Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz R

9.59 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz R, foto 1 Mercedes-Benz R, foto 2 Mercedes-Benz R, foto 3 Mercedes-Benz R, foto 4 Mercedes-Benz R, foto 5 Mercedes-Benz R, foto 6 Mercedes-Benz R, foto 7 Mercedes-Benz R, foto 8
Mercedes-Benz R, foto 9 Mercedes-Benz R, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Minivan Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:29000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 6200 výkon [kW]: 375 / 405 * kroutící moment [Nm]: 630 / 660 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.9 / 4.8 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 310 * počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 / 22 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 22.2 / 22.2 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ex_midla".

Mercedes-Benz R 63 AMG, tzn. 6.2 V8 benzín, 510 poctivých atmosferických koníků (v mém případě ještě úprava motor-managementu na něco přes cca. 550koní a vypnutý omezovač na 250), 7-stupňový automat AMG (Speedshift), vzduchový podvozek AirMatic- snížený a upravený od AMG (regulace výšky a tuhosti, vyrovnávání náklonů), pohon 4x4 4Matic 40:60 mezi přední:zadní nápravu.

AMG, dříve samostatná firma - tuner Mercedes-Benz, je dnes jednou z divizí přímo výrobce. Dříve z nových vozů vymontovali vše nezbytné, dali vlastní upravený motor, převodovku apod.. Dnes od výrobce dostávají hotové polotovary do, který montují své upravené komponenty, hlavně motor, převodovku, díly podvozku a interiér. Valná část vozů s označením AMG je dnes bohužel standardní Mercedes se spoilery za pár tisíc EUR :-(. Většina komponent je u AMG montovaná ručně, např. motor V8 6.2 vždy kompletuje a testuje pouze jeden německý soudruh.

R 63 AMG bych osobně zařadil někde za nové Audi RS6 a před Audi Q7 V12 TDI. Výkonem váhou, prostorem je hodně podobné, případně Porsche Cayenne Turbo S.

Základní parametry:

- výkon 510 koní (úprava na cca. 550 koní)
- 660Nm (po úprava cca. 690Nm)
- 0-100Km/h 4.9s, po úpravě může být o něco lepší 4.7-4,8s
- Max. rychlost 250, s vypnutým omezovačem něco kolem 310Km/h (teoreticky, zatím jsem zkoušel pouze zda opravdu nemá omezovač, 270-280 - nemá, je blbý počasí :-)

S touto motorizací je to exot, což beru spíše jako nevýhodu. V ČR jsou řádově jednotky kusů ( 2-3 včetně mého). MB přestal v této motorizaci pro malý zájem zákazníků vyrábět, pro většinu zákazníků je imagově zajímavější SUV ML 63 AMG (stejná technika, jiný design - zaměření).

R-classe je obecně docela podivná, MB označuje jako crossover, na pomezí mezi MPV/SUV. Základem je třída M(L) (podvozková platforma, pohon 4x4, atd.). Mě osobně seR-ko v AMG úpravě (spoilery, blatníky) docela líbí, je to věc názoru, je to velké kombi/VAN, mixnuté s SUV. Pro představu rozměry jsou hodně podobné jako u Audi Q7, o pár centimetrů kratší a nižší.

R-ko je o kompromisech, komfortem si troufám přirovnat k třídě S s trochu menším prostorem na zadních sedačkách (ve standardní verzi) a klasičtějším ovládáním (hodně tlačítek & Command), vpředu je komfort a místo bez kompromisů. Pokud se podvozek zvedne na nejvyšší úroveň, tak je z hlediska průchodnosti "terénem" srovnatelné s většinou SUV (Q7, ML, Touareg apod.). Proti klasickým SUV ale mnohem lépe sedí, není tak gumové ale chová se jako trochu větší (hodně velké :-) kombi.

