodnice domů... Vzpomínky nám nikdo nevymaže. Doufám, že se vyplní mé životní motto, které jsem zde uváděl při koupi auta a to, že "Božské mlýny melou pomalu, ale jistě".
Po 31 tkm mohu objektivě říci, že auto splnilo má očekávání. Z neodstraněných poruch jedině snad:
- odešlo uložení předního pravého stabilizátoru (nestihl jsem reklamovat)
- problém s přihrádkou u spolujezdce (nestihl jsemm reklamovat)
- v zimě vrzání ve středovém panelu, v létě pak v A-sloupku u spolujezdce (těžko reklamovatelné)

SPZ vozidla je 1SD2481. Pokud jej někdo uvidíte, rád uvítám Vaše info.

17.12.2009 08:45

Hlasové vytáčení podle jména

Od zdejších majitelů Mondea ani z návodu jsem se nedozvěděl, jak hlasově vytáčet nejen ze seznamu uloženého přímo v autě (max. 5 čísel), ale i jakékoliv jméno v mobilu podporujícím hlasové vytáčení.

Včera cestou domu jsem na to přišel úplně náhodou a to díky zkomolení příkazu. Takže:

DIAL NAME - vytočí jméno uložené přímo v paměti auta (max. 5 jmen)

MOBILE NAME - použije hlasové vytáčení telefonu a vytočí libovolně jméno uložené v telefonu (alespoň u mé Nokie se Symbianem to tak funguje)

16.12.2009 13:30

Najeto 1.600 km, 1. zkušenost se servisem

Auto šlo poprvé do servisu. Bylo reklamováno následující:
- cvakání v řidičových dveřích (vůle v oplastování dveří)
- vrzající rámeček kolem řadící páky
- zadní stěrač nelícoval s vyhříváním a ryskou na skle
- když domáčknu spojkový pedál, cítím do nohy vibrace

Absolvoval jsem testovací jízdu s mechanikem, ten vibrace spojkového pedálu považoval za normální, ale optal se ještě kolegy, který navrhnul co nejbližší termín servisu a doporučil podívat se na spojku. Objednal jsem se tedy a výsledek je následující:
- spojka je prý v pořádku, dělají to všechna Mondea
- zadní stěrač byl nastaven do správné polohy
- vrzaní rámečku okolo řadící páky bylo odstraněno
- vrzání dveří nebylo odstraněno ani na podruhé, na další pokus se objednám po Vánocích.

26.11.2009 21:24

Přezutí na zimní pneu

Přezul jsem na zimní alu a pneu:
Alu Rondel R42 16" á 1.450,- Kč/ks
Pneu Conti TS830 215/55/R16 93H á 3.000,- Kč/ks
Změnu v jízdním konfortu nepozoruji.

Také jsem přidal dalších 18 fotek do galerie. S autem jsem stále nadšel a maximálně spokojen.


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
8

Oproti VW konkurenci vyšší spotřeba

náhradní díly
10

Levné

výkon motoru
9

Nadprůměrné zrychlesní na daný výkon motoru

spotřeba
8

Dnešní diesely a zejména upravený 2.O TDCI, který přijde do Mondea příští rok, jsou úspornější

hlučnost motoru
10

Tichounký, zejména po přechodu z 2.0 TDDI

kvalita sedadel
10

Kombinace kůže/alcantara je moc příjemná a narozdíl od celokožených sedadel nestudí

brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Chybí například pokládání sedadel z kufru. Člověk musí např. lyže položit a jít položit zadní sedadla






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…