Recenze

9 Majitel

Renault Mégane

9.61 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Megane Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:32000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 83 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 193 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Megís".

Jelikož mám auto natolik dlouho abych mohl na základě zkušeností popsat silné a naopak slabé stránky tohoto „francouze“, rozhodl jsem se po pravidelném čtení MACZ podrobit svoje přemísťovadlo také recenzi. Tuhle malou recenzi píšu spíše pro lidi kteří se třeba rozmýšlejí pro koupi ojetého Renaultu a hospodské názory typu „není to německý auto, kup si radši Golfa“ jim připadají neobjektivní. Nejsem sice ještě nejzkušenější motorista, ale tento Megane není moje první auto. Je tedy jasné, že ho mám tendenci porovnávat s těmi auty, co jsem měl před ním ( Peugeot 106, Hyundai Accent 63kW 3dv, Fiat Stilo 1.2 63kW 3dv a pár tisíc km se Škodou Fabia a Octavií 1 a 2 ). Čtení recenzí na MACZ mě baví a jsou zde užitečné informace od uživatelů aut, které v časopisech při testování nejsou. Jsou to totiž informace které vyplynou až během několika let používání vozu. Pravdou je, že jsem se pro předposlední auto rozhodl právě na základě recenzí uživatelů, než dle časopisů které mám i tak v oblibě.
Při rozhodování co koupit za auto ( což uplně miluju ) jsem, přiznám se, zaujatý! Jak nemá někdo v oblibě italská auta, tak já nemám rád koncern VW. Není to tak že bych měl něco proti těm vozům, v rodině jsme je měli a máme ( Vento, Toledo a Octavie ), ale vadí mi jejich cenová politika a taky trochu lidi co je řídí . Jako cyklista si musím postěžovat na syndrom řidičů Passatu a Octavie, když je spatřím prchám do škarpy. A to nemluvím o řidičích vytuněných BMWáků. Ať se na mě nikdo nezlobí, lidi co to řídí mi připadají agresivní.

Teď k Méganu:

Důvodů proč zrovna toto auto bylo hned několik. Ten první a ze všeho nejdůležitější byla cena. Model je ve výbavě „sportway“ která není sice extra bohatá, ale je pro mě akorát a sice :

Rádio s CD + ovládání pod volantem
6 Airbagů
Loketní opěrka
Manualní klimatizace
ABS
Elektrická přední okna
Dělená zadní sedadla
+ nějaké rádoby hliníkové dekory

Renault nasadil v té době opravdu agresivní cenovou politiku, které jsme rádi využili.
Další důvod proč se mi Renault Mégane II líbil je bezpečnost. Je známé že dostal pět hvězdiček Euro NCAP. Fortelnost karoserie je patrná při otvírání dveří, které jsou těžké a působí celkově dost bytelně.
Myslím si, že vzhled tohoto auta se dá hodně moc ovlivnit tím, jakou má barvu a velikost kol. Myslím to tak, že lze vzhled ovlivnit víc než je to třeba patrné u jiných aut. Tuhle jsem viděl červeného sedana na 15" kolech a musím říct, že nic moc. Vypadalo to jako tramvaj. Přitom jen s 17" se vůz pozvedne o kategorii dál a je radost na něj koukat.

Motor ( výkon, konkurence, dálnice )
Ten třetí důvod byl, že má povedenou 1.6tku. Například o dost dražší konkurence jako byl v té době Golf nebo Focus měl poměrně starší motory jen s 74 kW a motor u Renaultu už disponoval proměnným časováním ventilů a s výkonem +10kW oproti konkurenci. Nechci celkově porovnávat tyto auta, protože vím že jsou lepší minimálně co se týče podvozku, ale cena byla prostě někde jinde. Řádově o 100 až 150 tisíc Kč a to bylo opravdu dost.
Varianta 1.6 s 83kW byla na naše silnice asi nejoptimálnější volba. Na tomto se v roce 2004 když jsem projížděl recenze se asi všichni shodly. Ale proč bych nedoporučil 1,6tku lidem co často jezdí na dálnici je fakt, že při 130km/h točí motor tak 3800 otáček, pak už to příliš nahoru neleze, ale má to jednu nevýhodu – hluk. Autu prostě chybí 6tý převodový stupeň ( vzpomínám se slzičkou na předchozí Stilo, které bylo 6ti kvalt ) Co se mi ale líbí je, že auto opravdu ochotně akceleruje, čemuž se při tomto počtu otáček není čemu divit. Dobré ale je, že nežere. Po D5ce se dá jet při 140 km/h za 7,5l/100 což mi přijde slušné. Pro srovnání s Octavií II 1.9 tdi to jedu za 5,8 l/100.


