Recenze

10 Majitel

Seat Leon Cupra TDI

9.72 Uživatelé

Hodnoceno: 72× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 20 Seat Leon, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta leoš Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:75000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 110 / 146 * kroutící moment [Nm]: 320 / 424 * / 6.1 * maximální rychlost [km/h]: 235 / 240 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8 / 9 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tommy.cupra".

Nějak se mi postesklo po předešlém autě, tak jsem si řikal že bych možná mohl udělat recenzi i na něj, ikdyž už ho nemám.

Na jaře 2004 jsem scháněl nové auto, měl jsem objednanou novou a4 v tdi,ale nakonec jsem to zrušil a scháněl leona cupru v naftě a samozrejmě pouze čtyřkolku. Sehnal jsem dvě, obě u dealera a obě měli najeto 20 000 km. Jedna byla originál cupra s recarama a druhá měla už klasický sportovní sedadla kůže/alcantara. Ani nevim proč, ale koupil jsem tu kde už recara nebyli, pak jsem toho teda trošku litoval.

Auto mělo najeto 20.000 km a bylo rok a půl staré, v papírech bylo všude napsané že je to cupra, ale dá se říct že už to byla výbavově verze top sport.

150ps v základu a krouťák 320 nm byla nejsilnějsí 1.9 TDi co se vyráběla v té době. Na voze proběhlo spoustu úprav, o kterých se také určitě zmíním.

S autem jsem zažil hodně legrace, byl jsem s ním v rakousku na srazu vw/audi ve worthensee, často jsme se zúčastnili sprintů na srazech, jednou bylo dokonce v mostě na okruhu ( ve 170 kačírek :-) ). V moste byla tenkrát potopa a při zavodu na jedno kolo jsem byl druhý za evo 6, obcas se mi podarilo jít i dveřma napřed což s haldexem zrovna normálně moc nejde, nebo možná i jde ale chce to odvahu.

Auto mělo velice bohatou výbavu v základní výbavě, u verze cupra a top sport se nešetřilo. Takže od 4 airbagů, přes digitalní klimu, sportovní sedadla kůže/alcantara v eletrice vč. vyhřívaných sedadel, asr, abs, esp a samozřejmě kompletní elektrickou výbavu.

Auto mi dělalo radost každý den, byl jsem s nim maximálně spokojený a myslim si, že to je jedno z nejlepších a nejhezčích aut co seat kdy vyrobil. Jesli někdo z vás o tomhle autě uvažuje, určite si připlaťte za model s čtyřkolkou, stojí to za to.
Pokud budu mít někdy nějaký korunky navíc, rád si ho koupim na blbnutí, myslim že by se s nim perfektně jezdili amatérské vrchy. S leonkem jsem se rozloučil tento rok na jaře a vzpomínám na něj jen v dobrém. Recenze je krátka a ještě na ní zapracuju, přeci jen mám nové auto a ne vše mě napadlo hned.

Použil jsem fotky co jsem měl stažené v počítači, některé jsem dělal já, některé moji kamarádi, pár jich je z tuning webu, snad to nikomu nevadí.

Napadlo mě, že bych ještě mohl osvětlit trošku něco o cupře.

Od roku 2001 do roku 2002 se dělal leon cupra, klasika kulatý narázniky, recara ( i v zadu ), volant s logem cupra, pedály, lišty na prahách. Motory měla 1.9 TDi 110kw 4x4, 2.8 V6 4x4 a 1.8T 4x4 132kw. Na začátku roku 2001 se začla dělat i Cupra R, měla jiné narazníky, iteriér v látce, 18ky kola a motor z s3 takže 1.8T 154kw a samozřejmě předokolka.
Od konce roku 2002 se přestala dělat cupra a přišel top sport, horší výbava a až na pár vyjímek už auta neměli 4x4. Od roku 2004 bylo označení FR ( formula racing ).
V roce 2003 se trošku změnila i Cupra R, dostala vetší výkon (225ps) za příplatek luxusní recara a brembo brzdy.

Silné stránky

+ výkon a krouticí moment
+ bohatá výbava
+ kvalitní podvozek
+ žlutá barva :-)
+ 4x4
+ super vzhled
+ spotřeba

Slabé stránky

- pořizovací cena ( auto stalo stejne jako moje nová cupra, ale bylo rok a půl staré )
- málo místa na zadních sedadlech
- menší kufr kvůli čtyřkolce
- moc jich neni, takže se na to schaní vše obtížně

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Leon byl několikrat na jarově, vše bez problémů. Na autě odešlo turbo v 50tis, vyměnilo se na záruku. Dále se jednou měnila váha vzduchu a to je co se týče poruch asi vše. Jinak se mi o auto starali kamarádi.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v porsche české budějovice, dostal jsem slušnou slevu,ale stejne jsem za auto dal nesmysl, všechno proběhlo v pořádku. Perfektní přístup prodejce.

