Recenze

yumi (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Mondeo

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 13
Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39 Ford Mondeo, foto 40 Ford Mondeo, foto 42 Ford Mondeo, foto 44 Ford Mondeo, foto 46 Ford Mondeo, foto 48 Ford Mondeo, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Mondeo Titanium S (2009) Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:12000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 554 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.8

Popis vozu

Jedná se o bílé Mondeo kombi ve výbavě Titanium S, takže vnitřek je kombinace kůže/látka s červenýmy švy na volantu atp.
Jediné co by někomu mohlo chybět je navigace a vyhřívané sedačky. Další výbava je dneska u dražších aut de facto standardem: xenonová světla (s přisvětlováním do zatáček), parkovací asistent (přední+zadní), normální tempomat, hill assistent. Za vychytávku považuji ovládání hlasem, které je v kombinaci s bluetooth handsfree.

Silné stránky

Základní výbava u Titanium S (v době koupě nejvyšší co Ford nabízí) je supr, zjeména : motor (kroutící moment a výkon), podvozek, přesné řazení, palubní displej, adaptivní (bi-xenonová) světla, velká zrcátka, velký prostor pro posádku (mám dva metry na výšku) a prostorný kufr (včetně velkého prostoru u rezervy).
Ad palubní displej - integruje v sobě pohled na rádio, telefon, CD changer, vstupy (AUX, USB), palubní počítač, nastavení. Ovládání na volantu je rychlé a přehledné, opravdu mini-počítač.

Slabé stránky

N1 mříž, občas rachtá a hlavně znesnadňuje využití auta a výhled.
Parkovací senzory pouze akustické.
Zrcátka i když jsou vyhřívaná se hodně rosí (a špiní se).
Odkládací prostory (na pití).
Háčky v kufru na zavěšení tašek - to musím nějak vyřešit.
I když silnou stránkou je palubní počítač, tak telefonní seznam (mám přes 1000 kontaktů) - respektive vyhledávání je bohužel nepoužitelné.
Po vypnutí motoru píská. Je to by desing, prý nějaké dojíždění válců či co - nelze opravit, protože prý nejde o chybu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AutoPalace Spořilov a mohu doporučit - při prodeji bylo jednání velmi korektní, jenom škoda, že něměli vůz s touto motorizací - jejich chyba..

Porovnání s Octavia II.

Na úvod je nutno říci, že jsem se Škoda Octavia II najel něco málo přes 100.000 (za tři roky) a od jejího výběru jsem byl velmi spokojen. Výbava byla hodně dobrá (reálně chyběly snad pouze kožené sedačky, střešní okno, navigace a nedůležité věci) a v kombinaci se sportovním podvozkem (kola 17Prometheus) a s originál zadním křidýlkem a leštěnou koncovkou výfuku to byl krasavec. Byl to sedan s nejvyšším motorem TDI (2.0, 103kw). (Asi osm měsíců po koupi přišlo naftové RSo).

V čem je Mondeo jednoznačně lepší:
- spotřeba oleje (O. II si brala 1L ojele na 5.000km) - věřím, že je Ford na tom líp
- motor je fakt supr. Octávka také táhla zespodu, ale Mondeo táhne více (rozdíl 25kw někde musí být vidět) a hlavně déle a neztrácí dech ani při 160km/h, stále zrychluje
- interiér se mi více líbí (je to subjektivní), kombinace prošívání a doplňků dává sportovnější charakter
- pohled zvenčí - sportovní charakter přední masky a zejména pohled na dva výfuky (parohy) zezadu je :) (tedy i když je to skoro pět metrů dlouhý kombík)
- sedí se mi vepředu lépe (více místa nad hlavou), u O II. jsem byl měl hlavu cca 2cm pod střechou, tady mám větší rezervu.

V čem je Octavia lepší:
- Mondeo nelze mít s automatickým stmavováním bočních zrcátek proti oslnění - (pouze zpětné zrcátko)
- Parkovací asistent je jak akustický, tak i vidět na displei vzdálenost
- Místo na nohy, jak pro řidiče, tak spolujezde bylo u O II. lepší
- Praktické úchyty na tašky v kufru a také v bočních kapsách dveří držátka na nápoje (+ doplňkový držák na 1,5L láhev uprostřed). To mi na Mondeu hodně chybí.

Co jsou klady obou aut:
- u Mondea je kufr opravdu velký, ale O. II byla také hodně praktická, i když to nebyl kombík. Odvozila vše co jsem potřeboval, až na sprchový kout a s ním by si ani Mondeo neporadilo (vyřešil to VW Touran).
- multifunkční volant mají obě auta dobrý. Octavia má navíc tlačítko MUTE, Mondeo zase tlačítka pro listování v menu a ovládání tempomatu.

Spolehlivost O II. - při 103.000 odešlo turbo, jinak měnili rádio (záruka - praskalo v něm) a praskání povrchu xenonových světel.

