No fyzik nejsem. Ale řekněme, že logicky kdyby to bylo 50:50 tak je to zlatej střed a o tom o čem se tu celou dobu bavíte se bavit nemusíte.
Míra má pravdu v tom že 50:50 je prostě 50:50 a s tim nic nevymyslíš.
Asimov má pravdu v tom, že když to vemeš na střed na špendlíkovou hlavičku tak ti spadne na čumák, protože přesně 50:50 to není. Ale to snad není žádné auto(určitě ne civil sedan, kombi atd). U poměru 55:45 to dělá na 1200kg(přibližně E36) 660:540kg a to už samozřejmě musí být znát jestli je o 80 kg více na hnané nápravě, či na vlečené. To jsou jednoduché počty.
Tak doufam že jsem vám to vysvětlil >:D ;-)
EDIT: BMW je soustředění podstatné části hmotnosti vozidla nad přední nápravou a lehká zadní náprava- ale tohle fakt ne, to je fakt přehnaný. Pak se člověk diví kolik je mýtů kolem BMW :-|