Diskuse

Alfa Romeo 75 (1987)

26.1.2010

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "asimov". Moje první Alfa z rodu "transaxle" (převodovka a spojka nad zadní nápravou) byla zakoupena v…

 

Alfa Romeo 75 (asimov)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 30.01.10  02:37

    « Re: Re: Re: Hoši já nevím...

    nejlepší řešení je imho mid-ship-engine ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.10  17:47

    « Re: Re: Hoši já nevím...

    Jedním slovem je to celé dost složitá věda ;-) Každopádně transaxle systém je dle mého názoru nejlepší možné řešení co se týče rovnoměrného rozložení hmotnosti vozu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 29.01.10  17:40

    « Re: Re: Re: Hoši já nevím...

    ještě když vezmeš přítlak vzduchu:-)..
  • « 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 29.01.10  16:56

    « Re: Re: Hoši já nevím...

    Já si právě myslím, že takhle to vůbec není. Viz. můj příspěvek výše. Rozložení hmotnosti se měří klasickým vážením na jednotlivých nápravách, kdyby se karoserie rozřezala uprostřed na půl a každá půlka se zvážila, tak budou hodnoty najednou jiné. Jenže v praxi, když to auto stojí na kolech se ty hmostnosti různě vektorově sčítají. Ale do toho už se vůbec nechci pouštět :-)

    Myslím, že nejlíp to tu napsal special-line.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 29.01.10  13:59

    « Re: Re: Re: Hoši já nevím...

    :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Special-line

    Special-line 29.01.10  13:14

    « Re: Re: Hoši já nevím...

    Tak samozřejmě. Čím blíže jsou největší hmoty vozidla těžišti tím na ně působí menší moment setrvačnosti.
    Chtěl jsem jen podotknout že rozložení hmotnosti je statickou věcí a kvůli tomuto momentu ještě nemusí znamenat že se auto s 50:50 bude chovat neutrálně.
    Samozřejmě že ale průjezd vozidla zatáčkou je dynamický děj závislý i na věcech okolo pneumatik, druhu zavěšení kol a jeho kinematice, poháněné nápravě atd.
    Taky určitě nějaké to procentu v jiném rozložení nebo o otrchu větší moment se trvačnosti člověk nepozná.
  • « 00 Reagovat !

    foto Special-line

    Special-line 29.01.10  13:10

    « Re: Re: Hoši já nevím...

    Jo to samozřejmě vím, chtěl sem to vzít teoreticky pro vysvětlení příkladu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 29.01.10  13:09

    « Re: Re: Hoši já nevím...

    A já bych to viděl přesně naopak než ty :-) Rozloení hmotnosti 50:50 přece znamená, že přední a zadní polovina bude vážit naprosto stejně. Druhou stránkou věci je, že žádné auto nemá přesně 50:50, konkrétně BMW uvádí formulace "ideal near 50:50" apod. Roli v tom samozřejmě hraje použitý motor, převodovka, výbava, což u jednoho modelu může hrát roli v řádu desítek kilo. Většinou ta extra váha jde do přední poloviny auta, které pak teda konečně vyhovuje tvé teorii. Ale z toho důvodu, že 50:50 má jen v katalogu :-)
    Dál souhlasím s Special Linem ohledně působení síly v závislosti na délce ramena. To je fyzikální vysvětlení skutečnosti, že z aut se stejnou délkou bude stabilnější a pohodlnější to s delším rozvorem. Důkazem budiž trakař Ocatvia, který se v zatáčkách a na nervonostech potýká s obřími převisy.
    Nehledě k tomu, že ideál je spíš 45:55 ve prospěch zadku...
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 29.01.10  13:07

    « Re: Hoši já nevím...

    Není proto ta hmota kvůli tomu mezi oběma nápravama aby se auto bylo v zatáčkách co nejvíc neutrální?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 29.01.10  13:04

    « Re: Hoši já nevím...

    Jen bych podotknul, že auta s pohonem předních kol (motor napříč nebo Audi) mají těžiště motoru PŘED přední nápravou. Těžiště na nápravě bývá u některých zadokolek.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chobot

    Chobot 29.01.10  12:18

    « Re: Re: Hoši já nevím...