Palubní deska ( problém )
Co se týče technických problémů, tak s autem zatím vážnější nebyly. Problém nastal s palubní deskou přibližně po 3 letech používání při 18ti tisíci km (cca). Palubovka z ničeho nic začala ukrutně harašit a praskat. Byl jsem z toho dost nešťastný a tak jsem po přemýšlení nad origo servisem (což mě na Renault Foru zrazovali ) zajel za naším rodiným známým, který se specializuje na VW a Škoda auta. Dovedete si představit co jsem vyslechl. ( U předchozího Fiatu reagoval na koupi větou : „jaksis to moh koupit,… ital má šít boty a ne dělat auta“ U tohoto vozu to bylo drsnější. „hele proč mi vezeš to auto s pí*ou ??!“ ) Po demontáži celé palubovky a následném kompletním podlepení všeho co mohlo rachtat a nacpání izolace na trubky za palubovku je auto nesmírně tiché a vůbec neharaší. Na palubovce to není poznat a už neriskuji při jízdě s uchem na palubovce nehodu. Co se týče práce, tak to trvalo opravdu profíkovi skoro 4 hodiny i s testováním a nechci si ani domyslet kolik by to stálo v origo servisu. Myslím že problém značky Renault tkví hlavně v naprosto šíleném servisu a cenách za něj.

Výměna žárovek
Je kapitola sama pro sebe. Jestliže nemáte dvoumetrovou dětskou ruku se třema klouby, tak na výměnu ihned zapomeňte. Konstrukce světel je udělaná tak, aby normální člověk jednoduše do servisu musel. Potupné.

Audio
Ze začátku jsem byl úplně skleslý. Začínal jsem na Clarionu a véklých repro od Magnat až k Sony a teď tohle… Výhodou je, že to jakžtakž hraje a nikdo to neukradne. Radio je vlastně Blaupunkt. Výborné je naopak ovládání pod volantem.

Komfort cestování
Rozhodně patří k silným stránkám vozu. Sedadla jsou výborně tvarovaná, mají velké boční vedení, ale nemohu vůz doporučit korpulentnějším osobám, ty se do sedadel moc nevejdou.

Karta
Vzhledem k tomu že mám rok výroby 2005 tak už je karta vychytaná a nejsou s ní sebemenší problémy. Už 4,5 roku používáme stále tu první. Bez problému. Zvykl jsem si na to snadno.

Silné stránky

Motor ( pružnost, vytáčivost, spotřeba )
Citlivější řízení (oproti minulým vozům)
Spolehlivost ( benzínů )
Bezpečnost ( 5/5 ENCAP )
Jízdní vlastnosti ( u verzí kombi a sedan, které mají delší rozvor )
Karta ( rv 2003 a dál )
Silné brzdy
Image značky ( nákup )
Je to voňavka
Pohodlí sedadel

Slabé stránky

Zavazadelník ( sedan )
„díra v plynu“ při více studeném motoru ( 1,4 a 1,6 )
Kvalita látky čalounění ( sportway )
Harašivost palubní desky ( odstraněno )
„Přecitlivělé pedály“ ( příliš rychlý nástup brzd a podle mého názoru celková nesladěnost )
Výměna žárovek
Servis ( drahý, ne vždy vyřeší co má )
Image značky ( prodej, pokec v hospodě o autech )
Černé plasty nárazníků

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jen garančky, drahé...

