Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia Comfort 1.4 MPi

9.49 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Lucille Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:107444 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 120 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "cekanka".

V naší rodině se škodovky těší dlouhodobé oblibě (když to vezmu v součtu, tak dědům a taťkovi prošly pod rukama: Rapid, Octavia, Octavia Combi, 100, Favorit 136, Felicia, Fabia Combi I, Fabia Combi II) a proto, když se má autoškola chýlila ke konci a začali jsme vybírat druhé auto pro mé účely, byla volba téměř jistá. Taťka nechtěl nic jiného, než pozinkovanou karoserii a k francouzským autům nemá důvěru. Začali jsme tedy hledat autobazary v okolí a po několika dnech od vydání mého ŘP jsme jeli na obhlídku dvou aut s celkem solidní výbavou do Kozmic. V bazaru jsme obě auta našli a obhlédli. Pan prodavač nám ukázal také další Fabii, která byla čerstvě přivezená a navíc měla klimatizaci :-). Pouze kazetové rádio je možno vyřešit redukcí na 3,5 mm jack, takže jsme se rozhodli pro tento vůz. Po projetí jsme složili zálohu (stačilo 1 000 Kč do dalšího pracovního dne) odjeli jsme domů a já jsem natěšeně čekal na pondělí. Pondělní odpoledne nastalo a tak jsme autíčko dovezli domů.
Dostalo přezdívku Lucille (inspirace francouzským le ciel - nebe)
Sloužilo několik dní plně k naší spokojenosti, ale poté začala blikat kontrolka EPC. Tento problém, společně s problémy nahlášenými diagnostikou byly vyřešeny v Auto ADIV Opava a zhruba 80 % zaplatil po předložení faktury servisu autobazar.
Problém, kvůli kterému se však oprava protáhla však spočíval v tom, že auto bylo původně určeno pro německý trh a bylo třeba vyměnit řídicí jednotku (zdarma, kus za kus).
Od té doby (polovina června) slouží auto plně ke spokojenosti celé rodiny.
Používám jej zejména já ke svým cestám po okolí Opavy a občas také taťka, ale ten preferuje spíše svou Fabii Combi II. Několikrát se už také podívala do Polska a do okolních měst. Zatím nejdelší štreka byla okružní jízda z Opavy přes Nysu a Otmuchów do Jeseníku, na Červenohorské sedlo a zpět do Opavy (250 km).
Autíčko zatím vše zvládá bez problémů a tak se jen těším na další společné kilometry.

Výbava:
- centrální zamykání
- manuální klimatizace
- rádio s kazetovým přehrávačem + 4 reproduktory
- zrcátka a přední okna v elektrice
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- sklopné opěrky hlavy
- dělená zadní sedadla 60:40
- ABS
- 4×airbag
- palubní počítač
- příprava pro střešní nosič

Pocity z auta

Na tomto místě musím jako první zmínit řízení. To je ve srovnání s novou Fabií subjektivně lepší. Tužší a s lepší zpětnou vazbou.

Motor 1.4 MPi 50 kW vychází ještě ze škodováckých motorů a díky rozvodu OHV je o starost míň s údržbou. Jeho výkon bohatě postačí na moje běžné vyjížďky a zvládne i daleké cesty (Belgie s naší minulou Fabií s touto motorizací). V obsazení 2 lidi a trochu věcí je solidně svižný, ve větší obsadě už je to s dynamikou logicky horší.

Řazení je přesné s krátkými a jasně danými drahami. Jak se u koncernových aut sluší.

Co se týče ergonomie kabiny, tak zde je na tom nová Fabia líp. Ovládání klimatizace je celkem daleko od volantu, ale dá se na ně zvyknout. Ovládání světel je tam, kde má být a rádio je také přehledné (stejně mám do něj většinou zapojený mobil :-).
Ideální je i rozložení pedálů (například v Citroenu Saxo jsem v Martenskách číslo 47 měl problém pedály rozlišit)
Na pohodlí sedadel si nemohu stěžovat.

Zavazadlový prostor ve Fabii není už dnes v B segmentu se svými 260 litry bůhvíjakým premiantem, ale jednou za čas vyvézt zahradní odpad na sběrný dvůr bez problémů zvládne. A když ne, pomohou sedadla dělená v poměru 3:2.

