Alfa Romeo 75 (1987)
26.1.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "asimov". Moje první Alfa z rodu "transaxle" (převodovka a spojka nad zadní nápravou) byla zakoupena v…
Alfa Romeo 75 (asimov)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- No vida ... 27.01.2010 00:43 FRPE
- 75 27.01.2010 01:08 vrkuboy
- Cao 27.01.2010 10:23 ReznikCZE
- Zdarec 27.01.2010 12:19
- Čau pěkná alfa 27.01.2010 17:00 Mira328i
- Bizarní alfa 28.01.2010 09:29 Stejsn
-
Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa 28.01.2010 10:34
Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa 28.01.2010 10:47 Chobot
- Hoši já nevím... 29.01.2010 11:48 Special-line
-
-
vrkuboy 27.01.2010 01:08
75
Ahoj se 75 jsem měl možnost se projet a bylo to super svezení... jo zadokolka to je radost. Auto jelo fakt krásně. Nevím jestli jsi viděl AR 75 v Top Gearu, ale jestli jsi fanda AR tak raději ani nekoukej ;-) >:D Recenze jako základ dobrá ale ještě ji trochu protáhni a přidej fotky. ;-) :yes: -
ReznikCZE 27.01.2010 10:23
Cao
Pls doplň postupně recenzi a fotečky pro Italská auta mám slabost, protože jsem zkusil. A myslím že máš jediného zástupce 75 (a super motorizace ;-) ). Bezva auto :-) ať dělá radost -
-
-
Mira328i 27.01.2010 17:00
Čau pěkná alfa
..jen připomínka: ....Je to nejlepší známé řešení, ale není výrobně jednoduché jako "předohrab", který se chová v běžném provozu nedotáčivě. Dnes je prioritní cena a výroba vozu s předním náhonem je nejlevnější. Nevýhodou klasického uspořádání ala BMW je soustředění podstatné části hmotnosti vozidla nad přední nápravou a lehká zadní náprava. Výsledkem jsou problémy s přenosem hnací síly na vozovku, kdy u výkonnějších motorů a na kluzkém povrchu dochází k prokluzu hnacích kol...
-pokud můžu oponovat tak novější typy bmw mají motor za přední nápravou tak aby bylo vyváženo 50:50 ;-) , baterii v kufru atd...-
"-- skrytý --" 27.01.2010 17:51
« Re: Čau pěkná alfa
Tak on by ideálně ten motor musel být někde uprostřed. Při bočním přetížení se to oklamat posazením motoru za přední nápravu úplně nedá. Stále to bude trošku kladivo. Samotného mě mrzí jakou cestou se Alfa vydala po odkoupení Fiatem. Ovšem když to auto neuměli prodat... AR 75 byl poslední hřebíček do rakve státního podniku Alfa Romeo. Prý ji prodávali asi 20% pod náklady. Holt Golf byl výrobně levnější.-
Mira328i 27.01.2010 17:59
« Re: Re: Čau pěkná alfa
Myslím že 50:50 je stále 50:50 - váha je rozložena jen jiným způsobem ale výsledek je stejný.
Co se týče cesty kterou se alfa vydala tak to plnej souhlas - mam Alfy rád, ale měli zůstat u klasiky - zadní náhon - protože je to sportovní značka a to k tomu prostě patří ;-) .
Ale možná se blízká na lepší časy...možná zas alfa bude zadokola..uvidíme.
Každopádně kdyby neexistovalo BMW - tak mam Alfu :yes:
Jo a četl sem že tam máš samosvor :-) , mam ho taky...je to fakt jiný-
"-- skrytý --" 28.01.2010 09:09
« Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
Když propíchneš auto kolmou osou k zemi v místě kde se protínají uhlopříčky mezi koly a pomyslně to roztočíš, tak to bude na jedné straně výrazně težší a bude to "házet". Na auto nepůsobí pouze gravitace, ale taky odstředivé síly do stran v zatáčce. Zvedni to na tyči přesně uprostřed auta a padne ti to na čumák. Možná by to chtělo nějakého fundovaného fyzika :-)
-
-
-
-
Mira328i 28.01.2010 10:34
Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
Sežeň fyzika :-) - musíme to nějak vyřešit ;-)-
Chobot 28.01.2010 10:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
No fyzik nejsem. Ale řekněme, že logicky kdyby to bylo 50:50 tak je to zlatej střed a o tom o čem se tu celou dobu bavíte se bavit nemusíte.
Míra má pravdu v tom že 50:50 je prostě 50:50 a s tim nic nevymyslíš.
Asimov má pravdu v tom, že když to vemeš na střed na špendlíkovou hlavičku tak ti spadne na čumák, protože přesně 50:50 to není. Ale to snad není žádné auto(určitě ne civil sedan, kombi atd). U poměru 55:45 to dělá na 1200kg(přibližně E36) 660:540kg a to už samozřejmě musí být znát jestli je o 80 kg více na hnané nápravě, či na vlečené. To jsou jednoduché počty.
