Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz C Sportcoupe 220 CDI - CL 203

9.63 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 1 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 2 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 3 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 4 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 5 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 5 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 6 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 6
Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 7 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 8 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 9 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 10 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 11 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 12 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 13 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 14 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 15 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 15 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 16 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 16 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 16 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 17 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 17 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 18 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 19 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 20 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 21 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 23 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 24 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 24 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 29 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 30 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 37 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 38 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 39 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 40 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 40 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 44 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 45 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 47 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 50 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 51 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 52 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 54 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 55 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 56 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 57 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 58 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 59 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 60 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 61 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 62 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 63 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 64 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 65 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 66 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 67 Mercedes-Benz C Sportcoupe, foto 68
 

Technické info

Přezdívka auta Kupátko Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:159000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2148 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 310 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "JaEMSauto".

Celkem málo známe SportovníCoupé vycházející ze známého céčka.
Verze CLASSIC, která má ovšem vše potřebné pro spokojený život řidiče.

Dovezl jsem si ho z Italie, za ty samý peníze je u nás ojetá fábie v základu....
Po původním majitely nebylo zrovna OK. Se servisem už najakej ten pátek přesluhovala, a nějaký závadky tam taky byly.
Ale do posledního puntíku je vyplněná servisní knížka...

Jízdní vlastnosti:
mě mile překvapily, nikdy předtím se neřídil zadokolku. Je to něco jiného než přední náhon. Můžu srovnávat protože, docela dost kilometrů sem najezdil s FELDOU... Byla bílá a je to pořád moje milá... Ale taky s CLIEM II, MEGANEM II, ale úplně nejvíc s -OCTAVII combi 2.0 TDI- tímto bych jí chtěl vyslovit poklonu protože je to téměř národní bohatství.Máme na ní přes 220.000 Km a pořád (jakžtakž) skvěle slouží... S octavii se dá kupátko celkem srovnat, řekl bych že tohle jsou auta na stejné úrovni.... I když coupé je o dost komfortnější stále se v něm jezdí sportovně. Kdežto v octavce sedíte jako v dodávce, ale vše vynahrazuje skvělý podvozek... Někdy je ale příliš tvrdý, třeba na českých silnicích.
Ale zpátky ke Kupátku.

Podvozek, i když se snaží tvářit sportovně a oproti klasickému c-čku je i snížený, stále hraje spíše na komfortní notu.
Zadní pohon, obzvláště ted v zimě, žije vlastním životem, aby vám neustřeloval zadek musíte do zatáček opatrně. V létě je to ovšem něco jiného, naprostá ochota zatáčet, i když náklony karoserie nejsou nejmenší. Snad pomůže výměna tlumičů při příští prohlídce. Na suchu je ovšem ovladatelnost skvělá, zatím jsem nepoznal neochotu držet stopu :)
Samozřejmě v případě že nestisknete tlačítko ESP OFF.
Pokud to uděláte musíte sakra opatrně aby jste neskončili někde v příkopu či napříč v protisměru. I když kupátko nemá samosvorný diferenciál, dají se sním dělat nádherné drifftíky. Hodně tomu pomáhá mohutný ikdyž vcelku plynulý příval točivého momentu od cca 1900ot/min.

Řízení:
je kapitola sama pro sebe. Ikdyž kupátko vypadá docela sportovně, řízení je klasicky mercedesovské, čili s delším převodem a menším účinkem posilovače v nízkých rychlostech. S vozem se prostě musíte naučit řídit. Kde se cítíte naprosto nejpřirozeněji jsou dálnice, rychlost okolo 160 je naprosto ideální na dlouhé cestování...
Ale samozřejmě se nazalekne ani okresek s mnoha zatáčkami, které se dají krásně v rychlosti projíždět. Omezujicí faktorem je v tomto případě spíše řidičova hlava. Ve které je přece jen troška opatrnosti...

