Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz A A200

10.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz A, foto 1 Mercedes-Benz A, foto 2 Mercedes-Benz A, foto 3 Mercedes-Benz A, foto 4 Mercedes-Benz A, foto 5 Mercedes-Benz A, foto 6 Mercedes-Benz A, foto 7 Mercedes-Benz A, foto 8
Mercedes-Benz A, foto 9 Mercedes-Benz A, foto 10 Mercedes-Benz A, foto 11 Mercedes-Benz A, foto 12 Mercedes-Benz A, foto 13 Mercedes-Benz A, foto 14 Mercedes-Benz A, foto 15 Mercedes-Benz A, foto 16 Mercedes-Benz A, foto 17 Mercedes-Benz A, foto 18 Mercedes-Benz A, foto 19 Mercedes-Benz A, foto 20 Mercedes-Benz A, foto 21 Mercedes-Benz A, foto 22 Mercedes-Benz A, foto 23 Mercedes-Benz A, foto 24 Mercedes-Benz A, foto 25 Mercedes-Benz A, foto 26 Mercedes-Benz A, foto 27 Mercedes-Benz A, foto 28 Mercedes-Benz A, foto 29 Mercedes-Benz A, foto 30 Mercedes-Benz A, foto 31 Mercedes-Benz A, foto 32 Mercedes-Benz A, foto 33 Mercedes-Benz A, foto 34 Mercedes-Benz A, foto 35 Mercedes-Benz A, foto 36 Mercedes-Benz A, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Áčko Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1332 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Ahoj všem, rád bych vám představil nový přírůstek do naší garáže.