Tak doufam že jsem vám to vysvětlil >:D ;-)
EDIT: BMW je soustředění podstatné části hmotnosti vozidla nad přední nápravou a lehká zadní náprava- ale tohle fakt ne, to je fakt přehnaný. Pak se člověk diví kolik je mýtů kolem BMW :-|-
Mira328i 28.01.2010 11:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
čau fyziku :-) , jenže s tou špendlíkovou hlavičkou to není zas tak jak oba píšete - pokud by se bral střed špendlíku ta to přece není 50:50, těžiště bude někde u hlavičky a pokud se pak roztočí tak bude vyváženo a stabilní ;-) .Stejně tak pokud posunete přední kola na začátek motoru krerej je ještě k tomu uložen podélně, za ním převodovka, kardan a diferenciál, dáte delší zadní přesah tak se ke zmíněným 50:50 dostanete snadno - tak přece u bmw je.
U mě tam je ještě baterie v kufru..snaha je vidět.
Jinak co se týče mýtů o bmw, tak to je kapitola sama pro sebe :-! .-
Chobot 28.01.2010 11:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
Teď ale pleteš hrušky s jabkama. O vyvážení špendlíku tu vůbec řeč nebyla. Špendlíková hlavička byla myšlena jen jako ´bod´ na kterém by to bmw vystředěné sedělo........ Stejně sem mohl napsat: ,když to(tím je myšleno BMW) položíš na točící se hever na střed(navrch heveru prostředkem auta), nebo na špejli´.
A znovu řikam. Přesně 50 na 50 to neni. To mi nepřesvědčíš. Dobře. Snaží se. U 6 válců dávají baterii do kufru atd. Ale už rozdíl. 6 válce 2 litr a 2,8. Jiná váha. Neřikej mi že u 2,8 obsahu dávají dozadu ještě cihlu aby byla stejně těžká jako 2litr. Či naopak požívají na 2 litr těžší a více materiálu aby to souhlasilo s váhou 2,8. Prostě aby to bylo přesně 50 na 50 tak by museli vyrábět jen jeden druh karoserie s jedním motorem a jednou výbavou.
Jinak jak jsem psal. Nevidim v tom třeba zrovna u v recenzi jmenovaného BMW potíž tak velkou neb mají rozložení váhy téměř 50:50. Věřim že jiné to bylo třeba u starých fordů, mazd atd kde se to nejspíš až tak neřešilo....(i když jist si tím nejsem jak oni to měli tenkrát ošetřený)
Určitě když nic jiného, tak pod slovy soustředění převážné části hmotnosti(jak bylo použito v recenzi) si nepředstavuji BMW(jak píšeš: motor za nápravou, za ním převodovka, kardan, dif- řekněme teda těch 45:55 pro předek). Pod tim si představuji řekněme fábku v 1,9 tdíčku f plnej palbě woe >:D kde je těžkej dízl převodovka a kupa elektroniky vše natlačeno na předku u auta s rozvorem větší motokáry a dělá to poměr řekněme 70:30, což už rozdíl sakra je. -
"-- skrytý --" 28.01.2010 13:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
Tak jsem chvíli surfoval a to zatížení na kolech je u nových BMW cca shodné na obou nápravách. Z toho se vychází a má to být dokonalé teoreticky. Jen bych k tomu podotknul, že jak je teď hodně sněhu všude, tak speciálně báva mají problém. Jedno jsem i tahal ze zasněženého parkoviště letos. Za snížené adheze jsem se 75kou projel neskutečně hodně na sněhu. Svoje udělal i samosvor. V žádném novém BMW jsem na sněhu nejel. V 520i z roku 1996 jsem měl velké potíže. -
Enthusiastic.driver 29.01.2010 10:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čau pěkná alfa
Můžu se Vám do toho taky vmísit? :-) Já myslím, že to jsou 2 rozdílné věci. To, že má auto hmotnost rozdělenou 50:50 mezi jednotlivé nápravy přece neznamená, že má hmotu symetricky rozmístěnou kolem pomyslného těžiště. Hmotnost se rozdělí jinak, pokud ji zavěsíme na jeden bod u středu auta, nebo 2 (popřípadě 4, když vezmem kola) body na jeho okrajích. To, jestli má nějaký mid-ship supersport těžiště přesně v průsečíku úhlopříček mezi koly, si netroufám odhadovat. Ale žádné auto s motorem vpředu ho tam určitě mít nebude :-)
-
-
-
-
Special-line 29.01.2010 11:48
Hoši já nevím...
Těžko tohle to rozseknout. Nedokážu se teď přicpat na již rozjetou diskuzi, ale je jasná jedna věc.