Design první Fabie přijde dnes už spoustě lidí možná zastaralý, ale mi se pořád líbí a považuji jej za velice nadčasový.

Silné stránky

Nenápadnost
Dostupnost servisu a informací
Rodinné zkušenosti s tímto motorem
Spolehlivost
Jízdní vlastnosti
"České" auto

Slabé stránky

Fabia v téhle barvě je snad nejčastější auto (instalace poznávacího prvku nutná)
Počáteční skryté vady
Slabší zátah motoru v plné obsadě

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veškeré opravy byly zatím řešeny v Auto ADIV Opava k plné spokojenosti (měnění čidla plynového pedálu, a lambda sond)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar Jiří Kocur, Kozmice. Při prodeji velice solidní přístup (stačila záloha 1 000 Kč). Po odhalení skrytých vad jejich většinové proplacení i přes počáteční nevoli.

Funkční úpravy

Jsem zastáncem spíše praktických úprav (tun/zing jde mimo mě)

Fabia v modré barvě se na parkovišti blbě hledá -> na anténu umístěna signální stužka v barvě karoserie :-)

V nejbližší době plánuju výměnu svíček za tyto http://www.e-cat.cz/p-228918/sortiment-podle-dodavatele/zapalovaci-svicka-brisk-premium.html?cPath=1382_196739_206599_413383_413388 nebo tyto http://www.baterie-shop.cz/zapalovaci-svicka-aline-26-27-p-645.html?zenid=d6td6abehenk8i1ojmfqi6ij74

Po zimě pak výměnu stěračů za flat.

Časem asi pošetřím na liťáky.

A chtělo by to samolepku Lucille ;)

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Po opravách bez potíží

praktičnost
10
prostornost
9

Kombík to není, ale čtyři lidi plus čtyři lehké batohy spolkne snadno.

jízdní vlastnosti
9

Zatím žádnou záludnost nevymyslela

jízdní komfort
10

Řidič má být spojen se silnicí skrze auto

provozní náklady
8

Ve městě to holt žere

náhradní díly
9

Dostupnost je perfektní

výkon motoru
10

Na začátečníka až až (Combík s tímto motorem nás dovezl i do Bruselu a zpět)

spotřeba
8

Mimo město fajn

hlučnost motoru
10

Ideální hladina pro odhad otáček v kabině

kvalita sedadel
10

Nevidím problém

brzdy
9

Zatím zabrzdily vždy, ale mohly by být trošku účinnější.

zavazadlový prostor
10

Jedna krosna plus menší batoh je to, co potřebuju. Kolo přijde na střechu :-)






Blesk.cz

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená truchlila v prázdném Rudolfinu!

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená…

S oscarovým režisérem Jiřím Menzelem (†82), který zemřel 5. září, se během pátku měla možnost rozloučit široká…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

ONLINE + VIDEO: Liberec - Karviná 1:0. Sigma otáčí zápas v Brně

ONLINE + VIDEO: Liberec - Karviná 1:0. Sigma otáčí…

Fotbalová FORTUNA:LIGA pokračuje dvěma zápasy 4. kola. Liberec po úspěšném pohárovém výjezdu do Pobaltí hostí…

Česku roste supertalent! Odmítl nabídky z Finska, učí se od pana Jágra

Česku roste supertalent! Odmítl nabídky z Finska,…

Praly se o něj elitní finské kluby. Chtěly ho získat do svých mládežnických vývojových programů. Nepovedlo se.…

 

Reflex.cz

Prymula: Očekávám 6 až 8 tisíc nakažených denně. Nouzový stav je na místě, zavření škol je pravděpodobné

Prymula: Očekávám 6 až 8 tisíc nakažených denně.…

V Česku bude pravděpodobně denně přibývat 6000 až 8000 potvrzených nákaz covidem-19, řekl dnes v Partii televize…

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům zní jednoznačně

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům…

Co je vaše, to je naše a o tom budeme rozhodovat. Tak by se dal pár slovy shrnout suverénní přístup jedné…