Motor je brutální:
Má úžasný zátah, pro představu: při přeřazování si i na suchu z 2 na 3 stupeň při plné akceleraci na všechny 4 kola "hrábne", na mokru i při vyšších rychlostech spíná protiprokluz. Motor má ohromný přebytek výkonu, krouťáku, zvuku - je to takový motorový metal na 4 kolech. Motor bez problémů točí 8tis. otáček což je vzhledem k objemu úžasné (např. BMW 750 - V8 4.8 točí jen 7tis. otáček). Právem je to stále nejvýkonější atmosferický V8 na světě...

Motor je atmosferický, nečeká tedy na žádné turbo, kompresor apod. - žádný downsizing - okamžitě už od volnoběhu jde krásně lineárně za plynem do otáček. Ochotně točí přes 7tis. otáček, to pravé začíná někde nad 4tis. otáček - objem ničím nenahradíš :-). Díky koncepci motoru je možné výkon velice citlivě dávkovat, při předjíždění, v provozu apod. , s trochou cviku lze i řadit "plynem".

Moc nechápu tento motor v kombinaci pouze se zadním pohonem, E/CLS/S/CL - osobně mám problém, respektive protiprokluz spíná při rozjezdu i v kombinaci se 4x4. Mít tento výkon pouze na zadních je sado-maso :-)

Jinak co je pěkná věc, na motoru je plaketa s "podpisem" člověka, který motor ručně montoval. Každý AMG motor ručně montuje pouze jeden technik. Možná to tak není a dělají se v "Číně" ale působí to hezky :-).

Převodovka
Převodovka je 7-stupňový automat , upravený/posílený a přeprogramovaný od AMG, tak aby vyhovoval nárokům dané motorizace. Za mě osobně nejlepší automat co jsem zatím jezdil (BMW, Audi, VW apod.), sám brzdí z kopce - nechává zařazený příslušný stupeň tak aby se auto více nerozjíždělo, podřazuje při brždění (na dálnici velice efektivně), řazení je rychlé, jemné i při plné akceleraci. Vzhledem k objemu a výkonu motoru je celkem jedno jaký stupeň je zařazený, většinou tam rychle dá za 6-7 a jede se na 1500 otáček s klasickým brumláním velkoobjemového benzínu.

Převodovka má vlastní inteligenci, dokáže velice slušně odhadnout styl řidiče a dle toho řadí více nahoru nebo podřazuje. Jediný problém má vzápětí po větší změně stylu tzn. když se jede dle předpisů na pohodu a pak se rychle "naloží", software převodovky 2-3 sekundy přemýšlí jestli se to jako myslí vážně a pak podřadí klidně od 2-3 stupně dolů.

Co jsem tedy zatím vypozoroval, tak je díra / chyba mezi 2-3 stupněm při plné akceleraci (rozjíždí se vždy na 2-stupeň) kdy všechny 4 kola prohrábnou, sepne protiprokluz a přeřazení trvá nezvykle dlouho - je tam díra 1-1,5s. Dále pak při stání do kopce drží pouze cca. 10s pak přestane a auto začne samo couvat (u automatu nechápu proč...).

Podvozek je velice povedený:
Podvozek je největším překvapením tohoto vozu. To co dokáže při váze 2.5 tuny a výšce SUV na 22" kolech (20" zimní) je neuvěřitelné. Auto skvěle sedí v zatáčkách a zároveň je komfortem srovnatelné s klasickou limuzínou. Podvozek je stavitelný (výška, tuhost) s tím, že se při vyšší rychlosti sám snižuje a přitvrzuje. Neklidnější režim Comfort je naprosto dostatečný i pro rychlou jízdu a zároveň pohodlný. Sportovní režim je hodně znát, proti komfortnímu režimu je jako "motokára".

Kdy je váha a původní ne zrovna sportovní koncepce znát, tak je rychlé vyhýbání - při větší rychlosti začně plavat zadek a celé auto se začne vlnit, pak se zase hned srovná, respektive pohon 4x4 a ESP ho srovná. Na dálnici jsem vypozoroval nad 200Km/h citelnou nestabilitu - náchylnost na boční vítr, znatelně se ale zlepší přepnutím podvozku na sportovní režim. Nad 250Km/h není podvozek dělaný, není příjemné ho řídit jako klasickou limuzínu, která prostě lépe sedí a poskytuje mnohem větší jistotu.