A to ta, že rozdělení hmotnsoti 50:50 je jedna věc, druhá věc je však hmotnost dílů které jsou nejdále od těžiště. Jde mi o moment setrvačnosti.
Typová situace. Auto s pohonem na předek, těžiště agragátu je přesně v rovině přední nápravy. Do kufru s velkým zadním převisem dorovnám hmotnost tak aby byla 50:50. Co se stane při jízdě? Těžiště bude lehce za prostředkem vozidla a blíže k prostředku než u pohotovostní hmotnosti. Jízdní vlastnosti v zatáčce budou ale brutálně přetáčivé, protože ta hmota vzadu je ve velké vzdálenosti od těžiště a tak bude způsobovat velký stáčivý moment.
100 kg na rameni 1 m bude mít stejný moment setrvačnosti jako 50 kg na rameni 2 metry.-
"-- skrytý --" 29.01.2010 12:04
« Re: Hoši já nevím...
Když je zatížení na nápravy stejné, tak by se to auto mělo chovat neutrálně. Prostě stále je v kontaktu s vozovkou přes kola. Samozřejmě, když ho zvednu na tyči přesně uprostřed auta, tak to spadne na hubu. Ovšem to auto nejede na žádné tyči, ale na kolech. Při bočním přetížení stále auto sedí na těch kolech a pokud to zatížení náprav je 50:50, tak by to teoreticky mělo být čístě neutrální.-
Chobot 29.01.2010 12:18
« Re: Re: Hoši já nevím...
Tahle diskuze už začíná zasahovat mimo čas i prostor >:D
Už se tu řeší vyvážení špendlíku, a zatížení jednotlivých náprav....prostě věci o které vůbec nejde. Myslim, že by stačilo teda přepsat v této větě: ´BMW je soustředění podstatné části hmotnosti vozidla nad přední nápravou´ slovo PODSTATNÉ, na slova O NĚCO VĚTŠÍ a budem spokojeni všichni. Nebo to prostě smazat a bude klid >:D >:D -
Ricardo 29.01.2010 13:09
« Re: Re: Hoši já nevím...
A já bych to viděl přesně naopak než ty :-) Rozloení hmotnosti 50:50 přece znamená, že přední a zadní polovina bude vážit naprosto stejně. Druhou stránkou věci je, že žádné auto nemá přesně 50:50, konkrétně BMW uvádí formulace "ideal near 50:50" apod. Roli v tom samozřejmě hraje použitý motor, převodovka, výbava, což u jednoho modelu může hrát roli v řádu desítek kilo. Většinou ta extra váha jde do přední poloviny auta, které pak teda konečně vyhovuje tvé teorii. Ale z toho důvodu, že 50:50 má jen v katalogu :-)
Dál souhlasím s Special Linem ohledně působení síly v závislosti na délce ramena. To je fyzikální vysvětlení skutečnosti, že z aut se stejnou délkou bude stabilnější a pohodlnější to s delším rozvorem. Důkazem budiž trakař Ocatvia, který se v zatáčkách a na nervonostech potýká s obřími převisy.
Nehledě k tomu, že ideál je spíš 45:55 ve prospěch zadku...-
Enthusiastic.driver 29.01.2010 16:56
« Re: Re: Hoši já nevím...
Já si právě myslím, že takhle to vůbec není. Viz. můj příspěvek výše. Rozložení hmotnosti se měří klasickým vážením na jednotlivých nápravách, kdyby se karoserie rozřezala uprostřed na půl a každá půlka se zvážila, tak budou hodnoty najednou jiné. Jenže v praxi, když to auto stojí na kolech se ty hmostnosti různě vektorově sčítají. Ale do toho už se vůbec nechci pouštět :-)
Myslím, že nejlíp to tu napsal special-line.
-
-
-
-
Special-line 29.01.2010 13:14
« Re: Re: Hoši já nevím...
Tak samozřejmě. Čím blíže jsou největší hmoty vozidla těžišti tím na ně působí menší moment setrvačnosti.
Chtěl jsem jen podotknout že rozložení hmotnosti je statickou věcí a kvůli tomuto momentu ještě nemusí znamenat že se auto s 50:50 bude chovat neutrálně.
Samozřejmě že ale průjezd vozidla zatáčkou je dynamický děj závislý i na věcech okolo pneumatik, druhu zavěšení kol a jeho kinematice, poháněné nápravě atd.
Taky určitě nějaké to procentu v jiném rozložení nebo o otrchu větší moment se trvačnosti člověk nepozná.
-
-
No vida, po delší době pěkné počteníčko a i docela zajímavé fotky ... ;-) Poprosil bych ještě časem o dodání dalších a doplnění popisků k fotkám a pak tě rád zadesítkuji gambrinusem desítkou ... ;-) >:D
Buď ty i tvůj vůz vítáni! :-)