Proč právě Áčko?
Nuže: já po roce ježdění ve „fírerovi“ (4-er) jsem začal v lednu přemýšlet, jestli nevyměnit ženě auto. Moje žena v té době sedlala Leona teď už předchozí generace s 1,4 TSI. Žabička, jak mu říkala pro zelenou metlu, jí celkem vyhovovala. Ale pokaždé, když jsem do toho přesedl z brambory, tak jsem nadával na kvalitu podvozku. Torzka u koncernu prostě po silnici s většími koly skáče a bouchá úplně strašně, multilink je úplně jiná písnička (mohl jsem 4 roky srovnávat na 2 Leonech prakticky denně). Ale hlavně hlučnost auta za jízdy, ta je opravdu příšerná. Kvalitu interiéru při srovnání raději ani nezmiňuju. Ale to je logické vzhledem ke kategorii a cenovce obou aut.
Navíc další a další černé scénáře budoucnosti aut se spalovákem v EU byly další impuls, proč začít přemýšlet nad výměnou za novější auto, dokud to ještě jde. Protože baterky zatím určitě nechceme.
Zadání auta: hatchback nižší střední s kvalitním interiérem a podvozkem, benzínem a manuálem (ten žena přímo vyžaduje a já to kvituji). Tak jsem si udělal malý průzkum aktuální situace. Vzhledem k tomu, že většina automobilek nyní, pokud možno, všechno cpe na displej, tak další podmínkou bylo ovládání základních prvků jako je klima nadále mechanicky. To vyřadilo hodně aut včetně Golfa (který v R-line v červené metle vypadá pěkně), nového Leona atd. Ona otázka podvozku vyřadila další hromadu aut. Nakonec jsem asi 8 aut ukázal ženě a začalo se vyřazovat. Po jejím zhodnocení nakonec zůstala jenom 3 auta všechna z prémie – obligátně 1 -er, A3 a Áčko. Původně se zamilovala do á trojky. Ta se jí líbila zvenku moc. Já jako bavorsky pozitivní jsem jí tročku vnucoval jedničku. Áčko jí připadalo hezký, ale úplně se neztotožňovala s tím, že by jezdila v Mercedesu.
Takže jsem sedl do konfigurátoru a vymýšlel varianty. Když jsem všechna 3 auta nakonfiguroval na podobnou úroveň, tak jsem zjistil, že překvapivě je nejdražší audina, a to o dost (dle ceníku to bylo proti áčku skoro 200k), potom bavor a nejlevněji kupodivu áčko. Po asi měsíci ladění konfigurací, barev, kol atd. jsem odeslal nabídky o nacenění jednotlivým dealerům po Moravě. V Audi se mi ozvali 4 prodejci a ceny byly opravdu různorodé, lišily se o 150k v konečné ceně. BMW jsem poptal u známého prodejce v Olomouci a z Mercedesu se ozval taktéž jen prodejce v Ol.
Takže pojďme auta vyzkoušet. Dané konfigurace s motory a manuálem se dnes prakticky sehnat nedají, takže jsem zkoušeli různé varianty. Nejvtipnější bylo, když v Cartecu mi náš prodejce kvůli motoru nabídl na víkend vyzkoušení 2 -er Gran tourer. Šlo mi hlavně o motor, protože s 3 -válcem jsem předtím zkušenost neměl. Motor se mi projevem dost líbil, ale když žena uviděla, co nám půjčili, tak mi oznámila, že bavora můžeme vyřadit. Takže zbyla audina jako favorit a áčko, kdyby náhodou.
V podstatě jsme jeli do Audi na vyzkoušení a objednání auta. To jsme si po několika komplikacích domluvili (bylo to v období totálního lockdownu, takže jsme po telefonu a mailech řešili s prodejcem různé drobnosti). V mezičase jsme dostali zapůjčeno áčko na víkend a auto nás ohromilo celkovým zpracováním a jízdními vlastnostmi. To ženo trochu nalomilo, ale Audinu chtěla zkusit, ať má srovnání. Tak jsme dojeli, auto nachystáno. Žena otevřela dveře a během vteřiny bylo rozhodnuto. Koukal na nás levný plastový interiér u auta v ceníkovce nad 800k. Popravdě, když to srovnám s jejím Leonem za polovinu, tak není prakticky rozdílu v kvalitě a záplavě levného plastu na palubce středovém tunelu. Takže jsme testovací jízdu přetrpěli a po vystoupení se oba shodli, že tohle za dané peníze určitě ne.
Po cestě domů jsem ženě navrhl, že půjdeme objednat rovnou áčko. Tak se i stalo. Auto objednáno a konci dubna do výroby a dodáno v půlce července. A pak že čipy nejsou… (ale je fakt, že prodejce nám říkal, že jsme asi nějaká výjimka, protože čekací doby se od ledna naprosto brutálně protáhly běžně na rok)


K samotnému autu:
Jedná se o Mercedes-Benz A200 v linii Progressive v červené Patagonia metalíze s Premium plus paketem a dalšími příplatky vč. matrix LEDek atp. (záměrně nebyl objednán žádný asistent nad rámec nutného). Zvažoval jsem i linii AMG, protože z venku je o chlup hezčí, ale tvrdší podvozek a sportovní sedačky, které ženě nevyhovují, ho vyloučily a áčko se nedá koupit v AMG na standartním podvozku.

Auto má krásnou siluetu, vypadá velmi nízké, dynamické. Jako kdyby bylo pořád v pohybu. Navíc hlavně zezadu je jak vytesané z jednoho kusu, prakticky nic nenarušuje ladné linie, prostě sexy prdelka.
Barva byl docela oříšek, protože červená není špatná, ale není to 100% trefa. Jenže na výběr u tohoto modelu je víceméně šedo-černo-bílá nuda, tahle červená, modrá, která je skoro šedá, křiklavě žlutá a nová varianta růžovo zlaté, která je ale docela peklo. Sám prodejce nám říkal, že si ji na áčko ještě nikdo neměl odvahu objednat. (já ji nedávno viděl na živo a tohle asi opravdu ne). Takže červená jaksi zbyla jako nejlepší varianta.
Vepředu velký gril v našem případě bez „diamantů“, k tomu LEDky s nějakou variantou denního svícení. Vzadu taktéž plně LED. Když už jsem u světel, v noci samozřejmě zkoušena „matrix“ funkce světel a funguje to solidně. Problikla mě zatím jenom babeta, protože prostě svítí jak bludička, a samozřejmě sem tam auto, co vyjede ze zatáčky, protože světlům okamžik trvá, než zareagují. To se ale stalo tak 3x za celou dobu. Auto, mi přijde, sedí docela nízko nad silnicí a problém kvůli tomu je každopádně přejíždění retardérů a parkování čumákem u chodníku. Skoro všude si totiž škrtne předkem. Takže retardéry pomalu a parkovat vždy zadkem.