Interiér:
Sice staršího data, ale líbí se mi čím dál víc...
Nikde jsem nenašel žádný prohřešek proti ergonomii a vše se příjemně ovládá možná až na menší ovladače klimatizace a špatně umístěné ovládání oken na předních dveří. Za zmínku stojí profilový hliníkový dekor středu, který hraje na technoidní notu.
Palubní počítač je spíše taková hračička. Dá se v něm nastavit téměř vše, počínaje nastavením automatického zamykání dveří při rozjezdu až po maximální rychlostní limit pneumatik za kterou vás omezovač nepustí. Chybí ovšem údaj o aktuální spotřebě, je zde jen průměrná spotřeba od startu a také dlouhodobá. Také Vás okamžitě upozorní na prasklou žárovku a zároveň napíše o jakou přesně jde.


Motor:
je celkem známý diesel-common rail 2,2 CDI zprvu jsem byl trošku zklamán, využitelné pásmo otáček je tak od 1800 do 3000 kdy už začne trošku víc hlučet. Převodovka je naštěstí 6ti stupňová takže se dá jezdit vcelku slušně i když je potřeba častěji řadit. Je zajímavé že při zrychlování na nižší rychlost motor nad 3000ot/min dost hlučí ale jakmile se rozjedete a frčíte po dálnicí 200km/h tak je v interiéru celkem klídek a pohoda. Mimochodem to je zatím moje max. Navíc to bylo na zimákách a se 3mi lidmi na palubě. Až bude příležitost zkusím tu deklarovanou maximálku...
Běžná cestovní rychlost je 100-120 km/h, pokud ovšem nemůžete předjíždět z jakéhokoli důvodu ste nuceni podřadit na 5ku a jen o poznání pomaleji... (za ostatními)
6. převodový stupeň je neuvěřitelně dlouhý a dá se sním jen naprosto komfortně od 100 do 200 km/h.

Na autě zbývá vychytat ještě pár detailů jako: račička, lak-kliky, světla, zatmavení oken, celochromová maska a koncovka výfuku, kola, nějakou centrální zábavní jednotku atd...
Prostě takové to dotváření k obrazu svému :)
Ale nechávám to až na jaro.

Silné stránky

Je to coupé.
Moc jich nejezdí... popravdě na vlastí oči sem viděl jen 2, moje a ještě jedno zelený.
Skvělá ergonomie.
Výborně sedí na silnici, přitom je komfortní.
BOSE sound system.!.
Když se chce, moc nežere.
Nemá tažné zařízení... což je u nás ve firmě výhoda. Nemusím tahat žádné náklady...
Svítí mi na cestu když jdu domů.
Z dobrých úhlů fakt sexy look...

Slabé stránky

Je to coupé.
Radio bez MP3
Na můj vkus zastaralý interiér. Ten z faceliftu se mi líbí víc.
Sportovní řízení... V malé rychlosti to občas vadí.
Mírně doleva vyosený volant... čím to?
Docela ošoupaný volant. Už je kožený.. sice jen potaženej by IO
Taky dost opotřebovaná řadička i manžeta... z toho plyne ztuhlé řazení.!. (Jezdilo v Miláně, nejhustší doprava co znám, takže dostávalo zabrat...)
Nemá čiré světlomety. Což mi dost vadí, dělá to auto mnohem starší.
Ale je problém sehnat čirou optiku, je totiž jiná než na klacikém C-čku....
Trapně NEnalakované kliky...
Klimatizace netopí, i když v palubním počítači je tato funkce nastavena. Teď v zimě to celkem zamrzí.
Závist spoluobčanů.
-ZIMA-

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po dovozu šlo ihned na servis, výměna náplní atd...
Unikala nafta od čerpadla... z čehož nakonec bylo špatné vysokotlaké čerpadlo nafty za cenu 17.000,- kč...... asi daň za koupi ojetého common-railu
Největší porucha bylo porouchané zamykání u řidiče... nakonec nejsnažší oprava.

Servisuje mi ho známy, někdy mu to docela trvá. Ale jinak OK


Kupováno s počtem najetých cca 151.000, najeto cca 8.000 Km.