 

Novinky v recenzi

4.5.2010 21:50

už mi auto neříká pane...

Je tomu již pár měsíců co mi auto neříká pane, ale stále na něj vzpomínám s nadšením. Dodnes se dívám za každým Mondeem (zejména v bílé barvě :) ), které má vzadu dva výfuky nebo přední masku s "plástvema". Důvodem našeho rozloučení byl odchod od mého zaměstnavatele a auto má jiného uživatele...

8.5.2009 00:07

Letní kola + konečně fotky

Před 14 dny jsem přezul na letní kola, jsou to 235/40 R18 a dneska jsem byl poprvé s letníma kolama na myčce. Dokopal jsem se udělat fotky a udělaly mi radost - autu to opravdu sluší. Ke zkušenostem s R18 mám jedno pozitivum (auto sedí jak na kolejích) a i negativum (je to hodně tvrdé). Na Octávce jsem měl R17, ale tak tvrdé to nebylo, holt je to daň za krásu a vyšší přilnavost k silnici. Mám najeto přes 6.000km a mohu říct, že jsem stále s autem nadšen. Po dvou měsících mohu říct, že největším překvapením pro mě je podvozek a dynamika motoru. Obojí je opravdu supr. Dneska jsem vyřešil jednu slabinu auta - komplikované menu. Ano určitě by to šlo lépe udělat, ale už vím jak snadno přepínat mezi aktuální spotřebou, průměrnou spotřebou a rychlostí a zbytkem paliva - jednoduše tlačítkem OK na volantu. Do dneška jsem složitě lezl do menu a ono to jde fakt jednoduše. Asi si někdy ten manuál přečtu :)

18.3.2009 22:55

USB konektor

Asi týden po koupi jsem objevil v přihrádce u spolujezde USB konektor. Dost mě to překvapilo, protože rádio v této konfuguraci stálo o zbytečných 2.500.- navíc. Zeptal jsem se prodejce a je to proto, že to rádio co jsem měl nakonfigurované, nešlo objednat a tak mi dali bezplatně lepší. Po připojení 2GB flash disku (na který jsem nahrál MP3 ve vysoké kvalitě) se mi v palubním počítači v menu vstupu - USB objevily složky a mohl jsem zvolit složku na přehrání či listovat v písničkách. Prostě to funguje, tak, jak bych si představoval. Oproti prvotnímu zklamání z velkého (a ne zcela využitého) displeje další bod plus :) Pro lepší předtavu jsem udělal i fotku.


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10

i přes pár mušek (a N1 mříž :( )dávám 10...

prostornost
10

skoro až moc prostorné :)

jízdní vlastnosti
10

více než skvělé

jízdní komfort
10

supr

provozní náklady
10

auto je na leasing s definovanou splátkou, takže v pohodě a spotřebu má rozumnou

náhradní díly
10
výkon motoru
10

bomba :) po přečipování by to bylo letadlo (chip tam nemám)

spotřeba
9

prvních 5.000km byla kolem 10L/100km a postupně klesá. Ale vzhledem k tomu co to auto nabízí, tam s ním nedokážu jezdit za 6,5L/100km (což prý teoreticky jde)...

hlučnost motoru
9

na to, že to je disel je to v pohodě

kvalita sedadel
10

příjemné posezení a dobře drží tělo v zatáčkách

brzdy
9
zavazadlový prostor
10

kufr je fakt obrovský






Blesk.cz

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft představil aplikaci Office

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft…

Microsoft oznámil novou aplikaci Office, která bude zdarma dostupná na Androidu a iOS. Spojuje funkce Wordu,…

Víno k snídani a rozcvička v uličce: Let Londýn-Sydney trval téměř 20 hodin

Víno k snídani a rozcvička v uličce: Let…

Australská letecká společnost Qantas uskutečnila 19 hodin a 19 minut trvající let z Londýna do Sydney bez…

 

iSport.cz

Kolářova hořká premiéra: Šilhavý mu volal na pokoj, risk na hraně kiksu

Kolářova hořká premiéra: Šilhavý mu volal na pokoj,…

PŘÍMO ZE SOFIE | V sobotu večer byl na pokoji, ležel natažený na posteli, když mu zazvonil telefon. „Pojď za…

Největší triumf kariéry. Tsitsipas v řeži mladíků udolal Thiema a vyhrál Masters

Největší triumf kariéry. Tsitsipas v řeži mladíků…

Novým králem tenisového Turnaje mistrů se stal Řek Stefanos Tsitsipas. Ve finále v Londýně porazil Rakušana…

 

Reflex.cz

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez křidélek. Křídla nám dala až svoboda, říka Ester Geislerová

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez…

Minutový film režiséra Ester Geislerové je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize. Spolu…

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel Facebook a mlátičky z StB se fotily na Instagram?

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel…

Jak by vypadaly revoluční listopadové dny v roce 1989 kdyby existovaly sociální sítě? O čem by si psali v chatu…