Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz R

9.59 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz R, foto 1 Mercedes-Benz R, foto 2 Mercedes-Benz R, foto 3 Mercedes-Benz R, foto 4 Mercedes-Benz R, foto 5 Mercedes-Benz R, foto 6 Mercedes-Benz R, foto 7 Mercedes-Benz R, foto 8
Mercedes-Benz R, foto 9 Mercedes-Benz R, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Minivan Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:29000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 6200 výkon [kW]: 375 / 405 * kroutící moment [Nm]: 630 / 660 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.9 / 4.8 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 310 * počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 / 22 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 22.2 / 22.2 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ex_midla".

Mercedes-Benz R 63 AMG, tzn. 6.2 V8 benzín, 510 poctivých atmosferických koníků (v mém případě ještě úprava motor-managementu na něco přes cca. 550koní a vypnutý omezovač na 250), 7-stupňový automat AMG (Speedshift), vzduchový podvozek AirMatic- snížený a upravený od AMG (regulace výšky a tuhosti, vyrovnávání náklonů), pohon 4x4 4Matic 40:60 mezi přední:zadní nápravu.

AMG, dříve samostatná firma - tuner Mercedes-Benz, je dnes jednou z divizí přímo výrobce. Dříve z nových vozů vymontovali vše nezbytné, dali vlastní upravený motor, převodovku apod.. Dnes od výrobce dostávají hotové polotovary do, který montují své upravené komponenty, hlavně motor, převodovku, díly podvozku a interiér. Valná část vozů s označením AMG je dnes bohužel standardní Mercedes se spoilery za pár tisíc EUR :-(. Většina komponent je u AMG montovaná ručně, např. motor V8 6.2 vždy kompletuje a testuje pouze jeden německý soudruh.

R 63 AMG bych osobně zařadil někde za nové Audi RS6 a před Audi Q7 V12 TDI. Výkonem váhou, prostorem je hodně podobné, případně Porsche Cayenne Turbo S.

Základní parametry:

- výkon 510 koní (úprava na cca. 550 koní)
- 660Nm (po úprava cca. 690Nm)
- 0-100Km/h 4.9s, po úpravě může být o něco lepší 4.7-4,8s
- Max. rychlost 250, s vypnutým omezovačem něco kolem 310Km/h (teoreticky, zatím jsem zkoušel pouze zda opravdu nemá omezovač, 270-280 - nemá, je blbý počasí :-)

S touto motorizací je to exot, což beru spíše jako nevýhodu. V ČR jsou řádově jednotky kusů ( 2-3 včetně mého). MB přestal v této motorizaci pro malý zájem zákazníků vyrábět, pro většinu zákazníků je imagově zajímavější SUV ML 63 AMG (stejná technika, jiný design - zaměření).

R-classe je obecně docela podivná, MB označuje jako crossover, na pomezí mezi MPV/SUV. Základem je třída M(L) (podvozková platforma, pohon 4x4, atd.). Mě osobně seR-ko v AMG úpravě (spoilery, blatníky) docela líbí, je to věc názoru, je to velké kombi/VAN, mixnuté s SUV. Pro představu rozměry jsou hodně podobné jako u Audi Q7, o pár centimetrů kratší a nižší.

R-ko je o kompromisech, komfortem si troufám přirovnat k třídě S s trochu menším prostorem na zadních sedačkách (ve standardní verzi) a klasičtějším ovládáním (hodně tlačítek & Command), vpředu je komfort a místo bez kompromisů. Pokud se podvozek zvedne na nejvyšší úroveň, tak je z hlediska průchodnosti "terénem" srovnatelné s většinou SUV (Q7, ML, Touareg apod.). Proti klasickým SUV ale mnohem lépe sedí, není tak gumové ale chová se jako trochu větší (hodně velké :-) kombi.