Auto má bezklíč na VŠECH dveřích (uč se, BMW), ale nemá elektricky ovládaný kufr, jako soupeři z Mnichova a Ingolstadtu. Při zamknutí se sklopí i zrcátka (opět v základu BMW nemá, jednou diag). A zavírání kufru jde docela ztuha, žena už si stihla zanadávat. Objem kufru dostačující, nestěhujem ani s ním nebudeme jezdit k moři. Když jsem u bezklíče, tak si musím opět postěžovat, že ani drahé prémiové automobilky to nemají tak vychytané jako Renault, který s tím před lety přišel. Tam se prostě o nic nestaráte a auto se zamkne samo po odejití na cca. 2 metry. K tomu lehce zatroubí, ať máte jistotu, že se zamklo. U skoro všech ostatních ne, musíte hladit kliku…

Nádrž je pro áčko zvykle vlevo, pro nás docela nezvykle. Samozřejmě jsem poprvé přijel ke stojanu zleva jak zvykle a abych to hned nezašpinil hadicí, tak jsem musel přejet. Navíc pro mě jako pro praváka je, troufnu si říci, tankování přes ruku. Levou by to šlo rozhodně líp, takže já tankuju tohle auto levou.

Vzadu „sexy prdelka“ a 2 fejkové výfuky po stranách, jak je dnes běžné (zlaté BMW).
V paketu premium plus je i střešní okno. Nevím, žena to měla i v Seatu a chtěla to, tak to tam je. Prodejce sám říkal, že to skoro nikdo neobjednává. Fungovat funguje a je fakt, že po otevření se horký vzduch zmizí dřív. Nevýhoda tu ale je elektrická roletka, která nemůže být zatažená, když je otevřené okno. Takže mi docela smysl uniká. Protože tak to používala nejčastěji. Otevřela si okno a zatáhla roletku, ať na ni nesvítí slunko.
Kola jsem nechal 17 -ky, protože vypadala v konfigurátoru slušně. Po dodání jsem ale zjistil, že mají aero zakrytí skoro celého disku a už to tak moc super není. Takže zbydou na zimu (aspoň v nich nebude tolik sněhu a břečky těch pár dní v roce) a na léto se pořídí něco hezčího.

Pojďme do interiéru: Po otevření dveří na mě dýchne pocit kvalitně zpracovaného interiéru už na první pohled. Proti Audi je to velký rozdíl, BMW mi přijde na stejno. Je vidět skoro všude měkčené plasty – na palubce prakticky kompletně příjemné na dotyk. Jediné, co není nic extra, je klavírový lak na středové konzoli, ale to je teď móda všude, změnit nešlo… Výtku mám k okraji tohoto v místě, kde se opírám lýtkem o středovou konzoli. Je tam jako kdyby hrana a po delší cestě dost tlačí do lýtka. Vadí jenom v létě při holých nohách.
Prostornost pro nás dobrá, nejsme žádní velikáni. Vpředu bez potíží a vzadu sedí děti. Navíc já se sám za sebe sednu v pohodě - 178cm.
Na dveřích jsou nezvykle ovladače el. nastavení sedaček a vyhřívání. Tohle je specialitka Mercedesu. Vnitřní madlo ve mně uchycením nebudí úplně důvěru, snad nebude brzo vrzat při zavírání dveří. Sedačky ať komfortní varianta mají docela tvrdé výplně sedáku – čekal jsem vzhledem ke značce měkčí. Nastavení je v pohodě, ale opět dost vysoko i v nejnižší poloze – tady opět ergonomie BMW vítězí. Velmi kvituju možnost naklonění celého sedadla vč. sedáku a prodloužitelnou opěrku pro stehna. Jak si na tohle člověk zvykne, tak nechce jinak. Bočnice celkem slušně v zatáčkách drží, tohle ale není auto na dovádění. To až dále. Samozřejmě celkem diskutabilní je, vlastně není kaplička přístrojů. Prostě 1 dlouhý displej ala tablet. To není úplně šálek mojí kávy, ale čitelnost je VYNIKAJÍCÍ i za přímého slunce. Možnosti nastavení díky MBUXu skoro nekonečné.