Na limitu je R-ko silně nedotáčivé - valí se přes přední pneumatiku v daném směru, tzn. po tečně ze zatáčky ven a (celková váha v kombinaci s těžkým čumákem, 6,2 V8 něco váží) - ESP začně bláznit a jestli jsem správně vypozoroval, tak pošle znatelnou část výkonu na zadek, tak aby předek vrátil zpět do zatáčky. Před limitem je poměrně neutrální, jestli se to dá u podobně těžkého auta říct, tak se dá řídit plynem a pohon 4x4 zajišťuje do ztráty přilnavosti na předních pneumatikách slušně neutrální chování.

Brzdy jsou dostatečné:
Brzdy byly ze začátku po předchodu z BMW docela zklamáním, trochu gumové, potřebují pořádně sešlápnout pak je vše v pořádku. Díky/kvůli tomu ale chybí takováta jistota, že je ještě nějaký brzdný účinek v zásobě. Brzdy jsou samozřejmě sportovní, kotouče vrtané atd.- fyzika vs. >2.5tuny ale v tomto případě i tak bohužel vítězí. Na dálnici při plynulém dobrždování z větší rychlosti citelně pomáhá převodovka, která podřazuje a tak brzdí motorem.

Ovládání:
Přes rok jsem jezdil v BMW a velmi spokojeně používal iDrive, předtím Audi/MMI a minimum tlačítek. Styl MB/Command mi přijde zbytečně složitý, moc tlačítek - asi 30x tlačítek na všechno možné a nemožné, od klimatizace až po navigaci,audio apod.

Silné stránky

- Určitě motor, zátah od nízkých otáček, krásný zvuk/hluk ze 4 laufů - kanonáda (ručně vyráběný nejvýkonější atmosferický motor V8 na světě).

- Pohon 4x4 4matic (40:60 na zadek), po zkušenosti s cca. 370 koníky v BMW "na zadku" uvolňující zážitek, 550 na 4x4 si ale i na suchu umí pěkně hrábnout ale je legrace pozorovat jak se s tím 4matic vypořádává, na nerovnostech se třeba dostane jedno kolo více do vzduchu a začne hrabat ale čtyřkolku to nerozhodí, v zadokolce bych měl co dělat, minimálně bych ubral.

- Vzduchový podvozek Airmatic - vynikající kombinace stability a komfortu + "off-road" potenciál v kombinaci s 4x4

- Natáčecí bixenony

Slabé stránky

- Spotřeba, první den průměr kolem 25-28l (těžká noha), druhý den na okreskách 21-22, dlouhodobý průměr 22,2

- Kombinace 22" kol s obrubníky, při sebelepším zacházení a opatrnosti se nějakému tomu škrábanci vyhnout nedá. Kola 22" Tomason jsou moc pěkná bohužel ale "přečuhují" přes pneu ven a tudíž jsou hrozně náchylná se otírat o obrubníky. Většinou jezdím po Praze a kola trpí... (pokud by měl někdo zájem, prodávají zde www.makocar.cz)

- Ovládání Command, moc tlačítek (zlatý iDrive, případně MMI)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

N/A

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

www.cardeluxe.cz - perfektní...

Chiptuning, kola

Provedený chiptunning na cca. 550 koní a vypnutý omezovač, kola 22" (letní), zimní mám originál AMG 20"

Technické parametry, zejména zrychlení, vychází z technických dat, které jsou veřejně dostupné. Vzhledem k tomu, že se již nevyrábí, tak není moc oficiálních zdrojů (MB, AMG apod.).

Většinou se uvádí zrychlení do 5s/100Km/h, na US stránkách zase 4.6 (0-60Mph/96km/h). Vzhledem ke stejnému motoru to bude někde horší než E/CLS/CL 63 AMG a lepší než ML 63 AMG, C 63 AMG má mírně přiškrcenou verzi.