OPRAVY: Servis po dovozu (náplně atd...) 10.000,-
Výměna vysokotlaké pumpy, oprava alternátoru 28.000,-
Výměna zámku řidiče 5.000,-

CELKEM: 43.000,.-

Zdá se mi že povrzává zadní tlumič, ale je to jen drobnost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

pan Angelo Dell´Acqua... fajne talián. Ostatně jako všichni tam.
Přenechal mi ho za velice výhodnou cenu. Prý má vyhlídnuté nové C-čko. Očekával sem nový model 2007. K mému překvapení si ale koupil
úplně stejný akorát že po faceliftu....

 

Novinky v recenzi

13.2.2008 00:00

Zakoupeny nové koberečky ušité na míru, také pochromované podložky pod SPZ ale moc dlouho podle mě nevydrží.. sou to šunty, ale uvidíme. Foto přidám...

6.2.2008 00:00

Dokončena fáze oprav... konečně :/

30.1.2008 00:00

Přávě sem strávil 9dní bez mého kupátka... bylo to hrozné období.. nakonec oprava za 28.000,- Kč /čerpadlo,regulátor,alternátor,těsnění/ no ufff....

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C Sportcoupe 220 CDI - CL 203

Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím mě nezklamal.

praktičnost
6

Je to kupé takže moc nic...

prostornost
10

Není problém.

jízdní vlastnosti
8

Někdy i překvapující. (zadní náhon)

jízdní komfort
9

Velice slušný.. Oproti Octavii II jako v bavlnce. Ale na Megana to nemá...

provozní náklady
6

Když nepočítám nutné opravy po předchozím majiteli, tak to není zase tak hrozné...

náhradní díly
4

Na netu nic moc... A origo servis je drahej. Skutečně.

výkon motoru
7

Upřímě.?.. Čekal sem malinko víc... Při sešlápnutí plynu trošku zaváhá a až pak se začne nemilosrdně sunout vpřed.

spotřeba
8

5.9 dlouhodobě...

hlučnost motoru
7

Bručí pří akceleraci v nízkých rychlostech. Nad 90 km/h jen velice příjemné hučení :)

kvalita sedadel
7

Občas mě bolí záda. Nevím jestli je to tím že už sou možná prošku prosezená. A nebo tím že to mám chronicky..

brzdy
9

Nejlepší co sem řídil(brzdil)....

zavazadlový prostor
7

Na kupé vcelku obstojný.






Blesk.cz

Komentář: Začal konec „chvilkařů“? Minářův spolek už kritizuje i opozice

Komentář: Začal konec „chvilkařů“? Minářův spolek už…

Portfolio „dohledu“ nad politiky spolku Milion chvilek pro demokracii poslední dobou značně nabobtnalo. Po…

Lákavé 13. důchody: „Vyhozené peníze,“ míní expert. Sousedi těší seniory, Češi utřou nos

Lákavé 13. důchody: „Vyhozené peníze,“ míní expert.…

13. důchody nejsou projídáním peněz poplatníků, hájí chystanou novinku na Slovensku premiér Peter Pellegrini v…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Litvínov – Třinec 5:2. Verva po výhře opustila poslední místo

SESTŘIH: Litvínov – Třinec 5:2. Verva po výhře…

Hokejisté Litvínova porazili v dohrávaném utkání 30. kola extraligy Třinec 5:2 a ukončili sérii třinácti nezdarů…

SESTŘIHY LM: Lipsko se Schickem porazilo Tottenham. Atalanta přejela Valencii

SESTŘIHY LM: Lipsko se Schickem porazilo Tottenham.…

Fotbalisté Lipska s reprezentačním útočníkem Patrikem Schickem v úvodním osmifinále Ligy mistrů zvítězili na…

 

Reflex.cz

Pod pražskou nemocnicí je tajný protiatomový kryt i operační sály. Spali tu důchodci i opilí Holanďané

Pod pražskou nemocnicí je tajný protiatomový kryt i…

Pro nadšence je to stará známá věc, pro řadu Pražanů velká neznámá. Pod Thomayerovou nemocnicí v pražské Krči se…

Při dobývání Iwodžimy utrpěla americká námořní pěchota nejkrvavější ztráty v celé své historii

Při dobývání Iwodžimy utrpěla americká námořní…

Již v průběhu bojů o Filipíny připravovalo americké velení nové operace proti zemi vycházejícího slunce. Spojený…