Úpravy

První úpravy začli na motoru, auto dostalo novej software od gx tuningu, cca 175ps. Saní twister od firmy green, zadni díl vyfuku se odřizl a dala se pouze koncovka, jiná váha vzduchu, časem jsme sehnali druhou jednotku do které se nahrál software pro sprinty. Výsledek 198.5 ps a 424 nm, změřeno samozřejmě na brzdě v auto jarov. Autu jsme naměřili zrychlení 6.1s a nejlepší čas na 400m zajelo na HSM 13.92s.

Co se týče vzhledu, auto mělo dvě evoluce. Při první leon dostal narazník z verze cupra R, samozřejmě originál. Zavařil se zadní znak, boční blinkry. Dozadu přišli tuningové lampy a orig. 18ky z cupry R. Nakonec přišel lak z lamborghini gallardo, žlutá metalíza. Výsledek byl perfektní, auto mělo uplně jinou barvu když stalo na sluničku, v noci nebo na umělém světle.

Po roce ježdění přišla druhá evoluce, bohužel s lakem z lamba byl problém a tak se auto muselo stříkat znovu, těd už jsme zvolili opatrněji a přišla žlutá metalíza od mazdy. Leon dostal i zadní narazník z cupry r , zrcátka z nového modelu a nová přední světla ( černé angel eyes s xenonem ) a zadní světla, která vypadala jako originál, ale byla více čirá a měla diody. Na auto přišli 18ky ala RS6, pružiny HR a všechny mrížky šli do černého klavírového laku.

Vim že tady moc tuning oblibený neni,ale v té době kdy jsem auto vlastnil mě to bavilo, ted už me spíš zajímá výkon auta než vzhled.

 

Novinky v recenzi

24.10.2007 00:00

tak přidávám video ze zimy
http://www.youtube.com/watch?v=vxXiM_JtNeg

23.10.2007 00:00

vložil jsem jedno video, nic moc,ale jiny ted nemam, zitra snad budu mit jedno pěkny ze zimy

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

S autem nebyli problémy, jednou odešlo turbo, ale to je u 150tek normální, vyměnilo se na záruku.

praktičnost
8

Po mojích úpravách už moc praktické nebylo :-)

prostornost
7

Málo místa na zadních sedadlech, malý kufr díky čtyřkolce.

jízdní vlastnosti
10

Super svezení, dobrý podvozek, slušné brzdy, díky čtyřkolce jsem jezdil jako po kolejich.

jízdní komfort
10

Pohodlné a svižné auto.

provozní náklady
10

Ani díky čtyřkolce a úpravám na motoru auto nežralo víč jak 10litru.

náhradní díly
8

Na 150ku se vše schání blbě.

výkon motoru
10

Dostačující :-)

spotřeba
9

Oproti klasickým dieslům si vzalo trošku víc,ale ne tak aby mě to štvalo.

hlučnost motoru
7

Holt diesel no, po ránu nic moc.

kvalita sedadel
10

Perfektní a pohodlná, při razantnější jizdě dobře drží tělo.

brzdy
9

Dostačujíci.

zavazadlový prostor
5

Malý.






Blesk.cz

Smrt kameramanky (†42) rukou Baldwina: Policie udeřila na tuto zbrojířku!

Smrt kameramanky (†42) rukou Baldwina: Policie…

Nejsou to ani dva dny, co herec Alec Baldwin (63) při natáčení westernového snímku Rust nešťastnou náhodou…

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama, manžel si vzal život! Kvůli dluhům za sázky

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama,…

Ze dne na den přišli o život, jaký znali. O úplnou rodinu i důvěru v nejbližšího člověka. Takový je příběh paní…

 

iSport.cz

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

Stránského show ve Švýcarsku, Bernu nasázel pět gólů! Zářil i Frolík

Stránského show ve Švýcarsku, Bernu nasázel pět…

Pěti góly zazářil dnes v zápase švýcarské hokejové ligy český útočník Matěj Stránský. Bývalý třinecký kanonýr a…

 

Reflex.cz

Astronom Tycho Brahe: Záhadná smrt v ukrutných bolestech

Astronom Tycho Brahe: Záhadná smrt v ukrutných bolestech

Přesně před 420 lety zemřel jeden z nejvýznamnějších astronomů své doby. Tycho Brahe za sebou nezanechal pouze…

Mikýř oslavuje konec útlaku: Po volbách nás ale čeká dlouhej úklid s okurkou v zadku

Mikýř oslavuje konec útlaku: Po volbách nás ale čeká…

Dokázali jsme to! Ve volbách jsme řekli ne oligarchům a populistům a zároveň se loučíme i s takovejma držákama…