 

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz R

Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím téměř bez problémů, jen se mi rozsvítila kontrolka motoru po trochu hrubší jízdě, něco se tam asi přelilo/olej apod. a chyba se uložila do paměti registru (MIL), buď zmizí nebo dám na diagnostiku.

praktičnost
9

3 řady sedaček, slušný kufr (při sklopené 3.řadě sedaček)

prostornost
8

vepředu slušná, 2.řada sedaček dostatečná, 3.řada sedaček je tak do 150cm, děti, tchýně apod.

jízdní vlastnosti
9

Vzhledem k rozměrům a váze neuvěřitelné, kouzla od AMG

jízdní komfort
9

Velice dobrý, 22" kola v kombinaci se vzduchovým podvozkem, limuzína to ale není + na dálnici je trochu hlučnější, motor je takový syrovější.

provozní náklady
7

Trochu větší, není to na to jezdit každý den 100km do práce a zpět,...

náhradní díly
4

Mercedes & AMG = no comment, bez známých v servisu bych nekupoval...

výkon motoru
9

dostatečný k váze vozu

spotřeba
5

velký motor a velké těžké auto (2,5tuny), max. zatím po Praze v zácpe 25.5, min. 17.5, dlouhodobý průměr 22.2

hlučnost motoru
9

dle potřeby, absolutně tiché při normální jízdě a absolutně brutální při vysokých otáčkách, na dálnici je trochu hlučnější než jsem byl zvyklý, pomohlo ale změnit pneu z 22" na 20" (zimní).

kvalita sedadel
10

komfortní sedačky s odvětráváním a dofukováním, bočnice atd., skvělé

brzdy
9

dostatečné, od AMG bych čekal o trochu lepší, je to ale o zvyk jak zabírají, pak OK.

zavazadlový prostor
7

při sklopené 3 řadě sedadel dostatečný, jinak nic moc.






Blesk.cz

VIDEO: Z projížďky rovnou do vězení! Motorkář se zákazem řízení vezl drogy, měl už dávno sedět

VIDEO: Z projížďky rovnou do vězení! Motorkář se…

Pořádného ptáčka se podařilo lapit pražským policistům v neděli odpoledne na Kunratické spojce v Praze 4.…

Zemřel Lubomír Mátl (†79), otec šesti sester Mátlových: Smrt zasáhla i Patrasovou!

Zemřel Lubomír Mátl (†79), otec šesti sester…

Zemřel uznávaný český sbormistr a dirigent Lubomír Mátl (†79), hlava celé hudební dynastie. Ve světě múz se…

 

iSport.cz

iSport podcast: Pustí Slavia Stancia a Masopusta do Anglie?

iSport podcast: Pustí Slavia Stancia a Masopusta do Anglie?

Netradičně v úterý, zato živě přímo z místa slávistického soustředění v Laa an der Thaya jste mohli sledovat a…

Liga mistrů a konec! Schick se vrátí do Říma, AS odpískalo tahání s Lipskem

Liga mistrů a konec! Schick se vrátí do Říma, AS…

Za Lipsko odehraje zápasy v Lize mistrů a tím to končí. Poté se Patrik Schick vrátí zpátky do Říma, s kterým má…

 

Reflex.cz

Parodoval nadřízené Hitlerem, za vyhazov teď dostane milionové odškodné. Meme prý není urážka

Parodoval nadřízené Hitlerem, za vyhazov teď dostane…

 Zaměstnanec ropné společnosti BP (British petroleum) dostal v Austrálii výpověď za šíření meme-videa o svých…

30 fotografií bizarního běloruského diktátora Alexandra Lukašenka. Jako v Severní Koreji

30 fotografií bizarního běloruského diktátora…

Bělorusové se bouří proti prezidentovi Alexandrovi Lukašenkovi, který vládne v zemi diktátorským způsobem už od…