On sám MBUX systém je opravdu extrémně vychytaný. Dá se ovládat 4 způsoby: na volantu, hlasově, dotykově a na touchpadu na středové konzoli. Za celou dobu se mi nestalo, že by se sekl, nebo startoval déle jak 5 sekund po nastartování auta (zdravím koncern). Navíc dotyk reaguje okamžitě jak na displeji, tak na touchpadu, kde je jasně cítit haptická odezva.
Samozřejmě by se mouchy našly:
1. V dnešní době má auto sice apple carplay/android auto, ale pouze s kabelem. Moje auto konstrukčně z 2012 bezdrátově…
2. Když zapojím telefon, tak se mi často vypne rádio a musím z telefonu vyskočit a zapnout rádio ručně, protože můj hlas není moc kompatibilní s Hej Mercedesi! Pokaždé, když zkusím, ať mi pustí Rádio Haná, tak tam hodí vždycky něco jiného. Asi prostě moc huhlám. Vůbec všechny pokyny zvládá hlasově lépe moje žena, protože jí prostě rozumí… Na druhou stranu jsem s tím v Seatu neměl potíže…
3. Další věci se najdou určitě časem.
Jinak personální nastavení auta je opravdu rozsáhlé a strávil jsem s tím skoro hodinu, než jsem si to nastavil ke svojí spokojenosti. Stejně tak moje žena, ale to už šlo líp, protože jsem věděl, co a jak.
Líbí se mi i široké možnosti palubního počítače na levém displeji budíků, kde je to logicky rozvrženo a opravdu si nastavím kombinaci, která mi vyhovuje. Navíc dat se dá zobrazit dost. Pro nás sledovače ujeté vzdálenosti, průměrné a aktuální spotřeby atp. skvělé. Samozřejmě opět personalizace. Takže přijdu, sednu, nastartuju, zapnu svůj profil a vše se mi nastaví. Trvá to samozřejmě pár vteřin. Co mě sejří, je lane asistent, který je defaultně vždy on protože EU legislativa. Takže po startu vždy kolečko nastartovat, můj profil, vypnout lane asist, vypnout start stop a může se vyjet.
S displeji souvisí i volant. Ten naštěstí nemá dotykové plošky, ale tlačítka, za což děkuji bohu a inženýrům Mercedesu. předpokládám, že je to proto, že auto je z roku 2017 konstrukčně, beztak se to objeví s faceliftem. Vlastně dotykové plošky má, na každé straně jednu malou uprostřed, ale při točení volantem opravdu nezavazí, takže si nic nepřepínám. Průměr věnce i tloušťka je akorát, k tomu výhrady nemám. Tedy spíše tenčí, ale pro ženské ruce akorát. Mrzí mě absence vyhřívání volantu, jde pouze s automatem, proč???? Zas tak moc to nevadí, protože auto má z výroby Webasto, takže ho mívá žena ráno s dětmi vyhřáté. Apka funguje pěkně. Citlivost volantu samozřejmě 0 a spíše delší převod řízení, takže musí víc točit, než byla zvyklá u Seatu. Odpor taky prakticky 0, po přepnutí do sportu je to o 0,0001% lepší.

Velmi kvituji mechanické ovladače klimy a hlasitosti rádia. Jeden z více důvodů, proč tohle auto vyhrálo. A to je popravdě smutné vůči dnešní automobilové produkci.