Motor je brutální:
Má úžasný zátah, pro představu: při přeřazování si i na suchu z 2 na 3 stupeň při plné akceleraci na všechny 4 kola "hrábne", na mokru i při vyšších rychlostech spíná protiprokluz. Motor má ohromný přebytek výkonu, krouťáku, zvuku - je to takový motorový metal na 4 kolech. Motor bez problémů točí 8tis. otáček což je vzhledem k objemu úžasné (např. BMW 750 - V8 4.8 točí jen 7tis. otáček). Právem je to stále nejvýkonější atmosferický V8 na světě...

Motor je atmosferický, nečeká tedy na žádné turbo, kompresor apod. - žádný downsizing - okamžitě už od volnoběhu jde krásně lineárně za plynem do otáček. Ochotně točí přes 7tis. otáček, to pravé začíná někde nad 4tis. otáček - objem ničím nenahradíš :-). Díky koncepci motoru je možné výkon velice citlivě dávkovat, při předjíždění, v provozu apod. , s trochou cviku lze i řadit "plynem".

Moc nechápu tento motor v kombinaci pouze se zadním pohonem, E/CLS/S/CL - osobně mám problém, respektive protiprokluz spíná při rozjezdu i v kombinaci se 4x4. Mít tento výkon pouze na zadních je sado-maso :-)

Jinak co je pěkná věc, na motoru je plaketa s "podpisem" člověka, který motor ručně montoval. Každý AMG motor ručně montuje pouze jeden technik. Možná to tak není a dělají se v "Číně" ale působí to hezky :-).

Převodovka
Převodovka je 7-stupňový automat , upravený/posílený a přeprogramovaný od AMG, tak aby vyhovoval nárokům dané motorizace. Za mě osobně nejlepší automat co jsem zatím jezdil (BMW, Audi, VW apod.), sám brzdí z kopce - nechává zařazený příslušný stupeň tak aby se auto více nerozjíždělo, podřazuje při brždění (na dálnici velice efektivně), řazení je rychlé, jemné i při plné akceleraci. Vzhledem k objemu a výkonu motoru je celkem jedno jaký stupeň je zařazený, většinou tam rychle dá za 6-7 a jede se na 1500 otáček s klasickým brumláním velkoobjemového benzínu.

Převodovka má vlastní inteligenci, dokáže velice slušně odhadnout styl řidiče a dle toho řadí více nahoru nebo podřazuje. Jediný problém má vzápětí po větší změně stylu tzn. když se jede dle předpisů na pohodu a pak se rychle "naloží", software převodovky 2-3 sekundy přemýšlí jestli se to jako myslí vážně a pak podřadí klidně od 2-3 stupně dolů.

Co jsem tedy zatím vypozoroval, tak je díra / chyba mezi 2-3 stupněm při plné akceleraci (rozjíždí se vždy na 2-stupeň) kdy všechny 4 kola prohrábnou, sepne protiprokluz a přeřazení trvá nezvykle dlouho - je tam díra 1-1,5s. Dále pak při stání do kopce drží pouze cca. 10s pak přestane a auto začne samo couvat (u automatu nechápu proč...).

Podvozek je velice povedený:
Podvozek je největším překvapením tohoto vozu. To co dokáže při váze 2.5 tuny a výšce SUV na 22" kolech (20" zimní) je neuvěřitelné. Auto skvěle sedí v zatáčkách a zároveň je komfortem srovnatelné s klasickou limuzínou. Podvozek je stavitelný (výška, tuhost) s tím, že se při vyšší rychlosti sám snižuje a přitvrzuje. Neklidnější režim Comfort je naprosto dostatečný i pro rychlou jízdu a zároveň pohodlný. Sportovní režim je hodně znát, proti komfortnímu režimu je jako "motokára".

Kdy je váha a původní ne zrovna sportovní koncepce znát, tak je rychlé vyhýbání - při větší rychlosti začně plavat zadek a celé auto se začne vlnit, pak se zase hned srovná, respektive pohon 4x4 a ESP ho srovná. Na dálnici jsem vypozoroval nad 200Km/h citelnou nestabilitu - náchylnost na boční vítr, znatelně se ale zlepší přepnutím podvozku na sportovní režim. Nad 250Km/h není podvozek dělaný, není příjemné ho řídit jako klasickou limuzínu, která prostě lépe sedí a poskytuje mnohem větší jistotu.