Snažím se zbavit vody v zadních světlech. Nechápu proč ale v zimních měsících, či v době kdy se prudce ochladí mám v zadních světlech zkondenzovanou vodu. Zkoušel jsem už sváry zadních světel oblepit silikonem a ani to nepomohlo.Zvenku to tedy nejde. Světla jsem i dotáhl aby těsnění mezi kastlí a svetlem bylo nafest. Musí tam tedy pronikat vlhkost z kuftu... :(

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ve Stodě u Plzně jsou snad jediný normální a slušný autoservis a dýler Renaultu v regionu.

Provedené a plánované úpravy:

Volant – nechal jsem si ho očalounit kůží. Chlápek chtěl jen 500 a je to fakt super. Pracuje pro firmu která šije volanty pro vozy Porsche (!!!). Opravdu se ty volanty čalouní v čr... Takhle si přivydělává.

Pedály – musel jsem to trošku jako každém správném fanda votuzit hliníkovejma pedálama

Třmeny – k červené metalíze se nehodila pastelová barva třměnů, tak jsem je udělal stříbrné. Lakování samozřejmě předcházelo pečlivé očištění a demontáž třmenů.

Protože se mi nelíbí černé plasty nárazníků, chystám se je nastříkat. Dle mého názoru to zbytečně narušuje siluetu auta.
Dále chci sehnat mřížku z verze Sport, naštěstí existuje druhovýroba, tak mi třeba napište jestli podle té fotky ( „pokus“ ) by jste do toho šli.

KN vzducháč – rozmýšlím.

Denní svícení - ceny padají a docela mě to láká :)

 

Novinky v recenzi

29.9.2009 10:49

Nastříkány ošklivé plasty :)

Tak jsem se konečně dokopal k tomu, abych vzal šroubovák, hadr a otevřel v počítači pdfko s technickým manuálem, který mi poslali kolegové z renaultfora. Šlo to celkem hladce, nebylo nutné sundavat nárazníky. Přemýšlel jsem, že si boční lišty a přední a zadní díl nastříkám elektrickou pistolí sám :) ale naštěstí (!!!) mi to fachmani rozmluvili. Problém je s tím, že danné metalízy mají přesně určený "výtlak" s jakým musejí být s pistole na díly nanášeny. Takže když jsem to konzultoval v servisu a lakovně nezávazně, bylo mi řečeno, že za materiál barev dám 2000,- Kč a že oni to udělají komplet i s prací za 3000,-Kč. Což mi nepřišlo tak hrozné a než to zkazit... dělal bych to poprvé. Musím taky pochválit lochotínského dealera Renaultu (Hornát) místo toho aby mi dával rady nagelovaný týpek v tričku Renaultsport (jako minule), tak mě vzali celou věc konzultovat s postarším, velmi rozumným lakýrníkem.
Trvalo jim to 5 dní a nastříkali to fakt hooodně pěkně. Nevím jaký je servis jinak, ale v lakovně to umí. Stačil jsem tam omrknout i jiné už opravované vozy a fakt dělaj dobře.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
5
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Barbie Jessica Alvesová podstoupila drastickou operaci: Lékaři ji zbavili letitého problému!

Barbie Jessica Alvesová podstoupila drastickou…

Chodící Barbie Jessica Alvesová (37) informovala na svých sociálních sítích fanoušky o dalším, na první pohled…

 

iSport.cz

Mertl po výhře nad Spartou: Pomohly i tyčky, ale můžeme hrát s každým

Mertl po výhře nad Spartou: Pomohly i tyčky, ale…

Plzeň si to při vstupu do extraligové sezony rozdala stejně jako loni opět se Spartou, tentokrát na svém ledě.…

Trpišovský po bůru: Okolnosti nám šly na ruku, s Dány to bude jiné

Trpišovský po bůru: Okolnosti nám šly na ruku, s…

Radost mu nezahnala starost, že už v úterý ho čeká úplně jiná šichta. Po výhře 5:1 nad Teplicemi Slavii čeká…

 

Reflex.cz

Adéla Knapová: Absurdní drama v kauze Kramný pokračuje

Adéla Knapová: Absurdní drama v kauze Kramný pokračuje

Zpackaná kauza Petra Kramného nabírá čtyři roky po jeho odsouzení ještě víc na absurditě. Inspirací je zjevně…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…