Další specialitka Mercedesu: S volantem souvisí páčky, teda 1 páčka vpravo, protože je to manuál, takže na co by páčka vlevo byla, že? Nevěřil bych, že všechny funkce jde nacpat na 1 páčku, ale fakt jo. I když ovládání zadního stěrače je nic moc.
Když jsme u těch ovládacích prvků, co „šaltra“ a pedály? Pedály jsou na můj vkus moc měkké, odpor plynu není skoro žádný. Opět spíše ženské auto, takže asi v pořádku. Řadící páka má taky svá specifika. Nenapadlo by mě, že u auta s takovou cenovkou nebude potažena kůží, ale opravdu není. Nahoře je kulisa z šedého plastu a dole z černé plastogumy. Divné. Samotné řazení nejsou žádné orgie. Přesné úplně není, i když splést si kvalt si myslím, že nejde. Jde hodně zlehka, opět žádný odpor. A jako bonus naprosto hloupé řazení zpátečky. Řadí se jako dvojka, což by zas tak nevadilo, ale musí se přitom celá páka vytáhnout nahoru. Tohle vymyslel kdo? Všichni ostatní normální výrobci páku zatláčí, nebo její část. Když už něco nahoru, tak kroužek jako protitlak proti dlani. Ale tady se to prostě celé vytahuje nahoru.

Interiér probrán, tak pojďme na jízdní vlastnosti.
Jak to jezdí? Jak to říct, jezdí, emoce nemá smysl hledat. Když zrychlím, tak je to prostě nedotáčivé a hrne se to ven ze zatáčky. Ubrání plynu sice pomůže, ale utažení stopy není zas tak výrazné. Auto se i slušně naklání. Ale co bych čekal u komfortního podvozku. Ale to je vlastnost všech předokolek. Pohodlnost tam je, i když bych čekal ještě lepší přejetí krátkých nerovností. Pořád tam cítím náznak poskakování. Typicky česká okreska nejlépe ve městě, kde je shrnutý asfalt. Tam začne auto poskakovat. Je to určitě dáno nízkou rychlostí. Ale asi v rámci třídy a délky rozvoru prakticky maximum. Já už si zvykl na klasickou koncepci s motorem na podél a zadním pohonem. Kvalita odhlučnění podvozku je určitě mezi top třídy. Od kol skoro nic nebouchá, není hluk, změna asfaltu sice slyšet je, ale ne nijak výrazně. Už jenom pochvala je, že jsem chvilku po koupi jel autem já a ani si nevšiml, že jedu výrazně nad limity okresky. Tak dobře maskuje auto hluk i od oken.

Motor je renaultí 1,33, čtyřválec. Jednotka v minulosti a asi i stále proklínaná. Plebejský motor do prémie. Výkon 120kW a, myslím 250Nm, je naprosto dostačující, jediné, co mi opět vadí, je délka převodů. Ale to je dnešní doba. Kdyby byly první 3 nebo 4 kvalty kratší, byla by to slušná štika. Na druhou stranu na dálnici motor točí při limitu asi 2500 otáček, takže není vůbec slyšet. V komfort režimu jsou dost ospalé reakce a motor jakoby ani udávaný výkon neměl. Hned po zajetí jsem oběma nastavil individual režim se sport nastavením motoru a hned ožil. Už jde i dávat meziplyny při podřazování a nečekat sekundu na reakci. Ožívá těsně pod 2 tisíci, pod ním s ní není prakticky řeč. Špičku samozřejmě nemá, ale srdnatě táhne do cca. 5 tisíc, možná pět a půl. Motor kvůli délce převodů prakticky nebrzdí na rychlost. Na to už jsem z BMW zvyklý. Spotřeba? Cca. 7 na sto, to ale není hlavní, auto nebude mít velký roční nájezd.
Určitě bych vybral raději, než koncernovou 1,5 TSI. Proč? Protože i přes mírně vyšší spotřebu nemá hloupý dvouválcový režim. Měl jsem možnost před pár dny jet s tímto motorem cca. 600km zátah a vypnutí 2 válců sice je neznatelné, ale ten projev je poznat i na dálnici. Jakoby slabá vibrace, která je cítit a i slyšet. Jsem hudebník a mám dost citlivé ucho. Takže jsem po chvilce poznal okamžitě přepnutí. Raději pár deci navíc než tohle.

