Hoši já nevím...
Těžko tohle to rozseknout. Nedokážu se teď přicpat na již rozjetou diskuzi, ale je jasná jedna věc.
A to ta, že rozdělení hmotnsoti 50:50 je jedna věc, druhá věc je však hmotnost dílů které jsou nejdále od těžiště. Jde mi o moment setrvačnosti.
Typová situace. Auto s pohonem na předek, těžiště agragátu je přesně v rovině přední nápravy. Do kufru s velkým zadním převisem dorovnám hmotnost tak aby byla 50:50. Co se stane při jízdě? Těžiště bude lehce za prostředkem vozidla a blíže k prostředku než u pohotovostní hmotnosti. Jízdní vlastnosti v zatáčce budou ale brutálně přetáčivé, protože ta hmota vzadu je ve velké vzdálenosti od těžiště a tak bude způsobovat velký stáčivý moment.
100 kg na rameni 1 m bude mít stejný moment setrvačnosti jako 50 kg na rameni 2 metry.