Na limitu je R-ko silně nedotáčivé - valí se přes přední pneumatiku v daném směru, tzn. po tečně ze zatáčky ven a (celková váha v kombinaci s těžkým čumákem, 6,2 V8 něco váží) - ESP začně bláznit a jestli jsem správně vypozoroval, tak pošle znatelnou část výkonu na zadek, tak aby předek vrátil zpět do zatáčky. Před limitem je poměrně neutrální, jestli se to dá u podobně těžkého auta říct, tak se dá řídit plynem a pohon 4x4 zajišťuje do ztráty přilnavosti na předních pneumatikách slušně neutrální chování.

Brzdy jsou dostatečné:
Brzdy byly ze začátku po předchodu z BMW docela zklamáním, trochu gumové, potřebují pořádně sešlápnout pak je vše v pořádku. Díky/kvůli tomu ale chybí takováta jistota, že je ještě nějaký brzdný účinek v zásobě. Brzdy jsou samozřejmě sportovní, kotouče vrtané atd.- fyzika vs. >2.5tuny ale v tomto případě i tak bohužel vítězí. Na dálnici při plynulém dobrždování z větší rychlosti citelně pomáhá převodovka, která podřazuje a tak brzdí motorem.

Ovládání:
Přes rok jsem jezdil v BMW a velmi spokojeně používal iDrive, předtím Audi/MMI a minimum tlačítek. Styl MB/Command mi přijde zbytečně složitý, moc tlačítek - asi 30x tlačítek na všechno možné a nemožné, od klimatizace až po navigaci,audio apod.

Silné stránky

- Určitě motor, zátah od nízkých otáček, krásný zvuk/hluk ze 4 laufů - kanonáda (ručně vyráběný nejvýkonější atmosferický motor V8 na světě).

- Pohon 4x4 4matic (40:60 na zadek), po zkušenosti s cca. 370 koníky v BMW "na zadku" uvolňující zážitek, 550 na 4x4 si ale i na suchu umí pěkně hrábnout ale je legrace pozorovat jak se s tím 4matic vypořádává, na nerovnostech se třeba dostane jedno kolo více do vzduchu a začne hrabat ale čtyřkolku to nerozhodí, v zadokolce bych měl co dělat, minimálně bych ubral.

- Vzduchový podvozek Airmatic - vynikající kombinace stability a komfortu + "off-road" potenciál v kombinaci s 4x4

- Natáčecí bixenony

Slabé stránky

- Spotřeba, první den průměr kolem 25-28l (těžká noha), druhý den na okreskách 21-22, dlouhodobý průměr 22,2

- Kombinace 22" kol s obrubníky, při sebelepším zacházení a opatrnosti se nějakému tomu škrábanci vyhnout nedá. Kola 22" Tomason jsou moc pěkná bohužel ale "přečuhují" přes pneu ven a tudíž jsou hrozně náchylná se otírat o obrubníky. Většinou jezdím po Praze a kola trpí... (pokud by měl někdo zájem, prodávají zde www.makocar.cz)

- Ovládání Command, moc tlačítek (zlatý iDrive, případně MMI)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

N/A

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

www.cardeluxe.cz - perfektní...

Chiptuning, kola

Provedený chiptunning na cca. 550 koní a vypnutý omezovač, kola 22" (letní), zimní mám originál AMG 20"

Technické parametry, zejména zrychlení, vychází z technických dat, které jsou veřejně dostupné. Vzhledem k tomu, že se již nevyrábí, tak není moc oficiálních zdrojů (MB, AMG apod.).

Většinou se uvádí zrychlení do 5s/100Km/h, na US stránkách zase 4.6 (0-60Mph/96km/h). Vzhledem ke stejnému motoru to bude někde horší než E/CLS/CL 63 AMG a lepší než ML 63 AMG, C 63 AMG má mírně přiškrcenou verzi.