    Tahle diskuze už začíná zasahovat mimo čas i prostor >:D
    Už se tu řeší vyvážení špendlíku, a zatížení jednotlivých náprav....prostě věci o které vůbec nejde. Myslim, že by stačilo teda přepsat v této větě: ´BMW je soustředění podstatné části hmotnosti vozidla nad přední nápravou´ slovo PODSTATNÉ, na slova O NĚCO VĚTŠÍ a budem spokojeni všichni. Nebo to prostě smazat a bude klid >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.10  12:04

    « Re: Hoši já nevím...

    Když je zatížení na nápravy stejné, tak by se to auto mělo chovat neutrálně. Prostě stále je v kontaktu s vozovkou přes kola. Samozřejmě, když ho zvednu na tyči přesně uprostřed auta, tak to spadne na hubu. Ovšem to auto nejede na žádné tyči, ale na kolech. Při bočním přetížení stále auto sedí na těch kolech a pokud to zatížení náprav je 50:50, tak by to teoreticky mělo být čístě neutrální.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.10  11:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa

    Tak to jsem taky výše tvrdil... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Special-line

    Special-line 29.01.10  11:48

    « Hoši já nevím...

    Těžko tohle to rozseknout. Nedokážu se teď přicpat na již rozjetou diskuzi, ale je jasná jedna věc.
    A to ta, že rozdělení hmotnsoti 50:50 je jedna věc, druhá věc je však hmotnost dílů které jsou nejdále od těžiště. Jde mi o moment setrvačnosti.
    Typová situace. Auto s pohonem na předek, těžiště agragátu je přesně v rovině přední nápravy. Do kufru s velkým zadním převisem dorovnám hmotnost tak aby byla 50:50. Co se stane při jízdě? Těžiště bude lehce za prostředkem vozidla a blíže k prostředku než u pohotovostní hmotnosti. Jízdní vlastnosti v zatáčce budou ale brutálně přetáčivé, protože ta hmota vzadu je ve velké vzdálenosti od těžiště a tak bude způsobovat velký stáčivý moment.
    100 kg na rameni 1 m bude mít stejný moment setrvačnosti jako 50 kg na rameni 2 metry.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 29.01.10  11:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa

    Ale pokud je motor a převodovka za přední nápravou tak to tak asi bude ne?:-)
    stačí se na třeba moje auto kouknout z boku,kde sou přední kola,kde začíná motor...a je ti jasný jak to udělali:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 29.01.10  10:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa

    Můžu se Vám do toho taky vmísit? :-) Já myslím, že to jsou 2 rozdílné věci. To, že má auto hmotnost rozdělenou 50:50 mezi jednotlivé nápravy přece neznamená, že má hmotu symetricky rozmístěnou kolem pomyslného těžiště. Hmotnost se rozdělí jinak, pokud ji zavěsíme na jeden bod u středu auta, nebo 2 (popřípadě 4, když vezmem kola) body na jeho okrajích. To, jestli má nějaký mid-ship supersport těžiště přesně v průsečíku úhlopříček mezi koly, si netroufám odhadovat. Ale žádné auto s motorem vpředu ho tam určitě mít nebude :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 28.01.10  13:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa

    jinak dolaďují to podle motoru jeho polohou - všimni si že třeba 4vál. ho má dál než 6vál ;-), a takhle dokážou vyvážit auto :-) .
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 28.01.10  13:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa

    to je právě ono - dost udělá ten samosvor, kterej už ale nový bmw nemají(mimo M), elektronika v hlubším sněhu nefunguje a je ji nutno vypnout - pak prokluzuje jedno kolo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.10  13:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa

    Tak jsem chvíli surfoval a to zatížení na kolech je u nových BMW cca shodné na obou nápravách. Z toho se vychází a má to být dokonalé teoreticky. Jen bych k tomu podotknul, že jak je teď hodně sněhu všude, tak speciálně báva mají problém. Jedno jsem i tahal ze zasněženého parkoviště letos. Za snížené adheze jsem se 75kou projel neskutečně hodně na sněhu. Svoje udělal i samosvor. V žádném novém BMW jsem na sněhu nejel. V 520i z roku 1996 jsem měl velké potíže.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chobot

    Chobot 28.01.10  12:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa

    no to na významu toho co jsem napsal nic nemění. Ale zas sem o něco chytřejší ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…