Celkové hodnocení auta po pár tisících?
Občas štvou mercedesí specifičnosti jako ovládání stěračů vlevo, ale jinak moc. V rámci dnešních možností, co ještě lze koupit s pokud možno co nejméně asistenty, komfortu, odhlučnění, motoru v kombinaci s manuálem je to super auto. A 100% je na špici třídy. Tomu taky odpovídá cena, i když Audi dokáže být ještě dražší. Já osobně bych i přes absenci čtyřválce s manuálem volil 1 -er už jen kvůli zvyku na ovládací prvky a zhruba stejnou kvalitu interiéru. Prostě mi do usednutí do interiéru víc sedlo i přes příšerné zobrazení otáčkoměru proti směru. Tentokrát ale volba nebyla na mě a myslím si, že si manželka vybrala skvělé auto.

Silné stránky

Design
Infotainment
Celková kvalita zpracování
Tichá jízda v rámci třídy
Fyzická tlačítka klimy a rádia

Slabé stránky

Posaz příliš vysoko
Výrazně nedotáčivé
1 páčka pod volantem na všechno
Řazení zpátečky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nejsou

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné, komunikace s prodejcem skvělá, nabídl bez potíží auto na celý víkend na vyzkoušení, i když nás vůbec neznal. Sleva adekvátní. Dodání do 3M od objednávky auta do vroby.

 


Další vozy Mercedes-Benz A



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím nehodnotím, bez potíží

praktičnost
8

odkládacích prostor dost, kufr tak akorát

prostornost
9

v rámci třídy dobrá, vpředu bez připomínek, vzadu jezdí děti

jízdní vlastnosti
7

na předokolku slušné

jízdní komfort
10

skvělý, zvlášť na 17 kolech s pneu profilem 55

provozní náklady
8

normální,

náhradní díly
0

nehodnotím

výkon motoru
9

dostačující vzhledem k zaměření auta

spotřeba
8

akorát

hlučnost motoru
9

celkem nízká, utlumení dobré

kvalita sedadel
9

tvar a nastavení skvělý, mohly by být měkčí výplně

brzdy
9

dostačující

zavazadlový prostor
9

akorát






Blesk.cz

Královna Alžběta II. v nemocnici! Podstoupila důležité vyšetření

Královna Alžběta II. v nemocnici! Podstoupila…

Britská královna Alžběta II. (95) podle Buckinghamského paláce pobyla v noci ze středy na dnešek v nemocnici…

Začala jsem se loučit s tváří partnera, říká Zuzana (44). Zrak jí vrátila unikátní operace

Začala jsem se loučit s tváří partnera, říká Zuzana…

Její každodenní prací je pomáhat klientům s psychickými problémy, na efektivní pomoc se svým zdravotním…

 

iSport.cz

Muradov pořádá první MMA turnaj v Uzbekistánu: Já jako Elvis? Věc názoru

Muradov pořádá první MMA turnaj v Uzbekistánu: Já…

Tvoří úžasný příběh. Kluk z chudé rodiny se probojoval jako vůbec první Uzbek do UFC a teď ve své zemi uspořádá…

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

 

Reflex.cz

Porazí Orbána starosta z venkova? Šance jsou skoro padesát na padesát

Porazí Orbána starosta z venkova? Šance jsou skoro…

Vyzyvatel maďarského premiéra Orbána v jarních volbách bude Péter Márki-Zay, starosta města Hódmezővásárhely.…

S umělou inteligencí do virtuální reality aneb Úspěch českých robotů ve světové konkurenci

S umělou inteligencí do virtuální reality aneb…

Americká agentura pro pokročilý obranný výzkum (DARPA) je v širší veřejnosti známá hlavně svým podílem na vzniku…