Alfa Romeo 75 (1987)
26.1.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "asimov". Moje první Alfa z rodu "transaxle" (převodovka a spojka nad zadní nápravou) byla zakoupena v…
Alfa Romeo 75 (asimov)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Chobot 28.01.10 11:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
Teď ale pleteš hrušky s jabkama. O vyvážení špendlíku tu vůbec řeč nebyla. Špendlíková hlavička byla myšlena jen jako ´bod´ na kterém by to bmw vystředěné sedělo........ Stejně sem mohl napsat: ,když to(tím je myšleno BMW) položíš na točící se hever na střed(navrch heveru prostředkem auta), nebo na špejli´.
A znovu řikam. Přesně 50 na 50 to neni. To mi nepřesvědčíš. Dobře. Snaží se. U 6 válců dávají baterii do kufru atd. Ale už rozdíl. 6 válce 2 litr a 2,8. Jiná váha. Neřikej mi že u 2,8 obsahu dávají dozadu ještě cihlu aby byla stejně těžká jako 2litr. Či naopak požívají na 2 litr těžší a více materiálu aby to souhlasilo s váhou 2,8. Prostě aby to bylo přesně 50 na 50 tak by museli vyrábět jen jeden druh karoserie s jedním motorem a jednou výbavou.
Jinak jak jsem psal. Nevidim v tom třeba zrovna u v recenzi jmenovaného BMW potíž tak velkou neb mají rozložení váhy téměř 50:50. Věřim že jiné to bylo třeba u starých fordů, mazd atd kde se to nejspíš až tak neřešilo....(i když jist si tím nejsem jak oni to měli tenkrát ošetřený)
Určitě když nic jiného, tak pod slovy soustředění převážné části hmotnosti(jak bylo použito v recenzi) si nepředstavuji BMW(jak píšeš: motor za nápravou, za ním převodovka, kardan, dif- řekněme teda těch 45:55 pro předek). Pod tim si představuji řekněme fábku v 1,9 tdíčku f plnej palbě woe >:D kde je těžkej dízl převodovka a kupa elektroniky vše natlačeno na předku u auta s rozvorem větší motokáry a dělá to poměr řekněme 70:30, což už rozdíl sakra je. -
Mira328i 28.01.10 11:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
čau fyziku :-) , jenže s tou špendlíkovou hlavičkou to není zas tak jak oba píšete - pokud by se bral střed špendlíku ta to přece není 50:50, těžiště bude někde u hlavičky a pokud se pak roztočí tak bude vyváženo a stabilní ;-) .Stejně tak pokud posunete přední kola na začátek motoru krerej je ještě k tomu uložen podélně, za ním převodovka, kardan a diferenciál, dáte delší zadní přesah tak se ke zmíněným 50:50 dostanete snadno - tak přece u bmw je.
U mě tam je ještě baterie v kufru..snaha je vidět.
Jinak co se týče mýtů o bmw, tak to je kapitola sama pro sebe :-! . -
Chobot 28.01.10 10:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
No fyzik nejsem. Ale řekněme, že logicky kdyby to bylo 50:50 tak je to zlatej střed a o tom o čem se tu celou dobu bavíte se bavit nemusíte.
Míra má pravdu v tom že 50:50 je prostě 50:50 a s tim nic nevymyslíš.
Asimov má pravdu v tom, že když to vemeš na střed na špendlíkovou hlavičku tak ti spadne na čumák, protože přesně 50:50 to není. Ale to snad není žádné auto(určitě ne civil sedan, kombi atd). U poměru 55:45 to dělá na 1200kg(přibližně E36) 660:540kg a to už samozřejmě musí být znát jestli je o 80 kg více na hnané nápravě, či na vlečené. To jsou jednoduché počty.
Tak doufam že jsem vám to vysvětlil >:D ;-)
EDIT: BMW je soustředění podstatné části hmotnosti vozidla nad přední nápravou a lehká zadní náprava- ale tohle fakt ne, to je fakt přehnaný. Pak se člověk diví kolik je mýtů kolem BMW :-| -
"-- skrytý --" 28.01.10 09:09
« Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
Když propíchneš auto kolmou osou k zemi v místě kde se protínají uhlopříčky mezi koly a pomyslně to roztočíš, tak to bude na jedné straně výrazně težší a bude to "házet". Na auto nepůsobí pouze gravitace, ale taky odstředivé síly do stran v zatáčce. Zvedni to na tyči přesně uprostřed auta a padne ti to na čumák. Možná by to chtělo nějakého fundovaného fyzika :-) -
Mira328i 27.01.10 17:59
« Re: Re: Čau pěkná alfa
Myslím že 50:50 je stále 50:50 - váha je rozložena jen jiným způsobem ale výsledek je stejný.
Co se týče cesty kterou se alfa vydala tak to plnej souhlas - mam Alfy rád, ale měli zůstat u klasiky - zadní náhon - protože je to sportovní značka a to k tomu prostě patří ;-) .
Ale možná se blízká na lepší časy...možná zas alfa bude zadokola..uvidíme.
Každopádně kdyby neexistovalo BMW - tak mam Alfu :yes:
Jo a četl sem že tam máš samosvor :-) , mam ho taky...je to fakt jiný -
"-- skrytý --" 27.01.10 17:51
« Re: Čau pěkná alfa
Tak on by ideálně ten motor musel být někde uprostřed. Při bočním přetížení se to oklamat posazením motoru za přední nápravu úplně nedá. Stále to bude trošku kladivo. Samotného mě mrzí jakou cestou se Alfa vydala po odkoupení Fiatem. Ovšem když to auto neuměli prodat... AR 75 byl poslední hřebíček do rakve státního podniku Alfa Romeo. Prý ji prodávali asi 20% pod náklady. Holt Golf byl výrobně levnější. -
Mira328i 27.01.10 17:00
« Čau pěkná alfa
..jen připomínka: ....Je to nejlepší známé řešení, ale není výrobně jednoduché jako "předohrab", který se chová v běžném provozu nedotáčivě. Dnes je prioritní cena a výroba vozu s předním náhonem je nejlevnější. Nevýhodou klasického uspořádání ala BMW je soustředění podstatné části hmotnosti vozidla nad přední nápravou a lehká zadní náprava. Výsledkem jsou problémy s přenosem hnací síly na vozovku, kdy u výkonnějších motorů a na kluzkém povrchu dochází k prokluzu hnacích kol...
-pokud můžu oponovat tak novější typy bmw mají motor za přední nápravou tak aby bylo vyváženo 50:50 ;-) , baterii v kufru atd... -
vrkuboy 27.01.10 01:08
« 75
Ahoj se 75 jsem měl možnost se projet a bylo to super svezení... jo zadokolka to je radost. Auto jelo fakt krásně. Nevím jestli jsi viděl AR 75 v Top Gearu, ale jestli jsi fanda AR tak raději ani nekoukej ;-) >:D Recenze jako základ dobrá ale ještě ji trochu protáhni a přidej fotky. ;-) :yes: -