 

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz R

Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím téměř bez problémů, jen se mi rozsvítila kontrolka motoru po trochu hrubší jízdě, něco se tam asi přelilo/olej apod. a chyba se uložila do paměti registru (MIL), buď zmizí nebo dám na diagnostiku.

praktičnost
9

3 řady sedaček, slušný kufr (při sklopené 3.řadě sedaček)

prostornost
8

vepředu slušná, 2.řada sedaček dostatečná, 3.řada sedaček je tak do 150cm, děti, tchýně apod.

jízdní vlastnosti
9

Vzhledem k rozměrům a váze neuvěřitelné, kouzla od AMG

jízdní komfort
9

Velice dobrý, 22" kola v kombinaci se vzduchovým podvozkem, limuzína to ale není + na dálnici je trochu hlučnější, motor je takový syrovější.

provozní náklady
7

Trochu větší, není to na to jezdit každý den 100km do práce a zpět,...

náhradní díly
4

Mercedes & AMG = no comment, bez známých v servisu bych nekupoval...

výkon motoru
9

dostatečný k váze vozu

spotřeba
5

velký motor a velké těžké auto (2,5tuny), max. zatím po Praze v zácpe 25.5, min. 17.5, dlouhodobý průměr 22.2

hlučnost motoru
9

dle potřeby, absolutně tiché při normální jízdě a absolutně brutální při vysokých otáčkách, na dálnici je trochu hlučnější než jsem byl zvyklý, pomohlo ale změnit pneu z 22" na 20" (zimní).

kvalita sedadel
10

komfortní sedačky s odvětráváním a dofukováním, bočnice atd., skvělé

brzdy
9

dostatečné, od AMG bych čekal o trochu lepší, je to ale o zvyk jak zabírají, pak OK.

zavazadlový prostor
7

při sklopené 3 řadě sedadel dostatečný, jinak nic moc.






Blesk.cz

Moderátor Medúzy Juchelka o smrti syna (†10): 2 roky jsem nemohl mluvit!

Moderátor Medúzy Juchelka o smrti syna (†10): 2 roky…

Aleš Juchelka (43), jehož tvář si pamatují zejména diváci pořadu Medúza, moderování vyměnil za poslanecké…

Brutální lež za hranicí všeho! Dominika se spojila s Ivanou Gottovou a vrátily úder

Brutální lež za hranicí všeho! Dominika se spojila s…

Manžel Dominiky Gottové (46) Timo Tolkki (53) se drsně navezl do Ivany Gottové (44). Jeho útok na vdovu, která…

 

iSport.cz

Tragicky zesnulého Bryanta (†41) uctí. Legendu uvedou letos do Síně slávy

Tragicky zesnulého Bryanta (†41) uctí. Legendu…

Zástupci basketbalové Síně slávy s předstihem uvedli, že letos přijmou Kobeho Bryanta, který spolu s dalšími…

ŽEBŘÍČEK mocných v českém fotbale. Známé těžké váhy i lobbista z Hradu

ŽEBŘÍČEK mocných v českém fotbale. Známé těžké váhy…

POŘADÍ NA 50. - 41. MÍSTĚ | Deník Sport startuje každoroční seriál nejmocnějších osob českého fotbalu. Do páté…

 

Reflex.cz

Labyrint nezodpovědnosti, ráj triumfalismu: Vládní garnitura šponuje politický marketing k dokonalosti

Labyrint nezodpovědnosti, ráj triumfalismu: Vládní…

Premiér po neúspěšném hledání jiných adeptů vybere na ministra dopravy člověka, kterého vychválí jako schopného…

Čtrnáctiletý Putin a puberťačka Merkelová. Světové osobnosti, jak si je nepamatujete

Čtrnáctiletý Putin a puberťačka Merkelová. Světové…

Přední postavy světového dění většinou všichni znají z oficiálních snímků, které zachycují, jak si někde…