A já bych to viděl přesně naopak než ty :-) Rozloení hmotnosti 50:50 přece znamená, že přední a zadní polovina bude vážit naprosto stejně. Druhou stránkou věci je, že žádné auto nemá přesně 50:50, konkrétně BMW uvádí formulace "ideal near 50:50" apod. Roli v tom samozřejmě hraje použitý motor, převodovka, výbava, což u jednoho modelu může hrát roli v řádu desítek kilo. Většinou ta extra váha jde do přední poloviny auta, které pak teda konečně vyhovuje tvé teorii. Ale z toho důvodu, že 50:50 má jen v katalogu :-)
Dál souhlasím s Special Linem ohledně působení síly v závislosti na délce ramena. To je fyzikální vysvětlení skutečnosti, že z aut se stejnou délkou bude stabilnější a pohodlnější to s delším rozvorem. Důkazem budiž trakař Ocatvia, který se v zatáčkách a na nervonostech potýká s obřími převisy.
Nehledě k tomu, že ideál je spíš 45:55 ve prospěch zadku...